Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Kristaps, 28.oktobris 2012 14:31
Sveiks! Ir noticis c.s.n. kurā cieta trīs a/m, atbraucot policijai tika mutiski konstatēts viens vainīgais, bet tiks uzsākta krimināllieta, jo ir cietušais, tātad nav noteikts vainīgais!
Šobrīd mana a/m atrodas apmaksātā autostāvvietā par kuru ir jāmaksā, vainīgā apdrošinātāji saka kad stāvvietu neatmaksās ja tiks viņš atzīts par vainīgu, bet mašīna ir nebraucama vai pēc tam es tiesas ceļā varu atgūt par stāvvietu samaksāto naudu?
Ēriks Griģis:

1. Nesapratu, kāpēc vainīgā OCTA apdrošinātājs pēc krimināllietas jau pirms tiesas atsakās pēc lietas izbeigšanas maksāt stāvvietas izdevumus Jums, ja esat cietušais?
2. No vainīgā varēsiet pieprasīt pēc krimināllietas izbeigšanas.
3. Prasiet procesa virzītājam rakstisku atļauju aizvest/pārvest auto no maksas stāvvietas.
rose parker, 28.oktobris 2012 11:34
Kad un kur pasniegsiet 95.kodu?
Ēriks Griģis:

Sākot ar 29.10. Bauskā.
Edwards, 27.oktobris 2012 16:02
Kāda ir maksa pa evakuātora izsaukšanu un transporta lidzekļa nogādāšanu policijas stāvietā + maksa par auto uzturēšanos stāvietā....
ko darīt situācijā ja nav iesspējas nomaksāt par evakuātoru un stāvietu...vai šī summa par evakuātoru un stāvietu nāk klāt pie piesspriestā soda par CS pārkāpumiem???
vai ir iesspēja norakstot mašīnu (atdodot ) apmaksāt daļu soda vai vissmaz segt evakuatora un stavvietas pakalpojumus.
Ēriks Griģis:

Līdzīgs jautājums jau tika atbildēts. Informāciju pa izmaksām uzzināsiet stāvvietā.

Te būs:
Vispirms ir jādodas uz Piedrujas ielas 5 ofisu, kur jākārto formalitātes un jāsamaksā par auto atrašanos stāvvietā. Ofisā uz vietas var norēķinaties ar bankas karti.
Un tikai pēc visām formalitātēm ir jēga doties uz stāvlaukumu Gaujas ielā, lai auto izņemtu.
Lai uzzinātu to, cik liels rēķins būs jāmaksā, var iepriekš pie zvanīt pa telefonu (67218650 vai 67218651).
www.nva.iem.gov.lv/lat/administr...
ANDRIS, 24.oktobris 2012 20:16
ja tika pamainīta tehniskā pase,jo tika uzlikta gāzes iekārta OCTA līgums arī jāmaina.
Ēriks Griģis:

Par visām izmaiņām attiecībā uz transportlīdzekli, kas notiek līguma darbības laikā, ir jāziņo apdrošinātājam.
Iesaku izmainīt datus OCTA līgumā pie apdrošinātāja!
vadims, 22.oktobris 2012 19:13
cik liels sods ir par pantu LAPK 149.24 panta otro daļu. ja atrums kur 50 tika braukst ar atrunu 65
Ēriks Griģis:

149.8 pants. Braukšanas ātruma, distances un intervāla neievērošana

Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 20 kilometriem stundā ar motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, — izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecu latu apmērā.

Par šā panta pirmajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi "Apdzīvotas vietas sākums" vai ar 528.ceļa zīmi "Dzīvojamā zona", — izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.
Vladimirs, 19.oktobris 2012 11:27
Labdien, es Jums jau rakstiju šeit (es 2 gadus atpakaļ macijos par instruktoru / pasniedzeju, par pasniedzeju pabeidzu un nokartoju teoretisko eksamenu csdd, bet par instruktoru nepaspeju izbraukt visas braukšanas stundas - aizbraucu arzemes). Tagad gribu atgriezties Latvija pēc paris menešiem, Jūs teicat ka tad jāmaksā par kvalifikācijas 3 dienu apmācībām. Bet csdd man jākarto no jauna teoretisko eksamēnu, vai pēc šīm 3 dienu kursiem varešu turpināt braukšanas apmacību stundas ar instruktoru un vajadzes kārtot tikai praktiskas braukšānas apmacības eksamenu? Paldies!
Ēriks Griģis:

Jums jāpiedalās kvalifikācijas kursos, jākārto ieskaite un braukšanas eksāmens!
Oļegs, 18.oktobris 2012 1:52
Labdien ! Man ir tads jautājums. Šodien, braucot pa Lietuvu uz Rīgu manī ietriecas mašīna. Policija atbrauca sastadija aktus, ierosināja lietu, jo ir viens cietušais (salauztas ribas). Kasko man nav bet ir tikai OCTA. Otrai mašinaj OCTA arī ir-Lietuvas apdrošīnāšanas kompanija, bet tagad neatceros nosaukumu. Apdrošīnāšanas kompānijā (BALTA) man pateica ka man jāved mašīnu ar evakuatoru Rīgā. Kādus zaudējumus kompānija man var sēgt, ja visa priekšēja daļā, divas durvis ir sadauzīta, un ir ļoti stipras domas ka ģeometrija arī ir bojāta. Pagaida vēl nezināms kas ir ar dzinēju utt, bēt pēc arēja izskata tur arī viss ir skumji. Kurš taisīs šo ekspertīzi? Uz kādu kompensāciju var cerēt tāda gadījumā? Un gadījumā ja mašīnu nav iespējams remontēt uz ko es varu cerēt?
Ēriks Griģis:

1. Apdrošinātāja norīkots eksperts vai servisa mehāniķis noteiks kādus zaudējumus apdrošinātājs varēs segt.
2. Kompensācijas iespējas apskatu tikai maksas semināros.
3. Uz mašīnas faktisko pirmsavārijas vērtību ar vai bez atliekām, bet ar iespējamu 25% šīs vērtības mazinājumu.
Kristaps, 13.oktobris 2012 18:09
Vai kads nezin kur var sanemt- dabut latvija ta sauktos (no claim bonus) kas deres anglu apdrosinatajiem.
No claim bonus- pieradijums ka braucis latvija bez avarijam.
Ēriks Griģis:

Pēc pieprasījuma un iepriekšējas samaksas izziņa tiek nosūtīta arī uz ārvalstīm!
Izziņā tiek atspoguļoti transportlīdzekļa īpašnieka apdrošināšanas vēstures dati, apdrošināšanas līgumi un apdrošināšanas gadījumi. Izziņu nosūta ierakstītā vēstulē izziņā norādītajai personai.
Te būs:
vestures.ltab.lv/
ivars, 8.oktobris 2012 11:36
Labdien!
Varbūt varat pateikt, par cik es varu samazināt siksnu skaitu, ja izmantoju pretslīdēšanas paliktņus ar koeficientu 0.6? Mani interesē kā tieši to aprēķināt? Paldies!
Ēriks Griģis:

Piecu dienu kursos mācu vadītājiem to saprast un aprēķināt. Pieteikties apmācībām pa tālruni 29900991
Sākums 12.10.2012.
Edgars, 6.oktobris 2012 20:01
Vai drīkst, braucot ar vilcēju, kuram ir piekabe/ puspiekabe, vilkt citu vilcēju ar piekabi/ puspiekabi?
Ēriks Griģis:

Nedrīkst!
Didzis, 4.oktobris 2012 17:51
Pēc ceļu satiksmes negadījuma katram iesaistitajām avarijā vadītājam jauzliek avarijas zīmi, vai tikai vienu avarijas zīmi vajag?
Ēriks Griģis:

Bīstamajā virzienā pretī transporta plūsmai, kuras vadītājiem apgrūtināti izpildīt CSN 113. p. prasības - vienu.
Ja negadījums ietekmē pretējo plūsmu, pretī tai izliek otru zīmi.
95. kods, 4.oktobris 2012 13:58
Vai oktobrī varēšu piedalīties Jūsu lasītās lekcijās profesionāļiem?
Ēriks Griģis:

1. Rītdien 05.10. sākšu lekcijas jaunai grupai, diemžēl visas klausītāju vietas jau aizņemtas.
2. Nākošā grupa paredzēta 26.10., bet tajā arī brīvu vietu nav.
Ja kas mainīsies, to uzzināt vai savu dalību pieteikt novembra grupā variet pa tālruni 29720001
Pasniedzēju kursi, 4.oktobris 2012 7:53
Kad sāksies autoskolu pasniedzēju kursi? Paldies!
Ēriks Griģis:

Otrdien, 09.10.2012. plkst.10:00
Didzis, 30.septembris 2012 16:01
Kādā veidā policija var noteikt, vai mans pārvadājums ir komercpārvadājums?
Kā lai es reģistrēju darba/atpūtas laikus, ja nav tahogrāfa?
Ēriks Griģis:

1. Pārbaudot licences kartītes vai Eiropas kopienas atļaujas kopijas esamību.
"... III. Licences kartītes izsniegšanas kārtība
21. Kompetentā iestāde, pamatojoties uz lēmumu par licences izsniegšanu, izsniedz licences kartīti katram autotransporta līdzeklim, kas tiek izmantots komercpārvadājumu veikšanai. Licences kartīti izsniedz uz laiku, kas nepārsniedz 12 mēnešus, šādu veidu autotransporta komercpārvadājumiem:
21.1. pasažieru komercpārvadājumiem ar autobusiem Latvijas teritorijā;
21.2. kravas komercpārvadājumiem ar kravas automobiļiem Latvijas teritorijā;
21.3. starptautiskajiem kravas komercpārvadājumiem ar kravas automobiļiem, kuru kopējā pieļaujamā masa nepārsniedz 3,5 tonnas, ieskaitot piekabes.
..."
2. Komercpārvadājumiem ir izņēmumi. Ja pārvadājums atbilst izņēmumam, tad ar roku aizpilda pielikumu Ministru kabineta noteikumiem Nr.279 no 24.04.2007.
"Pārskats par transportlīdzekļa vadītāja darba laiku kalendāra nedēļā".
www.likumi.lv/doc.php?id=156704

Secinājums.
Ja pārvadājums ir komercpārvadājums un izņēmumiem neatbilst, jāuzstāda tahogrāfs otrās paaudzes tahogrāfs.
Ar rītdienu, 01.10.2012. pilnībā stājas spēkā regula EK 1226/2009 par otrās paaudzes tahogrāfiem Komisijas 2009. gada 16. decembra Regula (EK) Nr.1226/2009 ar kuru tehnikas attīstībai pielāgo Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā!
Vladimirs, 30.septembris 2012 4:12
Sveiki, man ir tads jautajums, es 2 gadus atpakal macijos par pasniedzeju un instruktoru, par pasniedzeju nokartoju eksamenu csdd un sanemu apliecibu, bet par instruktoru ta ari nekluvu, pabraucu 10 macibu stundas un aizbraucu arzemes. Bet tagad gribu atgriezties Latvija un pabeigt so apmacibu par instruktoru. Vai man no jauna jamacas gruppa? Tie 10 macibu brauksanas stundas pazuda? Mana pasniedzeja aplieciba ir deriga ja es macijos uz instruktoru un pasniedzeju, bet nekartoju brauksanas eksamenu un pat ieskaites uz instruktoru?
Ēriks Griģis:

Tad jāmaksā par kvalifikācijas 3 dienu apmācībām, uz e-pastu atsūtot savus datus ar pieteikumu kvalifikācijas mācībām.
Didzis, 29.septembris 2012 13:36
Labdien!
Regulā (EK) Nr. 561/2006 ir teikts, ka šī regula attiecas uz:
a) transportlīdzekļiem, kurus izmanto kravu pārvadājumiem un kuru maksimālā pieļaujamā masa, ieskaitot piekabi vai puspiekabi, pārsniedz 3,5 tonnas;

Gribēju noskaidrot, vai braucot ar BE kategorijas sastāvu, kuram mašīnas un piekabes pilno masu summa ir lielāka par 3,5t, tiešām vajag ievērot darba un atpūtas režīmu, kas ir šajā regulā?
Man ir Toyota Hilux un ar viņu var vilkt 2500kg piekabi (kopā ir virs 3500kg).
Paldies!
Ēriks Griģis:

Regulā ir arī izņēmumi!
Ja tiek veikti komercpārvadājumi, tad vajag.
Nauris, 29.septembris 2012 12:32
Labdien!
Iznomājot auto braucienam uz Slovākiju, Polijas teritorijā man gadījās ceļu satiksmes negadījums. Pārkārtojoties no pirmās joslas uz otro ar ieslēgtu virziena rādītaju, aiz manis esošais auto veica apdzīšanas manevru bez ieslēgta virziena rādītaja. Pārliecinoties, ka droši varu veikt manevru, to veicu. Aizmugurē esošais auto ietriecās menējā, kā rezultātā tam radās bukte virs labās priekšējās arkas. Auto vadītājs norādīja uz blakus ceļu un abi novirzījām auto no notikuma vietas. Pēc stundas ieradās Polijas ceļu policisti, kuri neviena vārda nerunāja ne krievu, ne angļu valodā. Kādu brīdi savā starpā runājuši ar otra auto vadītāju, palūdza man iesēsties policijas auto, izrakstīja kaut kādu kvīti un lika samaksāt 250 poļu naudas. Pēc visa sapratu, ka par vainīgo esmu viebalsīgi atzīts es. Man nebija nekādu iespēju saprast, par ko runāja policisti un otrs vadītājs savā starpā...Tas notika 1.jūnijā. Atdodot nomas auto īpašniekam , informeju viņu par notikušo. Saimnieks tik noteica - "gaidīsim vēstuli no polijas". Vakar (28.09.) man zvana no Gjensedige apdrošināšanas un saka, ka viņi ir saņēmuši no Polijas pieprasījumu segt auto remonta izmaksas un prasīja man sniegt komentārus par notikušo. jautāja, kādēļ nav nekavējoties sniegta informācija par notikušo. Teica, ka īpašnieks nekādus komentārus nesniedz, vien iedevis manu telefona numuru.Mans jautājums ir šāds - kam ir jāsedz radušies zaudējumi otram autovadītājam, ja par vainīgo esmu atzīts es? Kā pienākums bija sniegt informāciju apdrošinātājiem par notikumu? paldies!
Ēriks Griģis:

1. Zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka OCTA apdrošinātājam, t.i. Jūsu vadītā automobiļa OCTA apdrošinātājam.
2. Vadītājam, ja tas nav paziņojis, tad īpašniekam.
No OCTA likuma:
"... 36.pants. Paziņošana par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos (1) Ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām ir šādi pienākumi:
1) veikt visus iespējamos pasākumus, lai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā fiksētu ceļu satiksmes negadījuma apstākļus, kā arī novērstu vai samazinātu turpmākos zaudējumus;
2) saglabāt un uzrādīt bojāto mantu tādā stāvoklī, kādā tā bija pēc ceļu satiksmes negadījuma, līdz laikam, kad šajā likumā noteiktajā kārtībā ir fiksēti mantai nodarītie bojājumi vai saņemts atteikums veikt bojātās mantas apskati;
3) sniegt informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam piecu dienu laikā pēc tā pieprasījuma saņemšanas.
(2) Ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajam transportlīdzekļa vadītājam ir pienākums paziņot par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam šādā veidā:
1) ja transportlīdzekļa īpašnieks ir persona, kura pretendē uz apdrošināšanas atlīdzību, viņš iesniedz apdrošinātājam, kas apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksājama no Garantijas fonda, pieteikumu par apdrošināšanas gadījumu. Pieteikumam pievieno aizpildītu saskaņoto paziņojumu, ja ceļu satiksmes negadījuma apstākļi fiksēti, izmantojot saskaņotā paziņojuma veidlapas;
2) ja transportlīdzekļa īpašnieks ir persona, kura nepretendē uz apdrošināšanas atlīdzību, viņš iesniedz apdrošinātājam, ar kuru noslēgts civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgums, vai, ja tāda nav, Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam aizpildītu saskaņoto paziņojumu 10 dienu laikā no ceļu satiksmes negadījuma dienas gadījumā, kad ceļu satiksmes negadījuma apstākļi fiksēti, izmantojot saskaņotā paziņojuma veidlapas, vai rakstveidā informē par ceļu satiksmes negadījumu, ja ceļu satiksmes negadījuma apstākļus fiksējusi Valsts policija.
(3) Ja transportlīdzekļa vadītājs nav paziņojis par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos, pienākums paziņot atbilstoši šā panta otrajai daļai ir transportlīdzekļa īpašniekam vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmējam.
(4) Persona, kura pretendē uz apdrošināšanas atlīdzību par mantai nodarītajiem zaudējumiem (izņemot transportlīdzeklim nodarītos zaudējumus) vai personai nodarītajiem zaudējumiem, iesniedz pieteikumu par apdrošināšanas gadījumu apdrošinātājam, kas apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksājama no Garantijas fonda.
(5) Ja apdrošinātājs, kas apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, nav zināms vai ja tāda nav, šajā pantā minētajām personām ir pienākums vērsties Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā vai pie jebkura apdrošinātāja. Attiecīgais apdrošinātājs, sazinoties ar Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju, noskaidro, kam paziņot par apdrošināšanas gadījumu vai iesniegt pieteikumu par apdrošināšanas gadījumu, un par to nekavējoties informē attiecīgo personu.
(6) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs piecu dienu laikā, skaitot no dienas, kad apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam saskaņā ar šā panta otrās daļas 2.punktu paziņots par apdrošināšanas gadījumu:
1) veic ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa apskati;
2) ir tiesīgs neveikt ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa apskati, par to rakstveidā informējot personu, kura paziņojusi par apdrošināšanas gadījumu.
(7) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs var atteikties izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību, ja trešā persona ar ļaunu nolūku vai rupjas neuzmanības dēļ nav izpildījusi kādu no šā panta pirmajā daļā noteiktajiem pienākumiem.
..."
Ainārs, 25.septembris 2012 23:37
Vai varu vilkt ar C kat divasu piekabi kas ir aprīkota ar inerces bremzēm, kuras pilna masa ir 3500kg. Bez E kat. ar auto kura pašmasa ir 7500 kg? Paldies!
Ēriks Griģis:

Nedrīkst!
vārds uldis, 25.septembris 2012 9:28
Kas man jādara , lai iegūtu Full and current UK HGV /LGV /Driving Licence , tas ir , vai es ar savām LV autovadītāja tiesībām, varu strādāt UK.
LV autovadītāja tiesībās ir BE, CE KATEG., 95,KODS.

Paldies!
Ēriks Griģis:

Var! Ieteicams samainīt uz UK tiesībām.
Aleksandr, 24.septembris 2012 15:51
Tur ir ta lieta, ka sertifikats csdd e-pakalpojumos ir derigs, bet 17 septembri tam jabut but beigtam
Ēriks Griģis:

Noskaidrojiet sertifikāta derīgumu:
Biedrība "Latvijas Samariešu apvienība" Visbijas prospekts 18, Rīga, LV-1014
t.29477229 Pirmās palīdzības apmācības darba vadītāja t. 67518151

Lasītākie raksti

Jaunie raksti