Varēs pieteikties kompensācijām? - Vācijas tiesa atzīst "Mercedes-Benz" vainu "dīzeļgeitas" skandāla lietā 3

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 29.marts 2024 8:26

Tiesa Vācijā ceturtdien nolēmusi, ka autobūves uzņēmums "Mercedes-Benz", kas iepriekš bija pazīstams ar nosaukumu "Daimler", atsevišķiem automobiļiem ar dīzeļdzinējiem apzināti uzstādījis kaitīgo izmešu mērījumu falsificēšanas programmatūru.

Šis lēmums paver iespējas "Mercedes-Benz" automašīnu īpašniekiem iegūt kompensācijas.

"Mercedes-Benz" šim Štutgartes apgabaltiesas lēmumam nepiekrīt un plāno iesniegt apelāciju Vācijas augstākajā tiesā.

Vācijas patērētāju tiesību aizsardzības federācija VZBV prasību pret "Mercedes-Benz" tiesā iesniedza 2021.gadā, tādējādi cenšoties palīdzēt patērētājiem piedzīt kompensācijas.

Šī lieta aptvēra dažādus modeļus, kas iepriekš tikuši atsaukti.

Štutgartes apgabaltiesa secinājusi, ka "Mercedes-Benz" darbinieki apzināti uzstādījuši kaitīgo izmešu mērījumu falsificēšanas programmatūru atsevišķos modeļos, taču attiecībā uz citiem modeļiem VZBV prasības netika apmierinātas.

"Mercedes-Benz" gan uzsver, ka automobiļu īpašnieki pieprasīt kompensācijas varēs vien tad, kad būs noslēgusies apelācijas izskatīšana.

Kā ziņots, 2015.gada septembrī Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem tā ražoto automašīnu aprīkotas ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu mērījumu falsificēšanas programmatūra.

Pēc tam līdzīgos skandālos ierauti arī vairāki citi Eiropas autobūves uzņēmumi, piemēram, "Audi", "Fiat" un 'Renault".

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
D 29.marts 2024 12:11
4 2 Atbildēt

Cik tad tādu ir, kas pirka auto dēļ skaistajiem izmešu cipariem? Niecīgs mazākums, pirka jau dēļ jaudas parametriem, vai vispār neinteresējoties par parametriem. Patiesie vainīgie jau ir tie kas uzstādījā neizpildāmas prasības, dēļ kā auto ražotāji bija spiesti krāpties, lai saglabātu tirgus daļu, un uzņēmumu vispār kā tādu. Kurš tad pirks vidējo un lielo klašu auto, ar kuru pāri simtam var ieskrieties tikai no kalna lejup.

650 29.marts 2024 13:10
2 3 Atbildēt

Kad (un vai) tiesās elektroauto parametru sagrozītājus?

Valdis 29.marts 2024 18:07
2 1 Atbildēt

Drīzāk peļņa bija svarīgāka.

VW neuzstādot atblu uz tiem entajiem miljoniem automašīnu it kā bija ietaupījis ap 5 miljardiem.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 8

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti