Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Gundars, 24.decembris 2015 22:05
Labdien !
Ziemassvētku zvaigzne,
Lai pār visiem mirdz,
Miers lai ir virs zemes,
Miers iekš katras sirds !

Priecīgus Ziemassvētkus !
Paldies par Jūsu ieguldīto darbu
Ēriks Griģis:

Tas gan pārsteigums! Paldies!
Tev un Jums, visiem lasītājiem, drošus un skaistus Ziemassvētkus!
bibii, 18.decembris 2015 17:17
Labdien! Man ir Opel Astra J 2010 g. Variants BG11. EcoTec dīzelis 1,7 dzinējs. Šodien man izmeta kodu 68 un apzīmējumu "došanos uz servisu"(mašīna ar atslēdziņu). Pēc tam es vairs mašīnu nevarēju iedarbināt. Cik es saprotu, vaina ir stūres pastiprinātājā. Sakiet, vai ir iespējams, ka ir jāpielej vienkārši stūres pastiprinātājā eļļa? Vai manai mašīnai tādas nemaz nav?
Ēriks Griģis:

Jāzvana remontservisam!
Pasniedzējs, 18.decembris 2015 0:04
Ja runa ir tikai par periodiskās apmācības pasniegšanu, tad nekādi kursi nav nepieciešami, jo: transportlīdzekļu vadītāju periodisko apmācību (C1, C1E, D1, D1E, C, CE, D vai DE kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem ar ierakstu vadītāja apliecībā par iegūtajām profesionālajām zināšanām) ir tiesības veikt autoskolai vai citai personai (komersantiem, biedrībām, mācību centriem), kura var izpildīt šajos noteikumos noteiktās periodiskās apmācības prasības [MK noteikumi Nr. 358 par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām].
Ja Intars grib pasniegt "lielās" kategorijas - C, CE - tad gan jāiegūst tehniskās informācijas un autopārvadājumu pasniedzēja "koročka".
Ēriks Griģis:

Kursi tiek piedāvāti autoskolām, lai tās varētu izpildīt noteiktās prasības un pierādīt savu pasniedzēju kvalifikāciju!
Intars, jau pasniedzējs, 17.decembris 2015 19:24
Sakiet ludzu, kad gaidāmi kursi 95.koda pasniedzējiem? Kādām prasībām bez augstākās izglītības vēl jābūt? Man ir bakalaurs un B,C, CE kategorijas, paldies.
Ēriks Griģis:

Kursi plānoti nākošgad janvārī un februārī. Nepieciešams bakalaurs vai maģistrs un C kategorija. Pieteikšanās jau decembrī pa tālruni 26322578.
Ieteicams jau spēkā esoša Satiksmes noteikumu pasniedzēja un braukšanas apmācības instruktora kvalifikācija.
Artūrs, 15.decembris 2015 14:42
Par darbību apliecinājuma veidlapām. Ja uzņēmums ir bāzēts piemēram Ventspilī, bet kravas auto kopā ar vadītāju mītnes (dzīves) vieta ir piemēram Jelgavā, tad kā vadītājam pareizi iegūt apstiprinātu darbību apliecinājumu? Nebrauks taču ar sabiedrisko uz Ventspili pakaļ vai pa pastu nesūtīs.
Ēriks Griģis:

Par to rūpējas Pārvadājumu vadītājs (autopārvadājumu uzņēmuma atbildīgā persona)!
Ja darba līgumā ir atrunāta Jūsu atbildība, tad prasiet pārvadātājam, kā to izdarīt vai paziņojiet, ka darba līgumā paredzēto nespējat paveikt.
Vita, 15.decembris 2015 14:19
Lūdzu, kad sāks darboties riteņbraucēju noteikumi, par kuriem visi te raksta?
Ēriks Griģis:

Ar brīdi, kad būs spēkā jaunie Ceļu satiksmes noteikumi, sākot ar 01.01.2016!
likumi.lv/doc.php?id=274865
Autoskola, 15.decembris 2015 14:18
Kā pieteikties uz braukšanas instruktora apmācībām?
Ēriks Griģis:

Piezvanot pa tālruni 26322578
csdd.lv/lat/vad_kva/csn_pasniedz...
Autoskola, 15.decembris 2015 14:15
Sakiet, kā velosipēdists braukšus lai šķērso neregulējamu gājēju pāreju, ja viņš brauc? Paldies
Ēriks Griģis:

Tieši tāpat kā gājējiem, izpildot CSN prasības, kas stāsies spēkā no 01.01.2016.!
Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju vietās, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem un velosipēda vadītājiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.
Velosipēda vadītājam ieteicams apstāties pirms brauktuves šķērsošanas pa neregulējamu gājēju pāreju, lai spētu izpildīt CSN 15. punktā prasīto un izpildītu CSN 202. punktā noteikto!
CSN 202.p.
Velosipēdu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību. Velosipēdu vadītājiem atļauts šķērsot brauktuvi pa ietves vai nomales iedomāto turpinājumu, kā arī, netraucējot gājējus, – pa gājēju pārejām. Pirms brauktuves šķērsošanas velosipēdu vadītājiem laikus jāsamazina braukšanas ātrums un, ja tas nepieciešams ceļu satiksmes drošībai, jāaptur velosipēds. Šķērsojot brauktuvi pa ietves iedomāto turpinājumu, velosipēdu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu un jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.
CSN jaunie:
likumi.lv/doc.php?id=274865
Ēriks, 14.decembris 2015 0:13
Labdien, esmu auto nomas pārstāvis. Nomājot klientam automašīnu, parasti ieturam drošības naudu vēl 14 diennaktis pē auto atgriešanas, sodu apmaksai (piem. fotoradaru sodi). Bet nesen sanācis tā, ka klients atgrieza automašīnu 6. novembrī 2015, bet mums uz juridisko adresi 8. decembrī atnāk vēstule no EuroPark Latvia SIA, ka 21.10.2015 un 23.10.2015 mūsu automašīna ir pārkāpusi Autostāvvietas Lietošanas Noteikumus un piešķīra mums 2 sodus pa 25 eur apmērā katru no tiem. Drošībs naudu klientam jau sen esam atgriezuši, tgad nav no kā sodus samaksāt. Uz telefona zvaniem klients neatbild, nupat nosūtījām viņam vēstuli ar aicinājumu nomksāt sodus, pretējā gadījumā dosimies uz Parādu piedziņas organizciju. Izskatās, ka arī šo vēstuli viņš noignorēs. Jautājums - Kā mums pareizi rīkoties? Europark Latvia SIA atsūtītajā brīdinājumā ir minēts datums līdz kuram sods jāapmaksā, pretējā gadījumā viņi nodos mūsu lietu Parādu piedziņas organizācijā un mūsu uzņēmumam sods var kļūt lielāks. Vai ir vērts šos sodus apmaksāt pašiem un tālāk "cīnīties" ar negodprātīgu klientu? PS Mūsu automašīnas ir reģistrētas uz SIA un CSDD deklarētas kā Nomas automašīnas. Mums ir klienta parakstīti līgumi un varam pierādīt, ka pārkāpuma brīdī šo auto bija nomājis konkrēts cilvēks. Paldies, ceru uz vērtīgu atbildi. Ēriks
Ēriks Griģis:

Ja īpašnieks norāda uz personu, kura pierādāmi ir lietojusi automobili pārkāpuma izdarīšanas laikā, tad prasība jāpiestāda pārkāpējam.
Informācijai:
www.lvportals.lv/visi/skaidrojum...
un
www.tvnet.lv/auto/par_un_ap/5042...
Valdis, 13.decembris 2015 11:48
Sakiet lūdzu, kur var iepazīties at jaunajiem satiksmes noteikumiem? Paldies
Ēriks Griģis:

Lūdzu, lasiet:
likumi.lv/doc.php?id=274865
Toms, 11.decembris 2015 19:16
Labdien!
Tuvākā laikā plānoju uzsākt uzņēmejdarbību celtniecības sfēra, nepieciešams busiņš. Vēlētos uzzināt cik varētu maksāt busiņš, cik būtu nepieciešams tērēt "amortizācijā". Busa apraksts: tākā nodarbošos celtniecības sfērā, tad nepieciešams buss vismas ar 3,2m garu bagāžu, būsim jauns uzņēmums un budžets mašīnas iegādei 3,5 tulkstoši, lieli smagumi netiks vesti, vienkārši liela gabarīta preces, bet tās būs vieglas. Vai par šo naudu ir iespējams iegādāties man atbilstošu mašīnu, vai ir kāds konkrets modelis, kuru Jūs varētu ieteikt?
P.s Mašīnas galvenais kritērijs, lai ripo un spēj savlaicīgi nokļūt no punkta A līdz B, par skaistumu un jaunākām tehnikām netiek domāts.
Ēriks Griģis:

Nosūtiet jautājumu dažādiem "busiņu" tirgotājiem! Tad izvēlieties sev pieņemamāko piedāvājumu!
Lai izdodas!
Aigars, 9.decembris 2015 12:43
Labdien, man ir tāds jautājums, es mācījos tālajā 2011. gadā pasniedzeju / instruktoru grupā, nokārtoju CSDD teorētisko eksāmenu, saņēmu pasniedzēja apliecību, bet ta sakrīta dzīves apstakļi, ka man bija jābrauc ārzemēs, un līdz praktiskam braukšanas ieskaitēm un praktiska braukšanas eksāmena CSDD instruktora kvalifikācijas iegūšanai ta arī netiku. Nakamaja gadā es gribu atgriezties dzimtenē, nokārtot teorētisko eksāmenu CSDD pasniesdzēja apliecībās pagarīnāšanai (jo drīz beigsies tas derīguma termiņš) un pabeigt šo lietu - nokārtot visu, ko vajag, lai saņēmtu instruktoru apliecību, bet tagad es īsti nesaprotu kā man jārīkojas, jo, laikām, mana apmacības karte ar 20 braukšanas apmacības stundam jau ir nederīga (ir pagājis daudz laika), un sakara ar izmaiņam, kas būs no jauna gada vajadzēs augstāka izglītība (nu man ta ir) un iestašanai pasniedzeju / instruktora grupai vajadzes nokārtot ne tikai B kategorijas teorētisko, bet arī praktisko eksāmenu CSDD. Vispār kaut kāda putra galvā. Tad lai saņemtu instruktora apliecību man būs jāmacas grupa no jauna, vai var turpināt braukt ar instruktoru, un, vai jāmaina apmacības kārti? Piedodiet, kā tik daudz teksta, paldies par uzmanību, visu labu Jūms!
Ēriks Griģis:

Vispirms sagaidīsim, kādu esošo projektu apstiprinās un kad tas stāsies spēkā!
Tad meklēsim atbildes uz Jūsu jautājumiem!
Mārtiņs, 8.decembris 2015 23:17
Vai es varu apdrošināt mašīnu , ja tā nav uz mana vārda ?
Ēriks Griģis:

Var!
Gribu par instruktoru, 8.decembris 2015 12:51
Labdien, vai vel var pieteikties kursos par instruktoru ar vidējo izglītību, paldies.
Ēriks Griģis:

Var pieteikties vēl visu 2015. gada decembra mēnesi!

Mācības notiks sestdienās un 11 darba dienas pēc kārtas, līdz stāsies spēkā augstākās izglītības prasība instruktoru pretendentiem!
Mācību laikā būs jānokārto trīs mutiskās ieskaites Satiksmes noteikumos, Satiksmes drošībā un Pedagoģijā, kur jāuzraksta tematisks kursa darbs.
Pēc sekmīgām ieskaitēm sekos valsts eksāmens teorijā, pēc tam - eksāmens braukšanā, gan mutiski, gan atbilstoši stāstītajam - praktiski!
Ivars, 29.novembris 2015 21:42
Maksājot ceļa nodokli daudzbērnu ģimenēm piemēro atlaidi, valdība ir lēmusi, ka daudzbērnu ģimenes statusam atbilst arī ģimenes kuru bērni mācās līdz 26 gadu vecumam. Cik man zināms tad veicot maksājumu par ceļa nodokli tas netiek ņemts vērā, kāpēc tā un kad tas tiks labots?
Ēriks Griģis:

Jautājumu adresējiet valdībai vai vismaz www.sam.gov.lv/satmin/content/?c...
kumārs, 28.novembris 2015 15:54
Kas jāzina pērkot lietotus lietos diskus? Lai nenopirktu jau beigtus.
Ēriks Griģis:

Te būs informācija:
www.tvnet.lv/auto/par_un_ap/4423...
Tālrunis uzziņām 67 555 903
www.laneks.lv/
Jānis, 23.novembris 2015 11:31
Divu nedēļu tūrisma brauciens,ar diviem šoferiem,vai atpūta ir pēc sešam dienām vai pēc divpadsmit dienām,un vai ir atsķirība,braucot ar taho šaibām,vai digitalo! Vai ir tā kad braucot ar digitalo pauzi taisi pēc divām nedēļam bet ar taho pēc sešām dienām! PALDIES!
Ēriks Griģis:

Nav svarīgi, ar kādu reģistrācijas iekārtu autovadītājam tiek veikta darba un atpūtas laiku uzskaite autobusā!
Par reģistrācijas iekārtu, tās uzstādīšanas nosacījumiem ir runa citā (c) punktā un punkts attiecas uz "dzelžiem", ne vadītāja iknedēļas atpūtas laiku prasību izpildi!
No EK Regulas Nr. 1073/2009 29. panta Regulas (EK) Nr. 561/2006 grozījums:
"... Regulas (EK) Nr. 561/2006 8. pantam pievieno šādu punktu:
6.a “Atkāpjoties no 6. punkta, transportlīdzekļa vadītājs, kurš veic vienu neregulāru starptautisko pasažieru pārvadājumu, kā noteikts Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (EK) Nr. 1073/2009 (2009. gada 21. oktobris) par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz piekļuvi starptautiskajam autobusu pārvadājumu tirgum, pēc iepriekšējā regulārā nedēļas atpūtas perioda izmantošanas ir tiesīgs atlikt nedēļas atpūtas laiku līdz 12 secīgiem 24 stundu periodiem ar nosacījumu, ka:
a) pārvadājums ilgst vismaz 24 stundas dalībvalstī vai trešā valstī, kas nav tā pati valsts, kurā pārvadājums sācies;
b) pēc minētās atkāpes izmantošanas transportlīdzekļa vadītājs:
i) izmanto divus regulāros nedēļas atpūtas periodus; vai"
ii) arī izmanto vienu regulāro nedēļas atpūtas periodu un vienu saīsināto nedēļas atpūtas periodu, kas ilgst vismaz 24 stundas. Tomēr saīsināto atpūtas periodu kompensē ar līdzvērtīgu nepārtrauktu atpūtas periodu, ko izmanto līdz atkāpes piemērošanas periodam sekojošās trešās nedēļas beigām;
..."
Maris, 23.novembris 2015 11:29
MANI INTERESE IKDIENAS KOPEJAIS DARBA LAIKS, TAS VAR BUT 15.h.vai 13.h.
Ēriks Griģis:

Tas nav "kopējais darba laiks"!!! Tas ir pavadītais (kopējais) laiks maiņā, ieskaitot pārtraukumus un pieejamību darba vietā!
Elmars, 23.novembris 2015 11:24
Situācija: Lai nokļūtu līdz tūristu grupai, ir nepieciešamas ~30min. Iekāpšana ~15min. Līdz pirmajam objektam ~1h 30min. Objekta apmeklējums ~60min. Līdz nākošajam objektam ~45min. Apmeklējums ~45min. Līdz ēdināšanas iestādei ~20min. Ēdam ~60min. Nākamais objekts ~60min. Apmeklējums ~45min. Nākamais objekts ~60min. Apmeklējums ~1h 30min. Līdz atpūtas vietai ~45min. Atpūta. Tātad, kopējais autobusa vadīšanas laiks 6h 50min. Kopējais laiks no izbraukšanas līdz atpūtas vietai 11h 5min. Maršruta garums nepārsniedz 400km. Jautājums: Vai esmu pārkāpis darba un atpūtas laika režīmu? Ar cieņu, Elmārs.
Ēriks Griģis:

Nav pārkāpts!
Ja vien pareizi manuāli būsiet ieslēdzis pārtraukumus apmeklējuma un/vai ēdināšanas laikos!
aldis, 19.novembris 2015 13:25
ir savs uzņēmums-3 kravas busi,viens p.m4,2t. tahogrāfs un divi p.m3.5t.taho.un viens bez.vai man taho jālieto,reizēm izbraucu no lv.
Ēriks Griģis:

Ja laiku uzskaite ir paredzēta vai nav izņēmuma gadījums, tad:
1-jā gadījumā jālieto, jābūt ātruma ierobežotājam;
2-jā gadījumā nav, izņemot, ir jālieto iebraucot Vācijā;
3-jā gadījumā jāraksta ar roku ikdienas grafiks Vācijā!
2. un 3. gadījumā pirms iebraukšanas Vācijā jābūt iepriekšējo 28 dienu darbību apliecinājumiem!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti