Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Roberts, 21.septembris 2015 21:36
Labvakar Ērik! Man ir problēma ar VW PASSAT B5.5 Atverot šofera durvis, panelī rāda, ka būtu atvērtas blakussēdētāja durvis. Aizmugurējās rāda pareizi. Kur meklējama vaina, un kā to novērst?
Ēriks Griģis:

Servisā!
No pieredzes, reizēm gadās, ka kontrolpanelis sāk mānīties.
Vlads, 19.septembris 2015 22:31
Labvakar , man notika avarija krievija ar lv numuriem bija Zalja karte bet nebiju skaidra . ka vis notiks kad vini saks man pieprasit naudu jau pagaja gads
Ēriks Griģis:

Man būs grūti pateikt, kad no Jums kāds sāks prasīt naudu!
Geez Louise, 19.septembris 2015 21:57
Parasts divu ceļu krustojums 90 grādu leņķī. Tuvojamies šādam krustojumam no mazāk svarīga ceļa virziena. Šķērsojamais ceļš ir galvenais un ir vienvirziena (no mūsu skatu punkta - kustība atļauta no kreisās uz labo pusi), proti, mums ir uzstādītas 503. un 206. ceļazīmes. Ceļš visiem iedots (neviena nav) un nekādus šķērsļus nevienam neradam. Vai drīkst apgriezties šādā krustojumā? Paldies!
Ēriks Griģis:

Nekas jau to neaizliedz!
aija, 12.septembris 2015 9:30
labdien! Vai Eiropas valstīs,piem. Francijā,Vācijā,Itālijā, smago auto vadītājiem,ja darba laiks skar nakts stundas no 1 līdz 5, tad kopējais darba laiks nedrīkst pārsniegt 10 stundas? Vai ir kādi izņēmuma gadījumi? Paldies!
Ēriks Griģis:

Precizēšu! Kravas auto vadītājiem ar LV reģistrētu automobili (vilcēju)!
Andris, 11.septembris 2015 16:18
Labdien!
Ir strīds ar apdrošinātāju par auto atlieku vērtību pēc negadījuma. Atradu šādu dokumentu www.ltab.lv/wp-content/uploads/2..., kurā ir minēts normatīvais nobraukums, bet nekur nevaru atrast, kāds tad tas ir. varbūt varat palīdzēt šajā jautājumā?
Ēriks Griģis:

Vērtība a/m tiek noteikta atbilstoši normatīvajam nobraukumam un ... . Šai sakarā LTAB mājas lapā ir rakstīts:
"...Atbilstoši grozījumiem 2005.gada 23.aprīļa “Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu metodikā”, kas stājas spēkā 2010.gada 1.janvārī, turpmāk Transportlīdzkļu vērtību katalogs pieejams tiešsaistē:
trlcat.ltab.lv/apex/f?p=104:LOGI...
Transportlīdzekļu vērtību katalogs (spēkā no 01.01.2010.)
Par sertificēto ekspertu piekļuvi katalogam, lūdzam, vērsties Birojā pa e-pasta adresi
..."
Strīdus jautājumus OCTA risina LTAB! Tur arī varēsiet uzzināt aktuālo normatīvo nobraukumu.
ineteresents, 9.septembris 2015 11:48
Sveiki!
Vai ir iespējams no vainīgā OCTA apdrošinātāja pieprasīt cietušā auto vērtības samazinājumu pēc CSNg? Cik reāli būtu ko tādu piedzīt? Varbūt ir kāds normatīvais akts, kur kaut kas tāds ir norādīts?
Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Ir iespējams.
2. Domāju, ka reāli!
3. Ir OCTA likums, kurā noteikts, ka cietušajam jāsaņem atlīdzība par CSNg rezultātā radīto mantisko zaudējumu. Pēcavārijas vērtības mazinājums ir mantisks zaudējums transportlīdzeklim.
šembele, 2.septembris 2015 20:44
Labdien!kāpēc nemainās bonus klase,parasti 1.09. bija jauna bonus klase,tagad nevienam nav mainījusies,visiem parādās vēl vecās 2014.g. bonus klase,līdz ar to polises cena arī paliek vecā,nevis jaunā,kā vajadzētu būt,paldies,noskaidrojiet un atsūties uz e-pastu atbildi.
Ēriks Griģis:

Ticu, ka dēļ naudas!
Patiesību uzzināsiet šeit:
www.ltab.lv/
cita autoskola, 2.septembris 2015 10:11
Vai ir lūdzu iespējams kaut kur iepazīties ar jaunajiem noteikumiem apmācībām autoskolās? Paldies!
Ēriks Griģis:

Lūdzu!
Pirmais projekts no augšas:
www.sam.gov.lv/satmin/content/?c...
gita, 31.augusts 2015 16:07
Vai ir iespējams tā,ka noticis CSNG un policija apskates protokolā(attiecībā uz bojāto t/l) norāda tā ārējos bojājumus.Savukārt eksperts,apskatot bojāto t/l,papildus norāda ārējos bojājumus.Respektīvi,vairāk nekā policija norādījusi. Vai ir iespējams apstrīdēt eksperta lēmumu,ja pēc avārijas ir pagājuši vairāki mēneši,kā arī veikt jaunu ekspertīzi, pamatojoties uz policijas dokumentiem un paša fotogrāfijām no notikuma vietas? Iespējams,ka bojātais t/l ir salabots. Vai vispār praksē tiek veiktas atkārotas ekspertīzes CSNG? Kur var iepazīties ar neatkarīgo ekspertu sarakstu?
Ēriks Griģis:

1. Eksperts jau ir kas vairāk par policistu, tāpēc ir iespējams.
2. Transportlīdzekļa tehniskā ekspertīze tiek veikta pēc transportlīdzekļa bojājumiem, ko attiecīgā apskatē dokumentē, fotogrāfē un nosaka eksperts vai arī policijas speciālists.
3. Par satiksmes negadījuma izraisīšanā radīto zaudējumu atbildīgo vai vainojamo personu nosaka pēc visu materiālu apkopojuma, kādi ir nepieciešami noteiktajam procesam. Ja ir atrastas kļūdas eksperta darbā, neskaidrības eksperta slēdzienos, tie ir pretrunā ar notikušo vai ir konstatētas krāpniecības pazīmes eksperta datorprogrammas vai citu faktu izmantošanā, tad ir iespējams. Šeit papildus var iesniegt un izmantot paša uzņemtās fotogrāfijas, ja tām ir noteikta atbilstība vai saistība (ja tas nepieciešams) ar notikušo CSNg.
4. Ja ir pietiekošs fotomateriāla apjoms, apskates protokols (-i), tad ekspertīzei par negadījuma izraisīšanu (mehānismu, atbildīgā vai personas saistāmās rīcības noteikšanai) transportlīdzeklis nav nepieciešams.
5. Praksē ir veiktas papildus, atkārtotās un komisijas ekspertīzes attiecībā par CSNg mehānisma un tā atbildīgās personas noteikšanu.
6. Tādu neatkarīgo ekspertu LV nav. Par ekspertu speciālists vai lietpratējs kļūst tikai tad, kad viņu procesa darbībā izteikt savu viedokli uzaicina tiesa.
juris, 30.augusts 2015 16:30
interesē auto teh. apliecības maiņa - no benzīns/gāze, un benzīns, vai iespējams to izdarīt, ja izņemts tikai gāzes balons, un iekārta paliek virsū,? respektīvi neredzu nekādus draudus ceļu satiksmei, kā arī auto eksplotācijai, līdz ar to, iemeslu nereģistrēt auto kā - benzīns!
Ēriks Griģis:

Izklausās tā, ka Jūs varētu to mēģināt iestāstīt CSDD!
Lai izdodas!
Bet ne jau tikai gāzes balons ir gāzes iekārta!
gita Kalniņa, 28.augusts 2015 15:27
Vai Jums ir eksperta sertifikāts uz CSN?
Ēriks Griģis:

Ja runa ir par satiksmes negadījumu, tad tāda man nav. Eksperta statusu iegūstu ar to brīdi, kad Tiesa mani uzaicina veikt CSNg ekspertīzi.
Ieva, 26.augusts 2015 10:37
Mans auto cieta satiksmes negadījumā. A/m sānos no ietves diezgan lielā ātrumā iebrauca velosipēdists. Policija sastādīja protokolu, kur minēts, ka negadījumā vainīgs velosipēda vadītājs. Man ir OCTA un KASKO diemžēl gan ar pašrisku 140 EUR. Gala rezultātā iznāk, ka velosipēdistam nekas, bet man skāde 140 EUR, jo tas neesot OCTA gadījums. Kā man rīkoties, kā atgūt zaudējumu?
Ēriks Griģis:

Prasot zaudējumus atlīdzināt velosipēda vadītājam. Nākošreiz izvēlēties KASKO līgumu bez pašriska.
cita autoskola, 24.augusts 2015 3:33
Kas tie par "bezdarbnieku un citi ES finansētie proketi", kas paredz pasniedzējam atalgojumu, lielāku par advokātu atalgojumu valstī?
Ēriks Griģis:

Tie var būt dažādi projekti. Reiz vienam projektam gatavoju dokumentu paketi, kur pasniedzējam bez zinātniskā grāda pirms nodokļu nomaksas bija paredzēts līdz 50 Ls liels atalgojums stundā.
Ak, jā! Lai šodien pietuvotos projektiem, jāiegūst vismaz projektu vadītāja vai projektu apguves vadītāja apliecinošs apstiprinājums vai sertifikāts.
Autoskola, 21.augusts 2015 23:27
Labdien! Mums būs divi amācāmie par instruktoriem. Abiem ir pieredze uz apļiem, bet tikai vidē'jā izglītība. Latvijā abi atgriezīsies gada beigās. Vai tiesa, ka ar jauno gadu vajadzēs kārtot iestājeksāmenus CSDD teorijā un braukšanā un varēs mācīties tikai ar augstāko? Vai tas būs perspektīvi? Vai gada beigās būs vēl iespēja mācīties? Paldies
Ja pretendenti pieteiksies skaitā, lai varētu reģistrēt grupu, tad gada beigās būs iespēja vēl uzsākt mācības pa vecam. Ja nepieteiksies, tad šogad pēdējās mācības klasē sāksies 14.09. plkst.10:00.
Prognozes nākošajam gadam nav publicētas, ir tikai minējumi, kas saistāmi ar iepriekšēju iespējamību izpēti. Iestājeksāmenu B kategorijas teorijā jau kārto gan pasniedzēju, gan instruktoru pretendenti.
1. Ir paredzamas augstākas prasības pretendentiem, kas gatavosies kļūt par pasniedzējiem un instruktoriem autoskolās.
Ja iedomājamies augstākās izglītības nepieciešamību pasniedzējam, tad tas būtu saprotams. Tāda pat prasība izglītības jomā instruktoram nenestu labumu projekta ietvaros un samazinātu iespēju tieši profesionālo autovadītāju apmācībai un viņu kļūšanai par instruktoriem. Līdz ar to nedaudz samazināsies pasniedzēju, bet ievērojami - instruktoru skaits tirgū, kas profesiju iegūst no jauna. Autoskolām radīsies iespēja veidot rindas uz braukšanas nodarbībām un tirgot vietas šajās rindās. Kad tas sāks atklāties un pieaugs pieprasījums pēc instruktoriem, prasības pretendentiem izglītības jomā vajadzēs atcelt.
2. Iestājeksāmens pretendentiem instruktoru apmācības grupā nestu ieņēmumus projekta ietvaros, jo tas, ticami, nebūtu bezmaksas pakalpojums. Bez tam tie paši šoferi "no apļiem" nespēs to nokārtot pirmajā reizē bez iepriekšējas praktiskās braukšanas apmācības pie cita instruktora vai autoskolā. Tātad arī labums tiem, kas spēs sagatavot>>>pārmācīt taksistu, kravinieku vai businieku un vēl citus ar vismaz trīs gadu braukšanas pieredzi par "lietpratēju" braukšanas eksāmenā. Ja šie gatavošanās izdevumi tiktu noņemti no patreizējām 26 obligātajām braukšanas stundām, samazinot to skaitu, tad Jūsu jautātā iespējamība "iestājeksāmens braukšanā" būtu apsveicama.
No algas viedoļa tad instruktors vai pasniedzējs autoskolā varēs cerēt saņemt no 40 līdz 50 eiro stundā, kā to šobrīd pasniedzējiem paredz apmaksāt bezdarbnieku vai citi ES finansētie apmācības projekti.
Kad izmaiņas tiks publicētas, tad jau varēsim tās apspriest!
Agnese , 21.augusts 2015 21:33
Labdien man ir tāds jautājums vai serviss drīkst mainīt cenu izjaukt auto ja uzņemoties taisīt auto viņi man pateica tas izmaksās 270 eiro.viņi tagad paziņo vai nu maksā 480 vai savāc izjaukto auto.viņiem pirms remonta sākšanas bija jāvienojas ar mani.
Ēriks Griģis:

Jāsastāda tāme, jāvienojas ar Jums un jāparedz papildus izdevumi par neredzamajiem bojājumiem, arī par kuriem jāpaziņo Jums un jāsaskaņo remonta izmaksas.
Izjauktais auto jāsaliek atpakaļ pirmsremonta stāvoklī, ja Jūs neapmierina neparedzētās izmaksas! Tam jābūt atrunātam pieņemšanas - nodošanas aktā vai tam pievienotā remonta līgumā (noteikumos).
Līva, 20.augusts 2015 21:26
Labdien. Vēlos uzzināt, ja pēc saskaņotā paziņojuma sastādīšanas tika konstatēts, ka cietušajai pusei bija nederīga vadītāja apliecība (beidzies derīguma termiņš), vai viņš var saņemt atlīdzību par transportlīdzeklim radītajiem bojājumiem? Vai arī šajā gadījumā par cietušo ir atzīstama otrā puse?
Ēriks Griģis:

Tas ir administratīvs pārkāpums un ja tas celoņsakarībā vai veicinoši nav saistāms ar radušos zaudējumu, tad var saņemt atlīdzību. Bet vai tā būs - par to lems izraisītāja OCTA apdrošinātājs!
vārds jurs, 13.augusts 2015 22:52
sveiki,vai var lietot riepas,kurām ir atšķirīgs izmērs,protektors,vasaras,ziemas ,ms,vai kam ir jābūt vienādam uz ass?paldies.
Ēriks Griģis:

Uz vienas ass LV var būt atšķirīgs protektora augstums >nodilums un raksts! (Mans viedoklis - neiesaku!) Pārējais nedrīkst atšķirties!
Avots:
likumi.lv/doc.php?id=88101
, 13.augusts 2015 22:38
Ēriks Griģis:

No MK 466:
" ...5.grupa. Riepas, riteņi,
(kodi no 501 līdz 507)
Riepas
502. Uzstādīšanas noteikumi
502.1. Aizliegts:
502.1.1. vienlaikus uzstādīt diagonālkorda un radiālkorda riepas;
502.1.2. vienlaikus uzstādīt dažādu izmēru riepas uz transportlīdzekļa vienas ass riteņiem;
502.1.3. vienlaikus uzstādīt vasaras un ziemas riepas uz transportlīdzekļa vienas ass riteņiem;
502.1.4. uzstādīt atjaunotās riepas uz autobusu priekšējās ass riteņiem;
502.1.5. vienlaikus uzstādīt radžotas riepas un riepas bez radzēm. Neradžota riepa ir riepa, kurā nav nevienas radzes;
502.1.6. uzstādīt radžotas riepas, kuru radžu skaits atšķiras par vairāk nekā 20% starp riepu ar vislielāko radžu skaitu un riepu ar vismazāko radžu skaitu. Radžojums nedrīkst būt fragmentārs, t.i. riepas aploces posms bez radzēm nedrīkst būt garāks nekā riepas un brauktuves kontaktlaukuma garums;
502.1.7. uzstādīt riepas, kas nav paredzētas izmantošanai ceļu satiksmē (piemēram, sacensībām vai īpašiem nolūkiem paredzētas riepas u.tml.);
502.1.8. uzstādīt riepas pretēji paredzētajam un norādītajam rotācijas virzienam vai pretēji paredzētajai orientācijai attiecībā pret transportlīdzekli ("inside" – riepas mala, kas vērsta uz iekšpusi; "outside" – riepas mala, kas vērsta uz ārpusi);
502.1.9. uzstādīt riepas ar apzīmējumu "FRT" uz mehānisko transportlīdzekļu stūrējamiem vai dzenošiem riteņiem.
502.2. Ja M, N, O3, O4 kategoriju transportlīdzekļu riteņi ir aprīkoti ar radžotām riepām, divas no dubultriteņu riepām drīkst būt bez radzēm, taču radžotajām riepām jābūt izvietotām simetriski transportlīdzekļa garenasij.
502.3. Atbilstoši CSN prasībām laikposmā no l.decembra līdz l.martam automobiļu, autobusu, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5t, kā arī to piekabju riteņiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, bet laikposmā no l.maija līdz l.oktobrim aizliegts lietot automobiļus, autobusus un to piekabes, kam riteņi aprīkoti ar radžotām riepām.
..."
Mihails Kuļbanskis, 13.augusts 2015 11:32
No 01.01.2016. būs atļauts arī pa neregulējamām pārējām pārvietoties ar velosipēdu, nenokāpjot no tā. Jau vairākus gadus atļauts šķērsot regulējamās gājēju pārējas nenokāpjot.
Ēriks Griģis:

Jā!
Latviski gan tikai uzrakstīju, ka izņemot CSN aprakstīto gadījumu!
Bet tik un tā no CSN:
"... 227 В местах, где траектория движения водителя велосипеда пересекается с траекторией движения других транспортных средств, и водитель велосипеда имеет преимущество, водитель велосипеда может продолжать движение, предварительно оценив расстояние до приближающихся транспортных средств, скорость их движения, а также убедившись в безопасности.
..."
vaditajs, 12.augusts 2015 15:52
Labdien .
Man intresetu situacija , kursh ir vainigs ?
Es izbraucu uz galvena cela ( Latvija) , paskatos pa labi un pa kreisi 500m atalumā ( tuvakais skerslis , mazinsh punkts) . veicu izbrauksanas manevru aptuveni 3s un 3 sek ieskrienos . un te pekshni sitiens no aizmugures . mashina man lupatās( itka butu betona siena ieskrejis ar atrumu 55-65km/h . Bremzešanas pēdas no ABS uz asfalta pat nav redzamas .
Vai atlauta atruma parsnieksana lidz 382km/h var izasukt shadu sadursmi.
Ēriks Griģis:

Situācija, patiesi, interesanta! Atbilde uz jautājumu - nepamēģinājis nepateikšu!
Latvijā būs jāpierāda, ka tas tuvākais punkts atradās 500m attālumā.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti