Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Jolanta, 29.decembris 2017 8:40
Ar juristiem ir tā, ka grib, lai maksā tikai naudu, bet rezultāta nav. Pat nezinu, ko lai dara?
Ēriks Griģis:

Lai cik bēdīgi tas Vecam gadam aizejot neliktos, regresa prasība ir piestādīta par to, ka satiksmes negadījumā zaudējumus nodarījušais auto īpašnieks nebija apdrošinājis savu atbildību uz auto (OCTA). Regress ir tāpēc Jums (vīram) piestādīts desmit gadu laikā, ka uz neapdrošināto (izraisītāju) regresa prasību iespējams piestādīt 10 gadu laikā no atlīdzības izmaksas dienas.
Parastais regresa piestādīšanas termiņš apdrošinātajam OCTA līgumu noslēgušajam ir trīs gadi.
Savās lekcijās satiksmes negadījumā "cīņu par savu eksistenci" (pret apdrošinātāja noklusēto) es iedalu divās daļās:
1) satiksmes negadījuma zaudējumu vadība (regulēšana) negadījuma vietā;
2) tā paša satiksmes negadījuma, tikai nu jau pēc negadījuma, kas sauksies par apdrošināšanas gadījuma, atlīdzības (citam zaudējuma, citam regresa iespējamības) vadība (regulēšana) pie apdrošinātāja.
Tas, kas Jūsu gadījumā netika izdarīts, ir nenoņemtais (neapstrīdētais) policijas uzliktais APK sods. Ja nebija noslēgts vai spēkā esošs OCTA apdrošināšanas līgums, tad auto vadītājs nedrīkstēja parādīties kā vainīgais APK protokolā.
i) Visi spēki bija jāpieliek, lai OCTA līgums, izbraucot ceļu satiksmē, būtu bijis noslēgts vai būtu spēkā esošs!
ii) Un visi spēki jebkurā gadījumā bija jāpieliek, lai ceļu satiksmē nevarētu rasties jautājums, par braukšanu pie sarkanā luksofora signāla!
iii) Arī pēc negadījuma, kas ir raksturīgi Latvijā, neparādītos ieraksts APK protokolā "brauca pie sarkanā"!
Tā kā visas pārsūdzēšanas iespējas par "izraisīto satiksmes negadījumu" ir sen pagājušas, negadījuma regulēšana nav vairs iespējama, dokumenti, visticamāk, izmesti tos neapstrīdot, nezinot, ka desmit gadu laikā negaidot var uzrasties regress, tad apdrošinātājs droši var paņemt savu peļņu no stūrī iedzītā!
Juristam būtu jāzin manis aprakstītais, tāpēc Jūsu nojauta ir pareiza. Zinot jau iepriekš par savu kapitulāciju apdrošinātāja priekšā, jurists prasītu no Jums 20% no regresa summas pirms prasības sagatavošanas iesniegšanai pirmās instances tiesā, kas parasti ir vismaz 500 eiro (par savu sakāvi).
Riktīgs advokāts konsultācijā par 30 eirām pateiktu, ka uzsākt lietu ir bezcerīgi, jo sargās savu reputāciju.

Lekciju "Ko autovadītājam noklusē apdrošinātājs" Saldus autoskolā Kuldīgā 95. koda lekciju ciklā sākšu lasīt 03.01.2018.
Vēl ir palikušas dažas brīvas vietas, piesakoties šogad pa tālruni 29 194 359!
Jolanta, 28.decembris 2017 0:31
Sakiet lūdzu ko darīt? 2009.gadā ir notikusi autoavārija. Mana vīra auto nebija octa apdrošināšana. Tagad Ltab no vīra pieprasa segt zaudējumus, kas izmaksāti īpašniekam kura auto gājis bojā sadursmes rezultātā krustojumā. Bet pierādījumi, ka vīrs iebraucis krustojumā pie sarkanās gaismas signāla nav.
Ēriks Griģis:

Lai tiktu pie cita naudas, tādu paņēmienu izmanto.
Ieteiktu griezties pie advokāta.
Linards, 27.decembris 2017 21:41
Sveiki! Jautājums par Opel Corsa 1.3 cdti 2004. izlaiduma gads.
Man vajadzētu pieliet motoram eļļu, bet īsti nezinu kāda ir lieta iepriekš.. Kādu vajadzētu/varētu liet šādam motoram? Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

Jautājiet tikai Opel pārstāvim!
ludmila, 27.decembris 2017 18:14
labvakar.Auto no Itālijas VOLVO S60 2007.g.Uz tablo dzeltena bridinajuma zīme un uzraksts SCADENZA tangliando (izbeigšanas kupons).Ko tas nozīme?Mani uztrauc/Piedodiet par jautājumu.Būšu patecīga,ja saņemšu atbildi.
Ēriks Griģis:

Tehnikais derīgums beigsies vai derīguma kupons beidzas!
Uzstādiet saprotamu valodu, meklējiet automobiļa tehniskajā informācijā, kas beidzas... Apstipriniet ar OK un meklējiet tālāk!
Vai griežaties pie markas pārstāvja!
Var nozīmēt:
• Eļļas un eļļas filtra nomaiņa
• Šķidruma līmeņa papildināšana (izņemot degvielu)
• Mehāniskās nodiluma, drošības un kļūmju nolasīšanas kontrole
• Nēsāto detaļu nomaiņa saskaņā ar ieteikumiem transportlīdzekļa lietošanas un tehniskās apkopes brošūrā
• Vizuālās kontroles nepieciešamība
Vizuālās pārbaudes ietver: 1) logu un stiklu, 2) emblēmas 3) lukturi priekšā un aizmugurē 4) drošības jostas vadītāja un pasažieru 5) sajūga pedāļa stāvokļa 6) bremzes pedāļa stāvokļa 7) stāvbremzes sviras vai elektroniskās 8) skaņas signāla stāvoklis un darbība 9) stikla tīrītāji 10) apgaismojums un signalizācija 11) riepu spiediens (ieskaitot rezerves vai derīguma termiņš pagaidu remonta komplekts) 12) priekšējo bremžu kluču nodilums 13) akumulators 14) amortizatori 15) stūres grozāmāboli un sviru balsti 16) vizuāla pārbaude izplūdes sistēmai 17) šķidrumu līmeņu kontrole 18) stikla mazgāšanai līdz 2 litriem
...utt.
Madars, 26.decembris 2017 22:56
Labdien.
Jautājums ir par VW Golf 3, 1997. gads, benzīns, 1,6 motors.
Problēma ir neregulāra, bet par sevi liek manīt aptuveni gadu. Piemēram braucot, pēkšņi sāk a/m raustīties, nereaģē gāzes pedālis, un tad noslāpst. Ātrumam nav nozīmes, tas notiek pie 50 km, gan 90 km.Apstājoties un stāvot krustojumā, neitralajā, noslāpst.Var nobraukt dienā 14 km viss būs kārtībā, bet otrā dienā ik pēc 1 km slāps nost vai nobraukt pāris mēnešus bez problēmām.Nav atšķirības, silts vai auksts, sauss vai mitrs. Pie datora neko neuzrāda, kļūdu nav. Signalizācijas a/m nav.
Varbūt ir kādi ieteikumi.
Paldies.
Ēriks Griģis:

Šprekste vai zupa!
Kad bērnībā braucu ar benzīna motoriem un serviss šādos gadījumos man bija par dārgu, tad sāku pārbaudīt pats spriegumus ķēdēs, to kritumus, degvielas padevi pa posmiem un, cik iespējams, mainīt visu pēc kārtas elektro un degvielas piegādes sistēmās!
aivars, 25.decembris 2017 13:46
pie ratu nobuksesanas momenta uzkapj temperatura un izdzen dzesesanas skidrumu.
Ēriks Griģis:

Remontserviss jau gaida, lai noteiktu, kā straujš motora apgriezienu skaita pieaugums var palielināt spiedienu dzeses sistēmā!
aivars, 24.decembris 2017 13:14
man ir audi 80 b3 ar elektronisko karburatoru,kuram vairs nedarbojas vienmērīgi tukšgaita.Nomainīju starpliku zem karburatora nekas nemainījās.Vai varat dot padomu kur meklēt aizsstājēju,vai ieteikt speciālistu?Paldies.Ja kāds cits var līdzēt-25411129.
vilnis, 20.decembris 2017 17:50
Labdien!Varbūt mans jautājums nebūs par jūsu tēmu,bet citur neko citu neatradu.
Man pieder 1988 gada VOLVO 740 TD.Meklēju sakarīgu,zinošu auto elektriķi,kurš pārzin VOLVO elektroiekārtu. Problēma ir ar 5. ātrumu ,braucot pats atslēdzas,un vēl daži sīkumi.
Ēriks Griģis:

Iesaku meklēt kļūdu ar datoru. Tam nevajag elektriķi, bet gan programmu un datoru!
Gints, 16.decembris 2017 20:02
Labdien gribam pirkt labu lietotu auto bet nevaram izveleties starp bmw 320 serija 2.0 dizelis 2006 gada 120kw, volvo v50 2.0 dizelis, wv b6 2.0dizelis.gribam zinat kura labaka un letaka remonta. Ja var paskaidrojat par katru. Paldies.
Ēriks Griģis:

Tikai BMW 530D
Sergejs, 16.decembris 2017 19:09
Sakiet, ja man ir nomainīta autovadītāja apliecība pēc 95. koda iegūšanas, vai man ir jāmaina arī braukšanas karte( čips)?
Ēriks Griģis:

Nav jāmaina!
Pēteris, 14.decembris 2017 13:33
Jautājums par 95.koda tēmu- vai ikdienas pauzes pagarinājumu (teiksim, 14 h pauze, jeb 11+3 stundas) drīkst skaitīt klāt pie kompensējamas nedēļas pauzes (piemērā, bijusi pauze 24 h, vai drīkst skaitīt + 3 h)? Paldies!
Ēriks Griģis:

Tu ko noklusē!
Saīsinātai iknedēļai nav jāskaita nekas klāt, jo tā ir saīsinātā.
Ja tomēr skaita, tad ir kas pārkāpts iepriekš!

Atnāc uz nodarbībām, izķidāsim Tavus laikus!
Paņem tikai savu čipu līdzi! Pie reizes to arī nolasīšu!
95. kods, 12.decembris 2017 10:42
Kad, lūdzu pie jums var noklausīties 95. kodu? Paldies
Ēriks Griģis:

1. Rīgā CSDD autoskolā piecas dienas pēc kārtas, sākot no 15.12.2017. plkst. 9:00, t. 26433694
autoskola.lv/kategorijas/

2. Pēc tam Saldus autoskolā Kuldīgā, sākot no 20.12.2017., visu svētku laiku līdz gada beigām pēc iepriekšējas pieteikšanās autoskolā, t. 29194359
saldusautoskola.lv/
Jānis, 11.decembris 2017 12:39
Paldies iAuto Mārim par atļaujas kārtošanu iebraukšanai ar Vācijā reģistrētu auto! Un Ērikam, ka viņš iedeva kontakttālruni, paldies!
Ēriks Griģis:

Pievienojos - PALDIES Mārim!
Uz LT-LV robežas nevienu atļauju nevarēja nopirkt.
Arī LV-vinjetes nebija!

Vēlreiz paldies Tev, Māri!
Aigars Meimers, 11.decembris 2017 10:17
Labdien,
Vēlējos pajautāt, kur var nokārtot atļaujas regulāriem negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumiem Eiropā (Vācija, Nīderlande, Beļģija, Dānija). Varbūt var ieteikt kādu uzņēmumu, kurš nodarbojas ar licenču kārtošanu. Nepieciešams ļoti steidzami!

Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

1. Pa tiešo!
2. Ar starpnieku, piem., Latvijas Auto, Kreiss ...
3. LV bija Anglijas lielgabarītu un smagsvaru pārvadājumu firma, kas kārtoja atļaujas. Pie manis toreiz mācījās firmas vadītāja. Cik atceros, viņi gatavojās atstāt LV, lai pārvestu savu filiāli uz Zviedriju.
Iegoglē UK firmu LV lielgabarītiem angliski!
Ivo, 8.decembris 2017 17:10
manam audi a3 2011gada 1.6 Tdi iedegas kvēlsveču lampiņa un pazūd jauda ko tas varētu nozīmēt?
Ēriks Griģis:

Audi remontserviss Jums atbildēs!
Valērijs Roderts, 5.decembris 2017 21:03
Vai ir iespēja izteikt neapmierinātību ar servisa remontu pēc ceļu satiksmes negadijuma,ko veica pa ocsta,ja servisu esmu izvēlējies es un esmu parakstijis auto saņemšanas papīru.
Ēriks Griģis:

Apdrosinātājs man piedāvā divus servisus, es no tiem izvēlos vienu un gadās, ka ir jāizsaka neapmierinātība!
Tad serviss labo kļūdas, kaut, divu gadu garumā pēc remonta!
Silvija Jakševica, 30.novembris 2017 15:56
Iegādājoties jaunu auto, saņēmu tukšu garantijas grāmatiņu. Tikai pārbraucot mājās, konstatēju, ka 1.lpp. nekādu atzīmju nav. Man paskaidroja, ka problēmu nebūs, jo viss ir datorizēts. Vai tiešām nebūs?
Ēriks Griģis:

Jums jau paskaidroja! Atliek tikai ticēt teiktajam!
OCTA regresa grozījumi, 29.novembris 2017 8:32
Vai apdrošinātāji ir tik līdzjūtīgi palikuši? Paldies
Ēriks Griģis:

One Man Show!
No jaunās OCTA likuma projekta redakcijas:
"...41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas:
...
d) nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma, lai apdrošinātājs varētu pārliecināties par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem;
d1) nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma, lai apdrošinātājs varētu pārliecināties par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem;..."
Piezīme!
Augsta meistarība regresa prasību skaita palielināšanai, izmantojot it kā viena deputāta atziņas no savas pieredzes!
Patiesībā, d1 papildinājums paredz palielināt regresa prasību apjoma pieaugumu pat līdz 20%, balstoties uz autovadītāju nezināšanu un nesagatavotību, attiecībā uz piestādīto regresa prasību iemesliem un iespējām tās pārsūdzēt.
Domāju, ka LAMB ar savu ilglaicīgo pieredzi palīdz saviem biedriem šai jomā un izskaidro, kā autovadītājiem izturēties un rīkoties, lai neiekristu jauno regresa grozījumu tīklos!
Aleks, 23.novembris 2017 23:25
notika sekojoša situācija: es, izbraucot no sekundāra ceļa uz galveno, izraisīju CSN. problēma ir tāda, ka mašīnai, kas brauca pa galveno ceļu no kreisās puses, dega labais pagrieziens(t.i. viņam būtu jāpagriežas no galvenā ceļa uz sekundāro tur, no kurienes izbraucu es.) es uzsāku kustību pa kreisi, bet viņš tā vietā, lai pagrieztos no galvenā ceļa uz sekundāro, turpināja kustību taisni pa galveno ceļu, ka rezultātā notika sadursme. tās mašīnas vadītājs noliedz , ka ir radījis pagriezienu, un pie tam viņa pasažierim pēc sadursmes itkā ''kļuva'' slikti, kaut gan viņa labsajūta vizuāli nebija mainīta. Pagaidām viss norāda pret mani, kaut arī policija saka, ka iespēja būt attaisnotam ir. Krustojumā kameru un aculiecinieku nebija. Kas šajā situācijā ir vainīgs? Kādas ir manas izredzes uz vainas sadalīšanu? Kādus "akmeņus" es varu sagaidīt no apdrošinātājiem? Kā notiek zaudējumu atlīdzības piedzīšana no vainīgās personas? Būšu pateicīgs par Jūsu atbildēm.
Ēriks Griģis:

1. CSN 132. Nevienādas nozīmes ceļu krustojumā transportlīdzekļa vadītājam, kurš brauc pa mazāk svarīgu ceļu, jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas krustojumam tuvojas pa galveno ceļu.
Arī ja uzstādītas 206. zīme "Dodiet ceļu" vai 207. zīme "Neapstājoties tālāk braukt aizliegts", transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzekļiem, kuri brauc pa šķērsojamo ceļu.
Nekas nenorāda uz to, ka, ja pa galveno ceļu braucošais ieslēdzis labo virzienrādītāja signālu, var nedot tam ceļu.
2. Nedrīkst domāt cita vadītāja vietā, piem., ka viņam būtu jāpagriežas vai jāapstājas aiz vai pirms krustojuma!
Ir jāpārliecinās, ka vadītājs dara to, par ko iepriekš brīdināja citus ceļu satiksmes dalībniekus!
3. Pēc rakstītā atbildīgs zaudējumu izraisīšanā esat Jūs.
4. Atbildības sadalīšanā Jums var palīdzēt CSN 62. punkts - ....Signāls nav jārāda, ja tas var maldināt citus ceļu satiksmes dalībniekus.
5. "Akmeņi" var būt regresa prasība no apdrošinātāja gadījumā, ja uz mazāksvarīgā ceļa bija uzstādīta 207. ceļa zīme.
6. Atlīdzības piedzīšana notiek regresa kārtībā, ko nosaka OCTA likuma 41. pants.
Mārtiņš, 22.novembris 2017 15:02
Esmu auto rover 25 īpašnieks, nevaru iziet TA jo dzinēja max apgriezieni ir par zemu, diagnostika rāda ka kļūdu nav,vai pastāv iespēja iegūt izziņu no rover pārstāvja,par konkrēta modeļa izplūdes gāzu pārbaudi var veikt pie mazākiem max dzinēja apgriezieniem?
Ēriks Griģis:

Jā!
Pārstāvis Dārzciema 60a, LV-1073 Rīga, servisa tālrunis 67828700

Lasītākie raksti

Jaunie raksti