Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Inga, 8.jūnijs 2010 23:15
Labdien!
Vai var piestādīt regresa prasību, ja ir vienošanās ar cietušo ka nav pretenziju un sods par negadījumu jau ir beidziet ( 1gads nosscīti)?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Ja krimināllietā ir panākta vienošanās ar cietušo un cietušais ir parakstījies par zaudējumu kompensācijas saņemšanu, tad apdrošinātājam nav iemesla kompensēt vēl kādus zaudējumus un par nēesošu kompensāciju piestādīt regresa prasību vainīgajam.

Kā sapratāt no atbildes, ir bijis svarīgi panākt tādu vienošanos, lai pēc tam apdrošinātājam nebūtu jāmaksā vēl nesaņemtie CSNg radušies zaudējumi.
Ja tomēr apdrošinātājs tos ir izmaksājis, tad apdrošinātājam ir jābūt pamatojumam, kāpēc tika pieņemts lēmums piestādīt regresa prasību.
Krimināllietas ierosināšana un vainīgā sodīšana nav pamats regresam pret CSNg vainojamo.
edgars, 7.jūnijs 2010 16:42
velos iegadaties savam volvo v40 2001gada 2.0 i, cipu prieks motora , un cik vins maksaatu un kur vinu vareetu uzlikt
Ēriks Griģis:

Zvaniet, lūdzu, savas markas automobiļu tirdzniecības pārstāvim Latvijā.
Anda, 7.jūnijs 2010 13:55
Paldies Ērikam, par detalizētu informāciju! ;)
Ēriks Griģis:

Ņemiet par labu!
Lai veicas! Un Jums noteikti veiksies, jo jautājumu atsūtījāt savlaicīgi!

Šo jautājumu, parasti, uzstāda tad, kad jau viss ir salaists dēlī!
sandris, 7.jūnijs 2010 13:30
Labdien!
Mans jautājums ir tāds 4.jūnijā Jūrmalā brauca 4 automašinas kolonā,tad pēkšņi viens auto strauji sabremzēja es arī paspēju sabremzēt aiz manis braucošais auto arī sabremzēja,bet 4.auto nesabremzēja un ieskrēja 3.auto aizmugurē un 3.auto arī tika iestumts 2.auto aizmugurē( kas bija mans auto) un iespējams,ka arī es mazliet tiku iestumts 1.auto,bet bojājumu 1.auto nebija.
Policīja ieradās visi uzrakstījām paskaidrojumu un auto bojājumus un kā viss notika?Policīja teica,ka vainīgs 4.auto.(distances neievērošana).
4.auto šoferi mediķi sašpricēja.Kas notiksies tālāk?Un ko man darīt,lai nepaliktu muļķos,jo es nēsmu vainīgs?
Ēriks Griģis:

Kāpēc piebilde par vainīgā špricēšanu?
Vai 4. šoferis bija narkomāns?
Vai viņš nedrīkstēja atklāt savu darba vietu vai ko citu?
Vai šoferim iešpricēja asinīs spirtu, lai no viņa vairāk soda naudas piedzītu?
Vai šoferis bija tādā alkohola reibumā, ka vajadzēja viņu atkačāt, ar sāļiem atšķaidot asinis?
Vai, vienkārši, jutāt naidu pret viņu un tāpēc mediķiem ieteicāt viņam to nodarīt?

Jums jādodas pie izraisītāja OCTA apdrošinātāja, jāraksta paskaidrojums par notikušo CSNg, tad jāraksta iesniegums par zaudējumu atlīdzināšanu - par automobiļa bojājumiem, norādot, ka atlīdzību vēlaties saņemt naudā vai remonta pakalpojumos, un mantiskajiem bojājumiem, ja tādi bez automobiļa ir iegūti.

Izraisītāja OCTA apdrošinātāju atradīsiet internetā, ievadot viņa automobiļa reģistrācijas numuru.
Saits: www.ltab.lv/bm/Contract.do?lang=...
no: www.ltab.lv/lv/dati_no_datubazes
Anda, 7.jūnijs 2010 12:56
Labdien!
Man interesē sekojošs jautājums. Automašīna ir pārdoda, ir nopirkta jauna. Iepriekšējo pārdot OCTA bija derīga vel 6 mēnešus. Pardotā automašīna vēl ir uz mana vārda, arī jauna jau ir reģistrēta uz mana vārda Vai pastāv iespēja pārrakstīt OCTU uz jauno transportlīdzekli (i-neta neizdevās atrast tādu info)? cik lielas varētu būt izmaksas?
Ēriks Griģis:

1. OCTA apdrošināšanu nav iespējams pārrakstīt uz citu automobili.
2. KASKO var pārrakstīt uz citu vai no jauna iegādātu automobili.

3. Pirmajā gadījumā Jums jārūpējas par to, lai pārdotais automobilis vairs nebūtu uz Jūsu vārda!
Tikai ar īpašnieka pārreģistrācijas brīdi CSDD automobilis ir pārdots!
Mans ieteikums!
Lūdzu, nekavējoties aiciniet pircēju uz CSDD nodaļu un piereģistrējiet automobili uz jaunā īpašnieka vārda!


4. Pēc automobiļa pārreģistrācijas OCTA apdrošināšanas līgums automātiski zaudē savu spēkā esamību.
5. Tūlīt pēc pārreģistrācijas iepriekšējam OCTA apdrošinātājam rakstiet iesniegumu par sava automobiļa atsavinājumu īpašnieku maiņas rezultātā un prasiet atmaksāt Jums neizmantoto prēmijas daļu.
6. Iesniegumā norādiet datumu, kad iesniegums nodots apdrošinātājam.
Uz iesnieguma kopijas lūdziet apdrošinātāju atzīmēt iesnieguma saņemšanas datumu!
7. Ja Jums uz Jūsu pārdoto automobili nav bijušas izmaksas pēc OCTA noslēgtā līguma, tad OCTA apdrošinātājam ir jāaprēķina neizmantotā prēmijas daļa par pilniem atlikušajiem mēnešiem, jāatņem no aprēķinātās summas administratīvo izdevumu procents, un atlikusī summa jāizmaksā īpašniekam - Jums.
8. Tad jauns OCTA apdrošināšanas līgums Jums jānoslēdz jau pie automobiļa pārreģistrācijas uz sava vārda.
Noskaidrojiet, vai turpmākais Jums būs jādara!
Ja automobilim nav veikta ikgadējā TA, nav nomaksāti sodi pēc Soda reģistra noteiktā kārtībā vai veikta ikgadējā transportlīdzekļa nodokļa nomaksa, tad, piecu dienu laikā pēc jaunā automobiļa reģistrācijas uz sava vārda, Jums jānomaksā visi nepieciešamie maksājumi un jābrauc uz CSDD nodaļu, lai automobilim veiktu tehnisko apskati.
9. Novirzes šai procesā var Jums piedāvāt pats apdrošinātājs.
Piem., ja savu atbildību uz no jauna iegādātā automobiļa Jūs apdrošināsiet pie iepriekšējā OCTA apdrošinātāja, tad iespējams komisijas naudas bonuss par veco līgumu un naudas ieskaitījums nākošajā OCTA līguma prēmijas daļā.
10. Noteikti informējiet jauno Jūsu bijušā auto īpašnieku, ka, nekavējoties pēc automobiļa noformēšanas uz viņa vārda, viņam ir jānoslēdz jauns OCTA apdrošināšanas līgums uz sava vārda. Tikai tad viņš drīkst piedalīties ceļu satiksmē.
Pēc auto pārreģistrācijas viņš nedrīkst izbraukt ceļu satiksmē, nenoslēdzis jaunu OCTA līgumu uz sava vārda.
Nedrīkst pat izbraukt no CSDD teritorijas!
Tas pats attiecas arī uz Jums pēc jaunā automobiļa iegādes.
Katrina, 4.jūnijs 2010 16:08
Man apdrosinasana ir ar anlijas apdrosinasanas kompaniju un Latvija sobrid man nav apdrosinaataa auto...vienkarsi interesejos par nakotni jo atgrozoties uz Latviju gribetos pirkt un apdrosinat auto!!!tad visam jabut kartiba??Paldies
Ēriks Griģis:

Tad, ceru, Latvijā Jūsu apdrošināšanas "dosjē būs tīrs".
Nav ticami, ka Anglijas Loids nodotu savam meitas uzņēmumam Dānijā un tālāk Latvijā datus no savas datu bāzes!
Katrina, 4.jūnijs 2010 15:56
Man Anglija gadijaas tikt auto avarija,kas ietekme manu apdrosinasanu sheit Anglija!!Vai tas ietekmes arii manu apdrosinasanu Latvija???un vai apdrosinot jaunu auto Latvija man jadod zinas par sho auto avariju??Paldies.
Ēriks Griģis:

Kur Jums ir noslegti OCTA un/vai KASKO ligumi?
Ja pie Latvijas apdroshinataja, tad ietekmes, ja Anglijas - tad neke, jo nav par to jazinjo kadas treshas valsts apdroshinatajam, no kuras esiet aizceljojusi.
vārds Dace, 4.jūnijs 2010 15:29
Labdien! Sakiet lūdzu cik jāmaksā, lai iegūtu CSDD autoskolas pasniedzēja sertifikātu, kāds ir kursu ilgums un nodarbību grafiks, kur notiek šie kursi un vai studentiem tiek piedāvātas kopmītnes? Paldies!
Ēriks Griģis:

Informācija pa tālruni 26322578, lūdzu zvaniet!
Alberts, 4.jūnijs 2010 14:32
Labdien! AAS "Balta"ir atsūtījusi man regresa prasību par apdrošināšanas zaudējumu atlīdzības atmaksu kā gājējam, kurš ir vainojams ceļu satiksmes negadījumā. Viņi balstās uz policijas izziņu, kurā konstatēts, ka esmu vainīgs negadījumā, un man izteikts policijas brīdinājums. Pats ieguvu politraumu un ārstējos jau 5 mēnešus un joprojām esmu ar ierobežotām kustībām. Neuzskatu, ka būtu izraisījis sadursmi aiz rupjas neuzmanības, jo ielu šķērsoju gājēju takas turpinājumā, paskatoties pa kreisi, lai gan gājēju pārejas tur nav. Ielas vidū apstājos, lai palaistu garām no labās puses braucošu automašīnu, un tajā brīdī man uztriecās auto no kreisās puses.
Vai "Balta"ir tiesīga man pieprasīt apdrošināšanas kompensācijas atmaksu, ja viņiem nav speciālista slēdziena par rupju neuzmanību šajā gadījumā?
Ēriks Griģis:

Jums bija jāpilda satiksmes noteikumu prasības attiecībā par brauktuves (ielas) šķērsošanu. Jūs pārkāpāt CSN 2. nodaļas prasības attiecībā par gājēju pienākumiem šķērsojot brauktuvi.
Nekad un nekur nav atļauts gājējam apstāties brauktuves vidū!

Apdrošinātājam būs jāpierāda Jūsu ļaunais nodoms un/vai rupjā neuzmanība. Bez speciālista atzinuma te neiztikt. Ticami, ka šādam atzinumam būtu jābūt.
Jums ir tiesības griezties tiesā ar prasību izskatīt BALTA prasības pamatotību.
vārds: Eduards, 2.jūnijs 2010 11:56
Apdrošinātāji atteicās izmaksāt atlīdzibu pa CASKO. Kur varētu pasūtit CSNg datormodelēšanu, atveidojot sadursmes mehānismu?
Ēriks Griģis:


Ja jāstrīdās ar apdrošinātāju, iesaku par datormodelēšanu griezties POSTekspert mājas lapā www.postekspert.lv/lat/about/

Uzņēmuma galvenie darbības virzieni ir autotehniskās ekspertīzes, ceļu satiksmes negadījumu rekonstruēšana un modelēšana.
T. 29139502
Kravas nostiprināšana, 2.jūnijs 2010 10:16
Jūs mācījāt mūsu grupiņai kravas nostiprināšanu un izdales materiālos katram izsniedzāt MK 166 noteikumus no pagājušā gadsimta. Klāt bija pievienota eiropas standarta lapa kravas nostiprināšanai. Mūsu uzņēmuma vadībai ir vācu dekra izstrādāts materiāls, ko viņi mums - šoferiem nerāda, sakot, ka Latvijā Eiropas noteikumi nav svarīgi. Vai latviski Jūsu rādītais eiropas standarts kravas nostiprināšanā ir un vai citiem būs pieejams?
Ēriks Griģis:

Latviešu un krievu valodās pēc šī Eiropas standarta prasībām lasu lekcijas kravas nostiprināšanā profesionālo autotransporta vadītāju periodiskajos kvalifikācijas kursos [95] koda iegūšanai, C un CE kategoriju vadītāju apmācībās, autoskolas pasniedzējiem kvalifikācijas apmācībās, muitas institūtā, esmu pieteicies lasīt šo kravas nostiprināšanas kursu augstskolās Rīgā un Jelgavā.
Patreiz pie Satiksmes ministrijas ministrs gatavo darba grupu jaunu noteikumu izstrādē, iepriekšējo harmonizācijā ar Eiropas prasībām kravu izvietošanā un nostiprināšanā pārvadājumos ceļu satiksmē.
Kursants, 2.jūnijs 2010 9:48
Sakiet, lūdzu, kad sākas uzņemšana CSDD autoskolas pasniedzēju apmācības grupā?
Ēriks Griģis:

Grupas saraksts tiek gatavots.
Pieteikšanās:
1) pa tālruni 26322578
2) personas dati jāatsūta uz e-pastu: egrigis@delfi.lv
3) prasības pasniedzēja pretendentam: jābūt augstākai izglītībai un vismaz trīs gadi braukšanas stāžs ar automobili
4) prasības instruktora pretendentam - vidējā izglītība un vismaz trīs gadi braukšanas stāžs ar automobili
Janis, 1.jūnijs 2010 15:01
Labdien!
Atkal mazliet ne pa teemu, bet, cik saprotu, arii shis temats ir tuvs juusu profdarbiibai.
lieku tagad eksaamenus lai dabuutu c prof kategoriju, un man ir dazhi jautaajumi shai sakaraa ( iex csdd lapas nekaadas info par to nav ).
1. cik reizes var likt braukshanas eksaamenu, un kaa tur ar likshanas kaartiibu vispaar ir? cik atceros, vecos laikos, bija ka ja ar 3 reizeem braukshanu nenoliek, tad pa jaunu jaaliek teorija atkal bij...?
un tas pats par d1 kat teoriju - cik saprotu, noliekot uz "c" kat, bet neiznjemot tiesiibas bij iespeeja d1 teoriju nolikt, un dabuut arii d1 kategoriju - kaa tur ir, ja to d1 teor ar pirmo vai pat otro reizi nenoliek? tikko ieguuto "c" kategoriju neanulee? ;)
paldies jau ieprieksh!
Ēriks Griģis:

1. Nesekmīgo braukšanas eksāmenu skaits nav ierobežots. Pretendents maksā un kārto!
2. Neanulē. Ja teorijas eksāmens par vienu kategoriju ir sekmīgi nokārtots, tad citas kategorijas eksāmena rezultāts iepriekšējo neietekmē.

P.S.
Jums vēl būs jākārto profesionālais eksāmens C vai D1 kategorijā, lai iegūtu [95] kodu un ar to iespēju strādāt algotu darbu ar jauniegūtajām kategorijām.
Viens teorētiskais un braukšanas eksāmens attieksies uz visām esošajām vai no jauna iegūtajām kategorijām.
Onslovs, 1.jūnijs 2010 12:16
man ir labi saglabaajies 1984. gada volvo s70 2,3-motors. vareetu uzzinaat par kaadaam cenaam vareetu dabuut visus amiišus, tikai amiišus?

Piedodiet, sajaucu! Nekad neuzdošu šeit jautājumus par rezerves daļām un cenām!
Ēriks Griģis:

Šeit uzdod citus jautājumus!
vārdsKsenija, 31.maijs 2010 23:34
Sveiki!Pie mājas, parkojoties atpakaļgaitā, iebraucu kaimiņa automašīnā,nedaudz apskādējot bamperus.Automašīna(ir KASKO),kuru vadīju,nepieder man.Ar kaimiņu uzrakstījām saskaņoto paziņojumu, neizsaucot policiju.Jautājums-1.vai man kā autovadītājai būs jāmaksā sods par avārijas izraisīšanu šajā gadījumā?2.vai man var uzlikt soda punktus par šo gadījumu?3.vai man tiks sabojāta mana apdrošināšanas vēsture(bonus-malus klase)?vai arī tas iet uz mašīnas īpašnieku-manu draugu?jo man pašai ir arī savs auto!
Ēriks Griģis:

1. Nebūs, jo saskaņotais paziņojums nav paredzēts vadītāja sodīšanai. Vēl vairāk - vadītājam sava vaina nav jāatzīst, rakstiski to dokumentējot uz saskaņotā paziņojuma veidlapas.
2. Līdz ar to nav LAPK kārtībā uzlikts sods un soda punktus dators nepiešķir.
3. Protams, Jūsu drauga B/M vēsture ir sabojāta. Malus klasē Jūsu draugs krīt pa 4 vai 5 klasēm uz leju. B/M klases attiecas uz īpašnieku/automobili. Ar Jums nepiederošo automobili izraisot CSNg Jūs savu B/M vēsturi neietekmējiet.
B4, 31.maijs 2010 19:10
Kur varētu dabūt pa normālu cenu zobsiksnas maiņas pasākumam nepieciešamās detaļas,tas būtu;ūdensūknis,divi roļiki un pašu zobeni.
Auto B4,motors 2.6V
Ēriks Griģis:

Sūknī un roļiku gultņos var ieberzties.
Ņemtu pie dīlera ar garantiju!
vārdsArturs , 31.maijs 2010 17:22
Cik ir patuvenas izmaksas lai adzitu auto no vacijas ??
Ēriks Griģis:

Treileris ņem ap 350 EURO par vieglo auto.
Spēks, 29.maijs 2010 8:47
Sakiet, lūdzu, kas itekmē vilces spēku?
Ēriks Griģis:

Vilces spēks ir transmisijas pārnestais griezes moments uz velkošajiem riteņiem dalīts ar riteņa rādiusu > Fv=M/r
Griezes moments un riteņu rādiuss ietekmē automobiļa vilces spēku.
Juris, 29.maijs 2010 1:27
Labdien. Lieta tāda ka pēc izraisītās avārijas kura notika manis
dēļ, cietušas īrēja auto kamēr viņa bija labošanā uz 400 ls pa mēnesi, jo nebija ar ko braukt un tagad vēlās no manis piedzīt to naudu, vai viņam tas izdosies?
Abiem bija OCTA un KASKO.
Ēriks Griģis:

1. Ja viņš gribēja tikai braukt, tad nekas nesanāks.
2. Ja viņam auto bija vienīgais ienākumu gūšanas līdzeklis, tad sanāks, bet Jūs sūtiet viņu pie sava OCTA apdrošinātāja, jo šo zaudējumu paredz atlīdzināt OCTA.
3. Ja tiesas procesā vēl kāds gribēs tikt pie Jūsu naudas, tad tiesnesis jau neko no tā nesapratīs un cietušajam tas var izdoties. Uzstādiet pretargumentus - cik dienas viņš izmantoja īrēto auto? cik ilgi servisā remontēja auto? cik dienas apdrošinātājs novilcināja remontu? cik maksāja auto īre dienā? Un tad secinājumus - ka Jūsuprāt pamatota auto īre bija par X dienām, kurās serviss reāli remontēja bojāto auto, auto īre vidēji dienā maksā Y latus, kopumā piekrītat viņam atgriezt X*Y latus.
Lai Jums veicas!
dzeks190, 28.maijs 2010 22:14
Kas varētu būt pie vainas un ko pirmo jāskatās ja nedeg tuvās gaismas? ( spūldzītes un drosinātāji kārtībā) tālās deg!? varbūt kaut kasm bija līdzīgi? Auto: Audi 80 89.g.
Ēriks Griģis:

Pirmo jāskatās, kur atrodas autorizēts serviss!
Turp iesaku Jums doties un pārbaudīt sava automobiļa tehnisko stāvokli.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti