jānis, 21.marts 2018 10:29
Labdien!
Man ir radusies situācija saistībā ar CSDD braukšanas eksāmena rezultātu pārsūdzēšanu braukšanas instruktora nekompetentās attieksmes un zin;āšanu trūkuma dēļ. Pārsūdzot eksāmena rezultātus CSDD ( turpmāk iestāde) man sniedz atbildi, kurā BŪTISKUS pārkāpumus no instruktora puses konstatējusi neesot, kā arī pieņēma man kā privātpersonai nelabvēlīgu lēmumu un eksāmena rezultātu atstāja nemainīgu. Administratīvo aktu iesniedzu pārsūdzēšanai Administratīvajā rajona tiesā, jo šajā gadījumā uzskatu, ka iestādes attieksme ir negodprātīga piesedzot instruktora nekompetenci. Jutājums vairāk ir par to, vai administratīvā akta pārsūdzēšanas laikā es varu atkārtoti likt CSDD vadīšanas eksāmenu citā CSDD nodaļā, jo pieļauju iespēju, ka konkrētjā man to vairs nebūs tik vienkārši nokārtot. Šajā gadījumā ir runa nevis par naudu un laiku, bet par taisnību, taču ēnas puse ir tā, ka izskatīšana tiesā ir noteikta tikai pēc pieciem mēnešiem un ja nav iespējams likt eksāmenu atkārtoti, tad zaudētājs šajā dadījumā esmu es pats, par cik vadīšanas eksāmens ir jānoliek gada laikā no autoskolas pabeigšanas. Manā gadījumā tas būs septembrī. Sajā gadījumā tas ir principa jautājums un galvenais, vai pārsūdzēšanas laikā es varu kārtot braukšanas eksāmenu atkārtoti.
Jau iepriekš paldies.
Ēriks Griģis:
Varat kārtot no jauna un arī citā CSDD nodaļā!
Ja beigās rezultāts būtu Jums labvēlīgs, tad Jums braukšanas eksāmens jaatkārto, tikai bez maksas.
Vai Jums ir eksāmena video?
Kārtojot eksāmenu no jauna līdz tiesas spriedumam, Jūs atzīsiet iepriekšējā savu nekompetenci (savas kļūdas)!
Zināšanai!
Eksāmenus CSDD pieņem inspektors ne instruktors. Eksāmena laikā vērtē Jūsu vadītāja kompetenci piedalīties ceļu satiksmē atbilstoši reglamentam:
www.csdd.lv/dokumenti/reglamenta...
Ja Jūsu sūdzībā nebūs izmantoti vārdi pēc reglamenta vai izmantoti aplami nosaukumi eksāmena pieņēmējam, tad lietu "pati jau norakāt"!
Voldemārs Mateuss, 18.marts 2018 8:18
Labdien!
Vēlreiz par to autopacēlāju!
MK nr. 279 noteikumos d apakšpunktā ir minētas 7,5 tonnas, uz ko tās atiecās? Manas automašīnas pilna masa ir 16 tonnas!
Ēriks Griģis:
Autokrāna vadītājam, kas pēc darba līguma ir pacēlāja vadītājs, pēc Regulas nevajag uzskaitīt darba laikus, ja darba devējs to nav paredzējis, kā iepriekš rakstīju!
Regula un PM 7,5 tonnas attiecas uz transportlīdzekļiem, ar kuriem pārvadā kravas vai pasažierus!
Regula un tahogrāfs neattiecas uz autokrāna vai autopacēlāja vadītāju, kas nepārvadā kravas!
Jums nepieciešams ātruma ierobežotājs, ja to nosaka MK noteikumi, un samaksa par ceļu izmantošanu, arī OCTA!
Ja pacēlājs velk piekabi, tad gan automobilī vajadzīgs tahogrāfs!
Aigars Šmits, 2.marts 2018 8:40
Labdien, Griģa kungs.
Apmeklējot pie jums kursus uz BE kategoriju, jau minēju par mana tēta problēmu ar darba stundu uzskaites kārtību.Nosūtu jums situācijas aprakstu. Sakiet lūdzu kā rīkoties manam tētim ar darba laika stundu reģistrāciju? Viņš plkst 7-8 no rīta aizved skolēnus uz skolu. visu dienu viņš ar autobusu nebrauc. pēcpusdienā atkal ap plkst 16..17 izvadā bērnus mājās no skolas. plkst 18 ir brauciens no Mazsalacas uz Valmieru uz teātra izrādi. Izrāde beidzas pēc plkst. 22. Pēc šī laika sadalījuma, nepārkāpjot likumu, atgriezties Mazsalacā viņš nedrīkst, jo ir pārsniegts 15 stundu darba režīms. Kā jūs ieteiktu rīkoties? ar cieņu, Aigars
Ēriks Griģis:
1. Vienkāršākie divi risinājumi būtu, ja uz teātra izrādi vai 7:00 no rīta pēc izrādes skolniekus vestu cits vadītājs!
2. Grūtāk būtu izmainīt darba grafiku, ko autovadītājs pats nespēj mainīt.
Ieteikums grafika maiņai!
2.1. No 8:00 līdz 16:00 ir brīvas 8 stundas, kas nav nepieciešamās deviņas saīsinātai ikdienas atpūtai. Viena stunda pietrūkst. Bet tas ir pietiekoši, lai būtu vismaz 3 stundas, kas nepieciešamas dalītas ikdienas atpūtas pirmai daļai.
2.2. Ja no teātra izrādes vadītājs atgriežas ap 23:00, tad atkal paliek 8 stundas līdz 7:00, kad ir jāsāk vest skolnieki. Viena stunda pietrūkst, lai varētu atpūsties vismaz 9 stundas un ar to iegūtu dalīto regulāro ikdienas atpūtu (3+9).
3. Te nepieciešama rīta grafika maiņa dienā pēc teātra izrādes. Skolniekiem būtu jāsāk mācīties 9:00, jo šoferis nedrīkst izbraukt pēc viņiem agrāk par 8:00 rītā!
Marika, 26.februāris 2018 9:28
Jautājums. Manā īpašumā nonācis transports bez papīriem. Gribētos to lietu sakārtot. Kur vērsties, lai varētu iegūt kādas ziņas par transporta īpašnieku? Kā pareizāk rīkoties?
Ēriks Griģis:
Par īpašnieku ziņu nebūs!
Par pārējo:
"...Izmantojot CSDD mobilo aplikāciju, ierakstot pieprasījuma logā un nosūtot transportlīdzekļa reģistrācijas numuru (bez atstarpēm), piemēram, AA1111), iespējams iegūt šādu informāciju:
•marka, izlaiduma (1.reģistrācijas) gads, krāsa, degvielas tips u.c.;
•nobraukums (no katras tehniskās apskates Latvijā);
•valsts, no kuras ievests Latvijā;
•īpašnieku skaits Latvijā;
•īpašnieks maiņu datumi;
•pēdējās tehniskās apskates Latvijā dati un detalizēts vērtējums;
•iepriekšējo tehnisko apskašu Latvijā datu detalizēts vērtējums (sākot ar 2010.gada decembri);
•ekspluatācijas nodokļa likme un nomaksa esošajā gadā;
•uzņēmuma vieglo transportlīdzekļi nodokļa likme;
•reģistrēto aizliegumu esamība vai neesamība; ..."
šeit
www.csdd.lv/par-latvija-registre...
Aigars, 22.februāris 2018 18:05
Labdien.
Jautājums par bojāto mantu novērtējumu pēc CSNg.
Sakiet lūdzu, kā cietušajam novērtēt mantas vērtību, kuras kļuvušas nelietojamas pēc CSNg? Vainīgā auto apdrošinātājs saka - Ok, iesniedziet, izskatīsim, samaksāsim.
Labi, skaidrs, ka esošās tehniskās lietas kuras bojātas negadījumā (dators, telefons) ir zināmi iegādes gadi un cena. Bet kā būt ar drēbēm (mētelis, džinsi, zābaki, apakšveļa, cimdi, cepure, brilles u.c.), kuri ir saplēsti, asiņaini un mediķu sagriezti glābjot personu kritiskā situācijā? Vai pastāv kāds regulējums, tabula vai noteikumi kā veikt šādus aprēķinus ?
Paldies.
Ēriks Griģis:
13. Video-audio tehnikas, fotoaparātu, mobilo tālruņu, datortehnikas un tml. iekārtu vai priekšmetu (turpmāk – tehnika) apskates laikā nepieciešams apkopot un apskates protokolā norādīt šādas ziņas par CSNg rezultātā bojāto tehniku:
13.1. īpašuma vai iegādi apliecinoši dokumenti (pirkuma līgums, iegādes čeki, garantijas talons u.tml., ja tādi ir pieejami);
13.2. tehnikas iegādes vērtība (ja nav iegādi apliecinošu dokumentu, jaunas šādas tehnikas pārdošanas vērtība tās iegādes brīdī - sākumvērtība);
13.3. tehnikas ražotājs un marka;
13.4. identifikācijas dati (ja tādi ir);
13.5. ekspluatācijas ilgums (gados un mēnešos);
13.6. ekspluatācijas intensitātes rādītāji (nolietojums, u.tml.);
13.7. tehniskā un vizuālā stāvokļa novērtējums;
13.8. iepriekšējie bojājumi (bojājumi, kas nav cēloniskā sakarā ar CSNg);
13.9. cita vērtību ietekmējoša informācija (veiktie remonti u.tml.).
14. Apdrošināšanas atlīdzības aprēķinu veic novērtējot tehnikas stāvokli uz CSNg brīdi, kā arī nosakot tehnikas bojājuma vai bojāejas cēlonisko saistību ar konkrēto CSNg un aprēķinot CSNg rezultātā radušos zaudējumu apjomu.
15. Tehnikas remonts tiek uzskatīts par ekonomiski nepamatotu, ja tehnikas CSNg rezultātā radušos bojājumu atjaunošanas remonta izdevumi pārsniedz 70% no tehnikas vērtības pirms CSNg.
16. Ja apdrošinātājs atzinis bojātās tehnikas atjaunošanas remontu par pamatotu, un zaudējumi tiek atlīdzināti naudas izmaksas veidā, apdrošinātājam ir jānorāda iespējamā vieta, kurā atbilstoši apdrošinātāja sastādītajam zaudējuma aprēķinam iespējams veikt bojātās tehnikas atjaunošanas remontu.
17. Tehnikas bojāejas gadījumā ir jābūt pamatojumam šī fakta konstatācijai (vai tehnikas atjaunošana vispār nav iespējama vai arī atjaunošanas remonts nav ekonomiski pamatots).
18. Tehnikas vērtības pirms CSNg noteikšanai var izmantot šādas metodes:
18.1. tirgus pētījumu metodi, kuru izmantojot, veic tirgus vērtību apkopojumu par vērtējamās tehnikas pieejamajiem piedāvājumiem tirgū un nosaka konkrētās tehnikas vērtību pirms CSNg;
18.2. tehnikas sākuma vērtības samazinājuma metodi, kuru izmanto gadījumos, ja nav iespējama tirgus pētījuma metodes izmantošana.
19. Neatkarīgi no pielietotās tehnikas vērtības pirms CSNg noteikšanas metodes, no noteiktās vērtības ir atskaitāmi nepieciešamie izdevumi konstatēto, bet nenovērsto lietas defektu, kas nav saistāmi ar konkrēto CSNg, novēršanai.
20. Tehnikas vērtību pirms CSNg, izmantojot tirgus pētījumu metodi, aprēķina pēc formulas:
VTapr = VTT – VTDef (EUR), kur:
VTapr - aprēķinātā tehnikas vērtība uz CSNg brīdi, pēc tirgus pētījumu metodes (EUR);
VTT - saskaņā ar apkopotajiem tirgus piedāvājumiem, noteiktā konkrētās tehnikas vērtība pirms CSNg (EUR);
VTDef – ja ir tikuši konstatēti tehnikas defekti, kas nav saistāmi ar konkrēto CSNg, nepieciešamie izdevumi šo defektu novēršanai (EUR).
21. Tehnikas vērtību pirms CSNg, izmantojot sākuma vērtības samazinājuma metodi, aprēķina pēc formulas:
VTS = (VST x FT) – VTDef (EUR), kur:
VTS - aprēķinātā tehnikas vērtība uz CSNg brīdi, pēc sākuma vērtības samazinājuma metodes (EUR);
VST - tehnikas sākuma vērtība (EUR);
VTDef – ja ir tikuši konstatēti tehnikas defekti, kas nav saistāmi ar konkrēto CSNg, nepieciešamie izdevumi šo defektu novēršanai (EUR);
FT - koeficients (robežās no 0.20 – 0.94), kas norāda tehnikas fizisko un ekonomisko nolietojumu, atkarībā no ekspluatācijas ilguma (koeficienta vērtības skat. 4.pielikuma 5.tabulā).
22. CSNg laikā trešajai/cietušajai personai mugurā esošā apģērba un apavu, kā arī citu ar viņu saskarsmē vai līdzi esošo personisko lietu (turpmāk tekstā – lietas) apskates laikā nepieciešams apkopot un apskates protokolā norādīt šādas ziņas par CSNg rezultātā bojāto lietu:
22.1. īpašuma vai iegādi apliecinoši dokumenti (pirkuma līgums, iegādes čeki u.tml. ja tādi ir pieejami);
22.2. lietas iegādes vērtība (ja nav iegādi apliecinošu dokumentu, jaunas šādas lietas pārdošanas vērtība tās iegādes brīdī - sākumvērtība);
22.3. lietas ražotājs;
22.4. identifikācijas dati (ja tādi ir);
22.5. iegādes gads vai ekspluatācijas ilgums (gados un mēnešos, ja to ir iespējams noteikt);
22.6. ekspluatācijas intensitātes rādītāji (nolietojums, u.tml.);
22.7. tehniskā un vizuālā stāvokļa novērtējums;
22.8. iepriekšējie bojājumi (bojājumi, kas nav cēloniskā sakarā ar CSNg);
22.9. cita vērtību ietekmējoša informācija.
23. Apdrošināšanas atlīdzības aprēķinu veic novērtējot lietas stāvokli uz CSNg brīdi, kā arī nosakot lietas bojājuma vai bojāejas cēlonisko saistību ar konkrēto CSNg un aprēķinot CSNg rezultātā radušos zaudējumu apjomu.
24. Ar lietas atjaunošanas izmaksām saprot pamatotus bojātās lietas tīrīšanas, atjaunošanas remonta, u.c. izdevumus. Lietas bojāejas gadījumā ir jābūt pietiekošiem pierādījumiem un pamatojumam šī fakta konstatācijai (vai lietas atjaunošana vispār nav iespējama vai arī atjaunošana nav ekonomiski pamatota).
25. Lietas vērtības pirms CSNg noteikšanai var izmantot šādas metodes:
25.1. tirgus pētījumu metodi, kuru izmantojot, veic tirgus vērtību apkopojumu par vērtējamās lietas pieejamajiem piedāvājumiem tirgū un nosaka konkrētās lietas vērtību pirms CSNg;
25.2. lietas sākuma vērtības samazinājuma metodi, kuru izmanto gadījumos, ja nav iespējama tirgus pētījuma metodes izmantošana.
26. Neatkarīgi no pielietotās lietas vērtības pirms CSNg noteikšanas metodes, no noteiktās vērtības ir atskaitāmi nepieciešamie izdevumi konstatēto, bet nenovērsto lietas defektu, kas nav saistāmi ar konkrēto CSNg, novēršanai.
27. Lietas vērtību pirms CSNg, izmantojot tirgus pētījumu metodi, aprēķina pēc formulas:
VLT = VTL – VLDef (EUR), kur:
VLT - aprēķinātā lietas vērtība uz CSNg brīdi, pēc tirgus pētījumu metodes(EUR);
VTL - saskaņā ar apkopotajiem tirgus piedāvājumiem, noteiktā konkrētās lietas vērtība pirms CSNg(EUR);
VLDef – ja ir tikuši konstatēti lietas defekti, kas nav saistāmi ar konkrēto CSNg, nepieciešamie izdevumi šo defektu novēršanai (EUR).
28. Lietas vērtību pirms CSNg, izmantojot sākuma vērtības samazinājuma metodi, aprēķina pēc formulas:
VEUR = (VSL x FL) – VLDef (EUR), kur:
VEUR - aprēķinātā lietas vērtība uz CSNg brīdi, pēc sākuma vērtības samazinājuma metodes (EUR);
VSL - lietas sākuma vērtība (EUR);
VLDef – ja ir tikuši konstatēti lietas defekti, kas nav saistāmi ar konkrēto CSNg, nepieciešamie izdevumi šo defektu novēršanai (EUR);
FL - koeficients (robežās no 0.3 – 0.9), kas norāda lietas fizisko un ekonomisko nolietojumu, atkarībā no ekspluatācijas ilguma (koeficienta vērtības skat. 4.pielikuma 6.tabulā).
5. tabula
Gadi Mēneši Vērtības samazinājums*, % Koeficients, FT
1.......6.............12.5........................ 0.875
........12............25.0........................ 0.75
2......18.............37.5........................0.625
........24............50.0.........................0.50
3......30............65.0.........................0.35
.......36.............80.0.........................0.20
4...vairāk kā 36....80.0.........................0.20
6. tabula
Gadi Mēneši Vērtības samazinājums*, % Koeficients, FT
1.......6.............15...........................0.85
........12............30...........................0.70
2......18.............45...........................0.55
........24............60...........................0.40
3......30.............70...........................0.30
....vairāk kā 36....70............................0.30
* - starpvērtību gadījumos, vērtības samazinājumu nosaka ar ekstrapolācijas metodi, ņemot par pamatu dienu skaitu.
Andris Mežs, 21.februāris 2018 19:52
kas maksā par avāriju ja sveša persona izraisa avariju bet mešīnai ir octa? apdrošināšana sedz zaudējumus vai vadītājs ?
Ēriks Griģis:
Kaut bikiņ skaidrāk būtu iemācījies uzrakstīt...!
1. Ja notiek CSNg, tad pēc OCTA likuma cietušo nosaka un zaudējumus tam atlīdzina zaudējumus nodarījušā automobiļa OCTA apdrošinātājs.
2. Ja sveša persona ar Jūsu auto izraisa CSNg, tad cietušajam zaudējumus atlīdzina Jūsu OCTA apdrošinātājs.
Jums, slēdzot nākošo OCTA apdrošināšanas līgumu, tiks paaugstināta prēmija.
3. Ja sveša persona ar Jūsu auto izraisa CSNg un apdrošinātājs nosaka, ka tas ir regresa gadījums, tad regresa prasību, atmaksāt atlīdzinātos zaudējumus + ekspertīzes un administratīvās izmaksas, piestāda OCTA apdrošinātājs auto īpašniekam, t.i. Jums.
4. Ja sveša persona ar svešu automobili izraisa CSNg un rada zaudējumus Jūsu automobilim, tad zaudējumus atlīdzina svešā automobiļa OCTA apdrošinātājs.
5. Ja svešā persona nav svešā automobiļa tiesīgais lietotājs, bet izmantojis to prettiesiski un nodarījis zaudējumus Jūsu automobilim, tad atlīdzība pēc OCTA likuma Jums nepienākas.
Jums ir tiesības meklēt vadītāju un, ja izdodas viņu atrast, tad iesniegt tiesā prasību pret zaudējumu nodarījušo personu.