Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Roberts, 13.janvāris 2012 14:34
Sveiki!
Vēlos iegādāties PT Cruiser 2001 g. un gribētu zināt, cik varētu maksāt KASCO, šai mašīnai . Mans vadītāja stāžs ir 1.5 gads.
Ēriks Griģis:

Te būs viens cenas aprēķins:
ins.lv/lv/kasko-apdrosinasana

Te vēl viens:
www.iizi.lv/kasko-apdrosinasana
Anita, 13.janvāris 2012 14:04
Sakiet lūdzu, vai valsts eksāmenā B kategorijai jautājumā atbilde par robežsardzes kontroli pierobežā ir pareizā?
Ēriks Griģis:

Grozījumi Ceļu satiksmes likumā no 15.12. 2011. nosaka izslēgt 25.panta pirmās daļas ievaddaļā vārdus "(uz valsts robežas vai pierobežā)".
Likuma grozījumi stājās spēkā ar 01.01.2012.

P.S.
Eksāmenā jautājuma atbilde tiks izmainīta atbilstoši pieņemtajiem grozījumiem!
vārds Ināra, 13.janvāris 2012 8:47
Sakiet, vai nav nepieciešama pilnvara, lai vīrs varētu aizbraukt uz Lietuvu ar īrētu vieglās automašīnas piekabi.
Ēriks Griģis:

Piekabes izīrētājam ir jājautā - vai drīkst! Jā īres noteikumos ir noteikts, ka nedrīkst, tad par pilnvaru vispār nevar būt runa. Lietuva pilnvaru nepieprasa, tikai īres līgumam vai tā kopijai jābūt līdzi! Ja vīrs vedīs sev kravu, tad nepieciešams starptautiskais pašpārvadājuma sertifikāts. Par tā nepieciešamību un iegādi uzzināsiet ATD:
www.atd.lv/lat/
AnnaAnna, 13.janvāris 2012 6:51
Vai starp zaudējumiem, kurus sedz zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa apdrošinātājs, ir kompensācija par neizmantotām avio, vilciena vai autobusa biļetēm un nenotikušu ceļojumu (ko apliecina biļetes, čeki, līgumi).
Piemēram, cietu negadījumā, tāpēc netiku uz plānoto ekskursiju, komandējumu un tml.
Ēriks Griģis:

Likumā tāda atlīdzība nav noteikta. Savukārt, tas Jums ir zaudējums un ja zaudējums - pārtrauktais ceļojums, ir pierādāms ar biļeti, Jums ir tiesības prasīt to atlīdzināt izraisītāja OCTA apdrošinātājam.
Prasību vēl iespējams piestādīt tieši CSNg izraisītājam - vadītājam vai atbildīgajam īpašniekam.
vārdsguntis, 12.janvāris 2012 11:45
ja bet es parakstiju auto nomas ligumu soka stavokli ar ejosu datumu
Ēriks Griģis:

Tad gādājiet ārsta uzziņu par savu šoka stāvokļa īpatnībām sakarā ar parakstu izsniegšanu un gatavojiet iesniegumu tiesai. Jums tiesā būs jāpierāda sava nepieskaitāmība līguma parakstīšanas brīdī.
vārdsguntis, 11.janvāris 2012 20:48
kāman rikoties cietu avarija ra cita transport lidzekli,ipašnieks piepras jaunu auto meneša laika viņš man i burtiski terolize gribeju zinat vai viņam ira tiesibas no manis pieprasit jaunu auto bez tiesas lemuma
Ēriks Griģis:

1. Ja cietāt avārijā, tad apdrošinātāji cietušajam īpašniekam atlīdzina zaudējumus par bojāto auto.
2. Par teroru ir jāziņo policijai.
3. Ja parakstījāt vienošanos par jauna auto iegādi bojātā vietā, tad tiesas lēmums nav vajadzīgs.
Ansis, 10.janvāris 2012 1:16
Sveiki!

1. vai 49ccm motorolleri, kuram man ir tehniskā pase, drīkstu pārtaisīt tā lai tam ir blakusvāģis un slēgta virsbūve?
2. Piaggio APE - trīsriteņu kravas motorollers ar 49ccm dzinēju bet ar 570kg pašmasu - vai tas vēl aiz vien tiek definēts par mopēdu?
3. vai velosipēdam drīkst būt 3 riteņi un slēgta virsbūve? kādi ir velosipēda masas un gabarītu un braucēju skaita ierobežojumi, ja tādi ir?

milzīgs paldies!
Ēriks Griģis:

1. Transportlīdzekļu pārbūves saskaņošanu veic CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcija.
Rīgā, Miera ielā 25, 8. kab. vai kontaktējoties ar CSDD pa tālruni +371 67025735 darbdienās no 8.30 - 17.00
Papildus informāciju jautājumos, kas saistīti ar transportlīdzekļu pārbūvi un tehnisko ekspertīzi, Jūs varat saņemt jebkurā CSDD nodaļā.
www.csdd.lv/lat/sertifikacija_un...
2. Mopēds ir divriteņu, trīsriteņu vai četrriteņu transportlīdzeklis, kura motora darba tilpums ir ne lielāks par 50 kubikcentimetriem (dzirksteļaizdedzes tipa motoriem) vai kura maksimālā jauda ir ne lielāka par 4 kW (elektromotoriem vai cita veida iekšdedzes tipa motoriem) un konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 45 kilometrus stundā. Pašmasa tiesību aktos mopēdam nav ierobežota.To nosaka izgatavotājs un/vai sertificētājs.
3.Velosipēds ir transportlīdzeklis, kas paredzēts braukšanai, izmantojot uz tā esošā cilvēka muskuļu spēku (izņemot invalīdu ratiņus). Velosipēds var būt aprīkots ar elektromotoru, kura jauda ir ne lielāka par 0,25 kW. Ierobežojumus velosipēdam nosaka izgatavotājs un/vai sertificētājs.
janis, 8.janvāris 2012 20:17
Iegriezoties krustojuma mana auto aizmuguri sanesa un saduros ar celmala stavosu auto,ka jarikojas sada situacija ja vinam nau apdrosinasanas???Bet cietusi abi auto?
Ēriks Griģis:

1. Jāpārliecinās, ka ceļmalā stāvošais auto nav pārkāpis stāvēšanas aizliegumu!
2. Jāzvana policijai vai
3. ja ir otrs vadītājs, jāpārliecinās par iespējamiem pieciem (+viens) punktiem, kas ir Saskaņotā paziņojuma (SP) sastādīšanas pamatā. Ja visi seši punkti atbilst, jāsastāda SP.
4. Pastāv iespēja vienoties ar otru vadītāju, sastādīt savstarpēju vienošanos un samaksāt cietušajam uz vietas.
Kristaps, 8.janvāris 2012 16:49
Labdien!
Velejos uzdot jautajumu par regresa prasibu.
Braucot atpakalgaita aizkeru mazliet masinu,muku prom.
Mukot ieskreju stavosa masina. Pec tam aizbraucu prom,bet velak nokera mani.
Tagat atsutija regresa prasibu par abu auto zaudejumu atlidzinasanu.
Vai es varu piedzenamo summu apstridet vai prasit pamatojumu?
Ēriks Griģis:

1. Par aprakstīto apdrošinātāji ir tiesīgi piestādīt regresa prasības par abiem bojātiem automobiļiem.
2. Apstrīdēt var, tikai tas būtu jādara tiesā. Sūdzības izskata paši apdrošinātāji LTAB vai Apdrošinātāju asociācijas ietvaros.
3. Sūdzību var iesniegt FKTK.
Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir pilntiesīga autonoma valsts iestāde, kas regulē un pārrauga Latvijas banku, krājaizdevu sabiedrību, apdrošināšanas sabiedrību un apdrošināšanas starpnieku, finanšu instrumentu tirgus dalībnieku un privāto pensiju fondu darbību. Komisija veicina finanšu un kapitāla tirgus stabilitāti, konkurētspēju un attīstību, kā arī nodrošina ieguldītāju, noguldītāju un apdrošināto personu interešu aizsardzību.
Mans komentārs!
Pieļauju, ka FKTK nevienam nebūs skaidrs, ko nozīmē apdrošināto personu interešu aizsardzība Jūsu gadījumā! Bet gudri var mēģināt, rēķinoties ar to, ka atbildētājs nezinās, par ko ir runa, un atbilde varētu būt Jums labvēlīga!
www.fktk.lv/
4. Var iesniegt prasību tiesā. Prasībai jābūt pamatotai, piemēram, ar šādām pierādījumu papildinātām lietām:
4.1. ka auto uzbrauca no aizmugures stāvošam;
4.2. ka apdrošinātāji to nav pārbaudījuši;
4.3. ka zaudējums par bojātiem automobiļiem ir mazāks par izmaksāto atlīdzību;
4.4. ka apdrošinātāji regresa prasībai ir pievienojuši ekspertīzes un savus administratīvos izdevumus;
4.5. ka regresa prasība nav pamatota ar speciālista aprēķinu par cēlonisko saderību un atbilstību;
un visu to atbilstošo Jūsu gadījumam, ko lasu savā lekciju ciklā "Ko noklusē apdrošinātājs".
5. Pamatojums ir nepieciešams. To parasti atsūta vēstulē. Pamatojumam jāprasa pierādījumi!
vārds Andris, 8.janvāris 2012 14:42
Sveiki, Ērik! Man ir tāds jautājums, vai tiek anulēta mācību braukšanas instruktora licence, ja vadītāja apliecības lietošanas aizlieguma iemesls nav bijis alkohols! (LAPK 149.5p 4.daļu )
Ēriks Griģis:

Jā gan.
CSDD atņem pasniedzēja vai instruktora apliecību, ja pasniedzējam vai instruktoram atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības vai pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros piemērots transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums.
Par alkoholu nebūt nav runa, jo instruktori alkoholu nelieto!
Lauris, 7.janvāris 2012 16:13
Labdien ! Vai braukšana ar vieglo auto pa slēgtu teritoriju (privātīpašums ar aizslēgtiem vārtiem) bez atbilstošas kategorijas vadītāja apliecības ir uzskatāma par pārkāpumu? Vai tā ir piedalīšanās ceļu satiksmē?
Ēriks Griģis:

Transportlīdzekļa vadītājam, braucot pa ceļiem, kā arī pa citām vietām, kurās iespējama transportlīdzekļu braukšana, jāievēro šo noteikumu un citu ceļu satiksmi reglamentējošu normatīvo aktu prasības.

Ja slēgtā teritorijā aiz aizslēgtiem vārtiem turpinās izbūvēts iebraukšanai paredzēts ceļš vai tā ir vieta, kur iespējama transportlīdzekļu braukšana, tad attiecības, kas rodas slēgtā teritorijā, pārvietojoties ar transportlīdzekli vai bez tā, sauc par ceļu satiksmi.

Atbilde.
Tas ir pārkāpums, jo tā ir piedalīšanās ceļu satiksmē vai citās vietās, kurās iespējama transportlīdzekļu braukšana.

Ceļš — jebkura satiksmei izbūvēta teritorija (autoceļš, iela, prospekts, šķērsiela un tamlīdzīgas teritorijas visā platumā, ieskaitot brauktuvi, ietves, nomales, sadalošās joslas un saliņas).
Ceļa kompleksā ietilpst ceļš, mākslīgās būves (tilti, satiksmes pārvadi, tuneļi, caurtekas, ūdens novadīšanas ietaises, atbalsta sienas un citas būves), ceļu inženierbūves (pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu pieturvietas un paviljoni, bremzēšanas un paātrinājuma joslas, transportlīdzekļu stāvvietas, atpūtas laukumi, veloceliņi un ietves, ceļu sakaru un apgaismojuma līnijas un citas inženierbūves), satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi (ceļa zīmes, luksofori, signālstabiņi, aizsargbarjeras, gājēju barjeras, vertikālie un horizontālie ceļa apzīmējumi un citi tehniskie līdzekļi).
vārds, 6.janvāris 2012 20:19
Labdien, kādiem dokumentiem jābūt līdzi braucot ar kravu uz eiropu, krieviju, vilcējs + piekabe.
Ēriks Griģis:

Te būs:
www.atd.lv/lat/statistika/?doc=5...

Lekcijas par braukšanu ar piekabi un nepieciešamiem dokumentiem, sociālajām normām, OCTA, darba un atpūtas laikiem, bremžu sistēmām, kopumā uz CE kategoriju esmu uzsācis jau 03.01.
Uz nākošajām nodarbībām pieteikties, zvanot pa tālruni 26322578.
vārds, 6.janvāris 2012 20:18
Labdien, kādiem dokumentiem jābūt līdzi braucot ar kravu uz eiropu, krieviju, vilcējs + piekabe.
Ēriks Griģis:

Lekcijas par kravu pārvadāšanu un nostiprināšanu autotransportlīdzekļos un nepieciešamiem dokumentiem sāksies 17.01.2012.
Pieteikties šeit:
www.komin.lv/frame/Intro1.aspx?H...
vārds, 6.janvāris 2012 20:18
Labdien, kādiem dokumentiem jābūt līdzi braucot ar kravu uz eiropu, krieviju, vilcējs + piekabe.
Ēriks Griģis:

Te būs līgumi un vienošanās:
www.atd.lv/lat/normativieakti/st...

Lekciju cikls par dokumentiem, kas nepieciešami vadītājam braucot uz ES vai trešajām valstīm, sāksies 20.01.2012. Pieteikties, zvanot pa tālruni 26322578.
vārds, 6.janvāris 2012 20:13
Labdien , vai varētu lūdzu iztūlkot ko nozīmē apzīmējums TIR , un kā darbojās TIR Eiropā un Āzijā, jau iepriekš paldies.
Andris, 6.janvāris 2012 16:34
149.4.1.1 Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav klāt kāda no šādiem transportlīdzekļa vadītājam nepieciešamajiem dokumentiem:1) vadītāja apliecība;

Pēc cik ilga laika pārkāpums dzēsīsies no CSDD pārkāpumu un soda punktu sadaļas???
Ēriks Griģis:

Par to soda punktus nepiešķir! Tikai izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divu latu apmērā.
Soda punkti dzēšas divu gadu laikā, izņemot tos, kas reģistrēti par tādiem administratīvajiem pārkāpumiem, par kuriem piešķir astoņus uzskaites punktus.
Orkan , 5.janvāris 2012 20:21
Wie muss ich durch den Sturm sicher fahren?
Ēriks Griģis:

! Am sichersten ist es doch, wenn man bei Sturm und Orkan erst gar nicht Auto fährt!
1. Bei Sturm das Tempo drosseln, extrem vorausschauend fahren.
Sie müssen mit unvorhergesehenen Hindernissen wie herabgefallenen Ästen, herumfliegenden Kartons und Plastikplanen rechnen.
2. Auf Brücken und in Waldschneisen ist die Gefahr besonders groß, von Seitenwinden hart getroffen zu werden.
3. Fahrer sollten sich darauf einstellen, eventuell gegenlenken zu müssen, und Windsäcken oder Hinweisschildern besondere Beachtung schenken.
Die Bewegung von Bäumen und Sträuchern lässt an vielen Stellen erahnen, wie stark der Wind gerade bläst.
4. Auch Lastwagen und Busse zu überholen, ist bei Sturm besonders gefährlich:
Sobald der Vorbeiziehende den Windschatten größerer Fahrzeuge zum Einscheren wieder verlässt, muss er sich auf starken Seitenwind gefasst machen.
5. Fahrzeuge mit Fahrrädern oder Skiboxen auf dem Dach sind wegen der größeren Aufprallfläche anfälliger für Windböen.
Das gilt auch für Wohnmobile, Wohnwagengespanne, Busse und Lastwagen – sie können im schlimmsten Fall sogar umkippen.
6. Beim Ein- und Aussteigen: Tür richtig festhalten, sonst könnte eine Windböe die Tür aufreißen/zuschlagen und so großen Schaden anrichten bzw. jemanden verletzen. Das gilt auch für die Kofferraum-Klappe.
Jānis, 3.janvāris 2012 20:31
Labdien, citējot: "Pēc saskaņotā paziņojuma aizpildīšanas un parakstīšanas katram transportlīdzekļa vadītājam obligāti jāpaņem viena aizpildītā paziņojuma eksemplārs. Cietušā spēkrata vadītājs savu saskaņotā paziņojuma kopiju iesniedz pretējās puses apdrošinātājam. Savukārt, vainīgais vadītājs to iesniedz savam apdrošinātājam."

jautājums tad ir tāds kurs nosaka kurs ir bijis vainigais un kurs itka tas cietejs, un ka cilvekam zinat kur griezties preteja apdrosinasanas agentura vai tomer sava?
Ēriks Griģis:

1. SP nav vainas noteikšanas dokuments.
Kā rīkoties, ja cilvēkam nav zināms, viņš pretendē vai nepretendē uz atlīdzību un kurā apdrošināšanas sabiedrībā SP iesniegt?
Izpildot CSN 51.2. punkta prasības, vadītāji vienojas par visiem būtiskajiem negadījuma apstākļiem, t.sk. to, kurš transportlīdzeklis CSNg ir nodarījis zaudējumu otram. Ja abiem iesaistītajiem vadītājiem nav iespējams vienoties, tad ir jārīkojas pēc CSN 52.p. noteiktā.
2. SP ir veidlapa, kuras aizpildīšana noteiktā kārtībā palīdz apdrošinātājam risināt atlīdzības noteikšanas procesu.
3. SP jāiesniedz un zaudējumu atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.
4. Ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajam transportlīdzekļa vadītājam ir pienākums paziņot par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam šādā veidā:
4.1.) ja transportlīdzekļa īpašnieks ir persona, kura pretendē uz apdrošināšanas atlīdzību, viņš iesniedz apdrošinātājam, kas apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksājama no Garantijas fonda, pieteikumu par apdrošināšanas gadījumu. Pieteikumam pievieno aizpildītu saskaņoto paziņojumu, ja ceļu satiksmes negadījuma apstākļi fiksēti, izmantojot saskaņotā paziņojuma veidlapas;
4.2.) ja transportlīdzekļa īpašnieks ir persona, kura nepretendē uz apdrošināšanas atlīdzību, viņš iesniedz apdrošinātājam, ar kuru noslēgts civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgums, vai, ja tāda nav, Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam aizpildītu saskaņoto paziņojumu 10 dienu laikā no ceļu satiksmes negadījuma dienas gadījumā, kad ceļu satiksmes negadījuma apstākļi fiksēti, izmantojot saskaņotā paziņojuma veidlapas, vai rakstveidā informē par ceļu satiksmes negadījumu, ja ceļu satiksmes negadījuma apstākļus fiksējusi Valsts policija.
5. Ja apdrošināšanas sabiedrības ir parakstījušas pilnvarojuma līgumu par tiešo zaudējumu regulēšanu, tad SP ir jāiesniedz savam OCTA apdrošinātājam.
Publicitātei patreiz pilnvarojumi nav pieejami.
Tiešā zaudējumu regulēšana - zaudējumu atlīdzināšanas sistēma, kad apdrošinātājs, kas apdrošinājis zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, pilnvaro civiltiesiskās atbildības apdrošinātāju, kas apdrošinājis transportlīdzekļa īpašnieku, kuram nodarīti zaudējumi, veikt šajā likumā noteiktās darbības vai daļu no tām, lai trešā persona saņemtu apdrošināšanas atlīdzību.
kristine, 3.janvāris 2012 15:02
Ja nozog motoroleri kuram bija octa vai atmaksa apdrosinataji kaut ko vai ne?
Ēriks Griģis:

Diemžēl, neko neatmaksā!
Andris, 3.janvāris 2012 7:44
Sakiet lūdzu, kad sāksies instruktoru kursi?
Ēriks Griģis:

Pirmā nodarbība autoskolu pasniedzējiem un instruktoriem notiks 10.01.2012. plkst. 10:00

Lasītākie raksti

Jaunie raksti