Symbioz - jauns modelis Renault modeļu klāstā (+ FOTO) 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 2.maijs 2024 12:55

Symbioz ir daudzpusīgs automobilis, kurā iekļautas labākās Renault C segmenta tehnoloģijas, nodrošinot kompaktumu un plašumu, lai apmierinātu ikviena vajadzības.

Interjerā saglabāts Renault “automobiļu dzīvošanai” mantojums.

 

Patiess “automobilis dzīvošanai” – Renault 16 tika veidots tā, lai izceltos starp konkurentiem. Iznākot 1965. gadā, tam pirmajam bija jauns virsbūves veids ar hečbekiem raksturīgo piekļuvi bagāžas nodalījumam. Renault 16 bija daudzpusīgāks par saviem laikabiedriem, un tā sēdekli varēja noregulēt “brīvdienu ceļojuma” pozīcijā. Tas bija piemērots ģimenēm, kuras meklēja savam dzīvesveidam atbilstošu automobili, vienlaikus ejot līdzi straujajām pārmaiņām sabiedrībā.

Kopš tā laika Renault ir turpinājis veidot novatoriskus ģimenes automobiļus, kas notver sava laikmeta vēsmas. Tā tas bija 1980. gadā ar Espace – automobili, kurš aizsāka revolūciju ar novatorisko vienotas telpas dizainu un modulāru izkārtojumu. Pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados Renault to atkārtoja ar Scénic – pirmo kompakto daudzfunkcionālo pasažieru automobili. Scénic tika veidots tā, lai tā salons atgādinātu kokonu un gādātu par pasažieru labsajūtu.

Symbioz savā būtībā ir tāds pats. Tā bagāžas nodalījumu un pasažieru salonu var pielāgot ģimenes vajadzībām, izmantojot noderīgas tehnoloģijas, kas gādā par pievienoto vērtību cilvēkiem, kompaktos izmērus, kas ir ideāli piemēroti arī braukšanai pa pilsētu, tādējādi pievienojoties garajai daudzpusīgo “automobiļu dzīvošanai” līnijai, kas atspoguļo savu laikmetu. Turpinot iesākto nesen iznākušajā Scénic E-Tech electric un jaunajā Captur, Symbioz izmantota Renault jaunā dizaina valoda.

Labākais no C segmenta

Kombinējot labāko no Renault C segmenta automobiļiem – modulāru konstrukciju, savienojamību un efektivitāti, izmantojot pieredzi un intelektu – Symbioz atbilst visaugstākajiem borta komforta standartiem gan īsos, gan tālos braucienos. Attiecīgi tā auditorija ir plaša klientu bāze. Pirmkārt un galvenokārt tas ir automobilis ģimenēm, kuras vēlas plašumu un efektivitāti, kā arī modulāru, mūsdienīgu dizainu. Tas radīts arī uzņēmumu autoparku īpašniekiem, kuri vēlas nodrošināt augstu elektrifikācijas pakāpi, vienlaikus cieši kontrolējot TCO. Abām klientu kategorijām Symbioz nodrošina bezkompromisu ieguvumus.

Esot pozīcijā starp Captur un Austral, Symbioz nodrošina Renault spēcīgāku pamata līmeņa pārstāvību C segmentā. Būdams vien 4,41m garš, šis jaunais modelis papildina E-Tech hybrid klāstu, kurā jau ir Arkana (4,57 m) un Austral (4,51 m), vienlaikus paplašinot E-Tech electric klāstu ar Mégane un Scénic E-Tech electric. Tas apliecina turēšanos pie Renault stratēģijas apmierināt visu lietotāju prasību spektru, būvējot divu veidu klāstu ar specializētām platformām.

Symbioz ir papilnam labāko Renault tehnoloģiju. Tam ir OpenR Link multivides sistēma ar iebūvētu Google, kā arī Solarbay tonētais stikla panorāmas jumts. Iconic versijai ir 29 jaunās paaudzes vadītāja atbalsta funkcijas, kas optimizē drošību un komfortu pie stūres.

Bagāžas nodalījums ar 624 litru tilpumu – izcili šāda izmēra automobilim – un modulārais izkārtojums ar bīdāmu sēdekli, kuru nolokot veido plakanu grīdu, padara Symbioz līdzvērtīgu vislabākajiem automobiļiem savā klasē. Vienlaikus tas joprojām ir kompakts un izveicīgs. Symbioz ir izstrādāts gan pilsētas satiksmei, gan ģimenes dzīvei – ideāls daudzpusīgums.

Jauns ģimenes automobilis, kurš ir vienlaikus draudzīgs videi un ekonomisks – Symboz sver nepilnus 1500 kg. E-Tech hybrid 145 piedziņa ar ekskluzīvu, izcili efektīvu tehnoloģiju, kas ir nepārtraukti pilnveidota kopš izlaišanas 2020. gadā, tam nodrošina vienu no labākajiem rādītājiem degvielas patēriņa un izmešu ziņā.

Sekojot Arkana, Mégane E-Tech electric, Austral un Scénic E-Tech electric, Symbioz papildina kompakto Renault automobiļu klāstu kā pēdējais automobilis Renaulution C segmenta ofensīvā.

MODERNS, IZSMALCINĀTS DIZAINS

Renault Symbioz ir labi līdzsvarotas proporcijas – lielā aizmugurējā pārkare papildina vertikālo priekšdaļu. Šie divi aspekti pauž Renault izsmalcināto jauno dizaina valodu.

Labi līdzsvarotas proporcijas

Symbioz ir būvēts uz CMF-B platformas pagarinātās versijas, kuru izmanto Clio un Captur (B segments), kā arī Arkana (C segments) – tā proporcijas ir labi līdzsvarotas. Pat aizmugurējā pārkare ar plaša bagāžas nodalījuma solījumiem papildina kopējo dizaina plūdumu. Aizmugurējā daļa papildina moderno, pašpārliecināto priekšgalu ar augsto, horizontālo motora pārsegu un vertikālajām līnijām.

Izsmalcināts, moderns dizains

Renault jaunās dizaina valodas skulpturālās iezīmes, kas redzamas Symbioz priekšpusē un aizmugurē, ierāmē sānu paneļu gludās, vienkāršās līnijas.

Priekšējo un aizmugurējo paneļu vienkāršās šķautnes uztver gaismu, izsmalcināti strukturējot nošķeltās formas.

Visur ietverts jaunais Renault logotips ļoti dažādos veidolos. Tas redzams veselā veidā režģa centrā, vertikāli sadalīts divās daļās gaismas parakstā vai pārvērsts grafiskā rakstā uz radiatora režģa.

Jauni ekskluzīvi riteņi

Symbioz Esprit Alpine un Iconic versijām ir lieli 19” riteņi, kas papildina tā dizainu. Visi riteņi (18” un 19”) ir jauni un ekskluzīvi tieši šim modelim. Asi iezīmētās līnijas veido dinamisku grafisko efektu, radot iespaidu, ka ritenis griežas, kaut arī automobilis stāv uz vietas.

Caururbjošs skatiens

Konusveidīgie galvenie lukturi automobilim piešķir caururbjošu skatienu. Melnā josla starp lukturiem piešķir priekšējai zonai brīvāku izskatu, vienlaikus liekot automobilim izskatīties platākam. Šī melnā josla atspoguļo krāsaino joslu virsbūves apakšdaļā, un šāds spoguļa efekts redzams arī joslu rakstā.

Oriģināla aizmugurējā daļa

Aizmugurējā daļa ir skulpturāla, apjomīga un dinamiska, nemitīgi uztverot gaismu. Lukturi liek automobilim izskatīties platākam, piešķirot spēcīgu vizuālas klātbūtnes sajūtu un vienlaikus ļaujot izspraukties caur šaurām ejām. Vertikālās bagāžas nodalījuma durvis sola plašumu salonā.

Septiņu toņu palete

Symbioz ir pieejams septiņu krāsu klāstā, tostarp jaunajā spilgtajā Mercury zilajā tonī. Slavenais Flame sarkanais konfiguratorā tiek piedāvāts bez maksas, taču ir vēl piecas citas krāsas: Pearl baltā, Oyster pelēkā, Starry melnā, Gunmetal pelēkā un Iron zilā.

DZĪVE AUTOMOBILĪ –
 PLAŠA, GAISMAS PIELIETA DZĪVOJAMĀ ZONA 

Nezaudējot neko no eksterjera kompaktuma, Symbioz nodrošina plašumu salonā kombinācijā ar modulāru izkārtojumu, ko nodrošina bīdāmais sēdeklis un plašais funkciju klāsts salona komfortam, piemēram, Solarbay tonēta stikla panorāmas jumts un elektriskās bagāžas nodalījuma durvis. Daudzpusīgs, daudzfunkcionāls automobilis un vienlaikus “dzīvojamā zona” visai ģimenei

Izsmalcināts kokons

Symbioz ir tāda pati priekšējā paneļa struktūra kā jaunajam Captur. Iconic versijām ir īpaša apdare ar moderniem un izsmalcinātiem materiāliem. Techno versijā augšējā daļa ir nokrāsota ar speciālu krāsu, kas pieskaroties šķiet mīksta, Esprit Alpine versijā ir zila raksta toņu pāreja, savukārt Iconic versijā ir apdare ar satinēta alumīnija pāreju. Priekšējā paneļa apakšējā daļa Esprit Alpine versijā apvilkta ar sportisku augsto tehnoloģiju audumu, savukārt Iconic versijā – ar lāsumainu mākslīgo ādu (TEP) un nošuvēm.

Katrai versijai īpaši sēdekļi

Ikvienai no šīm trim versijām ir savi īpaši sēdekļi, kas pauž atšķirīgo personību atbilstoši mērķa klienta profilam. Techno versijā sēdekļus klāj biezs audums ar neuzkrītošu izšūtu logotipu, dzeltenām nošuvēm, kā arī dzeltenu un pelēku vīli. Ievērojot šai versijai raksturīgos dizaina principus, Esprit Alpine sēdekļiem ir zilas nošuves un TEP sānu paneļi ar iespiedumiem, savukārt atzveltnes un sēdekļi ir apvilkti ar to pašu sportisko augsto tehnoloģiju audumu, kāds redzams iekšējos durvju paneļos un uz priekšējā paneļa.

Iconic versijas sēdekļus klāj augsto tehnoloģiju sietveida audums, kuram iedvesma gūta augsta līmeņa sporta aprīkojuma pasaulē. Uz atzveltnēm redzams milzīga logotipa fragments ar zeltainām nošuvēm un vīlēm. Visas šīs iezīmes piešķir Iconic versijai izsmalcinātu, modernu noskaņu, krietni atšķiroties no tradicionālo automobiļu ierastā dizaina.

Unikāls izmēra un plašuma līdzsvars

Būdams kompaktāks par lielāko daļu C segmenta automobiļu (4,41 m garš un 1,79 m plats), Symbioz ir būvēts tā, lai nodrošinātu izveicību, nezaudējot salona plašumu vai kravas ietilpību, kas ir viena no tā svarīgākajām priekšrocībām. Symbioz ir ideāls kompromiss starp ģimenes dzīvi un izveicību pilsētā.

Izcili modulārs

Aizmugurējais sēdeklis ir veidots tā, lai to varētu bīdīt par vairāk nekā 16 cm, radot 221 mm telpu aizmugurējo pasažieru ceļgaliem un vienlaikus saglabājot bagāžas nodalījuma tilpumu – 492 litrus šajā konfigurācijā. Ja aizmugurējos sēdekļos nesēž pieaugušie, tos var pabīdīt uz priekšu, palielinot bagāžas nodalījuma tilpumu līdz 624 litriem vai līdz pat 1582 litriem, ja aizmugurējos sēdekļus noloka pilnībā (60:40).

Bagāžas nodalījumam nav paaugstināta sliekšņa, tādēļ ir viegli piekļūt plakanajai grīdai un iekraut pat visapjomīgākos priekšmetus. Šī ir īpaši gaidīta konfigurācija ģimenes auto modelim.

Symbioz lepojas arī ar 24,7 litru glabāšanas telpu salonā, tostarp 7 litriem tikai cimdu nodalījumā vien.

Uzlādēšanai un savienošanai ir ierīkotas divas USB-C kontaktligzdas priekšā un vēl divas aizmugurē. Visām versijām – Techno, Esprit Alpine un Iconic – standartā ir arī indukcijas lādētājs tālruņiem.

Praktiskas elektriskas bagāžas nodalījuma durvis

Viena no galvenajām Symbioz priekšrocībām ir plašais bagāžas nodalījums, kura kravas ietilpība ir no 492 līdz 624 litriem atkarībā no bīdāmā sēdekļa pozīcijas. Tam ir arī elektriskas bagāžas nodalījuma durvis, kuras var atvērt bez roku palīdzības. No iekšpuses vadītājs var atvērt un aizvērt bagāžas nodalījumu, izmantojot speciālo vadības paneli. No ārpuses vadītājs var izmantot elektrisko pogu uz bagāžas nodalījuma, brīvroku karti vai vienkārši pavēzēt kāju zem sensora aizmugurējā buferī.

Solarbay tonēta stikla panorāmas jumts

Solarbay tonētā stikla panorāmas jumts pirmo reizi parādījās Rafale un Scénic E-Tech electric – šī ir Renault jaunās paaudzes “automobiļu dzīvošanai” ikoniska iezīme. Tas ir ietverts Symbioz pieejamā aprīkojuma klāstā, saglabājot zīmola tradīciju nodrošināt labāko tehnoloģiju pieejamību tā parastajiem modeļiem.

Izmantojot AmpliSky tehnoloģiju Solarbay jumtā, žalūzijas vairs nav vajadzīgas. Gatavā aktīvā sistēma aptumšo panorāmas jumta segmentus pēc vajadzības, izmantojot PDLC (polimērā izkliedēto šķidro kristālu) tehnoloģiju, kurā molekulārā struktūra reaģē uz elektrisko strāvu. Maksimālo aizsardzību var nodrošināt vienā mirklī, radot pārsteidzošu efektu, secīgi aptumšojoties visiem panorāmas jumta segmentiem. Šo viedo stikla panorāmas jumtu var regulēt ar slēdzi vai ar balss komandām, izmantojot Google Assistant.

Vadītājs un pasažieri var izvēlēties kādu no četrām panorāmas jumta pozīcijām: pilnībā caurspīdīgs, pilnībā necaurspīdīgs, caurspīdīgs priekšā un necaurspīdīgs aizmugurē, vai pretēji. Solarbay tonēta stikla panorāmas jumts mazina arī siltumnīcas efektu pasažieru salonā, efektīvāk par mehāniskajām žalūzijām nodrošinot komfortablu temperatūru gan vasarā, gan ziemā. Turklāt panorāmas jumts aptumšojas automātiski, kad vadītājs izslēdz aizdedzi un izkāpj no automobiļa. Pēc automobiļa iedarbināšanas no jauna Solarbay atjauno nesenāko pozīciju. Plašuma un gaišuma sajūtu vēl vairāk pastiprina lielā stiklotā platība un lielāks gabarītaugstums. Ar šādu unikālu dizainu vairs nav nepieciešamas mehāniskas vai elektriskas žalūzijas, un gabarītaugstums palielinās par 30 mm. Tas būtiski uzlabo pasažieru komfortu un ļauj ierobežot automobiļa augstumu, lai uzlabotu efektivitāti.

JAUNĀKĀS TEHNOLOĢIJAS
 PAPILNAM LABĀKO RENAULT TEHNOLOĢIJU 

Kaut arī Symbioz ir pamata līmeņa C segmenta automobilis, tajā izmantotas labākās tehnoloģijas gan savienotajā aprīkojumā, gan vadītāja atbalstā, gan piedziņā.

Savienojamība

OpenR Link nosaka jaunus standartus

Sākot no Techno versijas, un augstākās versijās Symbioz ir OpenR Link multivides sistēma ar iebūvētu Google, kuras pamatā ir Android Automotive 12. Tā no dienas dienā sniedz atbalstu lietotājiem ar pakalpojumiem, kas pielāgoti visām viņu savienojamības vajadzībām. OpenR Link ar viedajām Google funkcijām spēj sniegt derīgus ieteikumus navigācijai un salona noskaņai atbilstoši vadītāja paradumiem. OpenR Link kopš tā izlaišanas Mégane E-Tech electric ir noteikusi jaunus standartus un ir saderīga ar Android Auto un Apple CarPlay, nodrošinot savienojamību ar vai bez vadiem. Tās centrālais 10,4” vertikālais skārienjutīgais ekrāns (visās versijās) ļauj vadītājiem un pasažieriem pilnībā izmantot satura un pakalpojumu savienoto pasauli.

Otrā 10,3” ekrānā, kas vērsts pret vadītāju, redzama informācija par auto vadīšanu. Tā izmērs atbilst krāsainajam navigācijas ekrānskatam.

Google pasaule

Vienkārši lietojamā, hipersavienotā un nemitīgi atjauninātā OpenR Link sistēma nodrošina tikpat intuitīvu pieredzi, kā jaunās paaudzes viedtālruņi. Papildus Google Maps un Google Assistant tajā ir daudzas citas lietotnes (50 vai vairāk, atkarībā no valsts un versijas) no Google Play kataloga.

Pielāgotas lietotnes

Dažas lietotnes ir speciāli izstrādātas vai pielāgotas Renault lietotājiem. Pie tām pieder Waze, Amazon Music, L'Equipe pour Renault (lietotne franču valodā ar saturu Francijai), Vivaldi, Radio Player for Renault, Kabriol, Karacal, Les Incollables for Renault, Easypark un Sybel. Pilns savienoto rīku klāsts ģimenes ceļojumiem, kas izstrādāts šai jaunajai “automobiļu dzīvošanai” paaudzei.

Lietotne My Renault

Ar mobilās lietotnes My Renault palīdzību automobilis vienmēr paliek viegli sasniedzams. Piemēram, lietotāji var lejupielādēt lietotnes no OpenR Link sistēmas vai attālināti iedarbināt skaņas signālu un pagrieziena rādītājus, lai automobili būtu viegli atrast pārpildītā autostāvvietā. Turklāt, lai gūtu vadīšanas pieredzi bez stresa, lietotāji var reāllaikā pārbaudīt nobraukumu un atlikušo sniedzamību. My Renault atvieglo arī apkopes pārvaldību, nodrošinot informāciju par svarīgākajiem apkopes veikšanas laikiem un ļaujot lietotājiem pierakstīties uz tehnisko apkopi tieši lietotnē.

Attālināta atjaunināšana

Ar šāda līmeņa sistēmas savienojamību lietotāji var atjaunināt programmatūru, neapmeklējot remontdarbnīcu vai tirdzniecības pārstāvi. Izmantojot FOTA (firmware over the air – aparātprogrammatūra pa gaisu) tehnoloģiju, automobiļa operētājsistēma saņem automātiskus atjauninājumus.

Harman Kardon skaņa

Papildus pieejamā Harman Kardon hi-fi sistēma ir ar deviņiem skaļruņiem (2 augstfrekvences skaļruņiem un 2 zemfrekvences skaļruņiem priekšā un aizmugurē, kā arī īpaši zemas frekvences skaļruni bagāžas nodalījumā). Šī sistēma piedāvā visaptverošu skaņas pieredzi, kuru izstrādājis Žans-Mišels Žārs (Jean-Michel Jarre) – slavens mākslinieks, komponists un autors, kurš ir arī elektroniskās mūzikas pionieris un aizrautīgs tehnoloģiju entuziasts. Noskaņas pielāgošanai pieejamas piecas programmas: Studio, Podcast, Concert, Immersion un Club.

Individuāli pielāgojama noskaņa salonā

MULTI-SENSE iestatījumi ļauj variēt dažādus automobiļa parametrus gan tehniskajā jomā (piemēram, sajūtu stūrējot), gan saistībā ar noskaņu salonā, piemēram, regulējot noskaņas apgaismojumu. Tiem var piekļūt skārienjutīgajā ekrānā vai, spiežot pogu uz stūres, tādējādi lietotāji var izvēlēties kādu no četriem digitālā vadības paneļa ekrāna ekrānskatiem, piecām vadīklām (interaktīvas lietotnes vai sīktēli) un astoņām apgaismojuma krāsām. Tie ļauj izvēlēties arī no 48 LED dzīvā apgaismojuma krāsām noskaņas apgaismojuma joslām uz vadības paneļa un durvju paneļos. Lai radītu mierīgāku noskaņu, apgaismojuma krāsa automātiski tiek pielāgota ik pēc 30 minūtēm atbilstoši diennakts ciklam (24 stundu bioloģiskajam pulkstenim) un diennakts laikam (vēsas krāsas dienā un siltas krāsas naktī).

Vadītāja atbalsta funkcijas

2023. gadā uzsāktā programma Human First īsteno Renault apņemšanos ar virkni tehnoloģisku izgudrojumu uzlabot drošību vadītājiem, pasažieriem un citiem satiksmes dalībniekiem visā pasaulē. Atspoguļojot šos nozīmīgos centienus, Symbioz ir starp labākajiem pasīvās un aktīvās drošības ziņā. Automobiļa Iconic versijā ir seši gaisa spilveni un 29 jaunās paaudzes vadītāja atbalsta funkcijas (ADAS).

Starp tām ir aktīvā vadītāja atbalsta režīms Active Driver Assist (2. līmeņa autonomā braukšana) un intelektiskā ātruma pielāgošana, kas ierindojas starp modernākajām funkcijām šajā segmentā.

Autonomā braukšana

Active Driver Assist ir 2. līmeņa autonomās braukšanas sistēma, kas ir pilnveidots labi zināmais šosejas un satiksmes asistents, kas jau ir pieejams Renault klāstā. Tagad sistēma sākusi ņemt vērā kontekstu, paplašinot savu darbības jomu tālāk par šosejām. Tajā apvienota intelektiska adaptīvā kruīzkontrole ar Stop & Go funkciju, atbalstu centrēšanai joslā un ceļazīmju atpazīšanu, veidojot viedo sistēmu. Šīs funkcijas integrējot ar ģeolokācijas datiem un speciālām kartēm, automobilis spēj braukt neatkarīgi, lai gan vadītājam likums pieprasa saglabāt kontaktu ar stūri. Šī funkcija īpaši noder, piemēram, satiksmes sastrēgumos, sniedzot patīkamāku braukšanas pieredzi un radot mazāk stresa.

Ceļazīmju atpazīšana

Vadītāji var ieslēgt ceļazīmju atpazīšanas funkciju ar brīdinājumu par ātruma pārsniegšanu neatkarīgi no Active Driver Assist. Šī funkcija instrumentu panelī un navigācijas ekrānā parāda pašlaik atļauto ātruma ierobežojumu. Ja automobiļa ātrums ir lielāks par atļauto, parādās vizuāls brīdinājums. Ar pogu uz stūres vadītājs var ieslēgt ātruma ierobežotāju, kruīzkontroli vai intelektisko adaptīvo kruīzkontroli, lai automātiski pielāgotos (vai nepielāgotos) atļautā ātruma ierobežojumam.

Automātiskā avārijas bremzēšana atpakaļgaitā

Viena no galvenajām vadītāja atbalsta funkcijām Symbioz ir sistēma avārijas bremzēšanai atpakaļgaitā, kuru izmanto arī manevrēšanai atpakaļgaitā. Kad ultraskaņas sensori konstatē iespējamu šķērsli (piemēram, gājēju, velosipēdistu vai stabiņu), sistēma raida vizuālu un skaņas brīdinājuma signālu. Ja vadītājs nereaģē, sistēma divas sekundes veic avārijas bremzēšanu, lai izvairītos no sadursmes. Sistēma darbojas, braucot atpakaļgaitā ar ātrumu no 3 līdz 10 km/h.

Drošāka braukšana kopā ar Safety Coach

Prognozējošie ekonomiskas braukšanas ieteikumi palīdz vadītājiem mazināt degvielas patēriņu un braukt droši. Safety Coach ieteikumi reāllaikā un braukšanas stila novērtējums (0 līdz 100) mudina vadītājus ievērot ātrumu, trajektoriju un distanci, kā arī būt modrākiem un vērīgākiem. Pieejama viena mēneša vērtējumu vēsture.

Safety Coach – individuāli pielāgoti ieteikumi atbildīgākai auto vadīšanai

Lai palīdzētu vadītājiem un mazinātu negadījumu risku, Symbioz ir aprīkots ar Safety Coach funkciju, kuras uzdevums ir labāk apzināties uzvedību un paradumus pie stūres. Tā novērtē vadītāja braukšanas stilu skalā no 0 līdz 100, ņemot vērā ātrumu, trajektoriju un drošas distances, un sniedz individuāli pielāgotus ieteikumus gan saistībā ar braukšanu, gan ar ADAS izmantošanu, norādot uz jomām, kuras varētu uzlabot.

Individuāli pielāgoti iestatījumi

Jauna poga – My Safety Switch (Mans drošības slēdzis) pa kreisi no stūres ļauj vadītājam ieslēgt vai izslēgt savus izvēlētos iestatījumus vismaz piecām ADAS vienlaikus, tikai pieskaroties pogai. Multivides ekrānā individuālie iestatījumi ietver to, vai šo funkciju aktivizēt, kādā pakāpē, vai ļaut atskanēt brīdinājuma skaņas signāliem utt.

Kā arī

Drošībai:

-          aktīvā avārijas bremzēšanas sistēma krustojumos (Automatic Emergency Braking System Junction Function);

-          brīdinājums par aklo punktu (BSW);

-          atbalsts joslas saglabāšanai;

-          brīdinājums par izbraukšanu no joslas (LDW);

-          brīdinājums par vadītāja modrību (DAA).

Pieredzei pie stūres:

-          kruīzkontrole un ātruma ierobežotājs;

-          intelektiskā adaptīvā kruīzkontrole (IACC);

-          brīdinājums par distanci (DW);

-          atbalsts braukšanas uzsākšanai nogāzē (HSA).

Novietošanai stāvvietā:

-          360° kamera (360° Around View Camera);

-          atbalsts automobiļa novietošanai stāvvietā aizmugurē, priekšā un sānos (Rear, Front and Side Park Assist);

-          brīdinājums par no sāniem tuvojošos transportlīdzekli, braucot atpakaļgaitā (RCTA);

-          brīdinājums par drošu izkāpšanu pasažieriem (OSE).

E-Tech full hybrid piedziņa

Renault Symbioz ir E-Tech hybrid 145 piedziņa. Tā ir ļoti efektīva un tādēļ ekonomiska, nodrošina elektriskās braukšanas komfortu un klusumu pilsētās bez nepieciešamības uzlādēt.

Bezkompromisu izvēles tehnoloģijās

E-Tech full-hybrid tehnoloģijai iesniegti vairāk nekā 150 patentu. Izmantojot Renault pieredzi ar Formula 1, it īpaši enerģijas atgūšanā un reģenerācijā, tā nodrošina dinamiku un efektivitāti. Virknes-paralēlajā hibrīdajā arhitektūrā divi elektromotori (36 kW elektromotors un 18 kW augstsprieguma starterģernerators) ir sakombinēti ar 69 kW (94 ZS) 1,6 l četrcilindru benzīna dzinēju, kas sasaistīts ar intelektisku vairāku režīmu “dog box” pārnesumkārbu bez sajūga, un 1,2 kWh akumulatoru.

Līdz pat 14 kombinācijām

Pārnesumkārbai ir četri pārnesumi benzīna dzinējam un divi pārnesumi galvenajam elektromotoram. E-Tech Hybrid 145 piedziņa kombinē iekšdedzes dzinēja un elektromotora jaudu pat 14 dažādos veidos, optimizējot degvielas patēriņu.

Uzsvars uz elektrisku darbību

Symbioz vienmēr tiek iedarbināts elektriskajā režīmā, ļaujot vadītājiem palikt pilnībā elektriskajā režīmā līdz pat 80 % laika pilsētā, ietaupot līdz pat 40 % degvielas, salīdzinot ar parasto benzīna dzinēju pilsētas ciklā. Šī piedziņa veidota tā, lai uz šosejas ļautu iekšdedzes dzinējam riteņus griezt tiešā veidā, bez vajadzības nedarbinot elektromotorus tā, kā parastajās hibrīdajās sistēmās. Ar šo Renault tehnoloģiju Symbioz optimizē degvielas patēriņu uz visa veida ceļiem, WLTP ciklā patērējot 4,6 litrus/100 km.

Nepārtraukta optimizēšana

Šī piedziņa kopš izlaišanas ir nemitīgi optimizēta, it īpaši attiecībā uz programmatūras pārvaldību. Tās mērķis ir uzlabot degvielas patēriņu un komfortu pie stūres, it īpaši uz šosejas. Tāpat kā jaunajam Clio un jaunajam Captur, Symbioz ir jaunā E-Save funkcija, kuru ieslēdz ar pogu pa kreisi no stūres. Šīs funkcijas mērķis ir uzlabot komfortu pie stūres un optimizēt degvielas patēriņu, nodrošinot akumulatora uzlādes pakāpi vismaz 40 % līmenī, lai automobilim vienmēr būtu pietiekami daudz jaudas nogāžu pārvarēšanai, nezaudējot ātrumu, vai apdzīšanai, paātrinājumam izmantojot tikai elektromotoru, nenoslogojot iekšdedzes dzinēju un neizraisot piespiedu pāreju uz zemāku pārnesumu, ko bieži uztver kā trokšņa piesārņojuma avotu.

Prognozējoša hibrīdā braukšana

Symbioz ir aprīkots arī ar prognozējošās hibrīdā braukšanas funkciju, kas ļauj maksimāli izmantot elektroenerģiju, nevis iekšdedzes dzinēja jaudu, tādējādi samazinot degvielas patēriņu. Izmantojot savienoto karšu funkcijas nodrošinātos datus (Google Maps), tā ņem vērā topogrāfiju (pakalnus, nogāzes utt.), brauciena laiku un satiksmi. Akumulatora pārvaldības sistēma šos datus iepriekš apstrādā, ļaujot maksimāli izmantot elektroenerģiju. Brauciena kopsavilkums pieejams stabiņu diagrammas veidā, parādot patēriņu un attālumu, kas veikts pilnībā elektriskajā režīmā.

TEHNISKĀS SPECIFIKĀCIJAS 

IZMĒRI UN MASA

Kopējais garums – 4,413 m

Platums – 1,797 m

Augstums – 1,575 m

Garenbāze – 2,638 m

Priekšējā pārkare – 892 mm

Aizmugurējā pārkare – 890 mm

Klīrenss – 169 mm

Masa – 1500 kg

Bagāžas nodalījuma tilpums – līdz 624 l

MOTORI

E-TECH Hybrid 145 ZS – 400 V

APRĪKOJUMA VERSIJAS

Evolution

Techno

Iconic

Esprit Alpine

 

Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
Po 2.maijs 2024 22:06
5 0 Atbildēt

Šitā liet  un nesavākt var tikai kāds "rīgasūdens", vai nu mākslīgajā intelektā šņukuru iebāzis pārdošanas menedžeris!

Toties cik lakoniska specifikācija, tā kādai īpašai blondīnei paredzēta vai?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ķīnas Nio prezentē jaunu un cenu ziņā pievilcīgu Tesla Model Y konkurentu 1

Ķīnas autobūves uzņēmuma Nio jaunizveidotais apakšzīmols Onvo nodemonstrējis Tresla Model Y līdzīgu krosoveru L60, kam sola pievilcīgu cenu un sniedzamību virs 1000 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Kad domas citur - neliela gājējas un automašīnas sadursme (+ VIDEO) 25

Video autors raksta, ka gājēji reizēm pārāk uzticas autovadītājiem un pieņem, ka tie visi domās vienādi. Tā nebūt nav, jo arī šajā situācijā viens autovadītājs meiteni palaiž, bet otrs pat nedomā to darīt. Lasīt vairāk

 

Gaidot uzlādi, tas svarīgi - Jēkabpilī uzbūvē mazmājiņu par 70 000 eiro (+ VIDEO) 29

Kamēr vieni nesaprot, kā tādu summu var izlikt par tautā saukto mazmājiņu, citi, ieskaitot elektroautomobiļu īpašniekus no tuvējā uzlādes punkta, priecājas, par noderīgo infrastruktūras risinājumu. Vairāk RE TV video sižetā. Lasīt vairāk

 

Ātruma cilts: divi vīri, divi elektroauto, divas atšķirīgas uzlādes stratēģijas - kurš pirmais tiks līdz Liepājai (+ VIDEO) 19

Pauls Timrots kopā ar kolēģi Edgaru Bergholcu meties elektroauto izaicinājumā – abi sacenšas, lai tiktu līdz Liepājai, katrs izmantojot savu mašīnas uzlādes stratēģiju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti