Uves Bleka (Uwe Bleck) sejas izteiksme ir gandrīz tāda pati, kā novietojot auto mājas garāžā vai braucot uz veikalu. Sēžot pie stūres viņš izskatās pavisam mierīgs.
Ir grūti noticēt, ka viņš tikko noparkoja savu Audi A6 4.2 quattro 47 metru augstumā virs zemes 37,5 grādu leņķī, kas ir līdzvērtīgs 80 grādu slīpumam. Uz tramplīna.
Audi inženieris atkārtoja varoņdarbu, ko pirms viņa 1986.gadā spēja paveikt autorallists Haralds Demuts (Harald Demuth). Toreiz Demuts sarkanajā Audi 100 CS quattro (136 ZS) uzbrauca Pitkävuori tramplīnā Kaipolā, Somijā, un tā kļuva par leģendāru quattro pastāvīgās četru riteņu piedziņas reklāmu. To paveicis, viņš uzstādīja rekordu, kas palika nepārspēts līdz brīdim, kad pie stūres piesēdās Uve Bleks. Lai atzīmētu quattro divdesmit piekto gadadienu, Audi uzfilmēja turpinājumu šai reklāmai uz tā paša tramplīna.
Hanss-Kristians Švingens (Hans-Christian Schwingen), AUDI AG mārketinga komunikāciju vadītājs, stāsta par šīs filmas veidošanu: “Šī bija pirmā reize, kad mēs realizējām šādas sarežģītas filmas uzņemšanu, nepieaicinot aģentūras. Pilnīgi visu vadīja Audi – tas ir fakts, ar kuru mēs ļoti lepojamies!” Projekta vadītāji Silke Metjūzs (Silke Mathews) un Gerhards Kīfers (Gerhard Kiefer), kas bija atbildīgi par Audi filmas uzņemšanu, koordinēja gandrīz visus uzdevumus, kurus parasti veic reklāmas aģentūras. Kīfers strādāja arī par filmas direktoru: “Tas bija lieliski. Negadās bieži strādāt pie tāda projekta kā šis,” viņš saka.
Kīfera uzdevums bija uztaisīt Audi reklāmas rimeiku, pie kam, tā, lai dramatiskie efekti jaunajā reklāmā būtu ļoti tuvi 1986.gada oriģinālam. Un tā arī bija direktora vislielākā problēma: “Visgrūtākais man bija saglabāt spriedzi taisot filmu, kurai visi zina beigas,” stāsta Kīfers. Tāpēc viņš reklāmu veidoja, kā par sava veida dueli starp tramplīnu un Audi A6 – kā izaicinātāju.
Mūziku speciāli filmai komponēja Roberts Pabsts (Robert Pabst), bet to izpildīja Minhenes “Staatstheater am Gärtnerplatz” orķestris un apmēram 80 cilvēku liels koris.
Reklāmas filmas uzņemšanai 2005.gada janvāra pēdējā nedēļā tika izveidota 40 cilvēku liela komanda. Taču vispirms vajadzēja sagatavot tramplīnu, kas atrodas apmēram 300 kilometrus uz ziemeļiem no Helsinkiem – tas bija nolikts “ziemas guļā”. Pirms tam, Pitkävuori tramplīns nebija izmantots kopš 1994.gada, kad to slēdza. Remontdarbus uzsāka 3 nedēļas pirms sāka filmēšanu. Laika zobs bija ievērojami papostījis tramplīna koka daļas. Piemēram, dēļus, kas veidoja lielu daļu tramplīna, nācās nomainīt pilnībā.
Sauklis “Drošība pirmajā vietā” bija visa projekta pamatprincips. Noturēt automobili stāvā slīpumā pašā tramplīna virsotnē bija vislielākais izaicinājums. Tikko apstādināts tas tūlīt pat slīdētu atpakaļ. Tamdēļ A6 pašā virsotnē vajadzēja “pieturēt”. Lai atrisinātu šo problēmu, tika izveidota sistēma, kas sasaistīja tramplīnu ar automobiļa apakšu. Pretslīdēšanas drošības ierīce tika aprīkota ar trim pilnīgi neatkarīgām sistēmām. Tā tika novietota uz metāla plātnes un svēra apmēram 65 kilogramus. Šīs “kamanas” tika uzstādītas 1,9 tonnas smagā un 335 zirgspēku spēcīgā Audi A6 apakšā un kalpoja tam, lai neļautu automobilim ripot atpakaļ - bet tās nespēja to pavilkt.
Audi A6 4.2 quattro ar 6-pakāpju tiptronic ātrumkārbu, kas brauca augšup pa tramplīnu, visādi citādi bija parasts auto. Tāds, kādi ik dienu noripo no konveijera. Tikai divi nelieli izņēmumi: automātiskā ātrumkārba bija uzstādīta uz pirmo pārnesumu – nelielais jaudas zudums, kas rodas, pārslēdzot ātrumu, būtu padarījis uzbraukšanu ar auto tik stāvā leņķī neiespējamu, un riepas ar sešu milimetru radzēm. Šādas riepas tiek izmantotas arī rallijos.
Un tad pienāca brīdis Blekam sākt viņa elpu aizraujošo kāpienu debesīs. Ar pirmo pārnesumu, 4200 apgriezieniem minūtē un ātrumu 60 kilometri stundā Audi A6 sturmēja tramplīnu, neticami viegli pieveicot 80 procentu slīpumu. Vēlāk Bleks teica: “Es būtu varējis braukt vēl ātrāk arī pat visstāvākajā punktā.” Jau pēc deviņām sekundēm Bleks bija tramplīna startā 47 metru augstumā virs zemes. Bleks ar Audi A6 uzbrauca pa tramplīnu pavisam vienpadsmit reizes.
Sižets par filmas “Ski Jump 2005” uzņemšanu tiks rādīts TV5 raidījumā “Auto ziņas” svētdien, 20. martā plkst. 21:45 un otrdien, 22. martā plkst. 21:00.
es sito video redzeeju. tur bija riepas ar radzeem, kas vismaz cm5 liida aaraa. un vel trosiite no prieksspusis .......