Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
kris, 2.decembris 2011 15:26
liels paldies Jums par izsmeljoso atbildi
Ēriks Griģis:

Priecājos, ka varēju būt noderīgs!
kris, 1.decembris 2011 23:10
Sveicinati, Erik!
Man tads jautajums, uz doto bridi es atrodos Lielbritanijaa un velos nopirkt seit automobili un izvest to uz Latviju. Auto ir registrets Latvija, bet tehniskas apskates deriguma termins ir iztecejis un nav apdrosinats. Kaa var izvest automobili sada gadijumaa?
Paldies
Ēriks Griģis:

Ja ar auto ne kripatiņas pa ceļu nav jābrauc, Tu, patiesi, to varēsi izvest uz treilera no UK un atvest līdz Latvijai, tad nekas no abiem nav vajadzīgs.
1. Uz treilera automobilis Tev ir jāpārvieto Latvijā līdz nummuru salīdzināšanai, reģistrācijas vietai CSDD un līdz tehniskās apskates (TA) vietai pie CSDD!
2. OCTA apdrošināšanas līgums Tev ir jānoslēdz pēc reģistrācijas līdz TA!
3. Ir iespēja braukt ar auto uz TA!
Uz TA vari braukt ar auto pati tikai pec tam, kad CSDD esi izņēmusi vienas dienas braukšanas atļauju. OCTA līgumam tad ir jābūt noslēgtam!
4. Vēl jābūt pirkšanas - pārdošanas līgumam, pilnvarojumam noņemt to no uzskaites Latvijā, ja iepriekšējais īpašnieks nebrauc līdzi, reģistrācijas apliecībai un identifikācijas VIN kodam (šasijas nummuram) uz automobiļa ir jābūt skaidri saskatāmam uz neremontētas metāla virsmas vienādam ar reģistrācijas apliecībā un pirkšanas-pārdošanas līgumā (ja ir, tad pilnvarojumā veikt automobiļa noņemšanu no uzskaites) uzrādītajam.
5. Ja auto Tev izdodas atvest uz kuģa, tad pretī ir jāizbrauc ar piekabi - treileri.
Ja muitas zonā redzi policistus pārbaudān automobiļu vadītājiem dokumentus, tad atstāj auto uz piestātnes un atbrauc tam pakaļ vēlāk!
6. Ja izdodas, tad ostā noslēdz OCTA uz sava - jaunā īpašnieka vārda, ja ir pirkšanas-pārdošanas līgums vai veikala uzziņa, pēc tam CSDD piesaki internetā vienas dienas atļauju un brauc uz numuru salīdzināšanu, tad pārreģistrē auto un pēc tam uz TA.

Lai izdodas!
Andris, 1.decembris 2011 15:39
78.punkts nosaka, ka izbraucot uz ceļa no blakusteritorijām (pagalmiem, stāvvietām, degvielas uzpildes stacijām, uzņēmumiem u.tml.),.... Ko nozīmē normatīvajā aktā "utt."
Vai nav skaidras definīcijas, kas noteiktu, ka kāda konkrētā teritorija ir uzskatāma par blakusteritoriju? Citādi ir parāk lielas interpretēcijas iespējas.
Ēriks Griģis:

"Utt.", "u.tml.", "u.c.", tiesību aktos (CSN) izmanto normatīvā akta autori, kuri paši neorientējas situācijā (ceļu satiksmē), kuru viņi apraksta. Tādas piebildes, turpinājumi un vispārinājumi tiesību aktos nedrīkst būt!
Bet tās tomēr pieļauj lēmumu pieņēmēji, lai "ieinteresētie lietpratēji" interpretētu, tādējādi veicinot sava lobējamā mērķu sasniegšanu!
Saviem audzēkņiem neļauju tā izteikties. Viņiem visas iespējamības ir jāuzskaita, nevis jāslēpj aiz publiskas (ne)zināšanas.
Inga, 1.decembris 2011 15:33
Labdien. 29.11.2011 esam cietuši CSNg, esam cietušā puse, mašīna tiko tika sagatavota tehniskai apskatei, esam pamatīgi cietuši un šodien bija eksperts no apdrošināšanas kompānijas kurš novērtēja auto un secināja ka remonts izmaksās dārgi, jo ir skartas visas pamata detaļas mašīnā un viss drošāk mums tiks piedavata nauda, nevis remonts, ko vēlamies. Man ir tāds jautājums, ja gadijūmā pieņemtais lēmums mūs neapmierina, vai ir iespēja to apstrīdēt un kāda veidā? Iepriekš paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

1. Pārsūdzēt lēmumu var, ja tam ir iemesls!
Ja no apdrošinātāju puses runa ir "labāk par naudu nekā remontu", tad apdrošinātājs nedrīkst izvēlēties atlīdzības veidu cietušajam, kas ir apdrošinātāja interesēs! Atlīdzības veidu automobilim, ja tas ir remontējams, izvēlas cietušais!
Ja automobilis CSNg ir gājis bojā vai par tādu ir atzīts, tad atlīdzība tiks izmaksāta tikai naudā. Tad cietušajam ir svarīgi izvēlēties - atstāt atliekas apdrošinātājam vai paturēt tās sev.
2. Pieņemto lēmumu var apstrīdēt, pirms tam pārliecinoties par neapmierinātības pierādījumiem un sagādāt tos.
2.1. Vispirms rakstiski jāsaņem no apdrošinātāja atlīdzības piedāvājums rakstiski, tad var tam nepiekrist, iesniedzot rakstisku pamatojumu ar paskaidrojumiem vai pierādījumiem.
2.2. Nākošais solis ir sūdzība LTAB, Lomonosova ielā 9, Rīgā. Jāiesniedz sūdzība, kurai pievieno apdrošinātāja lēmumu un atbildi, eksperta slēdzienu, ja tāds ir izsniegts un pierādījumus. LTAB atbilde nebūs saistoša apdrošinātājam, bet apdrošinātājs saņems norādes pārbaudīt atlīdzības lietu.
2.3. Pēc tam var iesniegt prasību tiesā, apdrošinātājam apmierināt Jūsu zaudējumu vai tā daļu. Iesniegumam jāpievieno iepriekšējie rakstiskie materiāli, kas apstiprina pretenzijas pamatotību.
3. Apdrošinātājs skatīsies uz to, cik drošs viņš ir savās pozīcijās pret Jums un to, kas tiesā pārstāvēs Jūsu intereses. Ja izredzes viņam ir vājas un Jums ir krietns aizstāvis, tad apdrošinātājs piedāvās sarunas par strīda pirmstiesas izlīgumu.

Ja strīds iet vaļā pa īstam, tad Jums nepieciešams sagatavoties!
No MK noteikumiem Nr. 251 no 12.04.2005 Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi:
"...
64. Ja transportlīdzekļa remonts ir ekonomiski pamatots un tehniski iespējams, transportlīdzekļa īpašnieks eksperta atzinumā norādīto zaudējuma atlīdzību var saņemt naudā vai pēc saskaņošanas ar apdrošinātāju vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju var izvēlēties remontuzņēmumu,
kas labos ceļu satiksmes negadījumā bojāto transportlīdzekli.
64.1. Pirms transportlīdzekli remontē ar apdrošinātāju vai Trans­portlīdzekļu apdrošinātāju biroju saskaņotā remontuzņēmumā, apdrošinātāja vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja eksperts izvērtē fotogrāfijas un remontuzņēmuma tāmi, kurā atspoguļoti apskates laikā konstatētie ceļu satiksmes negadījumā radušies transportlīdzekļa bojājumi. Ja apdrošinātāja vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja eksperts konstatē, ka transportlīdzekļa bojājumu novēršanas izdevumi atbilst ceļu satiksmes negadījumā iegūtajiem transportlīdzekļa bojājumiem, sagatavo atzinumu par remonta ekonomisko pamatotību.
65.Eksperts transportlīdzekļa remontu atzīst par ekonomiski nepamatotu, ja paredzamās transportlīdzekļa remonta izmaksas pārsniedz transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma. Minētajā gadījumā eksperts zaudējumu aprēķinā sniedz atzinumu par remonta ekonomisko nepamatotību. Ja paredzamās transportlīdzekļa remonta izmaksas vismaz par 10 % pārsniedz transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma, turpmākais zaudējumu aprēķins nav nepieciešams. Atzinumā norāda:
65.1.transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma;
65.2.transportlīdzekļa atlieku tirgus vērtību.
66.Zaudējumu aprēķins nav nepieciešams šādos gadījumos:
66.1.saskaņā ar apdrošinātāja vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja lēmumu veicama tikai ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa apskate;
66.2.transportlīdzekļa remonts pēc ceļu satiksmes negadījuma tehniski nav iespējams.
67.Eksperts transportlīdzekļa remontu atzīst par tehniski neiespējamu, ja nepieciešams remonts:
67.1.ugunsgrēkā bojātiem transportlīdzekļa virsbūves nesošajiem elementiem;
67.2.ceļu satiksmes negadījumā deformētiem transportlīdzekļa virsbūves nesošajiem elementiem un to remontu nepieļauj izgatavotāja tehniskie noteikumi;
67.3.stipri korodējušiem transportlīdzekļa virsbūves nesošajiem elementiem un tos nevar savienot, izmantojot metināšanu.
68.Ja transportlīdzekļa remonts tehniski nav iespējams, eksperts par to sagatavo pamatotu atzinumu. Atzinumā norāda:
68.1.transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma;
68.2.transportlīdzekļa atlieku tirgus vērtību.
..."
www.ltab.lv/lv/norm-akti/mk-note...

Un vēl:
www.ltab.lv/data/articles/451/42...

Pārējais nepieciešamais meklējams šeit:
www.ltab.lv/lv/norm-akti
Anafilaktiskais šoks, 1.decembris 2011 10:36
Zini, Griģi, ZB jau tā Tava nemitīgā ķengāšanās par valsti, policiju, atbildīgām institūcijām, apdrošinātājiem u.tml. Neviens neko nesaprotot, nezinot, tikai Tu esi tas zinošākais un gudrākais. Lielummānija, vai? Pamaini stilu, citādi riebj lasīt. Tā humora izjūta ar` tāda pašvaka Tev.
Ēriks Griģis:

Nelasi! Sauc to kā gribi, bet no visiem nezinošākais ir autovadītājs. Pārējie nopelna ar to, ko vadītājs nezina, maksā citu vietā, dzīvo bailēs zaudēt darbu, sodīs viņu vai nesodīs.

P.S.
Ir jāpasaka, ko citi nezin un tāpēc jautā. Šajā forumā jautājumus uzstāda tie, kuriem nav zināšanu par foruma tēmas kādu savu problēmu! Jau desmit gadus savu zināšanu robežās es atbildu uz šiem jautājumiem, lai jautātājam kaut nedaudz palīdzētu vai iedrošinātu.
Ja zināšanas tiek nodotas tiem, kuri grib zināt, tad tā nav ķengāšanās par tiem, kuriem tās nav vajadzīgas!

Kādu nu esmu to humora devu saņēmis, ar to man ir jāsadzīvo!
Nekādīgi nelasi!
www.delfi.lv/news/national/polit...
Un ja sods ir paredzēts tikai vadītājam vai atbildīgajam par rīkojuma došanu? Kā tos radars nofiksēs, ja ātrumu vadītājs nepārsniegs? Labāk nekomentēt! Cerams, komentārus izdzēsīs!
www.tvnet.lv/auto/satiksme/40150...
Pat nesapņo!
www.apollo.lv/portal/news/articl...
Jāaizliedz publicēt!
www.tvnet.lv/auto/notikumi/88482...
Ko atļaujas!
www.apollo.lv/portal/news/articl...
Šausmas!
www.financenet.lv/viedokli/39964...
Ziņu lasīšana un skatīšanās būtu jāaizliedz! Un internetā nedrīkstētu lasīt un jautāt vēl par šādām lietām:
www.at.gov.lv/files/archive/department1/2007/546.doc
APK, 30.novembris 2011 17:41
Vai pārvadātāju nesoda, ja šoferim krava nav nostiprināta?
Ēriks Griģis:

Pēc LAPK - nesoda!
Pārvadātāju lobijs Juridiskās komisijas sēdēs un Saeimā ir bijis tik liels, it kā viņi paši tur būtu sēdējuši un šos grozījumus pieņēmuši!
Tāpēc par kravas novietošanas un nostiprināšanas noteikumu pārkāpšanu vai konteineru un kokmateriālu kravu pārvadāšanu ar neatbilstošiem un nereģistrētiem transportlidzekļiem, tikai vadītāju soda ar 40 Ls.
vārds Juris, 29.novembris 2011 14:43
Labdien!
Varētu paskaidrot - kas tas par jauno kravas nostiprināšanas apreiķinu, vai ir kādas izmaiņas normatīvajos aktos šajā sakarā!?
Ēriks Griģis:

Eiropas standartam kravu nostiprināšanā ir vairākas daļas. Viena no tām - aprēķinu daļa. Tajā ir pieņemtas izmaiņas, kas stājās spēkā šī gada otrajā pusē. Izmaiņas aprēķinos samazina kravu nostiprinājumu drošību, jo aprēķinos ir pieņemts izmantot koeficientus un faktorus, kas nav pamatoti ne ar fiziku, ne eksperimentāli. Tie ir vienkārši pieņemti, lai nepamatoti samazinātu kravu nostiprināšanā aprēķināmos nostiprināšanas spēkus.
Standarti Latvijā nav pamats, lai aprēķinātu kravai nepieciešamos nostiprināmos spēkus, tāpēc uz normatīvajiem aktiem, attiecībā uz ceļu satiksmi, izmaiņu pagaidām nav.
Attiecībā uz ES dalībvalstīm un EEZ kravas nostiprināšanas kontrolēs vairums valstīs, piemēram, Vācijā, Polijā, Šveicē, Austrijā, Norvēģijā policija un BAG kontroles dienesti pārbaudīs pēc iepriekšējām ar drošību pamatotām aprēķinu metodēm.
Tas nozīmē, ka no Latvijas ar autotransportu ievestās kravas Vācijas teritorijā pārbaudīs iepriekšējā kārtībā!
Nespeciālistu grozītie normatīvie akti, īpaši politiķu pieņemtie, un to prasību izpilde ne vienmēr ir drošības garants un ne vienmēr kalpo preventīvām drošības interesēm ceļu satiksmē.

Plašāk par kravu nostiprināšanu, policijas pārbaudēm ES valstīs, jauninājumiem vadītāju darbu un atpūtas laiku uzskaitē un vadītāju sodīšanu LAPK noteiktā kārtībā skaidroju savās lekcijās profesionālo vadītāju periodiskajās apmācībās [95] koda iegūšanai.
janis, 29.novembris 2011 10:30
Labdien..Vainīgais aizbēga no negadījuma vietas, taču es paspēju piefiksēt auto numuru..Pateicu policijai numuru, kādā veidā vainīgais tiks atrasts un cik ilgi tas aiznems...Viņjam tiks sūtīta vēstule vai kkaa savādāk? Kas draud vainīgajam par šādu rīcību...auto nelieli skrāpējumi...
Ēriks Griģis:

1. Nestrādāju policijā un nezinu, kādā veidā policija vainīgo atradīs, un vai vispār meklēs.
2. Cik ilgi policija meklē vainīgo, ja meklē, par to variet spriest, skatoties milicijas seriālus no Krievijas TV.
3. Ja vainīgo atradīs, viņu izsauks uz nopratināšanu, nosūtot pavēsti.
4. Par ceļu satiksmes negadījuma vietas atstāšanu pēc ceļu satiksmes negadījuma, pārkāpjot noteikto kārtību, — uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam no pieciem līdz četrdesmit latiem, cita transportlīdzekļa vadītājam uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no trim mēnešiem līdz diviem gadiem vai bez transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšanas.

Skaidrojums par OCTA apdrošināšanu.

Lai izskatītu, lemtu un atlīdzinātu CSNg cietušajam, apdrošinātājam nav vajadzīgs vainīgais vadītājs! Policija par to ir informēta, tāpēc strādā (meklē vai nemeklē ļaundari) pēc savām iekšējām instrukcijām un norādēm attiecībā par valsts un tās budžeta aizsardzību!
OCTA zaudējumus atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis OCTA automobiļa īpašniekam, ar kura automobili zaudējums ir nodarīts!
No OCTA likuma:
"... 31.pants. Zaudējumu atlīdzināšana
(1) Apdrošinātāji, kas ir apdrošinājuši ceļu satiksmes negadījumos iesaistīto transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījuma apstākļus, izvērtē un nosaka katras ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās personas atbildību par nodarītajiem zaudējumiem. (nevis policija! - mans komentārs)
(2) Zaudējumu atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, (nevis policijai ir jānosaka vainīgais vadītājs, lai apdrošinātājs lemtu par atlīdzību! -mans komentārs) vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.
... "
Krava, 29.novembris 2011 0:34
Runā, ka jaunais kravu nostiprināšanas aprēķins nav drošs! Vai tā ir?
Ēriks Griģis:

Jaunajā kravas aprēķinā, kas saistīts ar laika atzīmi "2011" kravu nostiprināšanā ceļu satiksmē drošība ir samazināta apmēram uz pusi! To noskaidroju eksperimentālā veidā, veicot nostiprināšanas aprēķinus ADR un zāģmateriālu kravu nostiprināšanā pārvadājumos.
Novitātes drošības mazināšanai!
1. Aprēķinos netiek izmantots koeficients, kas nostiprināšanas iekārtas - saites abās pusēs ievērtē iepriekšējā spriegošanas spēka berzes zudumus.
2. Netiek ievērtēts nestabīlās kravas drošības faktors 0,2g!
3. Nepamatoti tiek noteikts jauns berzes koeficients, kas ir divreiz lielāks par iepriekšējo. Līdz ar to kravu var nostiprināt ar mazāk saitēm, kas pārvadājumus padara nedrošus! Šī novitāte bija paredzēta kravu nestiprināšanai vispār pret pārvietošanos uz sāniem un pretēji braukšanas virzienam! Tas pieļauj kravas gāšanos pārvadājuma laikā!
4. Tiešajā nostiprināšanā nepamatoti ir ieviests jauns skaitlis, kas samazina esošo berzes koeficientu. Līdz ar to kravu var atļauties nostiprināt nedrošāk!

Secinājums.
Latvijā policijai un pašvaldības kontroles institūcijām par kravu nostiprināšanu pārvadājumos nav zināšanu! Tāpēc kravu pārvadātāji kravas vietējos pārvadājumos nestiprina vispār.
S1. Ja krava nokritīs, vilksies līdzi vai traucēs citiem satiksmes dalībniekiem, tad par nenostiprinātu kravu sodīs tikai vadītāju ar 40 Ls lielu naudas sodu!
S2. Ja kravu pārvadās tai nepiemērotā transportlīdzeklī, par to arī sodīs tikai vadītāju ar 40 Ls lielu soda naudu.
S3. Ja kravai krītot tiks nodarīts zaudējums trešajai personai, tad pēc izmaksātās atlīdzības OCTA apdrošinātājs piestādīs pārvadātājam regresa prasību atmaksāt iztērēto.
S4. Pēc noslēgtā darba līguma ar automobiļa vadītāju, pārvadātājs liek vadītājam segt visas tehniskās izmaksas - arī par saņemto regresa prasību!
Kristy, 28.novembris 2011 23:03
Labdien! Es gribētu uzzināt man uz mašīnas paneļa iedegās lampiņa dzeltena uz kuras rakstīts "Service Engine Soon" ko tas nozīmē, ko man darīt?
Ēriks Griģis:

Te var iztulkot:
translate.google.lv/#en|lv|

Automobiļa lietotāja rokasgrāmatā jābūt signāla skaidrojumam. Ticami, ka motors ilgojas pēc servisa!
Sergej, 27.novembris 2011 17:18
Vai trolejbuss ir mehāniskais transportlidzeklis? No CSL
11) mehāniskais transportlīdzeklis — pašgājējs transportlīdzeklis, traktortehnika, kas pārvietojas pa ceļu ar savu
enerģiju, izņemot mopēdus un sliežu transportlīdzekļus, kā arī trolejbuss;
Nesaprotu, jo no latviešu valodas tulkojot iz krievu iznāk ka trolejbuss arī ir mehāniskais (vai arī es nepareizi tulkoju?). Un no 31) trolejbuss — mehāniskais transportlīdzeklis, kas paredzēts braukšanai pa ceļu savienojumā ar ārēju
elektroenerģijas padeves avotu. Es vienkarši kad macījos, pasniedzejs teica ka nav mehāniskais, bet iznāk ka ir.
Ēriks Griģis:

Trolejbuss, kopš trolejbusiem sāka uzstādīt iekšdedzes motorus, ir mehāniskais transportlīdzeklis!

No CSL:
"...
11) mehāniskais transportlīdzeklis — pašgājējs transportlīdzeklis, ... kas pārvietojas pa ceļu ar savu enerģiju ... arī trolejbuss ... "
Donats, 27.novembris 2011 14:46
Nu es nevaru, bet viņš jau var vai ne? Un ir iespēja man saņemt kādu lielu sodu par to? Tas ir tiesību atņemšana pat? Vai cik liela iespēja ir atrast vainīgo, visseviški tad ja neesmu vietējais un atrodos no tās pilsētas diezgan tālu. Vai man satraukumam nav pamata?
Ēriks Griģis:

1. Jūs jau viņu nesagaidījāt! Kā varu zināt, vai viņš vēl var ko darīt, vai nevar!
2. Sodi no LAPK:
"...
149.16 pants. Transportlīdzekļu vadītāju pārkāpumi īpašos gadījumos
...
Par ceļu satiksmes negadījuma vietas atstāšanu pēc ceļu satiksmes negadījuma, pārkāpjot noteikto kārtību, — uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam no pieciem līdz četrdesmit latiem, cita transportlīdzekļa vadītājam uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no trim mēnešiem līdz diviem gadiem vai bez transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšanas.
..."
3. Atrast vainīgo var tad, ja viņu meklē! Bet konsekventi meklē tikai CSI un līdzīgos seriālos!
3.1. Ja policijai nav naudas degvielai vai ieinteresētības meklēt, tad nekas nenotiksies.
3.2. Ja apdrošinātājs neredzēs iespēju nopelnīt uz regresa pamata, tad kāpēc viņiem meklēt!
4. Satraukumam vienmēr ir jābūt! Valsts pārvalda savus pavalstniekus, turot tos nepārtrauktās bailēs, satraukumā un neziņā!
Donats, 26.novembris 2011 23:03
Jautājums. Šodien braucot ārā no stāvvietas, atpakaļgaitā nedaudz piesitu aizmugurējā automobilim pa bamperi. Pastījos savas automašīnas automobili nekas nav, varbūt varbūt maza maza švīciņa. Tai brīdi kaut kā neaizdomājos un aizbraucu prom, jo praktiski ar neko nejutu un pat neiedomājos palikt tai brīdi un pagaidīt to šoferi. Tagad man prātā vislaik doma, kas ar mani būs, palasot internetā kādi sodi man nāk šermuļi. Autovadītājs mašīnā nebija, galīgi nejauši uzsitu, praktiski tik pieskāros. Kas man var draudēt? tiesību atņemšana pat? Domāju aculiecinieki bija, mazs troksnītis ar noteikt bija. Vai man draud kas liels? vai cerēt uz to, ka otrs šoferis mani neuzmeklēs un neliks mani sodīt, jo domāju viņam nekas vairāk par mazu buktīti un krāsu minimālu noskrāpēšanu ar nevajadzētu būt. tiešām nezinu ko darīt, prāta neziņa un pat bailes.Paldies
Ēriks Griģis:

Darīt neko vairs nevar! Bet ar bailēm pēc laika iemācās sadzīvot.
Autopircējs, 25.novembris 2011 13:59
Tā arī nekļuva skaidrs, vai ir iespējams iegādājoties automašīnu, pārņemt iepriekšējā autoīpašnieka OCTas polisi un turpināt ar to braukāt līdz tai beidzas darbības termiņš!?
Ēriks Griģis:

Nav iespējams! Jauns OCTA līgums ir jāslēdz īpašniekam nopērkot sev automobili! (Nevis pēc reģistrācijas CSDD, kā bija agrāk, pirms 26.10.2011.)
No OCTA likuma:
"... Ja transportlīdzeklim mainās īpašnieks,
1) pamatojoties uz transportlīdzekļu mazumtirdzniecībai reģistrēta komersanta izsniegtu rēķinu-uzziņu vai
2) uz citiem dokumentiem, kuri nepārprotami apliecina transportlīdzekļa īpašnieka īpašumtiesības, vai
3) transportlīdzekli pārreģistrē sakarā ar transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītā īpašnieka vai
4) transportlīdzekļa identifikācijas numura maiņu, vai
5) transportlīdzeklim tiek izsniegta tranzīta numura karte vai
6) apliecinājums par transportlīdzekļa norakstīšanu un
apdrošināšanas līgumā norādītais transportlīdzekļa īpašnieks nav iesniedzis pieteikumu par apdrošināšanas līguma izbeigšanu, apdrošināšanas līgums uzskatāms par izbeigtu ar brīdi, kad transportlīdzeklim, pamatojoties uz īpašumtiesības apliecinošiem dokumentiem,
a) mainās īpašnieks vai
b) transportlīdzeklis tiek pārreģistrēts, vai
c) tam tiek izsniegta tranzīta numura karte vai
d) apliecinājums par transportlīdzekļa norakstīšanu.
Transportlīdzekļa līzinga gadījumā apdrošināšanas līgums uzskatāms par izbeigtu brīdī, kad mainās līzinga ņēmējs, kas Ceļu satiksmes drošības direkcijā vai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras Traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā reģistrēts kā transportlīdzekļa turētājs.
..."
janis, 25.novembris 2011 10:03
Labdien!! Notika divu auto sadursme, nelieli skrāpējumi, taču otrā automobīļa vadītājs kurš nebij vainīgs pameta notikuma vietu pabraucot 200m tālāk un tad nāk ar kājām vienoties..Vai šādā gadījumā ja vinjs ir pametis negadījuma vietu man ir jāpaliek vainīgam vai es vnk varu doties prom? (Liecinieku nav)
Ēriks Griģis:

To sauc par "negadījuma vietas atstāšanu". Cietušajam, ja tas ir to paveicis, apdrošinātājs var atteikt zaudējumu atlīdzināšanu, savukārt, vainīgajam, ja tas atstāj negadījuma vietu, var piestādīt regresa prasību. Var iepriekšējo arī nedarīt. Policijai arī tā ir negadījuma vietas atstāšana un CSN 51. punkta prasību pārkāpšana.
Jums šajā gadījumā ir jāpaliek negadījuma vietā un jāziņo policijai par notikušo un to, ka otrs negadījuma vietu ir atstājis.

Mans komentārs pēc materiāliem, ko konsultācijās ir atnesuši negadījumos iesaistītie vadītāji!
Policijas prakse, gadījumā, ja Jūs arī atstātu negadījuma vietu, lielākoties liecina par to, ka par vainīgo šajā CSNg tiks atzīts tas, kurš policijā ieradīsies otrais vai vispār to neizdarīs.
Ilmārs, 25.novembris 2011 8:46
OCTA likumam kārtējās izmaiņas.
Kā ir ar OCTA līgumiem, kas slēgti pirms izmaiņu spēkā stāšanās. Uz tiem attiecas vecā vai jaunā likuma redakcija?
Ēriks Griģis:

No 26.10.2011.stājās spēkā OCTA likums ar 22.09. pieņemtajiem grozījumiem.
Uz pirms grozījumiem noslēgtajiem OCTA līgumiem grozījumi stājas spēkā sākot ar 26.10.2011. Attiecībā uz mopēdiem OCTA līgumi ir jāslēdz no 26.10.2011.
Vainīgajam savam apdrošinātājam SP jānodod 10 dienu laikā pēc notikušā CSNg sākot ar 26.10.2011. Sākot ar šo datumu apdrošinātājam ir trīs jaunas iespējas piestādīt regresa prasību, kaut OCTA līgumi ir noslēgti pirms grozījumu pieņemšanas.
Iegādājoties lietotu automobili, jaunajam īpašniekam-vadītājam, sākot ar augstākminēto datumu, ir jānoslēdz jauns OCTA līgums jau pirms transportlīdzekļa reģistrācijas CSDD.
valdis, 23.novembris 2011 11:56
vēlos uz nivas bāzes uzmetināt bagiju
Ēriks Griģis:

Apsveicama vēlēšanās!
Normis, 23.novembris 2011 1:39
Labdien,esmu jaunais C kategorijas šoferis vēlētos uzzināt kur es varu uzzināt kā ekonomiski vajag pārslēgties ar kravas auto no zemajiem uz augstajiem pārnesumiem ar izsmeļošu pamācību, jo tur kur mācījos braukšanu, man liekas ka ne ekonomiski mācīja tā aiziet vairāk degvielas, tāpēc vēlos uzzināt ka ir viss pareizāk.Jau iepriekš paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

1. Autoskolā, kurā Jūs mācījāties.
2. Jebkurā mācību iestādē, kura gatavo C kategorijas transportlīdzekļu vadītājus.
3. Apmeklējot periodiskās apmācības kursus profesionālajiem vadītājiem.
4. Pie pārvadātāja - potenciālā Jūsu darba devēja.
5. Piedaloties ekonomiskās braukšanas apmācībās kravas automobiļu tirdzniecības centros, kuriem ir apmācības klases un sagatavota atbilstoša apmācību programma.

Piezīme.
Jebkura veida mācības ir par atbilstošu samaksu.
vārds dans, 22.novembris 2011 12:04
Ko nozīmē CSN termins '''bezkonflikta regulēšana''? Paldies !
Ēriks Griģis:

CSN termini ir uzrādīti 1. nodaļā. Jūsu nosauktais nav CSN termins, jo tāda tur nav!
Mans komentārs.
Izolēta kustība noteiktos virzienos! Droša satiksmes organizācija kādam satiksmes dalībnieku veidam vai grupai, kas vienlaicīgi neparedz apdraudējumu no citiem tās pašas sistēmas dalībniekiem.
Guna, 22.novembris 2011 10:57
Kā piefiksēt un saņemt atlīdzību pas mantas bojājumu pēc CSNg. Mantas bojājumi konstatēti otrajā dienā pēc negadījuma un nav fiksēti policijas protokolā. Apdrošinātājs sūta uz policiju. Policija pie apdrošinātāja.
Ēriks Griģis:

1. OCTA neatlīdzina zaudējumus, kas radušies pēc CSNg!
2. KASKO - jautājums ir jārisina tikai ar apdrošinātāju, balstoties uz KASKO noteikumos norādīto cietušā rīcību gadījumos, ja mantai bojājumi parādās vai tos pamana tikai pēc apdrošīnāšanas gadījuma iestāšanās.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti