19.vieta pasaulē! - kravas auto sacensībās piedalījies arī šoferis no Latvijas 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault Trucks Latvija | 27.oktobris 2017 13:14

Pagājušajā nedēļā Spānijas pilsētā Toledo norisinājās Renault Trucks rīkotās sacensības kravas auto vadītājiem "Optifuel Challenge 2017" fināls, kur 29 dalībnieki no visas pasaules cīnījās par "Pasaules ekonomiskākā autovadītāja" titulu. Sīvajā konkurencē Latvijas pārstāvis Didzis Dzelzkalējs no loģistikas uzņēmuma "Kreiss" uzrādīja labu rezultātu, izcīnot 19. vietu.

“Esam lepni par Didža rezultātu, sacenšoties ar 28 finālistiem, kas tika atlasīti no aptuveni 3000 autovadītājiem, kuri bija pieteikušies nacionālajai atlasei katrs savā valstī. Tas ir labs sasniegums, ņemot vērā lielo konkurenci. Sacensībās ir svarīgas vadītāja prasmes un motivācija. Nenoliedzami, nozīmīgas ir arī jaunākās tehnoloģijas un spēja ar tām darboties. Viens no mūsu mērķiem ir degvielas patēriņa samazināšana, tādēļ sacensības ir nozīmīgs kā mūsu klientiem, tā sabiedrībai kopumā. Mēs nepārtraukti ieguldām resursus tehnoloģijās palīdzot transportlīdzekļu kompānijām un autovadītājiem sasniegt ilgtermiņa degvielas patēriņa samazināšanos, uzlabojot uzņēmuma produktivitāti un rentabilitāti. Tostarp, tādējādi domājot arī par vides aizsardzību,” stāsta “Volvo Truck Latvia” rīkotājdirektors Endrjū O’Bruks.

Didzis Dzelzkalējs no loģistikas uzņēmuma "Kreiss" uzsver: "Protams, ir žēl, ka neieguvām augstāku vietu, taču rezultātus ietekmēja dažādi faktori – tostarp, jānorāda, ka galvenais kritērijs nebija degvielas patēriņš. Taču jebkurā gadījumā dalība sacensībās bija neatsverama pieredze. Līdz šim biju piedalījies sacensībās, kuras notikušas pa līdzeniem ceļiem, piemēram, trasēs, pilsētās un citur. Tikmēr Spānijā varēja izbaudīt braukšanu pret un no patiesi stāviem kalniem. Tostarp, varēja arī novērtēt automašīnas tehnoloģisko piemērotību braucot pa šādiem ceļiem."

Starptautiskais fināls tiks sadalīts divās daļās. Pirmajā daļā tika pārbaudītas autovadītāju teorētiskajā zināšanas par ekonomiskas braukšanas principiem un degvielas patēriņa samazināšanu. Tikmēr otrajā daļā finālisti jau sēdās pie kravas automašīnas stūres, lai apliecinātu minētās zināšanas praksē, piedaloties 40 minūtes ilgā autovadīšanas pārbaudē, braucot pa koplietošanas ceļiem organizatoru nodrošinātajā automašīnā Renault T480 kravas automašīnā ar 480 Zs jaudu. Finālā uzvarēja autovadītājs, kas bija patērējis vismazāk degvielas, neupurējot komercpārvadājumu ātrumu. Par “Optifuel Challenge 2017” čempionu 2017.gadā kļuva autovadītājs no Bulgārijas -Ivanovs Plamens. Tikmēr 2.vietu ieguva autovadītājs no Rumānijas - Žintja Adrians, bet 3.vietu - autovadītājs no Luksemburgas - Bekers Johens Karls Heincs.

Ekonomiskās braukšanas sacensības “Optifuel Challenge” starptautiskā mērogā norisinās kopš 2012. gada, taču Latvijā tās šogad notika pirmo reizi. Sacensības notiek ik pēc diviem gadiem, lai noskaidrotu labāko ekonomiskās braukšanas autovadītāju pasaulē. Šogad sacensībām bija pieteikušies 2300 uzņēmumi un 3000 autovadītāju. Sacensībās tika nodrošināts plašs balvu fonds gan autovadītājiem, gan darba devējiem. 1. vietas ieguvējam: autovadītājam - dāvanu karte 6000 euro vērtībā un darba devējam – jauna Renault T480 automašīna; 2. vietas ieguvējam: autovadītājam - dāvanu karte EUR 2000 un darba devējam - dāvanu karte 5000 euro vērtībā Renault Trucks mazumtirdzniecības tīklā; 3. vietas ieguvējam: autovadītājam – dāvanu karte 1000 euro vērtībā un darba devējam – dāvanu karte 2500 euro vērtībā Renault Trucks mazumtirdzniecības tīklā.

Optifuel Challenge 2017 fināls skaitļos

29 finālisti no 29 valstīm
Ceļā pavadītas aptuveni 19 stundas
Viena brauciena distances garums finālā – 33 km
Finālā nobraukti 957 km
Automašīnas smagums – 32 tonnas

Par Didzi Dzelzkalēju

Vecums: 48 gadi
Pieredze: CE kategorijas apliecība kopš 1993.gada, nobraukti 2000 km (sacensībās un treniņos)
Nodarbošanās: Kreiss SIA, Kvalifikācijas nodaļa, auto vadītāju apmācības instruktors
SIA “Kreiss” autovadītājs Latvijā pārliecinoši sevi parādīja gan kvalifikācijas braucienos, gan finālā, iegūstot augsto 1. vietu un iespēju doties uz sacensību pasaules finālu Toledo.

 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 27.oktobris 2017 22:44
6 0 Atbildēt

Santīmpišu čempionāts. Cik nervu šūnas izbojājas tā braucot, un cik veidojas avārijas situācijas ( ja pa koplietošanas ceļiem brauc)?

Nervu šūnas neatjaunojas. Tāpēc ir jautājums - vai ieekonomēti eiro šefa kabatā ir svarīgāki par mistera Pārkinsona ciemošanos vecumdienās, vai marasma ātrāku atnākšanu?

Monro 28.oktobris 2017 10:57
1 0 Atbildēt

Ekonomijai jābūt ekonomiskai. Kurš to teica?

Cenšoties ieekonomēt katru gramu degvielas, kutelīgas situācijas uz ceļa veidojas, gribi tu to vai nē ( apļveida krustojumi, guļošie policisti, pretīmbraucošie , kad tev jānogriežas pa kreisi, utt. Sveiks, DIDZI!- nebremzējam, maucam.)

Taupot uz bremzēm, lietojot retarderus- skaisti dilst aizmugures riepas vilcējam.

Krustojumi pie "oranžā"

driveris 29.oktobris 2017 18:32
1 0 Atbildēt

Nez kurā vietā tad mūsu vietējais braukšanas instruktors Vernons?

Starp citu, ekonomiska braukšana nenozīmē lēna braukšana.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 22

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 35

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 17

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti