Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Autoskola, 13.oktobris 2015 22:17
Kur varētu iepazīties ar jaunām prasībām šoferu un autoinstruktoru apmācībām autoskolā? Paldies!
Ēriks Griģis:

Lūdzu:
tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=403...
Autoskola, 13.oktobris 2015 16:41
Vai instruktoriem turpmāk vajadzēs augstāko izglītību?
Ēriks Griģis:

Projektā paredzēts:
"... 19.3. instruktoram – vismaz 1.līmeņa profesionālā augstākā (koledžas) izglītība un B kategorijas transportlīdzekļu vadītāja stāžs vismaz trīs gadi..."
Ivars, 10.oktobris 2015 23:15
Tahogramma ielikta plkst 10:00. Vakarā nav izņemta ar domu, no rīta likt jaunu. Taču nākamajā dienā tomēr brīvdiena, pie auto nav tikts, un rezultātā plkst 15:00 izņemta un gultiņa ir pārrakstījusies pāri vakardienas darbam. Saprotu, ka tāda nav derīga. It kā dati ir nolasāmi, sasmērēts nekas nav. Kādi būtu iespējamie risinājumi? 1. izmest tahogrammu ārā, un sazīmēt ar roku un piebildi, ka taho nedarbojas. 2. atstāt kā ir, un ar roku pierakstīt iemeslus izmantošanai virs 24 h.
Ēriks Griģis:

2. Ieraksti vadītāja kļūdu, ka neizņēmi vakarā un tāpēc ir virs 24! Par brīvdienu uzraksti jaunu brīvdienas disku, sākot no 00:00 (24), kad iepriekšējā aizgāja kukūmakū!
Ja pēc brīvdienas ir darba diena, tad maiņas sākumā aizpildi jaunu disku un otrajā pusē ievelc atpūtu no 00:00 līdz maiņas sākumam.
Neaizmirsti pēc atpūtas iezīmēt āmurīšus, kamēr labo un aizpildi diskus maiņas sākumā!
Pēc tam ievieto disku un uzliec āmurīšus, kad dodies saņemt rājienu par neizņemto disku!
Vairāk nekļūdies!
kirdk, 9.oktobris 2015 16:45
Labdien? Vai driks braukt ar auto diennakts gaisaja laika, ja aizmugurejie apgaismes lukturi ir apsalusi un nav notiriti? Jo celu satiksmes noteikuma 254punkta teikts ka atpazisanas zimem jabut tiram.
Ēriks Griģis:

Ārējās apgaismes ierīces un pazīšanas zīmes nav viens un tas pats.
Nosauciet pie sevis to, kas ir netīrs, un meklējiet atbildi savam jautājumam CSN 238., 239., 241., 251., 254. punktos.
Ja apgaismes iekārtas ir netīras, tad tās jānotīra! Bez iepriekš nosauktiem punktiem, sodīs arī, ja būs mitrums vai kondensāts lukturu iekšpusē.
Pazīšanas zīmēm vienmēr jābūt tīrām! Par CSN 254.p. pārkāpumu sodīs arī diennakts gaišajā laikā.
Kā lai zinu?, 9.oktobris 2015 12:51
Sakiet, lūdzu, vai ir kāda informacija par to, kā uzzināt, vai manam jaunajam auto izplūdē rūpnīcā ir ieregulētas nepareizās atgāzes. Vai 'būs jāmaksā augstāki nodokļi, ja izplūdes gāzes būs manipulētas? Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Tas attiecas uz VW dīzeļmotoriem. Noteikt to var pēc motora nummura, kas iesists blokā un sastāv no maksimāli trīs burtiem un skaitļa, piemēram, EA 189
2. Nē, jo manipulācija attiecas uz slāpekļa oksīdiem - NOx, bet nodokļus rēķina pēc CO2 izmešiem!
kristaps, 5.oktobris 2015 20:20
ja deg uzraksts uz panelja exceed speed 30 km /h,ko tas noziimee un vai ir pamats uztraukties
Ēriks Griģis:

Tulkojums ir atrodams inetā un instrukcijas arī, bet lietošanas instrukcijā katram konkrētam transportlīdzeklim būs paskaidrota šī uzraksta nozīme, turpmākā rīcība un tālākbraukšanas sekas iepriekšējā režīmā. Ja nav tulkojuma, tad pie tirdzniecības pārstāvja!
Jorens, 5.oktobris 2015 15:01
Vēlreiz Labdien!
Papildautājums par situāciju, vai mani var sodīt par 206. ceļa zīmes "dodiet ceļu" prasības neizpildīšanu, ņemot vērā ka pagriešanās manevrs jau tika izpildīts, riteņi jau iztaisnoti un braukšanas josla atbrīvota. Ja otra mašīna būtu turpinājusi braukt pa savu joslu, sadursme nebūtu notikusi!
Ēriks Griģis:

Pēc papildinājuma varu spriest, ka pretī braucošais ir uzbraucis Jūsu vadītajam automobilim, mainot braukšanas virzienu, tātad pārkāpjot CSN 113.p. otrā daļā noteikto.
Lai šo izskaidrotu ar pierādījumiem tā, kā rakstāt, Jums būs nepieciešams advokāta pakalpojums.
Jorens, 5.oktobris 2015 9:49
Labdien!
Situācijas apraksts: vadīju transportlīdzekli pa Braslas ielu virzienā uz Bērzaunes ielu. Krustojumā ar Bērzaunes ielu apturēju savu transportlīdzekli tieši pirms 930. ceļa horizontālā apzīmējuma, lai palaistu transportlīdzekļus, kas brauca pa Bērzaunes ielu Dzelzavas ielas virzienā. Tad kad biju palaidis visus transpotlīdzekļus kam varētu patraucēt, uzsāku kreisā manevra izpildi, mirklī kad manevru jau beidzu un braucu ārā no krustojuma izpildot CSN 86. punkta prasības (priekšējie riteņi jau bija šķērsojuši brauktuves krustošanās vietu). Tajā mirklī manam transportlīdzeklim iebraucot nezināmu iemeslu dēļ pretējā braukšanas virzienā uzbrauca virsū cits transportlīdzeklis, kas brauca pa Bērzaunes ielu no Kroņu ielas puses. Otrs transportlīdzeklis uzbrauca manm transportlīdzeklim ar priekšējo kreiso sānu un atstājot uz mana transportlīdzekļa buktes sākot no priekšējā riteņa un beidzot araizmugurējo riteni. Abi transportlīdzekļi atradās gandrīz paralēli viens otram. Otra transportlīdzekļa vadītājs sadursmes mirklī runāja pa telefonu. Jautājums, kurš ko pārkāpa un kurš ir vainīgs šinī avārijā?
Ēriks Griģis:

1. Saruna pa telefonu būs atbildības pastiprinošs apstāklis, ja fakts ir pierādāms un saistāms ar notikušo negadījumu.
2. Nezināmu iemeslu nav, ir tikai vadītāja spēja vai nespēja vadīt transportlīdzekli! No tā - drīkstēja vai nedrīkstēja vadīt. Un notikušais tad ir vai nav likumsakarīgs turpinājums.
3. Ja vadītājs izpildīja CSN 112.p. un vajadzēja izpildīt CSN 113. punkta prasības, bet to neizdarīja, tad ir atbildīgs par notikušo.
4. Atbildiet sev uz trīs iepriekšējiem jautājumu punktiem un uzzināsiet nezināmo!
Olegs, 4.oktobris 2015 20:30
Labdien, man ir gadijas tāda situācija: apdzīvota vieta, dara ceļa remontu, stāv 323. zīme 30 km/h, tālak nav ne krustojumu, ne 330. zīmes, bet tur tālāk stāv 324. zīme ar cipāru 70, un vēl nedaudz tālāk ir apļveida krustojums. Jautājums ir tāds, līdz kurai vietai man ir jābrauc 30 km/h - līdz 324. zīmei ar ciparu 70, vai līdz apļveida krustojumām? Paldies!
Ēriks Griģis:

Līdz krustojumam, jo ceļu satiksmes organizatora kļūda Jums ir jālabo, braucot ar vienīgo noteikto maksimālā ātruma ierobežojumu līdz ierobežojuma darbības zonas beigām.
No CSN:
" ... 292. Zīmju darbības zonu var samazināt:
...
292.3. 323.zīmei - uzstādot 323.zīmi ar citu maksimālā braukšanas ātruma ierobežojumu;
..."
Uzstādot kādu citu zīmi, kas neattiecas vai nav saistāma ar ierobežoto maksimālo braukšanas ātrumu dotajā ceļa posmā, aprakstītās 323. cz. darbības zona nebeidzas.
Arturs, 2.oktobris 2015 16:15
jautajums par passat b5 2.5 dizelis 1999 gada!!! kada degvielas padeves sistema ir sim auto? ar sukni, vai tam gudrajam sprauslam??
Ēriks Griģis:

Tālruņi servisā 66001111, 66001155
www.musaauto.lv/
Sany, 2.oktobris 2015 13:02
Labdien. Par to ''ķeršanu'' uz ātrumu 100 m attālumā no ātrumu ierobežojuma zīmēm. Dienesta pienākumu izpildes organizācijas noteikumi no 2010 gada 22 februāra, punktos 102 un 102 ir aprakstīti ceļu policijas rīcības noteikumi. Vai tie šobrīd ir spēkā, vai ir jaunāki ?
www.vp.gov.lv/doc_upl/satiksmes_...
Ēriks Griģis:

Tas jāprasa Iekšlietu ministrijā!
Savukārt, ja policijas ekipāža rīkojas tā, ka var būt pārkāpts 101.p. noteiktais un tas ietekmē kādu no transportlīdzekļu vadītājiem vai citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, tad aizskārtās personas tālākās darbības ir saistāmas ar savu tiesību aizstāvību, t.i. advokāta pakalpojumiem.
Ilze, 2.oktobris 2015 10:11
Kā man šajā gadījumā rīkoties? Regresa prasība ir no cietušā KASKO apdrošināšanas kompānijas,neviss no OCTA apdrošināšanas. Nevar gadīties tā,ka pēc laika arī cietušā OCTA apdrošinasana piedzīs regresu un man būs jāmaksā dubultā? Šķiet,ka arī nav pamatojuma pec OCTA likuma 41.panta,to gan vēl kārtīgāk jāpārlasa.
Ēriks Griģis:

Ja KASKO un OCTA ir viens un tas pats pretējās puses apdrošinātājs, tikai tad tas ir iespējams, ka regresu piestāda KASKO.
1. Jāpieprasa regresam paskaidrojumi:
1.1. kāpēc KASKO (nedrīkst, jo tā ir ieinteresētā puse sava labuma gūšanai trešās personas interesēs, nevis cietušā interesēs);
1.2. kāpēc regress.
2. Ja Jūsuprāt regresam nav pamata, tad turpmākām darbībām ar apdrošinātāju lieta jāuztic advokātam.

Mans viedoklis.
Katram atbildētājam - auto īpašniekam kopā ar KASKO vai atsevišķi būtu jābūt apdrošinātai viņa tiesiskai aizsardzībai, kur advokāta izmaksas, AP soda naudas nosedz apdrošinātājs!
Ilze, 2.oktobris 2015 9:28
Labdien!Vēlos noskaidrot par situāciju:lielveikala stāvlaukumā noparkoju auto un verot vaļā durvis tās saskrāpēja blakus stāvošā automobiļa durvis,vai tas skaitās CSN? Vai cietušā auto KASKO apdrošināšanas kompānija ir tiesīga piedzīt no manis regresa atlīdzību?
Ēriks Griģis:

1. Jā, tas skaitās OCTA apdrošināšanas gadījums un arī CSNg.
2. KASKO apdrošinātājs regresu nepiedzen, bet atsaka vai samazina KASKO atlīdzību. KASKO apdrošināšana ir tik tālu iesaistīta, cik Jūsu KASKO apdrošinātājs risinās jautājumu par pašas sabojātām durvīm.
3. Regresu ir tiesīgs piestādīt pretējās puses OCTA apdrošinātājs, ja tam ir pamatojums pēc OCTA likuma 41. panta:
likumi.lv/doc.php?id=87547
Sany, 30.septembris 2015 23:53
Cik korekti vai likumīgi ir ceļu policijai ''ķert'' uz ātrumu 100 metru attālumā no ceļa žīmes ''apdzīvota vieta'' uz balta fona ? Konkrēti - diennakts tumšajā laikā, ar tālām gaismām, es tuvojos zīmei ''apdzīvota vieta'' uz balta fona, samazinu ātrumu. Un apmēram 100 metri aiz minētās zīmes, no krūmiem izskrien ceļu policists, un apgalvo, ka mans ātrums apdzīvotā vietā ir 79 km/h ... sods 80 euro... Saņemot protokolu, vaicāju, kā Jūs noteicāt, ka es jau biju zīmes darbības zonā ar šo ātrumu ? Abi atskatamies uz zīmes pusi... Pirmkārt no apturēšanas vietas zīme tumsā nav redzama, un otrkārt es braucu ar tālām gaismām, un noteikti Jūs apžilbināju... Ceļu policists neko atbildēt nevarēja. Vai ir jēga apstrīdēt protokolu, izklāstot šos astākļus.
Ēriks Griģis:

Runa nav par korektumu!
Ja būtu likumīgi, tad nebūtu jādomā par apstrīdēšanu!
Ir gan jēga apstrīdēt protokolu, kurā tas ierakstīts.
Uzticiet to advokātam.
Fricis, 30.septembris 2015 20:54
Ko tie vācieši uz robežām gatavo, ja ar krāniem cilā sastatnes!? Vai būs robežkontrole? Paldies!
Ēriks Griģis:

Tur uzstāda informāciju kravas automobiļu vadītājiem, kas iebrauc Vācijā!
Sākot ar 01.10.2015. jāmaksā par maksas ceļu izmantošanu būs kravas automobiļiem un to sastāviem jau no 7,5 pilnas masas tonnām.
Sods par pārkāpumu paredzēts līdz 20 000 eiro.
mauttabelle.de/
Maksas ceļu karte:
www.bild.de/media/mautkarte-4276...
Valdis, 27.septembris 2015 20:43
Kadas ir atsauksmes par Toyota Carola verso 2.2D
Ēriks Griģis:

Otram eksāmenu periodam nepaņēma! Testēju citas, pats nebraucu ar Toyota. Svarīgs ir serviss un apkopes izmaksas!
andrejs, 27.septembris 2015 8:38
Cik liels daudzums jalej 5pak. Karba ellas
Ēriks Griģis:

Izlasiet to a/m lietošanas instrukcijā vai sameklējiet a/m un tam atbilstošo pārnesumkārbas veidu internetā!
Jebkurā a/m eļļu vai rezerves daļu veikalā jābūt eļļu katalogiem, kur var uzzināt, cik attiecīgajam a/m un kādu eļļu vajag.
Meklēšana internetā:
www.google.lv/search?q=p%C4%81rn...
vai
www.liqui-moly.de/liquimoly/web....

Atrastais piemērs:
lsoutback.filatelija.lv/2010/02/...
Jāzeps, 25.septembris 2015 20:48
Ta jau Griģa kungam pieklibo apmācības kvalitāte, ja pats ir rakstijis ieteikumu MK un saņēmis atteikumu, par apmācību dzīvojamās zonās.
Ēriks Griģis:

Tāpēc turpinu mācīties, bet ieteikumus tā arī nepieņem!
Jāzeps, 25.septembris 2015 7:25
Varbūt ieteikt CSDD nebraukt pa dzīvojamām zonām? Tas būtu godīgi un ētiski no CSDD puses.
Ēriks Griģis:

Atbilde jau ir!
Tā ir apmācības kvalitāte - demonstrēt drošas braukšanas prasmes tur, kur nav braukts, pie kam, ne visai sarežģītos satiksmes apstākļos un ar ierobežotu ātrumu.
Jāzeps, 24.septembris 2015 22:20
Labvakar. Strādāju par instruktoru un man ir nesaprotams fakts, ka es nedrīkstu mācīt elementu ,kurš tiek prasīts eksāmenā. Proti dzīvojamās zonās apmācību veikt aizliegts, bet eksāmenā tiek pārbaudītas prasmes vadīt auto dzīvojamas zonās.
Ēriks Griģis:

Uzrakstīju ieteikumu MK komisijai to izmainīt Satiksmes noteikumos!
Atteica...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti