Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārds Baiba, 3.novembris 2003 0:00
Labdien, Ērik.Man jautājums par KASKO apdrošināšanu. Manam auto ir
"Parex"KASKO polise. Slēdzot līgumu apņēmos auto pa nakti glabāt norobežotā vai apsargātā stāvvietā. Šobr;id esmu pārcēlusie uz dzīvi privātmājā. Auto stāv mājas teritorijā, bet tā nav norobežota. Ja man kādu nakti auto no durvju priekšas pēkšņi nozog, vai man ir tiesības uz atlīdzību? Vai ārī man steidzīgi jāpārslēdz līgums ar citu kompāniju, kura neprasa auto pa nakti turēt stāvvietā? Ja tas ir tā, varbūt varat pateikt priekšā, kuras kompānijas slēdz KASKO līgumus arī tad, ja auto nestāv norobržotā vai apsargātā stāvvietā.
Ēriks Griģis:
Baiba!
Jums vispirms jāpaziņo PAREX par riska izmaiņām apdrošinātā objekta uzglabāšanas apstākļos.
Iespējams, ka līgums nebūs jāpārslēdz vai pat nevajadzēs piemaksāt. Viss atkarīgs no Jūsu savlaicīgas rīcības un PAREX sabiedrības sapratnes klientu apkalpošanā, piesaistē un esošo noturēšanā.
Izmaiņas palūdziet apstiprināt rakstiski. Vismaz to, ka esat par tām paziņojusi.
Iespējams, ka Jums vajadzētu pārbaudīt signalizāciju un drošības sistēmu savam automobilim. Mainoties dzīves vietai, to var mēģināt izdarīt arī kāds svešinieks.
PAREX nebūt nav tā sliktākā sabiedrība. Tā darbojas pules savienībā attiecībā uz CAOA. Ar pules polisi izraisītus zaudējumus PAREX uztic izmaksāt gan BALTA, gan ERGO apdrošinātāji, ja klients to vēlas.
Nesaprašanās rodas no neinformētības un nelaika.
vārds MMikus, 1.novembris 2003 0:00
Labdien!
Pec CSN, kurā vainīga bija otra puse, es biju atrādīties pie abiem apdrošinātājiem- vispirms pie otras puses obligātā aprošinātāja un tad uzreiz pie sava KASKO aprošinātāja. Pirmajam es pateicu, ka man ir KASKO citā kompānijā.
Mēneša laikā KASKO aprošinātājs ar mani telefoniski sazinājās un beigās mēs vienojāmies par izmaksājamo summu, kura arī tika ieskaitīta firmas, ar kuras auto es braucu, kontā. Es, rēķinoties ar izmaksāto summu, varēju labot auto.
Izrādās- pēc nedēļas, ar mani nesaskaņojot, mazāku summu firmas kontā ieskaitīja arī otras puses apdrošinātājs. Firmā tam neviens nepievērsa īpašu uzmanību.
Pagāja 2,5 mēneši un mans KASKO aprošinātājs pieprasa tam atgriezt izmaksāto summu, kā divkārt nepamatoti saņemtu.
Es labprāt atdotu naudu otras puses apdrošinātājam, jo tā ir mazāka un izmaksāta vēlāk.
Vai tā drīkstu darīt?
Kā būtu pareizi rīkoties?
Paldies.
Ēriks Griģis:
KASKO zaudējumu atlīdzība varētu būt aprēķināta bez nolietojuma, tādēļ tā ir lielāka par CAOA atlīdzību.
Ja esat to saņēmis, atbistoši savam noslēgtam līgumam ar KASKO apdrošinātāju, tad uzrādiet to KASKO apdrošinātājam, bet atmaksājiet CAOA saņemto zaudējumu summu atpakaļ otrajam apdrošinātājam, atbilstoši grāmatvedības noteikumiem.
Ja CAOA apdrošinātājs piekrīt, tad pārskaitiet to KASKO apdrošinātājam.
Par pārējo lai apdrošinātāji tiek skaidrībā paši.
CAOA likums nosaka to, ka zaudējumus cietušajam var atlīdzināt KASKO apdrošinātājs, bet CAOA atlīdzības daļu tas pieprasa atmaksāt zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka CAOA apdrošinātājam.

Prasiet rakstiskus pārskaitījuma pieprasījumus un apstiprinājumus par to, kurš pieprasa un kurš apstiprina, ka otro - mazāko summu par CAOA kādam no apdrošinātājiem pārskaitīsiet.
vārds ES, 31.oktobris 2003 0:00
AU
Atbilde vēl nav
vārds Kristīne, 28.oktobris 2003 0:00
kas ir sauszemes transportlīdzekļu apdrosinaasanas,kuras firmas to piedaava un ar ko taa atsskiras no vispaareejas cilviltiesiskas apdrossinasasnas?
Ēriks Griģis:
Ar apdrošināšanas priekšmetu.
1. Pirmā apdrošināšana tiek saukta par KASKO. Apdrošina pašu transportlīdzekli noteiktiem riskiem: piemēram, bojāejai, bojājumiem, ugunsnelaimei, zādzībai, apzagšanai.
Apdrošina pats īpašnieks un atlīdzību arī pats saņem.
www.laa.lv/pub/?cmd=nedzivapdros...
www.laa.lv/pub/?cmd=nedz
2. Otro apdrošināšanu sauc arī par CTA, kur apdrošina transportlīdzekļa lietotāja vai īpašnieka atbildību par zaudējumiem, kas tiek nodarīti trešajai personai ar konkrēto transportlīdzekli. Vispārējā papildina obligāto (CAOA) atbildības apdrošināšanu, jo nav piesaistīta tikai ceļu satiksmes negadījumam.
Apdrošina pats īpašnieks, bet atlīdzību saņem cietusī, trešā persona, kura nav zaudējumu izraisītāja.
www.laa.lv/pub/?cmd=nedzivapdros...
Spechuks, 27.oktobris 2003 0:00
Es jau esmu spechuks un sanaak taisiit tehniskaas ekspertiizes autinjiem. Kur es varu maaciities Ērik, lai vareetu veel papildus straadaat autoskolaa?
Paldies jau ieprieksh!
Ēriks Griģis:
1. Kursos apmācām identificēt transportlīdzekli, lai noteiktu tā faktisko vērtību, tirgus cenu un vērtības mazinājumu jeb faktiskās vērtības starpību automobilim, kurš nav cietis ceļu satiksmes negadījumā, salīdzinājumā ar negadījumā cietušu un atremontētu pirmsavārijas stāvoklī.
Šīs zināšanas noder vērtējot transportlīdzekļus bankās, muitā, līzinga sabiedrībām un nosakot faktisko un atlieku vērtību apdrošinātājiem.
2. Autoskolā BCDE piedalāmies praktiskās braukšanas apmācības meistaru sagatavošanā.
3. Autoskola BCDE var pieteikties uz teoretisko priekšmetu pasniedzēju sagatavošanas kursiem autoskolām. Mēs kopīgi analizēsim CSNg cēloņus, tiesiskos aktus, kas reglamentē kustības drošību ceļu satiksmē, un pārrunāsim CSNg izpētes nosacījumus.
Iesacejs, 27.oktobris 2003 0:00
Vel neesmu apnicis? :-)
Tris lietas labas lietas, tatad pedejo reizi.
Nu ir putra galiga. Vai regresa kartiba centisies piedzit gan no "puisela"gan no "ipasnieka", t.i. abiem kopistigi? Vai ari tiks ieverota seciba: ja nevar samaksat "puika", tad piedzis no 'ipasnieka"? Jeb ari "puikam"vispar nekas netieks prasits, ka tik nomaksat adminstrativos sodus?
Paldies, apsolos, ka sai sakara sis ir pedejais jautajums. :-)
Ēriks Griģis:
Jautājums vietā.
Apdrošinātajiem vajag personu, kura ir atbildīga par nodarītiem zaudējumiem trešajai personai.
Tāda ir gan puišelis (viņa vecāki), gan īpašnieks.

Bet pirmsregresa noteikšanas procesā ir iespējami varianti, ja regresam labprātīgi piesakās kāda no zaudējuma nodarījumā vainojamām personām.
Ne no likuma: regresu praktiski centīsies piedzīt no vainīgās personas, kura spēj to samaksāt, un pēc iespējas ātrāk.
Jūsu nosauktā secība precīzi raksturo apdrošinātāju rīcību esošajā situācijā.
Vēl nāk klāt vecāki, pieprasījums darba vietai apliecināt vainīgā (-o) maksātspēju, informācija kredītiestādēm, līzinga devējiem. Par regresa rezultātu apdrošināšanas sabiedrībā atbild vairāki darbinieki, riskējot pat ar savām darba vietām. Viņi noteikti nekļūdīsies!

Regresa prasības noteikšanas procesa laikā apdrošinātāji precīzi noskaidros personu, kurai piestādīt regresa prasību.
Apdrošinātāja darbību nosaka CAOA likums.
Apdrošinātāju rīcību nenosaka LAPK.
Iesacejs, 27.oktobris 2003 0:00
Paldies par operativo atbildi, bet vai lielakai skaidribai nevaretu paskaidrot:
1punkts) skaidrs apdrosinatajs samaksas,
2)Nepatikami bus no juridiska viedokla vai no pazinu savstarpejo attiecibu viedokla?
3) Vai regresa kartiba zaudejumus piedzis no AUTO IPASNIEKA, jo vins uzticeja auto cilvekam bez tiesibam un dzerusam?
4) ari viss skaidrs
5) mans pazina samaksas adminstrativo sodu (dzerums+avarija) un auto ipasnieks tiks "uzskaite"? Vai pareizi sapratu.
Atvainojos par parjautasanu, bet gribas, lai neko neparprotu.
Ēriks Griģis:
2. No jautājuma pēc būtības: Apdrošinātāji "paprasīs", vai jamajam ir iespēja samaksāt regresu!
3. Regress no auto īpašnieka noteikti!!!
5. Pareizi.
Datu bāzes veido pēc vainīgā vadītāja, transportlīdzekļa un īpašnieka principa. Te vadītāja nav, ir tikai puišelis, tāpēc viņa vietā datu bāzē nonāks īpašnieks, kā persona, kura nespēj atbildēt par "savas rīcības sekām", tādējādi rupji pārkāpjot kustības drošību ceļu satiksmē. Tas būs soda pastiprinošs apstāklis nākošās ķezas gadījumā.
Jums nav jāatvainojas.
Iesacejs, 27.oktobris 2003 0:00
Labdien,
nu loti sarezgits stasts.
Draugs panema no citas pazinas (vins iedeva) savu auto. Draugs "ielika" stavosa auto. Lai viss butu vel sarezgitak - draugam nav tiesibu (gadi neatlauj) un bija dzeris.
Visis auto bija apdrosinati ieks OCTA.
1) kas maksa stavosa auto ipasniekam.
2) vai apdrosinataji centisies no kada piedzit skadi?
Ēriks Griģis:
Atbilde ļoti vienkārša:
1. Zaudējumus stāvošam auto segs bojājumus izraisījušā autoīpašnieka atbildības apdrošinātājs.
2. Draugam, kurš "ielika" sānos, būs nepatīkami.
3. No auto īpašnieka, kurš deva draugam braukt, apdrošinātāji regresa kārtībā pieprasīs atlīdzināt visus izdevumus, kas saistīti ar zaudējumu noteikšanu un atlīdzināšanu, kā arī pašu zaudējuma apjomu.
4. Auto īpašniekam nakošo gadu slēdzot CAOA līgumus, tiks palielināta apdrošināšanas prēmija par 50%.
5. Draugam, kurš brauca, ar saviem vecākiem būs kopīgi jānomaksā administratīvais sods. Īpašnieks būs policijas datu bāzē, uz kura "karājas" viņa pilnvarotā autovadītāja APK negadījums un dzērums.
Īpašnieka dati par izraisīto CSNg parādīsies arī apdrošinātāju un CSDD d-bāzēs.
Agnis, 23.oktobris 2003 0:00
Sveiks, Ērik!
Jautājums no pieredzes:
Vienreiz atkal bija tā: Braucu es svilpodams, priekšā gāja meža vedējs, tad viens vieglais, tad es. Gatavojos apdzīšanai, sakarā ar to distance bija minimāla. TE PĒKŠŅI no kravinieka izkrīt krava, un KĀDA - plastmasas tvertne ar dīzeļdegvielu (tilpums~1.tonnu). Vairāk kā puse arī izlija uz ceļa. Priekšā braucošais - pa bremzēm, es arī, a ceļš ta - slidotava. Nu un blaukš!
Ceļu policija nolēma, ka vainīgs esmu es. Tam es piekrītu tikai daļēji.
Kā man vajadzētu rīkoties, un kādas izredzes?
Paldies, par atbildi!
Ēriks Griģis:
Ir jānosaka zaudējumus izraisījušais transportlīdzeklis.
Pēc tam tā īpašnieka atbildības apdrošinātājs.
((Apdrošinātājam CAOA likumā noteiktā kārtībā ir jāatlīdzina zaudējums CSNg cietušai personai, nosakot un pārbaudot zaudējumus izraisījušo transportlīdzekli.
Policijai ir jānosaka vainīgais un jāsoda LAPK noteiktā kārtībā))
Īss koments: ja krava nebija pietiekoši nostiprināta un, tai izkrītot no kravas platformas, tika nodarīti Jūsu mantai zaudējums, tad zaudējumus izraisīja transportlīdzeklis, kurā tā atradās.
1. Varat pārsūdzēt APK lēmumu 10 dienās attiecībā par vainu.
2. CP pieprasiet kopijas no CSNg protokola, shēmas un cietušo paskaidrojumiem.
3. Meklējiet advokātu prasības gatavošanai par zaudējumu atlīdzināšanu, atbilstoši CAOA likumā noteiktam, un, iespējams, sūdzībai par apdrošināšanas sabiedrības patvaļu un pretlikumīgu rīcību atlīdzības atteikumā.
4. Sūdzību par zaudējuma atlīdzināšanas atteikumu rakstiet LR Satiksmes birojam, Lomonosova ielā 9, Rīgā, t.7241822.
5. Pārbaudiet liecinieku vēlmi liecināt tiesā un gatavojiet ekspertīzi par to, vai Jūsu ievērotā distance ceļu satiksmē ir bijusi pietiekama.
Ilze, 23.oktobris 2003 0:00
Ja es vēlos braukt uz Krieviju, apdrošināšana man jāiegādājas uz robežas,bet vai ir iespējams to iegādāties arī Rīgā.
Ēriks Griģis:
Protams, ka uz robežas.
No apdrošinātājiem nav informācijas par aktivitātēm šājā jautājumā.
Attiecībā par Krievijas CAOA līgumu, klienti atsaucas uz BTA.
Māris, 22.oktobris 2003 0:00
Cik ilgā laikā jāpiesakās pie apdrošinātāja pēc CSN? Respektīvi, ja ir policijas lēmums par to ka vainīgo nav iespējams noskaidrot, cik noprotu pieteikties nav nozīmes. Šis lēmums tiek pārsūdzēts un cik saprotu jēga pieteikties pēc apdrošinātāja ir tad kad pieņemts lēmums par otras puses vainu CSN. Vai arī kļūdos? Vai apdrošinātājs neibildīs, ka es piesakos atlīdzībai un lūdzu ekspertu novērtēt auto mēnesi pēc negadījuma?
Ēriks Griģis:
1. No CAOA likuma:
"35.pants. Paziņojums par apdrošināšanas gadījumu
(1) Ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām par negadījumu nekavējoties jāpaziņo Ceļu policijai un tam apdrošinātājam, kurš apdrošinājis ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, kā arī jāveic visi iespējamie pasākumi, lai novērstu vai samazinātu turpmākos zaudējumus.
(4) Ceļu satiksmes negadījumā cietušais ir tiesīgs pieprasīt nodarītā zaudējuma atlīdzību saskaņā ar šo likumu, ja kaut viena no ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām nekavējoties (tiklīdz tas kļuvis iespējams) paziņojusi par ceļu satiksmes negadījumu ceļu policijai."

2. Ja policija ko nevar noskaidrot, tad kāda apdrošinātājiem tur daļa!!!
CAOA likums, izņemot dalīto atbildību, par zaudējumiem (33.2-4), nenosaka to, ka cietušajam zaudējumu atlīdzināšana ir saistīta ar vainīgā vadītāja noteikšanu.
No CAOA likuma:
"33.pants. Zaudējumu atlīdzināšana
(1) Zaudējumu atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību.
(2) Ja zaudējuma nodarītāji cietušajam ir divi vai vairāki transportlīdzekļu vadītāji, kuru transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskā atbildība ir apdrošināta vienā vai dažādās apdrošināšanas sabiedrībās, apdrošinātāji apdrošināšanas atlīdzību cietušajam izmaksā atbilstoši katra transportlīdzekļa vadītāja vainas pakāpei.
(3) Ja ceļu satiksmes negadījumu izraisījušas vairākas personas, tādējādi nodarot savstarpējus zaudējumus, apdrošinātāji apdrošināšanas atlīdzību katram cietušajam izmaksā atbilstoši katra transportlīdzekļa vadītāja vainas pakāpei.
(4) Ja nav iespējams noteikt ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto transportlīdzekļu īpašnieku vai tiesīgo lietotāju vainas pakāpi, zaudējumi tiek atlīdzināti, pieņemot, ka vainas pakāpe ir vienāda."

3. No CAOA likuma:
"37.pants. Iesniegums par apdrošināšanas atlīdzību un tās aprēķināšana
(6) Zaudējumu atlīdzināšanas pieprasījumu izskata, ja tas iesniegts ne vēlāk kā vienu gadu no dienas, kad cietušajam radās tiesības uz zaudējumu atlīdzināšanu."

4. Ir vērts pieteikties un prasīt atlīdzību un arī rakstiskas apdrošinātāja atbildes uz jautājumiem, atteikumus u.c., ja zaudējumu atlīdzināšanas atteikums tiek maskēts it kā ar tiesisko aktu nezināšanu vai notiek apzināta LAPK un CAOA likumu jaukšana. Jums noderēs prasības gatavošanai tiesā pret apdrošināšanas sabiedrības patvaļu atlīdzības atteikšanā.
vārds Martins, 22.oktobris 2003 0:00
Manam auto ir OCTA un KASKO apdroshinaashana un notika CSN. Vainiiga otra puse. Griezos ar iesniegumu SAVAA aproshin. kompaanijaa. Auto saremonteeja. Tad auto paardevu un paartraucu KASKO polises darbiibu. Aproshinaataajs neizmaksaa neizmantooto preemijas atlikumu, aizbildinoties ar to, ka bijusi izmaksa. Es gan saprotu, ka shajaa gadiijumaa zaudeejumi bija jaapiedzen no vainiigaas puses apdroshinaataaja, kas nevareetu buut kvalificeejams kaa izmaksa no manas KASKO!!! Taa sauktaas izmaksas summa bija apm. 1000Ls. Vai apdroshinaataajs riikojas pareizi? Kaa riikoties man?
Ēriks Griģis:
Par nesaņemto zaudējuma daļu Jums ar prasību to atlīdzināt ir jāgriežas pie zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa CAOA apdrošinātāja.
KASKO apdrošinātājs var Jums zaudējumus par CAOA atlīdzināt un griezties ar prasību tos atmaksāt pie zaudējumus izraisījušā (...) apdrošinātāja.

Ja JŪSU apdrošinātājs būs pieprasījis no izraisītāja (...) apdrošinātāja atlīdzināt zaudējmus par pilnu it kā Jums atmaksāto CAOA zaudējuma summu, tad varat SAVU sabiedrību sūdzēt tiesā par krāpšanu, mantrausību un alkatību. Tad vēl uzrādiet to korupcijas apkarošanas birojam, informējiet par un pēc fakta Vakara Ziņas un televīzijas raidījumu redakciju Bez Tabu, prasiet palīdzību zaudējuma apjoma noskaidrošanā valdības izveidotajam Nejēdzību birojam. Pats galvenais, nesauciet vairs to par SAVU apdrošinātāju.
Inga, 13.oktobris 2003 0:00
Labdien! Īsi un skaidri - kur šobrīd ir vislielākās OCTA atlaides??? Paldies!
Ēriks Griģis:
Tur, kur no atlīdzībām ietur citu nesamaksāto prēmiju daļas!
Cietušais jutīsies "neiedzīts stūrī", ja varēs izvēlēties zaudējuma atlīdzinātāju no trīs apdrošinātājiem BALTA, ERGO, PAREKSS,
kas CSDD nodaļās piedāvā pules CAOA līgumu.
Ar sūdzībām pie mums nav bijuši cietušie, kuriem zaudējumus nodarījuši transportlīdzekļi, kuru īpašnieku CAOA līgums ir noslēgts IF Latvija.
Klienti, kuri pēdējos divus gadus nav izraisījuši CSNg un nav sodīti par braukšanu reibumā, līdz 25.10.2003
var saņemt 51% atlaidi CAOA gada līgumam.
www.if.lv/public/
BALTA - 40% atlaide CAOA līgumam.
www.balta.lv/lv/D2/2_1_1.php
ERGO - 37% atlaide jau trīs mēnešu CAOA līgumam līdz 30.11.2003.
www.ergo.lv/lat/personal-service...
PAREKSS - 35% atlaides 7 mēnešu CAOA līgumam STATOIL akcijas ietvaros.
CAOA prēmijas bez atlaidēm ir līgumiem, ko tirgo birojā (atlaides gatavo):
www.parexins.lv/clipart/octa_tar...
BALVA - līdz 35% galvenā birojā, līdz 40% - jaunatvērtos un reģiona centros:
www.balva.lv/Lat/akcijas.htm#atl...
Ivars, 9.oktobris 2003 0:00
Man pirms pāris dienām gadījās nokļūt ceļu satiksmes negadījumā, kurā diezgan smagi cieta mans auto. Pie avārijas 100% vainīgs bija otra auto vadītājs, tas arī tika fiksēts visos protokolos, paskaidrojumos, utt. Šī pasākuma rezultātā es vismaz uz 3 nedēļām palieku bez auto.
Vai ir kāda iespēja no otra auto apdrošinātājiem papildus auto remontam saņemt kādu kompensāciju par to, ka palieku bez auto vai citu auto lietošanā uz laiku, kamēr manējais tiek remontēts?
Ēriks Griģis:
Ir iespēja.
Konsultācija var notikt mūsu birojā.
Tā pašas tēmas apskats arī oktobra seminārā (kādos gadījumos pieprasīt un saņemt atlīdzību par nesaņemtiem ienākumiem, kādos gadījumos tiesa var to atteikt).
Linda, 9.oktobris 2003 0:00
Paldies par atbildi!

Ar "neatkarīgo expertīzi" es domāju jebkuru expertīzi, ko pasūta pats CSNg cietušais, lai vēlāk salīdzinātu to ar apdrošinātaaja experta slēdzienu, piem., TUV Nord Baltik.

Un lūk, TUV NB konstatēja bojātu priekšējo šķērsiju, bet apdrošināšanas experts nē. Vai TUV NB (neatkarīgā experta) slēdziens nav pietiekams pierādījums minētajiem zaudējumiem? Piezīme - abas expertīzes tika veiktas vienā dienā.

Sūdzēties Satiksmes birojā? Vai Satiksmes birojs var pieņemt apdrošinātājiem saistošus lēmumus?

Paldies jau iepriekš!
Un atvainojiet, ka iepriekšējā jautājumā izteicos nesaprotami. Mēdz gadīties..
Ēriks Griģis:
Bez Satiksmes biroja lēmuma advokāts nesāks gatavot prasību tiesai.
Neatkarīgā ekspertīze ir pierādījums tiesā.
1. Vispirms uz Satiksmes biroju.
2, Šobrīd izskata jauno CAOA likumu un apspriež Satiksmes biroja darbibu kā valstiskai institucijai. Satiksmes biroju gatavojas likvidēt.
Bet Satiksmes birojs aizstāvēja CSNg cietušo intereses.
Kas Jūs aizstāvēs pret apdrošinātājiem, ja zaudējums ir Ls 60?
Tiesa.
Bet vai tiesāties par Ls 60 ir nozīmes, ja minimālie tiesas, advokāta, ekspertīzes izdevumi ir lēšami no Ls 100 līdz 150?
Ko tad darīt cietušajam ar zaudējumu, kas ir mazāks par šiem izdevumiem?
Gadījumā, ja Satiksmes biroja lēmums ir Jums labvēlīgs, bet apdrošinātāji neatlīdzina iztrūkstošo, tad tiesa teiks galavārdu.
Pie patreizējās situācijas valstī, kad gatavo jaunu CAOA likumu, atbilstošu Eiropas Savienības vadlīnijām, Jūs varat nodot savu materiālu žurnālistiem un reizē Nejēdzību Novēršanas birojā, Brīvibas bulvārī 36, t.7082868.
Iespējams, ka jau pirmstiesas sarunās panāksiet savu.
vārds Linda, 8.oktobris 2003 0:00
Labdien!
Situaacija shaada.
Noticis CSNg. Tika veikta apdrošinaataaja expertiize, taapat arii neatkariigaa ekspertiize. Protams, apdroshinaataajs atsakaas izmaksaat tik,cik noteikts neatkariigajaa ekspertiizee...cita summa par detaljaam,cita par stundas darbu, utt. Bet ko dariit, ja aprdroshinaataaja eksperts nav piefikseejis vienu bojaatu detalju, kas ir ap 60 LVL veerta? Mashiina ir paardota, apskatiit to vairs nevar. Ir foto. Bet vai no fotograafijaam var konstateet, ka ir bojaata "prieksheejaa shkjeersija"? Kur vispaar auto taa atrodas? Un vai neatkariigajai ekspertiizei nav nekaadas jeegas shaadaa situaacijaa?

Paldies!
Ēriks Griģis:
Ja kādas personas darbības vai bezdarbības rezultātā rodas zaudējums citai personai, tad pēdējai ir tiesības prasīt atlīdzināt tai nodarīto, ja zaudējuma apjoms ir pierādāms un pamatojams. Persona var būt eksperts vai apdrošināšanas sabiedrība, vai LR Satiksmes birojs, bet atbildīgo noteiks savstarpējās attiecības starp darba veicēju - ekspertu un darba devēju - apdrošinātāju.
Ja Jūs, Linda, esat iejaukta šajās attiecībās, tad Jūsu darbību noteiks attiecīgie tiesiskie akti, kas reglamentē cietušā rīcību neapmierinātības gadījumā par noteikto zaudējuma apjomu. Tāda ir:
1. sūdzība LR Satiksmes birojam;
2. prasība tiesā, ja esat nepelnīti cietusi.
Prasībai pievienojiet savu morālo zaudējuma aprēķinu un tā pamatojumu, kā arī citus izdevumus, kas saistīti ar attiecīgās prasības sagatavošanu.
Bet ja Jūs esat parakstījusi apņemšanos, ka papildus bojājumu atklāšanas gadījumā nekavējoties ziņosiet par tiem apdrošinātājam vai tā ekspertam, un atklājot papildus vienu bojātu detaļu, neesat par to paziņojusi neattaisnotu iemeslu dēļ, tad pašai būs jāuzņemas detaļas iegādes un nomaiņas izdevumi.
Piedodiet, bet nesapratu, kas tā ir par neatkarīgo ekspertīzi Jūsu gadījumā un kāpēc tāda tika pasūtīta?
Par priekšējo šķērssiju bieži tiek nosaukta stūres trapeces pamata malu, kā ass, kuras galos stiprinās riteņu asis ar uzkares (sviru) mehānismu. Tā dažādiem automobiļiem atrodas motorbloka eļļas kartera priekša, tieši zem tā vai aiz tā. Par priekšējo šķērssiju, bet gan apakšējo, vēl sauc motortelpas apakšējo siju aiz priekšējā paneļa...tālākai diskusijai ir jāredz cietušā automobiļa motortelpas konstrukcija.
Ja uz fotogrāfijas bojājums ir redzams, tad bojājumu var konstatēt.
Ir bijuši gadījumi, kad ar to vien nepietiek, lai saņemtu zaudējumu atlīdzību. Tad ir nepieciešama papildus apskate, ko veic apdrošinātājs vai viņu norīkots eksperts.
Neatkarīga ekspertīze ir nepieciešama gadījumos, kad Jūs neapmierina apdrošinātāju lēmums par zaudējumu atlīdzināšanu un Jūs vēlaties sūdzēties vai sniegt prasību tiesā.
Sūdzību izskatīšanas gadījumos CSNg cietušajiem transportlīdzekļiem ekspertīzi var veikt LR Satiksmes biroja eksperti.
Ja Satiksmes birojs ekspertīzi neveic, bet pieņem lēmumu, kas ir pretējs apdrošinātāju lēmumam, tad apdrošinātājs var neņemt vērā Satiksmes biroja lēmumu, ja vien tas neatklāj prettiesisku darbību eksperta rīcībā.
Jūsu nākošais solis ir prasība tiesā, kur šī ekspertīze ir nepieciešama, lai pēc tās Jūs varētu pamatot savu prasību.
Mēs konsultējam arī gadījumos, kad automobilis vēl nav pārdots un ir iespējams par Jūsu teikto pārliecināties personīgi.
Tad atbilde būtu daudz konkrētāka.
vārds ndrejsA, 7.oktobris 2003 0:00
Labdien!
Situācija muļķīga - nepārredzamā līkumā, šķersām ceļam, uz manas joslas apaļkoks, apmēram 18cm diametrā. Lai izvairītos no sadursmes uzbraucu uz ceļa apmales, rezultātā kūlenis. Pašam nekas tikai autiņš čupā. Ir tikai OCTA, ko nu?
Ēriks Griģis:
Ja ir tikai OCTA, tad gandrīz neko.
Vai nav iespējams noskaidrot, kas veda apaļkoku kravu?
Specializētais transports to baļķi tik viegli nevarēja pazaudēt.
Iespējams, ka veda vietējais, kam par kravas stiprināšanu nebija nekādas nojausmas. Lielceļam pieguļošās mājās varēja kāds būt redzējis gan kūleni, gan to, kurš veda.
Varbūt tuvumā ir cirsma vai krautuve.
Lai OCTA darbotos, ir nepieciešama polise, kas apstiprina CSNg un zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka atbildības apdrošināšanu, vai pats zaudējumus nodarījušais transportlīdzeklis.
OCTA apdrošinātājs par nenostiprinātas kravas nodarītu zaudējumu atlīdzinās (tas būs jāpierāda), bet kravas pārvadātājam nāksies atbildēt uz regresa prasību, atmaksājot apdrošinātāja ar zaudējuma noteikšanu saistītos izdevumus, ekspertīzes, evakuācijas izmaksas, kā arī pašus zaudējumus.
vārdsigors, 6.oktobris 2003 0:00
Cik maksā OCTA Krievijā autobusam ar pilnu masu 17800kg. Uz 15 dienām.
Ēriks Griģis:
Krievijas CAOA tarifu noteikšanas kārtība ir paskaidrota lapaspusē:
www.rg.ru/oficial/doc/postan_rf/...
Trešās nodaļas 2. punktā ir noteikta kārtība, kādā prēmiju nosaka ārvalstīs reģistrētiem transportlīdzekļiem, kas uz laiku iebrauc Krievijas teritorijā.
vārds pilots, 29.septembris 2003 0:00
auto iipasnieks miris, tehniskaa aplieciiba uz mirusaa iipasnieka vaarda, generaalpilnvara uz cita cilveeka vaarda. faktiskais lietotaajs esmu es. kaa noformeejami doc.? vai tam ir kaada noziime peerkot polisi vai ejot tehnisko? paldies jau ieprieks par atbildi
Ēriks Griģis:
Tehniski Jūs varat droši slēgt apdrošināšanas līgumu kā apdrošinājuma ņēmējs un braukt automobili uz tehnisko apskati.
Veikt transportlīdzekļa pārreģistrāciju varēsiet ar tiesas izziņu par iespējamo vai noteikto mantinieku, jo ģenerālpilnvara ir rakstīta īpašniekam dzīvam esot. Tas pats arī pie apdrošināšanas līguma noslēgšanas attiecībā uz īpašnieka noteikšanu.
Sīkāk par transportlīdzekļu pārreģistrāciju uzzināsiet, zvanot CSDD informācijas daļai, t. 7025777.
vārdspilots, 29.septembris 2003 0:00
sveiki, jautaajums sekojoss - auto netiek izieta tehniskaa apskate, bet apdrosinaasana ir - kas notiek avaarijas gadiijumaa?
Ēriks Griģis:
Cietušajam īpašniekam zaudējumus atlīdzina zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka atbildības apdrošinātājs.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti