Talsu standartauto rallijā uzvar Raimonds Strokšs 9

19.jūlijs 2004 10:54

Talsos noticis 2004.gada Latvijas standartauto rallija čempionāta 4.etaps -- rallijs “Talsi 2004”. Pilnpiedziņas klasē par uzvarētājiem kļuva Ainārs Eikerts/Andris Andersons (“Mitsubishi EVO VIII”), klasē virs 1620 kub.cm. ātrākie bija Jānis Kārkliņš/Andris Kārkliņš (“Honda Integra Type-R”), bet grupā līdz 1620 kub.cm. pirmo vietu izcīnīja Igaunijas pārstāvji Kristo Subi/Hanno Tamtiks (“Toyota Corolla”).

Absolūti labāko rezultātu 92 ekipāžu konkurencē, startējot ar sportam sagatavotu “Audi 80 Quattro”, uzrādīja Raimonds Strokšs/Linda Rodzika. Komandu ieskaitē labākā “Verners – V4 Motors”. Nākamais čempionāta etaps paredzēts pēc trim nedēļām 7.augustā Gulbenē.



Divkārtējā valsts čempiona lielajā rallijā R-13 klasē talsenieka Raimonda Strokša (“Audi 80 Quattro”) starts standartauto rallijā radīja intrigu – vai labākie “amatieri” spēs izrādīt pienācīgu konkurenci Strokšam, kurš šosezon uzvarējis visos piecos lielā rallija čempionāta etapos savā ieskaites grupā? Atbilde, šķiet, ir – jā. Lai arī Strokšs sasniedza absolūti labāko rezultātu summā, talsenieks uzvarēja tikai četros ātrumposmos no desmit.

Lielāko sāncensību jaunajam rallija talantam izrādīja pilnpiedziņas klases braucēji, kuri savus rēķinus atrisināja jau pirms beidzamā ātrumposma “CVS” trasē, jo pirmās vietas liktenis izšķīrās pēdējā laika kontrolē. Uz to brīdi Jānis Meiers/Jānis Krastiņš (“Subaru Impreza”) bija iekrājuši 12,8 sekunžu pārsvaru pār tuvākajiem sekotājiem Aināru Eikertu/Andri Andersonu (“Mitsubishi EVO VIII”), bet tad pieredzējušais stūrmanis Krastiņš pieļāva kļūdu un ekipāža kontrolkarti tiesnešiem iesniedza divas minūtes par vēlu, saņemot par to 20 soda sekundes.

Šādu dāvanu pieredzējušais rallists Eikerts nekautrējās pieņemt - uzrādot vēl arī labāko rezultātu pēdējā ātrumposmā, Eikerta pārsvars pār neveiksminiekiem Meieru/Krastiņu rallija finišā sastādīja 9,5 sekundes. Trešo vietu ieguva strauji progresējošie Mārtiņš Petrovics/Aleksandrs Grigorjevs (“Subaru Impreza”), līderiem zaudējot 13 sekundes. Ceturto pozīciju, startējot ar gandrīz 20 gadus vecāku tehniku nekā godalgoto vietu ieguvēji, izcīnīja Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits. “Aivari” ar savu veco “Audi 80 Quattro” līderim zaudēja tikai 22 sekundes. Cīņā ar daudz pieredzējušākiem braucējiem neapjuka Mārtiņš Skakauskis/Juris Lasmanis (“Mitsubishi Lancer Evo 6”), ierindojoties piektajā vietā. Skakauskis uzrādīja absolūti ātrāko rezultātu ātrumposmā “Kandavas Motorsports”, kas risinājās kartodromā. Neveiksmīgi sacensības beidzās Robertam un Normundam Vuguļiem – pirms pēdējā “dopa” viņi reāli pretendēja uz trešo vietu, taču brāļus pievīla tehnika, kā rezultātā nācās samierināties ar 16.vietu.



Vissīvākā cīņa par uzvaru izvērtās klasē virs 1620 kub.cm – labāko trijnieks rallija finišā satilpa 5,5 sekundēs! Savu pirmo uzvaru standartauto rallijā izcīnīja 13 gadus vecais Jānis Kārkliņš kopā ar tēvu Andri Kārkliņu (“Honda Integra Type-R”). Kārkliņu ekipāža labi veica rallija pirmo daļu un sacensību turpinājumā spēja iekrāto pārsvaru noturēt, otrās vietas ieguvējus Andri Berķi/Vilni Vitkovski (“VW Golf II”) apsteidzot par 3,9 sekundēm. Trīs “dopos” labāko rezultātu uzrādīja Māris Freibergs/Itars Siliņš (“Opel Kadet”), tomēr kļūda ātrumposmā “Kandavas tehnikums” un nopelnītās piecas soda sekundes par riepas aizskaršanu “Sauleskalnā” viņus atmeta uz trešo pozīciju, 5,5 sekundes aiz uzvarētājiem. Labākos rezultātus uz asfalta seguma sasniedza Kristaps Sarma/Jānis Gruzdiņš (“Opel Kadett”), kuri abas reizes bija ātrākie Kandavas kartodromā, taču bija spiesti izstāties pēc 10.ātrumposma. Rallija pēdējā “dopā”, paralēlajā slalomā “CVS” trasē visātrākie izrādījās Arnis Lukjanovs/Andris Zavickis (“VW Golf II”), kas gan viņiem nepalīdzēja pakāpties augstāk par 22.vietu 38 ekipāžu konkurencē.

Mazajā klasē līdz 1620 kub.cm. pilnībā dominēja Igaunijas braucēji. Rallija gaitā pirmajās trīs vietās izvirzījās ziemeļu kaimiņu ekipāžas, tomēr galveno favorītu uz uzvaru Ivo Četorkina/Lauri Seppa (“Škoda Fabia GT”) izstāšanās tehnisku iemeslu dēļ atbrīvoja vietu uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena labākajai Latvijas ekipāžai, par kuru kļuva Andris Andiņš/Māris Ešmanis (“VW Golf II”), ātrākajiem igauņiem Kristo Subi/Hanno Tamtikam (“Toyota Corolla”) piekāpjoties 27,7 sekundes. Tā ventspilniekiem ir jau trešā uzvara šosezon Latvijas ieskaitē. Vēl lielākus ātrumus “dopos” demonstrēja ar “VAZ 2108” braucošie Andrus Vahi/Andress Sersants, bet tiesnešu piešķirtās 30 soda sekundes par neiekļaušanos uzdotajā ātruma diapazonā sinhronās regularitātes sacensībās Vahi ekipāžu nobīdīja uz otro vietu. Jāatzīst, ka šāda sakāve, turklāt savās mājās, ir nepatīkama. Iepriekšējos gados igauņu pārākuma iemesli tika meklēti faktā, ka viņiem atšķirībā no mums atļauts startēt ar sporta riepām, bet tagad, kad arī Latvijā lielākā daļa brauc ar speciālām sacensībām paredzētām riepām, šis arguments ar blīkšķi izgāžas…Vēl tikai jāpiebilst, ka mazās klases uzvarētāji Subi/Tamtiks uzrādīja septīto labāko rezultātu absolūtajā vērtējumā, piekāpjoties tikai pilnpiedziņas mašīnām! Nākamie labākie no Latvijas braucējiem bija Ivo Sāvičs/Ģirts Blumbergs (“Peugeot 205”) un Edgars Trūps/Jānis Čaune (“Rover 216”), ierindojoties attiecīgi ceturtajā un piektajā vietā. Ne pārāk sekmīga debija standartauto rallijā izdevās Ulvim Bujānam, krosa meistara Ginta Bujāna 15 gadus vecajam dēlam. Uzrādot viduvējus rezultātus ātrumposmos un neprecīzi veicot pārejo distanci, ģimenes ekipāža ierindojās 19.vietā.

Komandu ieskaitē jau ceturto uzvaru šosezon svinēja “Verners-V4 motors”, kuru pārstāv Jānis Meiers/Jānis Krastiņš, Māris Freibergs/Itars Siliņš un Roberts Vuguls/Normunds Vuguls. Otrā “Kurzeme”, bet trešā – “AFT Rally team Rīga”.

Latvijas standartauto rallija čempionāta nākamais etaps paredzēts pēc trim nedēļām 7.augustā Gulbenē – rallijs “Gulbis 2004”.

Latvijas standartauto rallija čempionāts
4.etaps, rallijs “Talsi 2004”, Talsi
Pilnpiedziņas klase
A. Eikerts/A. Andersons (“Mitsubishi EVO VIII”) 16:25,8, J. Meiers/J. Krastiņš (“Subaru Impreza”) +9,5 sekundes, M. Petrovics/ A. Grigorjevs (“Subaru Impreza”) +13,0, A. Maļavkins/A. Šilabrits (“Audi 80 Quattro”) +22,8, M. Skakauskis/J. Lasmanis (“Mitsubishi EVO VI”) +36,4, R. Dūcis/J. Dūcis (“Audi 90”) +44,6, J. Saukitens/I. Līduma (“BMW 325 IX”) +50,6, M. Kairis/M. Kreišmanis (“Subaru Impreza”) +1:07,2.
Klase virs 1620 kub.cm.
J. Kārkliņš/A. Kārkliņš (“Honda Integra Type-R”) 17:18,0, A. Berķis/ V. Vitkovskis (“VW Golf II”) +3,9, M. Freibergs/I. Siliņš (“Opel Kadet”) +5,5, P. Valdmanis/J. Valdmanis (“Opel Kadet 2.0”) +14,7, K. Volanskis/G. Zass (“Toyota Celica”) +27,9, U. Zaharāns/U. Biters (“VW Golf II”) +44,1, R. Pikke/A. Pikke (“VW Golf II”) +46,7, M. Renskumbergs/J .Junkers (“Ford Escort RS 2000”) +50,8.
Klase līdz 1620 kub.cm.
K. Subi/H. Tamtiks (Igaunija, “Toyota Corolla”) 17:08,9, A. Vahi/A. Sersanta (Igaunija, “LADA Samara”) +23,3, A. Andiņš/M. Ešmanis (“VW Golf II”) +27,7, I. Sāvičs/Ģ. Blumbergs (“Peugeot 205”) +40,4, E. Trūps/J. Caune (“Rover 216”) +56,8, K. Repnau/O .Peebo (Igaunija, “VW Golf”) +59,8, G. Ozoliņš/G. Kreceris (“Toyota Corolla”) +1:02,8, O. Ošāns/G. Fjodorovs (“Toyota Corolla”) +1:28,0.
Brīvā klase
R. Strokšs/L. Rodzika (“Audi 80”) 16:21,5, M. Balodis/A. Malinovskis (“VW Golf II”) +1:37,6, Ģ .Augustovskis/M. .Vītols (“Audi 90 Quattro”) +1:40,8.
Komandas
“Verners-V4 motors” (R. Vuguls/N. Vuguls, J. Meiers/J. Krastiņš, M. Freibergs/I. Siliņš), “Kurzeme” (A. Andiņš/M. Ešmanis, K. Volanskis/G. Zass, M. Meldrājs/G. Vītols), “AFT Rally team Rīga” (R. Dūcis/J. Dūcis, E. Trūps/J. Čaune, L. Aizderdzis/V. Freijs).

Kopvērtējums pēc 4.etapa
Pilnpiedziņas klase
J. Meiers/J. Krastiņš 34, R. Vuguls/N. Vuguls 24, A. Maļavkins/A. Šilabrits 24, A.Ušakovs 13.
Klase virs 1620 kub.cm.
M. Freibergs/I. Siliņš 26, J. Kārkliņš/A. Kārkliņš 22, E. Poriņš 20, A. Berķis/V. Vitkovskis 18.
Klase līdz 1620 kub.cm.
A. Andiņš/M. Ešmanis 36, I. Sāvičs/Ģ. Blumbergs 34, E. Trūps/J. Čaune 20, I. Šķērstens 16.
Komandas
“Verners-V4 motors” 70, “Kurzeme” 56, “AFT Rally Team – Rīga” 28.


 
Visi komentāri
 
133013. viesis 19.jūlijs 2004 11:02
0 0 Atbildēt

tas jau sen redzams, ka lielā sporta klase nemaz tik ātri nebrauc. fizika visiem viena.

133028. viesis 19.jūlijs 2004 12:32
0 0 Atbildēt

Pie tam, Stroksh tieshaam ir viens no pashiem talantiigaakajiem shiibriizja lielaa rallja brauceejiem.

133040. viesis 19.jūlijs 2004 14:58
0 0 Atbildēt

ar auto, kuru var netaupīt jā. šaubos vai tā viņam sanāktu ar ko niknāku cenas ziņā.

133041. viesis 19.jūlijs 2004 15:01
0 0 Atbildēt

Ljoti gribu redzeet cik ilgi Stoksh taa notureesies , bet pagaidaam visu cienju

133043. viesis 19.jūlijs 2004 15:48
0 0 Atbildēt

to vzinis:

Tu zini cik tas Stroksha OOOO vareetu maxaat, ir dzirdeets cipars par cik vinjs nopirka no Tamovicha, + pasha ieguldiitais$$$$. Tas auto ir kljuvis veel jaudiigaaks un, kaa redzi, arii izturiigaaks.

133047. viesis 19.jūlijs 2004 16:46
0 0 Atbildēt

Jā, žēl ka vizinis nebrauc Rallī, savādāk nav kas Vasariņam konkurenci sastāda :)

133066. viesis 19.jūlijs 2004 22:00
0 0 Atbildēt
133262. viesis 20.jūlijs 2004 20:01
0 0 Atbildēt

nu gan LV cepinam rallijaa jabrauc amatieros....

Taa saucamajos.....

Taa jociigi jau sanak..

133418. viesis 22.jūlijs 2004 12:35
0 0 Atbildēt

jautaajums tad ciitaadaaks: kur tad lai shie pashi chempioni treneejas? LAtvijaa sleegtas trases Lielajam rallijam nav. Tuvaakaas atrodas somiija, zviedrijaa un polijaa. lai izbraukaatu kaut meenesii 1x patreneeties vajaga labi daudz chungura. taadeelj ari itiek izmantota jebkura iespeeja pabraukt sacenciibaas (protams liels plus bija tas ka rallijs notia Talsos un Stroksh ir talsinieks :) )

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testē pavisam jauno "Škoda Karoq" (+ video) 14

Portāls iAuto.lv izmēģina jaunāko "Škoda" modeli - kompakto apvidus auto "Karoq", kas pirmo reizi Latvijā ieradies vien pirms pāris dienām. Testa auto ar jauno 1.5 TSI 150 ZS benzīna dzinēju. Lasīt vairāk

 

Katalonijas krīze piespiež Seat atteikties no jaunā krosovera vārda nosaukšanas 2

Spānijas autobūves kompānija Seat nolēmusi atlikt pasākumus, kas saistīti ar jaunā septiņvietīgā krosovera ieviešanu modeļu gammā. Bija plānots, ka 15.oktobrī Seat atklās sava jaunuma vārdu, taču tagad tas atlikts “līdz labākiem laikiem”. Lasīt vairāk

 

BMW un Opel avārija Raņķa un Balasta dambja krustojumā (+ video) 10

Daudzi autovadītāji nevar pierast pie tā, ka šeit ir divvirziena satiksme. Lasīt vairāk

 

Joks vai patiesība? - krievu furgona “Gazel” borta datorā var spēlēt “Tetris” (+ video) 6

Youtube publicēts video ar detalizētu instrukciju, kā “Gazel” komerctransportlīdzekļa borta datorā aktivizēt savulaik populāro datorspēli “Tetris”. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti