Vācijā būs magnētisko sliežu vilciens 17

26.septembris 2007 9:12

Bavārijā tiks būvēts Eiropā pirmais komerciālais magnētiskais sliežu ceļš, kuru finansiāli atbalstīs Vācija, Bavārija, Vācijas dzelzceļš, Minhenes lidosta, Eiropas Savienība un kompānijas Siemens un ThyssenKrupp, ziņo Industryweek.

Projekts, kura kopējā vērtība ir 1,85 miljardi eiro, paredz magnētiskā jeb Maglev vilciena līnijas būvniecību no Minhenes centra līdz Minhenes lidostai (37 km).



Plānots, ka projekts tiks pabeigts 2014. gadā, un no Minhenes centra līdz lidostai cilvēki varēs nokļūt 10 minūšu laikā. Tagad tas aizņem apmēram 40 minūtes.

Projektu neatbalsta apmēram 60% Bavārijas iedzīvotāju. Tam par pamatu ir neveiksmīgais pērnā gada Maglev vilciena tests, kurā gāja bojā 23 cilvēki.



Pašlaik vienīgais Maglev vilciena ceļš darbojas Ķīnā.
 
Visi komentāri
 
243736. viesis 26.septembris 2007 9:54
0 0 Atbildēt

Kāds šim te vilcienam sakars ar iauto?

243739. viesis 26.septembris 2007 9:58
0 0 Atbildēt

So what? Negribi nelasi....

243752. viesis 26.septembris 2007 10:42
0 0 Atbildēt

Man gan šķita ka maglev no Minhenes centra uz lidostu jau ir uzbūvēts. Katrā ziņā kartēs tas jau ir iekšā.

Tas kas nav pateikts rakstā - maglev vilciena "kruīza" ātrums ir ap 450km/h. Un avārija notika testa poligonā kur vilciena palaišana notiek ar cilvēka starpniecību (operators piespiež pogu). Kas bija arī iemesls tam ka tika pielaista cilvēciska kļūda - netika pārbaudīts vai ceļš ir tīrs. Savukārt komeciālajās līnijās viss ir datorizēts un vilciens nevar uzsākt kustību kamēr kautkur uz līnijas ir kāds traucēklis.

Tas tā - informācijai tiem kurus tas interesē. Pārējie drīkst nelasīt. ;)

243758. viesis 26.septembris 2007 11:00
0 0 Atbildēt

Paldies Storms, man bija radies jautājums, kā tad īsti notika pagājušā gada izmēģinājums, un tā jau domāju, ka ne jau dēļ tehniskām problēmām...

Vai tik šis nesanāk lētāk, kā mūsu varenais tilts :)

pie mums arī vajadzētu uztaisīt tādu izmēģinājumu un uzaicināt uz pirmo reisu visus mūsu varoņus ;)

243796. viesis 26.septembris 2007 14:12
0 0 Atbildēt

50 ļimoni eiro uz km... neko sev

243797. viesis 26.septembris 2007 14:13
0 0 Atbildēt

Ja tāda piekabe parādīsies, tad zvizdec būs arī parastam vilcienam ar ātrumu 150 km/h, tāpēc tas nu nebūtu īstais arguments. Kopenhāgenā, piemēram, jau kādu laiku darbojas metro "bez vadītāja", un neko, viss labi, viņi pat to paplašina.

243800. viesis 26.septembris 2007 14:47
0 0 Atbildēt

un tomēr, kādš šim ir sakars ar iauto?

es kādu laiku atpakaļ iesūtīju rakstu sacerējumu par tramvajiem un troleibusiem rīgā un manu super gara darbu redaktors noraidija, pamatojot to ar vārdiem, ka tam nav nekāda sakara ar iauto

bet varu tagad atbildēt redaktoram, ka kan šim vilcienam, gan manam superigajam rakstam par sab transporta konduktoriem ir vienads sakars ar auto temu

243812. viesis 26.septembris 2007 16:49
0 0 Atbildēt

Shogad ar koleegiem taa arii neaizlidojaam uz Minhenes OctoberFest (veel jau var paspeet), toties 2014. gadaa tam buus aciimredzams iemesls :D

243814. viesis 26.septembris 2007 17:04
0 0 Atbildēt

Marchik, šitais iet pa "sliedēm", kas ir pazeltas kā tilts un nekādas piekaves tur vienkārsi nevar parādities, ja nu vienīgi kāda lidmašīna var uzkrist :D

www.benbest.com/travel/Maglev.jpg

243836. viesis 26.septembris 2007 21:55
0 0 Atbildēt

Tur ir tikai viena "sliede". Vai var pat teikt balka, kuru aptver vilciens.

Un vilciens tas arī jau skan nosacīti. Nezinu, kā lai pat to brīnumu nosauc- magneto moška. :0

243846. viesis 27.septembris 2007 8:43
0 0 Atbildēt

Pirms dažiem gadiem, apmēram 80-to gadu beigās, kopā ar muterīti devos uz Ļeņigradu (kura toreiz tā vēl saucās), lai Vācijas Federatīvās Republikas vēstniecībā saņemtu vīzu PSRS pilsoni ieceļot VFR.

Kamēr mutere kārtoja papīru, es pētīju visādus materiālus par VFR krievu valodā. Viens bija bišku par vilcienu tēmu. Tur tā smuku bija gan par "parastajiem" ICE aprakstīts gan arī par magnētisko (vai toreiz nesaucās Transrapid?). Un ne tikai aprakstīts, bet bija arī reālas bildes ar reālu ceļu un aparātu izmēģinājuma poligonā. Un tas pirms nieka 20 gadiem.

243867. viesis 27.septembris 2007 11:57
0 0 Atbildēt

tāds maglev jau darbojās sen , tik neatceros, vācijā vai francijā. un tas avarēja. ir pat raidījumu cikls par to iekš discovery redzēts. tā ka tas nav nekāds jaunums.

243885. viesis 27.septembris 2007 13:35
0 0 Atbildēt

2 arko2:

Iet runa par komerciāli izmantotu maglevu. Vācijā un Japānā jau bezdievīgi sen šādi tiek izmēģināti poligonos, ik pa brīdim sasniedzot turbopropelleru lidmašīnu cienīgus ātrumrekordus. Arī Tevis pieminētā avārija notika izmēģinājumu poligonā.

Vienīgā vietā, kur šitāds darbojas komerciāli ir Ķīnā (ja nemaldos no Šanhajas lidostas uz pilsētu) un tas pats tikai pāris gadus.

Tā ka mēs runājam par pirmo komerciālo maglevu Eiropā, kas ir visnotaļ pat jaunums.

243889. viesis 27.septembris 2007 13:53
0 0 Atbildēt

bij gan tur cilvēki iekšā, tiesa pārsvarā tā kantora darbinieki, ja pareizi atceros, jo tika pieminēti bojā gājušie. dīvains izmēģinājumu veids ar dzīviem cilvēkiem.

243907. viesis 27.septembris 2007 16:44
0 0 Atbildēt

bet varu tagad atbildēt redaktoram, ka kan šim vilcienam, gan manam superigajam rakstam par sab transporta konduktoriem ir vienads sakars ar auto temu

===============

Diezi vai - jamais vilciens ir aicinaats aizvietot autotransportu celjaa no Minhenes uz lidostu - ja esi braucis, tad zini , kas par chakari :-))) Taa ka sakars vistieshaakais. par konduktoriem ...nevaru spriest , neesu lasiijis :-)

Vienīgā vietā, kur šitāds darbojas komerciāli ir Ķīnā (ja nemaldos no Šanhajas lidostas uz pilsētu) un tas pats tikai pāris gadus.

===============

Ja nemaldos, tie pashi vaacieshi, protams , sadarbojoties ar CHN, vinju Shanhajaa arii uzbuuveeja. A taa avaarija poligonaa ...nu tur nospeeleeja cilveeciskais faktors, kaa jau bezgala daudzos taados gadiijumos :-(

243920. viesis 27.septembris 2007 19:44
0 0 Atbildēt

Japāņiem jau arī ir gatavs Maglev - ātrākais pasaulē (JR Maglev) - spēj attīstīt 581km/h. :) drīz sāks taisīt līnijas.

287872. viesis 13.novembris 2012 19:40
0 0 Atbildēt

Man patik sie vilcieni es gribetu lai ari Latvija tadi butu:)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Forbes nosauc vērtīgākos auto zīmolus; līderos Toyota, Mercedes un BMW 6

Forbes publicējis ikgadējo pasaules vērtīgāko zīmolu reitingu. Pirmajā simtniekā iekļuvuši arī 12 auto zīmoli, no kuriem pirmajā vietā Toyota, kuras vērtība tiek lēsta 44,7 miljardu dolāru apmērā. Lasīt vairāk

 

Lada mašīnas tagad arī Čīlē 8

AvtoVAZ paplašinājis savas produkcijas noieta tirgu ar Dienvidamerikas valsti Čīli, kur šogad plāno realizēt līdz pat 400 automobiļu. Lasīt vairāk

 

Izgatavots Bugatti Chiron Nr`100

Varenauto ražotājs Bugatti izgatavojis un nodevis kādam klientam no Tuvajiem Austrumiem simto Chiron eksemplāru. Lasīt vairāk

 

258 (272 Zs) - Volkswagen laiž klajā Amarok pikapu ar Overboost funkciju 6

Vācijas autobūves kompānija Volkswagen uzsākusi pikapa Amarok jaudīgākās versijas ražošanu. Tā apgādāta ar 258 Zs jaudīgu V6 motoru un Overboost funkciju, kas īslaicīgi piegādā vēl 14 Zs. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti