Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Normis, 11.decembris 2011 14:52
Labdien,vēlējos uzzināt sekojošu lietu kad es nolieku C kategoriju kas jādara lai man tiesībās ieraksta ka ir C1 ,jo C ir augstāka kategorija?
Ēriks Griģis:

Tiesībās nerakstīs, jo C kategorija ir augstāka un ar C kategoriju drīkst vadīt C1.
vārdsJuris, 11.decembris 2011 14:44
Esmu bijis izraisījis avāriju ko nepamanīju un turpināju ceļu, par to man bija notikuma vietas pamešana, bet par cik neapzināta, tad policijā mazākais sods, un tagad apdrošinātāji prasa regresu, summa man kā studentam ir paliela un neatmaksājama, vai ir iespēja pārstrīdēt regresu vai summu samazināt?
Ēriks Griģis:

1. Likumu nepārstrīdēsi!
2. Summu var izlūgties samazināt, ja Jūsu jaunais piedāvājums apdrošinātājam liksies pieņemamāks nekā iespēja saņemt visu regresu!
Jānis, 10.decembris 2011 13:34
Paldies par atbildi.Kāpēc atbildēs izmantojat vācu valodu?
Ēriks Griģis:

Konsultēju kravu nostiprināšanā un profesionālo vadītāju apmācībām Vācijā:
www.lasiportal.de/berater/grigis...
Arturs, 9.decembris 2011 18:33
Izbraucu no TEC 2 uz galvenā. Uz galvenā ir apdzīt aizliegts. Izbraucot, viens apdzina un brauca man tieši virsū. Knapi tumsā pamuku uz malu! Kas būtu vainīgs, ja viņš man būtu uztriecies virsū?
Ēriks Griģis:

1. Pirms izbraukšanas uz galvenā ceļa, nekas nenorāda vadītājam par to, ka uz galvenā ceļa aizliegts apdzīt un ka uz tā drīkst izgriezties, nepildot CSN noteikto!
2. Izbraucot uz galvenā ceļa, vadītājam jādod ceļš tiem transportlīdzekļiem, kas tuvojas tam no kreisās un labās puses!
3. Izbraucot uz galvenā ceļa, vadītājam jādod ceļš tiem, kas apdzen un tuvojas no kreisās, apdzen un tuvojas no labās puses!
4. Izbraucot un nogriežoties uz galvenā ceļa vēl jādod ceļš gājējiem un velosipēda vadītājiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā vadītājs nogriežas.

Komentārs!
Kas ir atļauts, ierobežots vai aizliegts uz galvenā ceļa, par to Jūs neviens satiksmes regulēšanas līdzeklis nebrīdina.
Ja būtu notikusi sadursme, Jūs būtu vainojams notikušajā.
Walters, 9.decembris 2011 18:25
Stradaju Vacija uz kravas auto. Man piedava gigakravenieku. Kas tas par jaunumu?
Ēriks Griģis:

Sākot ar 01.01.2012. ar Lang-LKW Tu drīkstēsi braukt Vācijā pa kartē atzīmētiem ceļiem, kas savieno Dāniju ar Alpiem, "Feldversuch mit Lang-LKW" projekta ietvaros:
www.dvz.de/news/alle-news/artike...
1. Pilna massa - 40t, im Kombinierten Verkehr - 44t pieļaujamas.
2. Maksimālais sastāva garums 25,25 m.
3. Ar garo sastāvu apdzīšana (Vācijā apdzīšana nozīmē apsteigšanu Latvijā) ir aizliegta, izņemot transportlīdzekļus, kuri brauc ar ātrumu mazāku par 25 km/h. Tas nozīmē, ka uz ātrgaitas ceļa (autobāņa) iebraukt otrajā joslā lai apsteigtu, ir aizliegts!
4. Vadītājam (Tev) nepieciešama 5 gadu pieredze sastāvu vadīšanā un minimāli 2 stundu apmācības apliecinājums gigalineru vadīšanā!
5. Ja uzsnieg sniegs, tad automobilim obligāti ir nepieciešamas ziemas riepas (§2 Absatz 3a der StVO)! Tās attiecas uz jebkuru vadītāju, kas ar kravas automobili, vilcēju vai autobusu no Latvijas iebrauc Vācijā.
6. Garajiem sastāvien ir nepieciešams papildaprīkojums! To Tev sagādās darba devējs. Kas ir nepieciešams un cik maksā papildaprīkojums, to iedod šefam izlasīt:
Folgende Einrichtungen gehören in neuen LKW in der Regel zur Serienausstattung:
■Spurhalteleuchten für Anhänger einer Fahrzeugkombination
■Luftfederung, außer auf den Lenkachsen der Kraftfahrzeuge
■Elektronisch gesteuertes Bremssystem (bei Neufahrzeugen Serie, ältere Fahrzeuge sind nicht nachrüstbar)
■Spiegel für die indirekte Sicht
■Konturmarkierungen aus retroreflektierendem Material
■Kontrollgerät (digitaler Tacho)
Die folgenden Komponenten werden zum Teil in Serie angeboten (alle Preise und Kostenangaben: Durchschnittswerte):
■Differenzialsperre oder Antriebsschlupfregelung: bei 50 Prozent der Zugmaschinen Serie; sonst Zusatzkosten von 800 Euro
■Scheibenbremse und Retarder: Scheibenbremsen sind bei allen neuen LKW Standard. Retarder kosten zwischen 5000 und 8000 Euro
■Elektronische Fahrdynamikregelsysteme: zum Teil nur gegen Aufpreis (2000 Euro)
■Automatisches Abstandsregelsystem (Abstandstempomat) oder Notbremsassis­tenzsystem: Der Abstandstempomat kostet zwischen 2500 bis 3000 Euro. Den Notbremsassistenten (Pflicht ab 2014) gibt es aktuell nur bei Mercedes (5250 Euro)
Die folgenden Einrichtungen gehören nicht zum Standard:
■Automatische Achslastüberwachung mit Anzeige der Achslasten für die Achsen mit Luftfederung und der Gesamtmasse: 400 Euro/Achse
■Spurhaltewarnsystem: 2200 Euro
■Kamera-System am Heck des Fahrzeugs und der Fahrzeugkombination sowie ein Monitor im Blickfeld des Fahrers für die Sicht nach hinten: Neubestellung: 1000 Euro; Nachrüstung etwa 1500 Euro
■Rückwärtige Kenntlichmachung durch ein Schild mit der Aufschrift „Lang-LKW“: 20 Euro.
Dainis, 8.decembris 2011 23:05
Sveiki,Ērik vēlējos jums pateikt paldies par jūsu ieguldīto darbu kad atbildat uz mūsu uzdotajiem jautājumiem, kas palīdz dažādās situācijās dzīvē,jo galu galā labs autovadītājs ir tas kas vēlas apgūt visu vēl nezināmo,paldies ka jūs mums autovadītājiem palīdzat ar informāciju.
Ēriks Griģis:

Paldies! Tas man būs kā jauka dāvaniņa!
Pārvadājumu vadītājs, 8.decembris 2011 20:35
Vai var latviski paskaidrot, kas ir pārvadājumu vadītājs?
Ēriks Griģis:

Ar 04.12.2011. stājās spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (EK) Nr. 1071/2009. ( 2009. gada 21. oktobris), ar ko nosaka kopīgus noteikumus par autopārvadātāja profesionālās darbības veikšanas nosacījumiem un atceļ Padomes Direktīvu 96/26/EK.

1. "Pārvadājumu vadītājs" ir fiziska persona, ko algo uzņēmums, vai gadījumā, ja uzņēmums ir fiziska persona, tad šī persona vai, attiecīgā gadījumā, cita fiziska persona, kuru tā ir izraudzījusies uz līguma pamata un kura faktiski un nepārtraukti vada uzņēmuma pārvadājumu operācijas;

2. Pārvadājumu vadītājs
1. Uzņēmums, kas veic autopārvadātāja profesionālo darbību, izraugās vismaz vienu fizisku personu, kura atbilst 3. panta 1. punkta b) un d) apakšpunktā paredzētajām prasībām, kā arī:
a) kurai faktiski un pastāvīgi jāvada uzņēmuma pārvadājumu operācijas;
b) kurai jābūt faktiski saistītai ar uzņēmumu, piemēram, jābūt tā nodarbinātai personai, direktoram, īpašniekam vai akcionāram vai arī jāpārvalda šis uzņēmums, vai arī, ja uzņēmums ir fiziska persona, viņam ir jābūt šai personai; un
c) kurai ir jābūt Kopienas pastāvīgajam iedzīvotājam.
3. pants
Autopārvadātāja profesionālās darbības veikšanas prasības
1. Uzņēmumiem, kas veic autopārvadātāja profesionālo darbību:
a) faktiski un stabili jāveic uzņēmējdarbība kādā dalībvalstī;
b) jābūt labai reputācijai;
c) jābūt atbilstīgam finansiālajam stāvoklim; un
d) jābūt nepieciešamai profesionālajai kompetencei.

3. Kā pārvadājumu vadītājs minētā persona var vadīt pārvadājumu operācijas ne vairāk kā četros dažādos uzņēmumos, kuru kopējā autoparka automašīnu skaits nepārsniedz 50 automašīnas. Dalībvalstis var pieņem lēmumu par to uzņēmumu skaitu un/vai tā kopējā autoparka apjoma samazināšanu, ko minētā persona var vadīt.

4. Labas reputācijas prasības nosacījumi (piemērs).
Pārvadājumu vadītājs vai transporta uzņēmums vienā vai vairāk dalībvalstīs nav bijis notiesāts par smagu kriminālnoziegumu vai sodīts par Kopienas tiesību aktu smagiem pārkāpumiem, kas jo īpaši attiecas uz:
i) transportlīdzekļa vadīšanas laika un transportlīdzekļa vadītāja atpūtas laika, darba laika un kontrolierīču uzstādīšanu un izmantošanu.

5. Regulas vissmagākie pārkāpumi
1. a) sešu dienu vai divu nedēļu laikposma maksimālā vadīšanas laika pārsniegšana par 25 % vai vairāk;
b) dienas darba laikā maksimālā ikdienas vadīšanas laika pārsniegšana par 50 % vai vairāk, neņemot pārtraukumu vai vismaz 4,5 stundas ilgu nepārtrauktu atpūtas laikposmu.
2. Tahogrāfa un/vai ātrumu ierobežojošas ierīces neuzstādīšana vai krāpnieciskā nolūkā izmantojamas ierīces lietošana, lai grozītu reģistrācijas kontrolierīces datus un/vai ātruma ierobežotāja vai reģistrācijas diagrammas, vai no tahogrāfa un/vai no transportlīdzekļa vadītāja kartes lejupielādēto datu viltošana.
Adrian, 8.decembris 2011 1:27
Was ist ein Verkehrsleiter und welche Aufgaben hat er?
Ēriks Griģis:

Nur der Begriff des Verkehrsleiters selbst ist neu, seine Funktion ist dagegen schon lange in jedem erlaubnispflichtigen Güterkraftverkehrs- bzw. Personenbeförderungsunternehmen bekannt: Im Kern entspricht der neue Verkehrsleiter der bekannten "zur Führung der Geschäfte des Güterkraftverkehrs/ Omnibusverkehrs bestellten Person" Der Begriff „Verkehrsleiter“ wurde durch die EU Verordnung (EG) 1071/2009 eingeführt.

Artikel 2 Nr. 5 der VO (EG) 1071/2009 definiert den Verkehrsleiter folgendermaßen: er ist „eine von einem Unternehmen beschäftigte natürliche Person oder, falls es sich bei diesem Unternehmen um eine natürliche Person handelt [meist kleinere Einzelunternehmen], diese Person selbst oder gegebenenfalls eine von diesem Unternehmen vertraglich beauftragte andere natürliche Person, die tatsächlich und dauerhaft die Verkehrstätigkeiten dieses Unternehmens leitet“.

Unternehmen, die ausschließlich Werkverkehr betreiben, fallen nicht unter die EU-Verordnung. Sie benötigen keinen Verkehrsleiter.

Aufgaben des Verkehrsleiters
Laut gesetzlicher Definition ist die Kernaufgabe des Verkehrsleiters die „tatsächliche und dauerhafte Leitung der Verkehrstätigkeiten eines Unternehmens“. Die Verordnung gibt aber noch weitergehende Hinweise. So werden beispielsweise im Zusammenhang mit externen Verkehrsleitern folgende Aufgabenbereiche genannt (vgl. Artikel 4 Absatz 2 lit b):
■ das Instandhaltungsmanagement der Fahrzeuge
■ die Prüfung der Beförderungsverträge und Dokumente
■ die grundlegende Rechnungsführung
■ die Disposition der Ladungen und des Fahrpersonals (Einhaltung der Sozialvorschriften) sowie
■ die Prüfung der Sicherheitsverfahren (beispielsweise Unfallverhütungsvorschriften und Ladungssicherung)
Auch diese Aufgabenbereiche sind nicht neu, sie stehen eben nun direkt in der Verordnung. Es bleibt auch weiterhin möglich, die Aufgaben im Unternehmen zu delegieren; die letztendliche Verantwortlichkeit trägt der Verkehrsleiter.
vārds Jānis, 7.decembris 2011 18:53
Labdien,vai jūs varētu man izstāstīt ka pareizi atpakaļgaitā taisnā virzienā nobraukt garu distanci ar CE kategorijas piekabi kokvedēja pēc ka ir jāvadās lai nobrauktu taisni un cik daudz jāgriež stūre un kura mirkli .Paldies
Ēriks Griģis:

Kad klasē mācu CE kategorijas vadītājus, reizēm ņemu piekabi un rādu, kā to var izdarīt ceļā, uz ko braucot ir jāvērš uzmanība un kā darboties ar stūres ratu.
Uzstādiet jautājumu man lekcijās vai savam apmācības instruktoram!

Ieteikumi pirmajai nodarbībai!
Seko līdzi piekabei!
1. Piekabes dīsele ir jāsagatavo (jāpārbauda) braukšanai atpakaļgaitā!
2. Jāvēro trīs lietas: piekabes aizmugurējā ass, priekšējās ass leņķis pret automobiļa aizmuguri un stūres pagrieziena leņķis ar pagrieziena straujumu.
3. Braucot taisni atpakaļgaitā ar piekabi, jāvēro piekabes aizmugure, ja tā ir redzama, lai tā būtu braukšanas virzienā. Ja nav redzama, tad lai brauktuve atrastos vidū starp piekabes pēdējā krēsla statnēm. Tad piekabes garenass sakritīs vai būs paralēla ceļa asij. Taisnā virziena kontrole - visas vienas puses statnes automobilim un piekabei atrodas uz vienas taisnes!
4. Stūres griešanu noteiks piekabes grozāmass leņkis pret automobiļa aizmuguri. To var vērtēt uz sastāva citiem elementiem, piemēram, piekabes priekšējās un sānu malas stūra leņķa izmaiņām un izmaiņas straujuma attiecībā pret automobiļa aizmuguri. Ja leņķis neveidojas un malas ir paralēlas, stūre nav jāgroza. Ja veidojas leņķis, stūre ir jāgriež. Jo leņķis mazāks, jo stūre jāgriež mazāk. Jo ātrums lielāks, jo stūre jāgriež straujāk. Stūres griešanas sākums ir jānosaka atsevišķi.
Profesionāli - ja atpakaļgaitā stūre jāgriež tikpat, cik braucot uz priekšu pa to pašu ceļa posmu!

Tā tika uzstādīts pasaules rekords:
www.youtube.com/watch?v=23QVrZE3...
edza, 6.decembris 2011 23:12
kads sods ja brauc ar automobili kuram nau ziemas riepas vai ziemas riepas ir nodilusas ??
Ēriks Griģis:

1. 20 Ls
Par braukšanu laikposmā no 1.decembra līdz 1.martam ar automobili vai autobusu, kura pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas un kurš nav aprīkots ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divdesmit latu apmērā.
2. OCTA atbildīgajai personai CSNg izraisīšanā apdrošinātājs piestāda regresa prasību atmaksāt zaudējumus, ja negadījuma cēlonība ir saistāma ar riepu neatbilstību.
3. KASKO var samazināt vai atteikt atlīdzību, ja negadījuma cēlonība ir saistāma ar riepu neatbilstību.
4. Ārvalstīs sods dubultojas.
Andrejs no Vācijas, 6.decembris 2011 18:50
Vai Vācijā kravas auto vajag ziemas riepas?
Ēriks Griģis:

Jā, vajag!
Iestājoties ziemas laika apstākļiem, vieglajiem, vieglajam un piekabei, kravas līdz 3,5 PM tonnām, visiem pārējiem kravas automobiļiem un autobusiem Vācijā ir obligāti jābrauc ar ziemas apstākļiem atbilstošām riepām! Protektora augstums nedrīkst būt zemāks par 4 mm.
Kravas automobiļiem un autobusiem ir papildus nosacījumi, par kuriem stāstu profesionālajiem vadītājiem savās periodiskajās apmācībās [95] koda iegūšanai.

Ieteikums!
Nepērciet savam autobusam vai kravas automobilim ne korejas, ķīnas, malaizijas, latīņamerikas arī ne restaurētās, bet tikai Eiropas ziemeļvalstīs izgatavotās riepas! Kravas automobiļiem jau ir pieejamas riepas ar elektronisko identifikāciju!

Te šodienas Vācijas ziņas no rīta:
"Berlin – Schnee- und Graupelschauer, dazu Glatteis in einigen Teilen des Landes – der Winter kündigt sich an. Deutschland schlitterte heute Morgen zur Arbeit. Die Folge: Zahlreiche Glatteisunfälle, besonders in Norddeutschland und im Sauerland. Und der Schnee bleibt vorerst liegen – hauptsächlich in den höheren Lagen von Harz und Thüringer Wald."
Jānis, 5.decembris 2011 23:10
Situācija: krēslas laikā braucu pa ielu, aiz nepārredzama līkuma no manis labajā pusē kādi 15 m no brauktuves manā virzienā skrien CP inspektors. Rokā tam ir zizlis, skrienot viņš nemēģināja mani apturēt, bet likās, ka skrien apturēt manu auto taču nekādas skaidras kustības un žestus neveica. Viss notika tik zibenīgi, ka neapturēts es turpināju savu maršrutu. Pakaļ man neviens netraucās un nemēģināja apturēt. Izskatijās, ka gribēja mani apturēt taču nepaguva. Tātad jautājumi:
1.Vai man var izvirzīt apsūdzību, par mukšanu no policijas darbinieka vai nepakļaušanos policijas darbiniekam?
2.Ja jā, tad kā viņi mani vai manu auto meklēs rokā un kā pierādīs, kurš cilvēks ir bijis pie auto stūres?
3. Vai vispār par šo faktu man tagad ir jāsatraucas.

Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

Turpmāk iesaku izmantot videoreģistratoru, nostiprinātu automobiļa vējstiklā! Strīdīgos gadījumos tas palīdzētu noskaidrot patiesību un liktu braukt uzmanīgāk.

Ir policisti, radari, zivtings un "skrejošie" vai "štopējošie" policisti! Divi pēdējie ir domāti, lai ceļu satiksmē radītu bailes un no bailēm vadītāji sāktu uztraukties, kļūdītos un radītu haosu!
1. Braucot pa ceļu, jārēķinās, ka no malas tas vienmēr izskatās līdzīgi mukšanai.
2. Ja meklēs, tad atradīs, visbiežāk, automobiļa īpašnieku!
3. Jums noteikti ir jāsatraucas! Tikai nekļūdieties ceļu satiksmē. Jūsu kļūdīšanos fiksēs pirmie divi un tad kļūsiet par donoru budžetam!

P.S.
Pie satraukuma pieradīsiet un ar laiku tas mazināsies!
vārds Juris, 5.decembris 2011 15:57
CSN 148.vecā redakcija: Vienādas nozīmes ceļu krustojumā tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.

Jaunā redakcija šim punktam: Vienādas nozīmes ceļu krustojumā, kā arī nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.

Jautājums: vai tramvajam vairs nav priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem, piemēram ja ir vienādas nozīmes krustojums un tramvajs attiecībā pret automobili tuvojas no kreisās puses!?
Ēriks Griģis:

Tramvajam ir priekšroka pret automobili, kas vienādas nozīmes krustojumā tramvajam tuvojas no labās puses!

Mans komentārs attiecībā uz CSN 148. punktu!
Noteikumi ir jāmācās saprast, tos nedrīkst lasīt, lai iekaltu!
Jaunā redakcija ir tāda pati, kā vecā, tikai ar iespraudeni un nosacījuma palīgteikumu!
Lasi izcelto rakstu kā vienu teikumu! Iespraudenis ar nosacījumu attiecas uz nevienādas nozīmes krustojumiem!

CSN 148. Vienādas nozīmes ceļu krustojumā, kā arī nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.

Mans 148. punkta sadalījums tiem, kas CSN iekaļ no galvas!
148.(1.) Vienādas nozīmes ceļu krustojumā, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.
148.(2.) Nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.
janis, 4.decembris 2011 16:47
Sveki,man tads jautajums.cik lielu atlidzibu waretu sanemt no apdrosinatajiem par 3 tdi golfu 95 g.masina pec avarijas naw taisama.
Ēriks Griģis:

Atlīdzības, kas saistīti ar transportlīdzekļa pirmsavārijas vērtību, meklējamas Transportlīdzekļu vērtību katalogā, ko izstrādā LTAB:
www.ltab.lv/lv/informacija-ekspe...
Ekspertīžu metodika norāda, kā un kādu faktoru ietekmē šī summa var mainīties:
www.ltab.lv/data/articles/451/42...
Vai ekspertīze ir veikta atbilstoši MK noteikumiem, izlasīsiet šeit"
www.ltab.lv/lv/norm-akti/mk-note...

Atgādinājums.
Svarīgi ir zināt, ka atlīdzības apjomu ietekmē tas, kur paliek neremontējamais transportlīdzeklis (atliekas)!
Vai atliekas atstāsiet apdrošinātājam, vai paturēsiet pats sev!
vārds Aldis, 4.decembris 2011 12:18
Vai tiešām tagad visi ,Ugunsdzēsēji,ātrie ,un policisti .maksās par ātrumu no savas kabatas.Kāda jēga,tad ir no šiem dienestiem.Ar cieņu,paldies ka izlasījāt.
Ēriks Griģis:

1. Kāda jēga no tiem, padomājiet pats!
2. Attiecībā uz braukšanas ātruma pārsniegšanu, šiem dienestiem jāievēro tikai daži CSN punkti:
CSN noteikumu 42.punktā minētajos gadījumos operatīvo transportlīdzekļu vadītāji drīkst neievērot šo noteikumu prasības, izņemot šo noteikumu 35.punktā, 39.1., 39.2., 39.3., 39.4., 39.5., 39.6. un 39.7. apakšpunktā un 50.punktā minētās prasības un prasības, kas tiek noteiktas ar satiksmes regulētāja signāliem. Operatīvā transportlīdzekļa vadītājam jādara viss iespējamais, lai tiktu garantēta ceļu satiksmes drošība.
Operatīvā transportlīdzekļa statuss ja piešķirts un automobilis piedalās ceļu satiksmē ar ieslēgtu zilu mirgojošu bākuguni un ieslēgtu speciālu skaņas signālu, tad braukšanas ātrums nav ierobežots, ja braukšanas mērķis atbilst CSN42. punktā noteiktajam.
42. Operatīvie transportlīdzekļi drīkst piedalīties ceļu satiksmē, tikai pildot neatliekamus dienesta uzdevumus, lai:
42.1. glābtu cilvēka dzīvību, materiālās vērtības vai novērstu personai smagus veselības traucējumus un kaitējumu videi;
42.2. novērstu draudus sabiedriskajai drošībai un kārtībai (arī braucot uz noziedzīga nodarījuma (notikuma) vietu);
42.3. sekotu no operatīvā transportlīdzekļa bēgošai personai;
42.4. pārvadātu materiālās vērtības sevišķi lielos apmēros;
42.5. pavadītu citus transportlīdzekļus (kolonnas);
42.6. nodrošinātu aizsargājamās amatpersonas drošu un netraucētu pārvietošanos.
3. Ja tā, tad noskaidrot, vai attiecīgā dienesta auto vadītājs ir vai nav pārkāpis radarā fiksēto ātrumu ir CSDD darbinieka uzdevums!
Raimonds, 2.decembris 2011 22:16
Anglijā iegādājos auto (stūre labā pusē, protams). Tagad vēlos atgriezties Latvijā ar šo autiņu. Cik ilgi es varu braukāt ar to pa latviju un kādas formalitātes man jākārto un kādos termiņos.
Ēriks Griģis:

Piecas dienas, kurās Jums jāveic auto pārbūve, lai stūre atrastos kreisajā pusē! Ja vien Jums nav līgumsaistības ar darbu vai mācībām Anglijā.

Tālrunis uzziņām: 67025777
Tatjana, 2.decembris 2011 21:21
Paldies par informāciju, noteikti pieteikšu savus šoferus.
Man ir vēl jautājums, vai Jūs iesaistāties konkrētu gadījumu (CSN) negadījumu risināšanā?
Ēriks Griģis:

Gaidīšu pieteikumus!
Jā gan, apmācāmo grupā pētām negadījumus, kuros kāds no tiem ir bijis iesaistīts. Analizējam iesaistīto vadītāju rīcību pirms negadījuma un negadījuma brīdi, lai citi mācītos no to kļūdām! Skaidroju policijas, izmeklētēju, izziņas inspektoru, apdrošinātāju un ekspertu darbību, norādot uz to iespējamām kļūdām un to, kā vadītājiem rīkoties, ja ierēdņu darbības varētu tikt vērstas pret vadītājiem.
ivars, 2.decembris 2011 20:47
dzinejs braucot noslapa ,pec tam vairs nevareja pielaist kas pa vainu varetu but , varbut bendzina filtrs pie vainas
Ēriks Griģis:

To uzzināsiet, parādot savu automobili atbilstošās markas remontservisā noslāpšanas brīdī!
janis, 2.decembris 2011 19:10
sveiki.man 22 notika avarija un tika slimnica nonemtas asinss analizes,bet vel lidz sim policija nekadas atbildes nesniedz.pats zvaniju uz slimnicu ar analizem viss kartiba,bet pats nedrikstu iznemt!!! Cik ilgi tad sis process vel var vilkties? Un laikam vainigajam soferim nebija apdrosinasa,ka varesu dabut apdrosinasanu un tik atri tas var notikties?
Ēriks Griģis:

Apdrošināšanas atlīdzība Jums ir jāprasa savam apdrošinātājam, ja otrajam OCTA nebija. Jūsu OCTA apdrošinātājs pārstāv LTAB, kas ir Garantijas fonda turētājs. Jūsu apdrošinātājs izmaksās Jums atlīdzību no Garantijas fonda līdzekļiem, protams, ja Jums tā pienāksies. Ja izraisītājam OCTA nebija, tad viņam būs regress, lai Garantijas fonds izmaksāto atlīdzību atgūtu.
Bija vai nebija OCTA, Jūs uzzināsiet šeit, ievadot automobiļa reģistrācijas numuru:
services.ltab.lv/lv/apdrosinataj...
Ja viņam bija OCTA, tad Jums jāiet pie viņa apdrošinātāja, jāpaziņo par notikušo un jāprasa atlīdzināt zaudējumus.
Apdrošinātājs Jūs informēs par atlīdzības procesa norises gaitu un to, vai Jūs pretendēsiet uz zaudējumu atlīdzināšanu!
No policijas apdrošinātājam Jūsu atlīdzības lietā ir nepieciešama uzziņa, kurā norādīts izraisītāja transportlīdzeklis un zaudējumu nodarījusī persona nevis vainīgais!
Cik ilgi tas var vilkties?
Ja zaudējumi ir aprēķināmi, tad triju mēnešu laikā no rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (ja pretējai pusei nebija OCTA) pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un nosūta attiecīgu rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam. Atlīdzību izmaksā piecu dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas dienas.
Tatjana, 2.decembris 2011 16:54
Labdien!
Nodarbojos ar kravu pārvadāšanu un manā uzņēmumā ir vairāki auto. Vai maniem šoferiem būtu iespēja mācīties 95kodu Pareizticīgo Ziemassvētku un Lieldienu laikā, kad šīs skaitās neoficiālas svētku dienas? Un kādā veidā to iespējams būtu īstenot? Paldies par atbildi!
Ēriks Griģis:

Jā! Ja ir nepieciešams, tad var gan Ziemassvētkos, gan Lieldienās!
Patreiz periodisko apmācību kursus 95 koda iegūšanai tieši plānoju Ziemassvētkos un Pareizticīgo Ziemassvētkiemsvētku dienās tiem vadītājiem, kuri atgriezīsies no Eiropas maziem un lielajiem lokiem, un arī tiem vadītājiem, kuri ved kravas uz Krieviju un robeža svētku nedēļā būs slēgta.
Periodisko apmācību kursi 95 koda iegūšanai notiks:
1) Ziemassvētkos 16.,17.,18. un 24.,25.12.2011. Rīgā krievu un latviešu valodās;
2) Pareizticīgo Ziemassvētkos 02.,03.,04.,05. un 06.01.2012. Rīgā. Mācības notiks krievu valodā;
3) Izbraukumā Kurzemē 27.,28.,29.,30.,31.12.2011. latviešu valodā;
4) Individuālā apmācība Ziemeļeiropā (UK, Īrijā, Norvēģijā) strādājošiem vadītājiem latviešu valodā no 10. līdz 15.12.2011. un no 19. līdz 23.12.2011 Rīgā;
5) Eiropā strādājošiem uz 2012. gadu pieteikties laikus internetā, prasot pēc manis (ID Nr.:1253) varēsiet klausīties arī krievu valodā, parasti lekcijas notiek vācu valodā: www.lasiportal.de/berater/berate...
laiki:
www.tuev-sued.de/akademie-de/sem...

Pēc periodisko apmācību kursu noklausīšanās vadītāja apliecību maiņa CSDD notiks bez eksāmena! Nepieciešama tikai derīga veselības uzziņa un patreizējā vadītāja apliecība bez lieguma!
Pieteikumus ar saviem tālruņa nr. sūtiet lūdzu uz e-pastu: egrigis@delfi.lv
Tiksimies mācībās!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti