27. un 28. martā RTU notiekošajā izstādē Robotika Transportmašīnu tehnoloģiju institūta studenti piedāvā aplūkot saliekamu elektrisku miniskūteri, kas varētu būt labs risinājums galvaspilsētā samilzušajai transporta sastrēgumu problēmai.
Miniskūteris var kalpot kā papildus transportlīdzeklis kombinācijā ar autotransportu vai jebkāda cita veida transportu (arī sabiedrisko). Šāda kombinēšanas iespēja ir nodrošināta ar skūtera kompaktajiem izmēriem un iespējamību pārvadāt to jebkurā transportlīdzeklī.Studenti skaidroja savu ideju, kā varētu notikt pārvietošanās pa Rīgas ielām. Pēc jaunā tilta būvniecības daļa transporta plūsmas tiek novirzīta no pilsētas centra. Ap Rīgas centru tiek ierīkoti apvedceļi. Pa Rīgas centru pārvietojas sabiedriskais transports, sagādes transports, kā arī moto un elektrotransports. Pie pilsētas robežas (Jugla, Ziepniekalns, Zolitūde u.c.) tiek organizētas autostāvvietas. No autostāvvietām autoīpašnieki, lai nokļūtu līdz savam galamērķim Rīgā, sāk lietot sabiedrisko transportu un/vai kombinēto transportu: saliekamos elektroskūterus, velotransportu, velomobiļus, motorollerus u.c.
Šāda veida transporta kustības organizācija Rīgā, pēc studentu domām, palielinātu cilvēku pārvietošanās ātrumu vairākkārtīgi, jo vairs nebūtu sastrēgumu Rīgas centrā. "Sastrēgumus veido vieglie automobiļi, kuros pārvietojas viduvēji viens līdz divi cilvēki. Saskaitot 4 automobiļu gabarīt izmērus sanāk viena autobusa ar piekabi gabarītizmēri, bet autobusā var vienlaicīgi pārvietoties 120 cilvēki nevis 20 cilvēki automobiļos t.i. pie nosacījuma, ka katrā automobilī ir 5 cilvēki (kas gadās ļoti reti)," skaidro studenti.
Pārejot uz šādu transporta kustības veidu, transporta plūsmas ātrums Rīgā palielināsies, uzlabosies ekoloģiskais stāvoklis, uzlabosies cilvēku fiziskā (lietojot velotransportu), un garīgā forma, uzskata studenti.
eksperimentālais modelis RV-25E
ELEKTRISKAIS SALIEKAMAIS SKUTERIS
(eksperimentālais modelis RV-25E)
Tehniskie dati Barošana 2x12V 12 A/h
Max ātrums 30 km/h
Riteņu bāze 583 mm
Augstums ar uzmontētu stūri 1033 mm
Augstums bez stūres 490 mm
Platums ar iztaisnotu stūri 626 mm
Garums saliktā stāvoklī 517 mm
Platums saliktā stāvoklī 360 mm
Elektriskais skūteris ir mazgabarīta, kluss, ekoloģiski tīrs individuāls transporta līdzeklis, kas izstrādāts speciāli trokšņa līmeņa pazemināšanai un pilsētas ielu piesārņotības samazināšanai.
Skūtera konstrukcija esot optimālas vadāmības un komforta kompromiss. Transporta līdzeklis esot aprīkots ar akumulatora bateriju, kura stāvēšanas laikā uzlādējas no parasta 220-voltīga tīkla un ar elektrodzinēju. Baterijas uzlādēšanas laiks ir trīs stundas.
Uz transporta līdzekļa stūres statīva izvietoti: aizdedzes atslēga, "gāzes" un bremžu kloķi, lukturis ar lielu apgaismojuma leņķi, aizmugurējā skata spogulis, kā arī virzienrāžu, skaņas signāia un lukturu ieslēgšanas taustiņi. lerīču galvenajā panelī ir izvietots viss nepieciešamais: spidometrs, elektrotīkla sprieguma indikators, ka arī virkne ar signālu spuldzēm. Virs aizmugurējās piedziņas riteņa ir izvietots skaņas signāls, virzienrāži un stopsignāls. Braucot ar maksimālo ātrumu līdz 20 km/h, skūteris parādījis sevi no vislabākās puses. Ceļa seguma nelīdzenums praktiski neesot pamanāms.
celja seguma neliidzenumu praktiski nemana taapeec, ka ar taadu aatrumu ar sho verkji nav iespeejams izbraukt no nevienas bedres. :)