No 84 100 eiro: Porsche pastāsta par jauno Macan 5

 

Foto: Porsche

iAuto | 26.aprīlis 2024 5:03

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās.

Sākuma līmeņa Macan 4 aprīkots ar diviem motoriem, kas attīsta 285 kW (387 ZS), Overboost un Launch Control režīmā jaudai īslaicīgi pieaugot līdz 300 kW (408 ZS), bet maksimālajam griezes momentam sasniedzot 650 Nm. Šādā gadījumā Macan līdz simtam ieskrienas 5,2 sekundēs, maksimālais ātrums 220 km/h.

Macan Turbo apveltīts ar 584 Zs jaudu, kas Overboost režīmā pieaug līdz 639 Zs, griezes momentam sasniedzot 1130 Nm. Turbo versijas sniegums: 3,3 sekundes līdz simtam un 260 km/h maksimālais ātrums.

Interesanti, ka versija Turbo, atšķirībā no Macan 4 ir izstrādāta tā, lai tā būtu nedaudz smagāka aizmugurē. Atkarībā no situācijas līdz 100 procentiem piedziņas jaudas tiek novirzīta uz vienu no divām visu riteņu piedziņas asīm, turklāt pirmo reizi Macan kā papildaprīkojums ir pieejama aizmugurējās ass stūrēšana ar maksimālo pagrieziena leņķi līdz pieciem grādiem, palīdzot nodrošināt vēl lielāku stabilitāti līkumos līdz ar to lielāku veiktspēju. Turbo standarta aprīkojumā būs arī pneimatiskā piekare ar elektronisko amortizatoru vadību Porsche Active Suspension Management (PASM) ar divu vārstu tehnoloģiju, elektroniski vadāmais diferenciāļa bloķētājs uz aizmugurējās ass (Porsche Torque Vectoring Plus) un Boose mūzikas sistēma, kas salīdzinājumā ar Macan 4, „nozog” 60 litrus no bagāžnieka ietilpības. Macan 4 tā sasniedz 540 itrus, Turbo – 480 litrus, priekšējie bagāžnieki abiem vienādi – 84 litri. 

Abu versiju pamatā ir Premium Platform Electric (PPE), kas izstrādāta kopā ar Audi. Litija jonu akumulators ar neto jaudu 95 kWh (100 kWh bruto) iebūvēts korpusa apakšā, līdz ar to elektriskā Macan smaguma centrs atrodas par 140 mm zemāk nekā iekšdedzes motoru modelim.

Pateicoties 800 voltu tehnoloģijai, iespējama maksimālā uzlādes jauda 270 kW. Ražotājs norādījis, ka izmantojot atbilstošu ātrās uzlādes staciju pietiks ar 21 minūti, lai akumulatoru uzlādētu no desmit līdz 80 procentiem, savukārt 100 kilometru braucienam pietiktu ar 4 minūtēm. Uzlāde iespējama arī ar 11 kW (drīzumā sola 22 kW) maiņstrāvu, turklāt uzlādes pieslēgvietas atrodas abās aizmugurējo spārnu pusēs. Tiesa, aizmugurējo kreiso var lādēt gan ar maiņstrāvu, gan līdzstrāvu, aizmugurējo labo tikai ar līdzstrāvu.

Braucēju ērtībām Porsche piešķīris 12,9 collu monitoru vadītājam, kā arī 10,6 collu centrālo displeju, bet vēl vienu tāda paša izmēra skārienekrānu var pasūtīt arī priekšējam pasažierim. Porsche lepojas ar jauno Head up projekcijas displeju – attēls vadītājam parādās desmit metru attālumā, un tāpēc tas ir 87 collu displeja izmērā.

Vācijā Macan 4 cena sākas no atzīmes 84 100 eiro, jaudīgais Turbo pieejams no 114 600 eiro.

 
Visi komentāri
 
Teslists 26.aprīlis 2024 11:58
0 0 Atbildēt

Šitādu varētu nopirkt lai bomžiem skauž.

Maska 26.aprīlis 2024 14:47
0 0 Atbildēt

Bet kurš tev bomzim tādu dos. Turpini braukt ar bomžu auto.

ZZZZ 26.aprīlis 2024 12:16
1 0 Atbildēt

Vajag kā ĶTR uz vāka aizmugurē cenu vrb zīmēt? P 84T 😜

Juris 6.maijs 2024 13:32
1 0 Atbildēt

Var, bet Vācijā tagad modē jauni auto bez dzinēja un modeļa apzīmējumiem

wons 28.aprīlis 2024 15:49
1 0 Atbildēt

Drīz jau ar auto būs, kā ar mobilajiem telefoniem, jāpērk jauns, jo procesors novecojis, nevelk softu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā baltkrievu tālbraucējs Polijā 350 eiro sodu nopelnīja (+ VIDEO) 1

Baltkrievu "fūres" vadītājs, kurš krustojumā un uz gājēju pārejas apsteidz netrafarētu policijas automašīnu, tiek apturēts un saņem sodu PLN 1500 (350 EUR) apmērā. Lasīt vairāk

 

Biedrība: Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām 6

Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām, lēš biedrība "Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija", kas īsteno kampaņu "Cieni sabiedrisko!". Lasīt vairāk

 

Vai CSN 113. punkts ļauj turpināt kustību pa labo joslu ārpus apdzīvotām vietām? Jā vs Nē 2.DAĻA (+ VIDEO) 47

iAutolv skaidro noteikumus, kas attiecas uz braukšanas kārtību joslās un apsteigšanu apdzīvotās vietās un ārpus tām. Ir arī jautājumi, tādēļ skatāmies video un rakstām savus komentārus. Lasīt vairāk

 

40 gadi bez kārtīga remonta: “Kur paliek mūsu ceļa nodoklis, ko maksājam?” Protests Rojā (+ VIDEO) 15

Pēdējā administratīvi teritoriālā reforma Roju pievienoja Talsiem, rojniekiem solīja, ka uz novada centru tie varēs aizbraukt pa sakārtotu ceļu. Taču realitātē viņiem regulāri salauztas automašīnas, dārgi remonti. Viņuprāt, arī atpūtnieki izvēlas piejūras ciemam mest līkumu. Lai beidzot skaļāk pievērstu uzmanību nesakārtotajam ceļam, ap 250 automašīnu devās protesta braucienā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti