Baltijā vērienīgākajās PRO Drift sacensībās pārāki izrādās Latvijas sportisti

 
16.augusts 2010 14:12

Biķernieku kompleksajā sporta bāzē 14.augustā norisinājās "Rīgas pilsētas kauss" - līdz šim Baltijā vērienīgākās un spraigākās PRO Drift sacensības, kas piektdienas vakarā tika atklātas ar dalībnieku parādi Rīgas ielās un Rātslaukumā.

Rīgas domes un Live Rīga atbalstītais "Rīgas pilsētas kauss" vienlaikus bija Latvijas PRO Drifta čempionāta 3. posms un Austrumeiropas PRO Drifta čempionāta 4. posms.

Austrumeiropas PRO Drifta čempionāta kvalifikācijas braucienos vislabāko rezultātu izdevās uzrādīt somam Tēmu Peltolam, kurš ar savu Mercedes Benz W123 dīzeli ātri kļuva par skatītāju mīluli. Tālāk kvalifikācijas rezultātos secīgi sakārtojās Jānis Eglīte, Kristaps Blušs, Juha Rintanens un Gvido Elksnis.

Diemžēl ārkārtīgi ātrais, melni kūpošais skatītāju favorīts Tēmu Peltola bija pirmais, kurš piedzīvoja neveiksmi – Peltola astotdaļfinālā cīnoties pret Eduardu Vahametu pieļāva smagu kļūdu un trasē sagriezās, kas viņu izslēdza no tālākas sacensības. Pārējiem kvalifikācijas līderiem gāja daudz labāk un viņi visi nokļuva līdz pusfinālam.

Pusfinālā īpaši spraiga cīņa izvērtās starp pagājušā gada Latvijas čempionu Gvido Elksni un vienu no šī gada Austrumeiropas PRO Drifta čempionāta favorītiem Kristapu Blušu. Abi sportisti trasē izcēlās ar ļoti agresīvu, tuvu un ātru braukšanas stilu. Pirmajā tandēma braucienā Elksnis, braucot pa priekšu, bija sev nodrošinājis lielu distanci no Bluša. Apmainoties vietām, Elksnis ļoti agresīvi spieda uz Blušu, taču kļūdījās un īsi pirms finiša, pieļāva abu automobiļu sadursmi, kas beidzās ar to, ka nekontrolējamais Kristapa Bluša sporta automobilis, sāniski slīdot, no finiša "noslaucīja" Red Bull arku. Šīs sadursmes dēļ Elksnis automātiski tika izslēgts no iespējas cīnīties par uzvaru.

Mazajā finālā aci pret aci tikās soms Juha Rintanens un Gvido Elksnis, šajā cīņā veiksmīgāks izrādījās Somijas sportists, kurš arī izcīnīja tiesības kāpt uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena.

Lielajā finālā par uzvaru Austrumeiropas PRO Drift čempionāta 4. posmā cīnījās Kristaps Blušs ar Jāni Eglīti. Abi fināla braucieni bija tik vienlīdzīgi, ka sacensību tiesneši bija spiesti pieprasīt pārbraucienus. Pirmajā no tiem Kristaps Blušs pieļāva kļūdu un trasē sagriezās. Otrajā braucienā, lai uzvarētu, Jānim Eglītem nācās tikai precīzi izbraukt trasi un nepieļaut nevienu smagu kļūdu, ko viņš lieliski arī izdarīja, pat ievērojami atraujoties no sava sekotāja, tādējādi kļūstot par Austrumeiropas PRO Drift čempionāta 4. posma uzvarētāju, Blušu atstājot otrajā vietā.

Latvijas PRO Drifta čempionāta 3. posmam kvalifikācijas rezultāti tika aizgūti no Austrumeiropas čempionāta, jo visi Latvijas čempionāta dalībnieki piedalījās arī Austrumeiropas čempionātā. Līdz pusfinālam nonāca Kristaps Blušs, Ivo Cīrulis, Jānis Eglīte un Ervīns Žuks. Mazajā finālā savā starpā sacentās Ivo Cīrulis un Jānis Eglīte. Šajā duelī pārāks izrādījās Ivo Cīrulis. Lielajā finālā cīņa par uzvaru starp Kristapu Blušu un Ervīnu Žuku izraisīja asas diskusijas un vārdiskus protestus. Kā izrādījās Ervīns Žuks cīņā izmantoja driftā neatļautu braukšanas stilu, par ko viņa rezultāts tika anulēts, tādējādi par Latvijas čempionāta 3. posma uzvarētāju pasludinot Kristapu Blušu. Uz goda pjedestāla zemākajiem pakāpieniem tādējādi stājās abi fināla dalībnieki – Ivo Cīrulis uz otrā, Jānis Eglīte – trešā pakāpiena.

HGK Motorsport komanda, kas organizēja šīs sacensības, jau ir saņēmusi ļoti augstu novērtējumu no Skandināvijas un Krievijas čempionātu organizatoriem un tiesnešiem par sacensību kvalitāti un spēju tās noorganizēt īpaši īsā laikā, tādējādi jau iespējams nākamgad Latvijā notiks nevien Austrumeiropas PRO Drifta čempionāta posms, bet arī vēl kādas ļoti augsta mēroga drifta sacensības.

Ekspress intervija ar Jāni pēc uzvaras

J: Vai tava uzvara ir likumsakarīga vai tomēr tev mazliet paveicās?
A: Bez mazliet veiksmes nav iespējams izcīnīt lielas uzvaras, taču komanda ir izdarījusi lielu darba apjomu, lai šīs uzvaras neizpaliktu.
J: Kādas bija sajūtas cīnoties ne tikai ar Latvijas labākajiem sportistiem, bet arī ar skandināvu, krievijas un baltijas labākajiem?
A: Ja, godīgi, tad mazliet nedrošību radija apziņa, ka mana mašīna jaudas ziņā atpaliek no spēcīgāko ārzemju braucēju tehnikas, taču viņi brauc nestabili un tieši pusfināla cīņas ar somu sportistu to pierādija.
J: Kas notika ar komandas biedru, jo treniņos jūs abi izskatījāties vieni no pārliecinošākajiem braucējiem?
A: Diemžēl Gatis izdarīja nepareizu riepu izvēli kvalifikācijas braucieniem tādejādi neiekļūstot tandēmos.

Komanda saka paldies Midland Oil, CAUTIO, X21.lv, Pussy Lounge un radio 101.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti