Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Andris, 16.maijs 2010 11:47
Pēc kā ņem mašīnas pašmasas kg ? No kā var atšķirties kg dažādība audi A4 viena gada mašīnas, vienas zem 1800 un citas virs 1800 kg
Ēriks Griģis:

Pašmasa ir atbilstoši valsts standartam nokomplektēta automobiļa masa kopā ar vadītāju, bet bez pasažieriem un kravas.

Viena modeļa un izlaides gada komplektācijā ir atšķirības, piem., degvielas, dzeses vai eļļošanas sistēmu ietilpības dažādiem motoriem nebūs vienādas.
Juris, 15.maijs 2010 16:04
Sveicināti gribētu uzzināt, varbūt kāds zin cik ilgi var uzturēties UK ar auto kas reģistrēts LV? Un kas jādara lai varētu palikt ar LV nr. zīmēm ilgāk UK. Lūgums atrakstīt uz e-mailu jrumjancevs@gmail.com
Liels paldies
Ēriks Griģis:

To jautājiet meklētāja Anglijas tiesību aktos par ceļu satiksmi.
Irēna, 13.maijs 2010 20:43
a. god. Ērik! Iesakiet man man īsti labu auto advokātu, joskādi es nodarīju lielu un tiesa man var likt maksāt tūkstošus.... Lūdzu palīdziet, jo jūs jau nu zināsiet, kas ko prot un nav tikai naudzs izkāsējs! Gaidu. Irēna. Z.
Ēriks Griģis:

Ir cerība, ka nezināmais būs mums tas labais.
Kurš nav naudas izkāsējs - nekomentēšu, jo ir liela māksla tikt pie svešas naudas!
Advokātu ieteiktu izvēlēties tā, kā Jūs gatavotu projektu finansu piesaistei:
1) kāds ir tas zaudējums, ko nodarījāt;
2) kas var Jūs attaisnot;
3) kāds rezultāts procesā ir iespējams;
4) ko Jūs vēlētos, lai advokāts izdara.
Tad pēc rezultāta meklējiet advokātu, sarunājot konsultāciju pie katra no pretendentiem:
a) kurš strādā par lielu naudu;
b) kurš - par mazāku, bet grib tikt pie lielas;
c) kurš prot sarunāt;
d) kurš salaidīs visu dēlī;
e) kurš prot novilcināt;
f) kurš nedarīs neko sliktu un varētu arī nebūt;
...
"īsti" būs visi, kas ir zvērīnāti;
"labi" arī būs visi, ja pratīs Jūs uzklausīt.

Par konsultāciju piesakieties, lūdzu, pa tālruni 26322578
Negadījuma lietas dokumentus paņemiet, lūdzu, līdzi.
dace, 12.maijs 2010 22:16
labdein!luzdu sakiet cik mitsubishi eclipse 2000.gada maksa sajuga cilindrs?un vai sajuga cilindrs ir vienads ar 1998 gada auto un 2000.gadu auto !
Ēriks Griģis:

MML Imports SIA tālrunis uzziņām 67 300 160
vārds Martņš, 12.maijs 2010 10:25
Apdrošinātāji atteicās izmaksāt atlidzibu pa CASKO. Kur varētu pasūtit CSNg datormodelešanu, atveidojot sadursmes mehānismu?
Ēriks Griģis:

Ja jāstrīdās ar apdrošinātāju, iesaku par datormodelēšanu griezties POSTekspert mājas lapā www.postekspert.lv/lat/contacts/

Uzņēmuma galvenie darbības virzieni ir autotehniskās ekspertīzes, ceļu satiksmes negadījumu rekonstruēšana un modelēšana.
T. 29139502
vārds aldis, 11.maijs 2010 18:45
Labdien! Es regulāri braucu uz Krieviju, tādēļ paņēmu zaļo karti uz gadu. Vai man tagad jāņem OCTA braukšanai pa Latviju un Baltiju? Paldies.
Ēriks Griģis:

Ja Zaļā kartē LV simboli ir izsvītroti, tad jāņem!
Juris, 11.maijs 2010 11:38
Jautājums - vai motociklam bremzēšanas ceļš ir garāks, nekā automobilim (uz sausa asfalta) un ja ir, tad kāpēc?
Ēriks Griģis:

Īpaši neatšķiras.
Juris, 10.maijs 2010 17:03
Paskaidroojiet lūdzu, ar ko ir saistīts tas, ka CSDD eksāmenā norādīts, ka motociklam bremzēšanas ceļs ir garāks nekā automobilim, jau iepriekš pateicos.
Ēriks Griģis:

Neredzu pašu jautājumu!
ar4us, 9.maijs 2010 13:18
Golf3 ir nojucis motors nu sakusi degt sarkana lampiņa un zūd tosols, gribu nomainīt motoru,bet nevaru atrast motora kodu???
Ēriks Griģis:

VW serviss Rīgā t. 67241212; 29153302
Andris, 8.maijs 2010 8:11
Audi A4 variants - pa kurieni var nākt salonā Ūdens, aiz sliekšņa ielīmēju atpakaļ korķi-bija izkritis, bet kad lija lietus pa nakti-stāvošai mašīnai- jūtu ka vadītāja pusē grīdiņa paliek slapjāka tāpatās???
Ēriks Griģis:

„Møller Auto Rīga”
T. 67097100, 29274979
nesapratnē, 5.maijs 2010 16:32
Es vēlētos uzzināt vai Latvijā var braukt ar Lielbritānijas tiesībām un ar mašīnu kurai ir labajā pusē stūre?
Ēriks Griģis:

Jā, var! Noteiktā kārtībā un laika robežās.
vārds Teodors Kalniņš, 29.aprīlis 2010 14:25
Vai ir kādi tiesību akti par bremzēšanu?
Ēriks Griģis:

1. MK noteikumi 446
2. MK noteikumi 571
Kā izpildīt šo normatīvo aktu prasības attiecībā uz bremzēšanu, mācu priekšmetā Satiksmes drošība.
Agnese, 29.aprīlis 2010 6:13
Aizmirsu vel pajautat vai ta nav abu vaina jo es tak braucu atpakal un vinam tak vaijadzetu reaget uz sadu situaciju nevis vel stavet.ko jus domajat ka isti tur ir?
Ēriks Griģis:

Paskatieties kādu no "Ķeriet Smartu" filmām vai citu - ar aktiera Bīna piedalīšanos, kā brauc angļi, kur viņi atstāj savus automobiļus, kā viņi to dara! Bezceris ko mainīt, jo, ja viņš nebija aizbēdzis no savas mašīnas, redzot, ka Jūs viņu atpakaļgaitā gatavojaties taranēt, tad viņš bija paralizēts un vnk. nespēja reaģēt!
Palasiet Anglijas satiksmes noteikumus - tur taču gandrīz nekā nav uzrakstīts, salīdzinājumā ar mūsu satiksmes noteikumu rebusiem un krustvārdu galvlaužiem. Jau piemērs, ka viņi dara kā grib, ir tas, ka Anglijā apdzen pa labo, bet brauc pa kreiso pusi!
Galvenais, ka viņu policisti domās, ka Jums patiesi nav taisnības un angļu paralizētajam un valodu zaudējušajam vadītājam, kurš nespēja pat aci pamirkšķināt, kur nu vēl ieslēgt skaņas signālu vai izdvest Jums dzirdamas skaņas, pamanot jūsu automobili nomērķētu triecamies atpakaļgaitā tieši pret viņa lolojumu, nebija pienākums reaģēt. Priecājieties, ja viņa apdrošinātājs nepiesūtīs jūsējam prasījumu atlīdzināt vadītāja izdevumus par ārstēšanos no infarkta vidējā formā!

Visbeidzot - pasmaidiet! Tas nav tas sliktākais, kas var gadīties uz šīs "vientuļās" salas!
Agnese, 29.aprīlis 2010 6:11
man bij cela satiksmes negadijums UK bet es nezinu ka man rikoties.It ka vainiga esmu es , jo atpakal gaita iebraucu masina kas bija man aiz muguras piebraukusi.(tas notika stav laukuma)man tagad prasa apdrosinasanas kopiju bet es nevelos dot jo tur ir mani personas dati.jautajums tad vai man dot vai nedot to masinas apdrosinasanas kopiju?un vai nav jabut distancei starp masinam kad noparkojas?
Ēriks Griģis:

1. Ja notiek negadījums, ar apdrošināšanas datiem abiem iesaistītajiem vadītājiem ieteicams apmainīties, ja kāds no viņiem to pieprasa. Jums vajadzētu zināt otra iesaistītā apdrošināšanas datus, pretī piedāvājot savējos, un otrādi.
2. Ja nevēlaties izpaust datus par sevi, tad uzrādot savu polisi, norakstiet no tās otrajai pusei datus par savu apdrošinātāju, polises numuru, derīguma termiņu, savu vārdu un uzvārdu, tālruņa numuru un automobiļa marku, modeli un reģistrācijas numuru. Norakstītos datus atdodiet otrajai pusei.
3. Braucot atpakaļgaitā Jūs, diemžēl, nepārliecinājāties par drošību. Vajadzēja izkāpt no automobiļa un parādīt aizmugurējam žestus, lai viņš saprot, ko grasāties darīt! Reizē Jūs spētu novērtēt, cik daudz Jūs drīkstēsiet pabraukt savu automobili atpakaļgaitā, lai neradītu konflikta situāciju ar vadītāju, kurš visu mūžu ir braucis pa "aplamo" ceļa pusi!
4. Ja tiek sastādīts saskaņotais paziņojums, tad Jūsu dati atklāsies.
Arvis, 28.aprīlis 2010 16:20
Labdien, ziemaa manis vadiitaa automashiina tika iesaistiita CSN - uz slidena celja aizmuguree braucoshais shoferis neieveeroja distanci un iegruuda mani priekshaa staavoshajaa mashiinaa. Policija par vainiigu atzina aizmugureejo shoferi, kaa rezultaataa veersaamies pie vinja octas apdroshinaashanas kompaanijas.
Bojaajumi manai mashiinai nebija lieli - skraapeejumi uz abiem bamperiem, sabojaats bagazhnieks, salociits izpuuteejs un nestraadaajoshi parkinga sensori. Jaapiebilst, ka uz bagaazhnieka un aizmugureejaa bampera jau pirms CSN bija noveerojama korozija, kas 2,5 meeneshu laikaa, kameer apdroshinaataaji deva zaljo gaismu uz auto remontu, pastiprinaajaas.
Mashiina tika nodota servisaa, no kurienes peec nepilnaam 2 nedeeljaam sanjeemaam pazinjojumu, ka deelj korozijas vinji tomeer nelaboshot automashiinu, ja mees nepiemaksaasim vairaak kaa 300 ls, jo apdroshinaataaji visdriizaak atteikshoties segt visus izdevumus.
Lasot apdroshinaataaju liigumus, visur ir mineets, ka tie neizmaksaa atliidziiba, ja "...zaudējumi radušies laika apstākļu iedarbības (korozija, saplaisāšana u.c.), transportlīdzekļa ekspluatācijas īpašību pasliktināšanās, nodiluma, nolietojuma vai citu līdzīgu procesu rezultātā". Tomeer manaa gadiijumaa tieshie zaudeejumi radaas cilveeka neuzmaniigas braukshanas rezultaataa. Apzinoties, ka korozija mashiinai bija pirms CSN, es uzstaaju tikai uz to, lai automashiinai tiek salaboti CSN rezultaataa radushies bojaajumi.
Vai apdroshinaashanas kompaanija driikst atteikt remontu un vai shaadaa situaacijaa ir iespeejams ar vinjiem ciiniities?

Paldies
Ēriks Griģis:

Apdrošinātāji, taču, nav atteikušies apmaksāt automobiļa remonta izdevumus!
Jums nav jācīnās ar apdrošinātāju!
Jums kāds ir iedomājies paprasīt naudiņu.
Vajadzētu noskaidrot, cik ilgā laikā Jūsu automobilim sola remontu pabeigt.
To pašu variet noskaidrot pie apdrošinātāja, papildus uzzinot, vai par remonta kavējumu apdrošinātāja izvēlētā remonservisā apdrošinātājs papildus atlīdzina, maksājot soda naudu par katru nokavēto dienu, ja zaudējumu atlīdzināšanas vilcināšana ir saistīta ar apdrošinātāja izvēlēto un Jums piedāvāto remontservisu.
vārds Guntis, 26.aprīlis 2010 22:59
Kadiem dokumentiem jabut Irija pirktai automasinai ar LT registraciju,lai dotos uz Latviju?
Ēriks Griģis:

Drošāk būs, ja saņemsiet atbildes, izmantojot CSDD informācijas tālruni 67025777
Juris, 26.aprīlis 2010 22:18
Sveicināti! Ziemā notika neliels CSN Rīgā, kurā tika bojāta stāvoša automašīna ar manu busiņu. Tas viss notikās man nemaz nemanot, respektīvi, braucot nedaudz sanesa auto, taču ka būtu bijusi sadursme nemaz nepamanīju un turpināju ceļu. Tam visam bija liecinieks, kas piefiksēja mana auto numuru un izsauca ceļu policiju. Pēc tam tiku izsaukts uz meklēšanas nodaļu Gaujas ielā, tur godīgi, paskaidrojumā izstāstīju kā viss notika. Apskatot manu busiņu ar pavisam nelielu skrāpējumu sānu bamperī, eksperts atzina, ka tiešām varēju neko nesajust. Rezultātā man administratīvā lietu izskatīšanas komisija piespriedas lēmumu: izteikt brīdinājumu, bez naudas soda un citām sankcijām. Šodien saņēmu no cietušā autovadītāja apdrošinātāja regresa prasību pret mani par noteiktu summu, pamatojoties uz ceļu policijas protokolu, kur minēta CSN notikuma vietas atstāšana. Sakiet, vai ir iespējams apstrīdēt šo prasību, ja administratīvā protokola lēmumā nav nekas minēts, ka es būtu pametis CSN notikuma vietu apzināti un faktiski mana vaina ir pilnībā attaisnota?
Ēriks Griģis:

Pēc Jūsu rakstītā, liekas, ka jā, var apstrīdēt. Lai to veiktu, nepieciešama jurista konsultācija.
Apdrošinātāji ir ņēmuši vērā tikai to, ko policija fiksēja sākumā - ka atstājāt negadījuma vietu. Viņi nav ievērtējuši turpmāko - ka sadursmi varējāt arī nepamanīt. Ar to vajadzētu saistīt Jūsu pretargumentāciju regresa prasībai.
sandis, 26.aprīlis 2010 19:26
sveiki, veeleejos uzzinaat, cik maksaa tagad vieglaa auto paarrakstiishana??
Ēriks Griģis:

Tā nav tikai viena summa, kas jāsamaksā.
1. www.csdd.lv/?pageID=1096007743
2.CSDD informācijas tālrunis 67025777
ivans, 26.aprīlis 2010 16:50
LAPK 149.4.pants.14.daļa kada ir atbildiba par so punktu
Ēriks Griģis:

No LAPK 03.03.2010 redakcijas:
"...
Par citu šajā kodeksā neminētu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu — izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecu latu apmērā.
..."
vārds - Ināra, 24.aprīlis 2010 12:10
Apstrīdēt var gadījumā, ja likumā noteikto regresa prasību aprošinātājs nav noteicis pareizi, kad regress ir jāpierāda. Gadījumi, kad regress apdrošinātājam nav jāpierāda, - nav pagarināts vai noslēgts OCTA līgums.

Labdien ,tas ir no Jūsu vēstules ,kurā Jūs man atbildējāt par atlīdzibu apdrošināšanas kompanijai,kura izmaksaja naudu cietušajai ,bet tagad pieprasa naudu no mana drauga ( izraisīja avāriju uz manas meitas mašīnas ) . Mans jautājums ,kas tā ir regresa prasība ? Un kurai pusei bija jābūt noslēgtam vai pagarinātam OCTA līgumam?
Ēriks Griģis:

1. Regresa prasību piemēro personai, kura ļaunprātīgā nolūkā vai aiz rupjas neuzmanības ir bijusi vairāk nevīžīga pret cita dzīvību, veselību, īpašumu vai mantu, nekā pret savējo.
2. Regresa prasība - zaudējumu atlīdzības vēlāka piedziņa no vainīgā, kad tas tiesību aktos ir noteikts.
3. Regresa prasība ir gadījumi, kad vainīgajam jāmaksā par izraisītā avārijā nodarītiem zaudējumiem no paša kabatas, lai gan ir spēkā esoša OCTA apdrošināšana.
4. Regresa prasībā apdrošinātājs ietver zaudējumu atlīdzināšanas, ekspertīzes un atlīdzības lietas administrēšanas izdevumus.
5. Regresa rasība tiek no LTAB apdrošinātājs piestāda gadījumos, kad īpašnieks vai automobiļa vadītājs CSNg rezultātā ar automobili (transportlīdzekli) ir nodarījis zaudējumu trešajai personai un nav apdrošinājis īpašnieka atbildību uz konkrēto automobili. Regresa prasība neattiecas uz tiem automobiļa vadītājiem, kas vada automobili, saņemot par to atalgojumu, kas atrunāts darba devēja un darba ņēmēja auditējamā vērtībā - darba līgumā.
6. Regresa prasība par rupju neuzmanību.
Neuzmanība ir rupja, ja kāds rīkojas augstākā mērā vieglprātīgi un nevērīgi vai mazāk rūpējas par viņam uzticētām svešām lietām un darīšanām nekā par savām paša, vai arī uzsāk tādu darbību, kuras kaitīgums un bīstamība nevarēja un nedrīkstēja palikt viņam nezināmi.
7. Rupja neuzmanība ir pielīdzināma
personas ļaunprātīgai rīcībai,
kad tā pārkāpj tiesību aktos noteiktās prasības ceļu satiksmē,
apzinās savu pārkāpumu un
ar savu rīcību (bezdarbību) pārkāpumu pastiprina,
nodarot zaudējumus trešajai personai.

Jūsu gadījums.
a) Jūsu draugs vada Jūsu (vai savai) meitai piederošu automobili. Protams, radniecībai, draudzībai vai pazīšanās faktoram nav nozīmes.
b) Meitas - auto īpašnieka OCTA līgums ir beidzies.
c) Tiesīgajam lietotājam - Jūsu draugam ir pienākums pārliecināties par OCTA spēkā esamību un noslēgt jaunu OCTA līgumu uz meitas vārda, ja iepriekšējais ir beidzies. Protams, ja viņš nav darba attiecībās ar meitu.
d) Apdrošinātājs ir tiesīgs piestādīt regresa prasību vadītājam, ja tas izraisījis CSNg ar automobili, uz kuru nav noslēgts īpašnieka (meitas) OCTA līgums.
e) Ja draugs nebūs spējīgs izpildīt regresa prasību, tad apdrošīnātājs to piestādīs meitai par rupju neuzmanību, nododot vadīt savu automobili vadītājam, kuram nav zināšanas par to, vai viņš ar sev uzticēto automobili drīkst vai nedrīkst piedalīties ceļu satiksmē.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti