Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Kristaps, 8.janvāris 2012 16:49
Labdien!
Velejos uzdot jautajumu par regresa prasibu.
Braucot atpakalgaita aizkeru mazliet masinu,muku prom.
Mukot ieskreju stavosa masina. Pec tam aizbraucu prom,bet velak nokera mani.
Tagat atsutija regresa prasibu par abu auto zaudejumu atlidzinasanu.
Vai es varu piedzenamo summu apstridet vai prasit pamatojumu?
Ēriks Griģis:

1. Par aprakstīto apdrošinātāji ir tiesīgi piestādīt regresa prasības par abiem bojātiem automobiļiem.
2. Apstrīdēt var, tikai tas būtu jādara tiesā. Sūdzības izskata paši apdrošinātāji LTAB vai Apdrošinātāju asociācijas ietvaros.
3. Sūdzību var iesniegt FKTK.
Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir pilntiesīga autonoma valsts iestāde, kas regulē un pārrauga Latvijas banku, krājaizdevu sabiedrību, apdrošināšanas sabiedrību un apdrošināšanas starpnieku, finanšu instrumentu tirgus dalībnieku un privāto pensiju fondu darbību. Komisija veicina finanšu un kapitāla tirgus stabilitāti, konkurētspēju un attīstību, kā arī nodrošina ieguldītāju, noguldītāju un apdrošināto personu interešu aizsardzību.
Mans komentārs!
Pieļauju, ka FKTK nevienam nebūs skaidrs, ko nozīmē apdrošināto personu interešu aizsardzība Jūsu gadījumā! Bet gudri var mēģināt, rēķinoties ar to, ka atbildētājs nezinās, par ko ir runa, un atbilde varētu būt Jums labvēlīga!
www.fktk.lv/
4. Var iesniegt prasību tiesā. Prasībai jābūt pamatotai, piemēram, ar šādām pierādījumu papildinātām lietām:
4.1. ka auto uzbrauca no aizmugures stāvošam;
4.2. ka apdrošinātāji to nav pārbaudījuši;
4.3. ka zaudējums par bojātiem automobiļiem ir mazāks par izmaksāto atlīdzību;
4.4. ka apdrošinātāji regresa prasībai ir pievienojuši ekspertīzes un savus administratīvos izdevumus;
4.5. ka regresa prasība nav pamatota ar speciālista aprēķinu par cēlonisko saderību un atbilstību;
un visu to atbilstošo Jūsu gadījumam, ko lasu savā lekciju ciklā "Ko noklusē apdrošinātājs".
5. Pamatojums ir nepieciešams. To parasti atsūta vēstulē. Pamatojumam jāprasa pierādījumi!
vārds Andris, 8.janvāris 2012 14:42
Sveiki, Ērik! Man ir tāds jautājums, vai tiek anulēta mācību braukšanas instruktora licence, ja vadītāja apliecības lietošanas aizlieguma iemesls nav bijis alkohols! (LAPK 149.5p 4.daļu )
Ēriks Griģis:

Jā gan.
CSDD atņem pasniedzēja vai instruktora apliecību, ja pasniedzējam vai instruktoram atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības vai pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros piemērots transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums.
Par alkoholu nebūt nav runa, jo instruktori alkoholu nelieto!
Lauris, 7.janvāris 2012 16:13
Labdien ! Vai braukšana ar vieglo auto pa slēgtu teritoriju (privātīpašums ar aizslēgtiem vārtiem) bez atbilstošas kategorijas vadītāja apliecības ir uzskatāma par pārkāpumu? Vai tā ir piedalīšanās ceļu satiksmē?
Ēriks Griģis:

Transportlīdzekļa vadītājam, braucot pa ceļiem, kā arī pa citām vietām, kurās iespējama transportlīdzekļu braukšana, jāievēro šo noteikumu un citu ceļu satiksmi reglamentējošu normatīvo aktu prasības.

Ja slēgtā teritorijā aiz aizslēgtiem vārtiem turpinās izbūvēts iebraukšanai paredzēts ceļš vai tā ir vieta, kur iespējama transportlīdzekļu braukšana, tad attiecības, kas rodas slēgtā teritorijā, pārvietojoties ar transportlīdzekli vai bez tā, sauc par ceļu satiksmi.

Atbilde.
Tas ir pārkāpums, jo tā ir piedalīšanās ceļu satiksmē vai citās vietās, kurās iespējama transportlīdzekļu braukšana.

Ceļš — jebkura satiksmei izbūvēta teritorija (autoceļš, iela, prospekts, šķērsiela un tamlīdzīgas teritorijas visā platumā, ieskaitot brauktuvi, ietves, nomales, sadalošās joslas un saliņas).
Ceļa kompleksā ietilpst ceļš, mākslīgās būves (tilti, satiksmes pārvadi, tuneļi, caurtekas, ūdens novadīšanas ietaises, atbalsta sienas un citas būves), ceļu inženierbūves (pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu pieturvietas un paviljoni, bremzēšanas un paātrinājuma joslas, transportlīdzekļu stāvvietas, atpūtas laukumi, veloceliņi un ietves, ceļu sakaru un apgaismojuma līnijas un citas inženierbūves), satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi (ceļa zīmes, luksofori, signālstabiņi, aizsargbarjeras, gājēju barjeras, vertikālie un horizontālie ceļa apzīmējumi un citi tehniskie līdzekļi).
vārds, 6.janvāris 2012 20:19
Labdien, kādiem dokumentiem jābūt līdzi braucot ar kravu uz eiropu, krieviju, vilcējs + piekabe.
Ēriks Griģis:

Te būs:
www.atd.lv/lat/statistika/?doc=5...

Lekcijas par braukšanu ar piekabi un nepieciešamiem dokumentiem, sociālajām normām, OCTA, darba un atpūtas laikiem, bremžu sistēmām, kopumā uz CE kategoriju esmu uzsācis jau 03.01.
Uz nākošajām nodarbībām pieteikties, zvanot pa tālruni 26322578.
vārds, 6.janvāris 2012 20:18
Labdien, kādiem dokumentiem jābūt līdzi braucot ar kravu uz eiropu, krieviju, vilcējs + piekabe.
Ēriks Griģis:

Lekcijas par kravu pārvadāšanu un nostiprināšanu autotransportlīdzekļos un nepieciešamiem dokumentiem sāksies 17.01.2012.
Pieteikties šeit:
www.komin.lv/frame/Intro1.aspx?H...
vārds, 6.janvāris 2012 20:18
Labdien, kādiem dokumentiem jābūt līdzi braucot ar kravu uz eiropu, krieviju, vilcējs + piekabe.
Ēriks Griģis:

Te būs līgumi un vienošanās:
www.atd.lv/lat/normativieakti/st...

Lekciju cikls par dokumentiem, kas nepieciešami vadītājam braucot uz ES vai trešajām valstīm, sāksies 20.01.2012. Pieteikties, zvanot pa tālruni 26322578.
vārds, 6.janvāris 2012 20:13
Labdien , vai varētu lūdzu iztūlkot ko nozīmē apzīmējums TIR , un kā darbojās TIR Eiropā un Āzijā, jau iepriekš paldies.
Andris, 6.janvāris 2012 16:34
149.4.1.1 Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav klāt kāda no šādiem transportlīdzekļa vadītājam nepieciešamajiem dokumentiem:1) vadītāja apliecība;

Pēc cik ilga laika pārkāpums dzēsīsies no CSDD pārkāpumu un soda punktu sadaļas???
Ēriks Griģis:

Par to soda punktus nepiešķir! Tikai izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divu latu apmērā.
Soda punkti dzēšas divu gadu laikā, izņemot tos, kas reģistrēti par tādiem administratīvajiem pārkāpumiem, par kuriem piešķir astoņus uzskaites punktus.
Orkan , 5.janvāris 2012 20:21
Wie muss ich durch den Sturm sicher fahren?
Ēriks Griģis:

! Am sichersten ist es doch, wenn man bei Sturm und Orkan erst gar nicht Auto fährt!
1. Bei Sturm das Tempo drosseln, extrem vorausschauend fahren.
Sie müssen mit unvorhergesehenen Hindernissen wie herabgefallenen Ästen, herumfliegenden Kartons und Plastikplanen rechnen.
2. Auf Brücken und in Waldschneisen ist die Gefahr besonders groß, von Seitenwinden hart getroffen zu werden.
3. Fahrer sollten sich darauf einstellen, eventuell gegenlenken zu müssen, und Windsäcken oder Hinweisschildern besondere Beachtung schenken.
Die Bewegung von Bäumen und Sträuchern lässt an vielen Stellen erahnen, wie stark der Wind gerade bläst.
4. Auch Lastwagen und Busse zu überholen, ist bei Sturm besonders gefährlich:
Sobald der Vorbeiziehende den Windschatten größerer Fahrzeuge zum Einscheren wieder verlässt, muss er sich auf starken Seitenwind gefasst machen.
5. Fahrzeuge mit Fahrrädern oder Skiboxen auf dem Dach sind wegen der größeren Aufprallfläche anfälliger für Windböen.
Das gilt auch für Wohnmobile, Wohnwagengespanne, Busse und Lastwagen – sie können im schlimmsten Fall sogar umkippen.
6. Beim Ein- und Aussteigen: Tür richtig festhalten, sonst könnte eine Windböe die Tür aufreißen/zuschlagen und so großen Schaden anrichten bzw. jemanden verletzen. Das gilt auch für die Kofferraum-Klappe.
Jānis, 3.janvāris 2012 20:31
Labdien, citējot: "Pēc saskaņotā paziņojuma aizpildīšanas un parakstīšanas katram transportlīdzekļa vadītājam obligāti jāpaņem viena aizpildītā paziņojuma eksemplārs. Cietušā spēkrata vadītājs savu saskaņotā paziņojuma kopiju iesniedz pretējās puses apdrošinātājam. Savukārt, vainīgais vadītājs to iesniedz savam apdrošinātājam."

jautājums tad ir tāds kurs nosaka kurs ir bijis vainigais un kurs itka tas cietejs, un ka cilvekam zinat kur griezties preteja apdrosinasanas agentura vai tomer sava?
Ēriks Griģis:

1. SP nav vainas noteikšanas dokuments.
Kā rīkoties, ja cilvēkam nav zināms, viņš pretendē vai nepretendē uz atlīdzību un kurā apdrošināšanas sabiedrībā SP iesniegt?
Izpildot CSN 51.2. punkta prasības, vadītāji vienojas par visiem būtiskajiem negadījuma apstākļiem, t.sk. to, kurš transportlīdzeklis CSNg ir nodarījis zaudējumu otram. Ja abiem iesaistītajiem vadītājiem nav iespējams vienoties, tad ir jārīkojas pēc CSN 52.p. noteiktā.
2. SP ir veidlapa, kuras aizpildīšana noteiktā kārtībā palīdz apdrošinātājam risināt atlīdzības noteikšanas procesu.
3. SP jāiesniedz un zaudējumu atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.
4. Ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajam transportlīdzekļa vadītājam ir pienākums paziņot par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam šādā veidā:
4.1.) ja transportlīdzekļa īpašnieks ir persona, kura pretendē uz apdrošināšanas atlīdzību, viņš iesniedz apdrošinātājam, kas apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksājama no Garantijas fonda, pieteikumu par apdrošināšanas gadījumu. Pieteikumam pievieno aizpildītu saskaņoto paziņojumu, ja ceļu satiksmes negadījuma apstākļi fiksēti, izmantojot saskaņotā paziņojuma veidlapas;
4.2.) ja transportlīdzekļa īpašnieks ir persona, kura nepretendē uz apdrošināšanas atlīdzību, viņš iesniedz apdrošinātājam, ar kuru noslēgts civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgums, vai, ja tāda nav, Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam aizpildītu saskaņoto paziņojumu 10 dienu laikā no ceļu satiksmes negadījuma dienas gadījumā, kad ceļu satiksmes negadījuma apstākļi fiksēti, izmantojot saskaņotā paziņojuma veidlapas, vai rakstveidā informē par ceļu satiksmes negadījumu, ja ceļu satiksmes negadījuma apstākļus fiksējusi Valsts policija.
5. Ja apdrošināšanas sabiedrības ir parakstījušas pilnvarojuma līgumu par tiešo zaudējumu regulēšanu, tad SP ir jāiesniedz savam OCTA apdrošinātājam.
Publicitātei patreiz pilnvarojumi nav pieejami.
Tiešā zaudējumu regulēšana - zaudējumu atlīdzināšanas sistēma, kad apdrošinātājs, kas apdrošinājis zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, pilnvaro civiltiesiskās atbildības apdrošinātāju, kas apdrošinājis transportlīdzekļa īpašnieku, kuram nodarīti zaudējumi, veikt šajā likumā noteiktās darbības vai daļu no tām, lai trešā persona saņemtu apdrošināšanas atlīdzību.
kristine, 3.janvāris 2012 15:02
Ja nozog motoroleri kuram bija octa vai atmaksa apdrosinataji kaut ko vai ne?
Ēriks Griģis:

Diemžēl, neko neatmaksā!
Andris, 3.janvāris 2012 7:44
Sakiet lūdzu, kad sāksies instruktoru kursi?
Ēriks Griģis:

Pirmā nodarbība autoskolu pasniedzējiem un instruktoriem notiks 10.01.2012. plkst. 10:00
Tragedija Kraslava, 2.janvāris 2012 18:27
Par notikuso tragediju Kraslavaa drosi vien lasijat! Ludzu sakiet, vai boja gajuso piederigie var ceret ko sanemt berem no apdrosinataja?
Ēriks Griģis:

Jā, var, jo apdrošināšanas atlīdzība izmaksājama no LTAB Garantijas fonda.
Vadītājs, 2.janvāris 2012 17:00
Sakiet lūdzu, kad sāksies jūsu lasītās lekcijas profesionāļien Rīgā?
Ēriks Griģis:

Paspēsiet uz grupu, kura nodarbības tikko ir sākusi!
Zvaniet t. 26322578
Ieva, 28.decembris 2011 23:35
Labdien!
Vai apdrošinātājs var prasīt pēc desmit gadiem atlīdzināt zaudējumus, kas nodarīt 3.personai (Žogs it kā bojāts) par CSN, ja vispār šo 10 gadu laikā nav bijuis neviens paziņojums, bet jau aprēķināti līgumsoda procenti. Apdrošinātājs savā paziņojumā nenorādīja ne notikuma vietas adresi, ne īsti kad tas ir izdarīts, tikai a/m marku, kas bija pirms 10 gadiem (līdz ar to tika secināts, ka tāds termiņš pagājis) un norāda, ka CSN noticis alkohola reibumā, lai gan pierādījumu tam nav.
Ēriks Griģis:

Ja nav prasīts agrāk, tad pēc desmit gadiem vairs nevar!
Aldis, 28.decembris 2011 0:47
Kā tad tur īsti ir?
citēju
3. Profesionālās kvalifikācijas iegūšanai Jums ir nepieciešams vēlreiz nokārtot teorētisko un braukšanas eksāmenu. Profesionālajam teorētiskajām eksāmenam ir 45 jautājumi katrā profesionālajā kategorijā, no kuriem Jūs varat kļūdīties 5 reizes un kurš ilgs vienu stundu. Braukšanas profesionālais eksāmens ilgst 1,5 stundas.
un
Pēc periodisko apmācību kursu noklausīšanās vadītāja apliecību maiņa CSDD notiks bez eksāmena! Nepieciešama tikai derīga veselības uzziņa un patreizējā vadītāja apliecība bez lieguma!
Pieteikumus ar saviem tālruņa nr. sūtiet lūdzu uz e-pastu: egrigis@delfi.lv

Es saskatu pretrunu.
Ēriks Griģis:

Izlasot MK noteikumus Nr.103., pretrunas izzudīs!
Eksāmens ir jākārto jaunajiem vadītājiem, kas pamata kvalifikāciju ieguvuši pēc profesionālo prasību stāšanās spēkā.
Eksāmens nav jākārto vadītājiem, kas kategoriju ieguvuši pirms profesionālā iedalījuma stāšanās spēkā.
Artūrs, 27.decembris 2011 19:20
Cik dienās (termiņš) ir jāizņem atļauja braukšanai Latvijā ar ārvalstīs reģistrētu automašīnu? Esmu LV pilsonis un esmu patstāvīgi nodarbināts ārvalstīs.
Ēriks Griģis:

Piecu dienu laikā no automobiļa ievešanas dienas Latvijā!
Bet vai Jums atļauja vispār ir jāizņem?

No Ceļu satiksmes likuma:
"...
(5) Šā panta ceturtajā daļā minētās personas Latvijas teritorijā var vadīt ārvalstīs pastāvīgi reģistrētu vieglo automobili šādos gadījumos:
1) persona vada vieglo automobili, ko iznomājis (izīrējis) ārvalstīs reģistrēts uzņēmējdarbības veicējs, kas nodarbojas ar autoiznomāšanu (autoizīrēšanu), un to transportlīdzekļa vadītājs apliecina ar transportlīdzekļa nomas (īres) līgumu un ārvalstīs izdotu transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību, kurā kā īpašnieks (turētājs, valdītājs) norādīts transportlīdzekļa iznomātājs (izīrētājs);
2) persona vada vieglo automobili, klāt­esot tādam transportlīdzekļa īpašniekam (turētājam, valdītājam) vai viņa pilnvarotai personai, kas nav šā panta ceturtajā daļā minētā persona;
3) persona strādā algotu darbu ārvalstīs vai mācās tādā mācību iestādē vai uzņēmumā, kurš atrodas ārvalstīs, vai ārvalstīs veic uzņēmējdarbību kā individuālais komersants vai pašnodarbinātā persona;
4) persona ir tāda ārvalstīs reģistrēta tiesību subjekta īpašnieks (dalībnieks) vai amatpersona, kurš veic uzņēmējdarbību;
5) persona ieņem vēlētu amatu citas Eiropas Savienības dalībvalsts pašvaldības lēmējinstitūcijā;
6) personai izsniegta uzturēšanās atļauja (reģistrācijas apliecība) ārvalstīs;
7) vieglo automobili vada tāda persona, kura ir laulātais, pirmās pakāpes radinieks (tai skaitā adoptētais vai adoptētājs) vai otrās pakāpes radinieks tādam attiecīgā vieglā automobiļa īpašniekam (turētājam, valdītājam), kurš saskaņā ar šā panta noteikumiem minēto transportlīdzekli varētu vadīt Latvijas teritorijā;
8) gadījumā, kas nav minēts šīs daļas 1., 2., 3., 4., 5., 6. vai 7.punktā, bet ne ilgāk par piecām dienām, skaitot no dienas, kad persona atbilstoši šā panta sestajā daļā minētajiem Ministru kabineta noteikumiem ir saņēmusi atļauju piedalīties ceļu satiksmē un ne biežāk kā divas reizes kalendārajā gadā.
...
10.pants. Transportlīdzekļu reģistrācija
(1) Ceļu satiksmē iesaistītos transportlīdzekļus reģistrē:
(1. 1 prim) Šā panta pirmās daļas 2. un 3.punktā minēto ceļu satiksmē iesaistīto transportlīdzekļu reģistrācija veicama piecu dienu laikā pēc transportlīdzekļu iegādes vai ārvalstīs iegādātu transportlīdzekļu ievešanas dienas.
... "
Egijai.!!!, 26.decembris 2011 19:26
Šeit uzdod citus jautājumus !!!!!!, bet par auto plusiem un mīnusiem var palasīt www.whatcar.lv

egle
Ēriks Griģis:

Paldies! To neaizmirstiet!
Kaspars, 26.decembris 2011 18:55
Labdien!Jautājums par digitālo karti.Sanāk braukt katru dienu ar citu mašīnu,dažreiz pa vidu ir vairākas brīvdienas,vai man katru reizi uzsākot darbu ir jāņem brīvdienu lapa,ja es piedzenu laiku manuāli.Vai drīkst ārzemēs izņemt karti,ja es stāvu 9 stundas un gribu atstāt mašīnu,un iet kaut kur pastaigāties.
Ēriks Griģis:

1. Nē, nav jāņem!
2. Drīkst, tikai pēc kartes ievietošanas no jauna manuāli jāievada Jūsu darbībām šai laikā atbilstošais režīms!
Egija.!, 26.decembris 2011 14:07
Labdien.!
Ir tāda doma iegādāties mazdu 323.! Izlaiduma gads - 1995.! Motors 1,5 - benzīns.!
Varbūt kādam ir šāds auto un var padalīties ar informāciju , kādi plusi un mīnusi ir šai masīnai.!
Ēriks Griģis:

Doma nav peļama! Tikai šeit neviens ar Tevi nedalīsies!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti