Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Karlis, 26.februāris 2017 17:56
Vai tad man neskaitās darba nedēļa no pirmdienas 3:00 pēc lv laika un vasarā no 2:00 , līdz nākamās nedēļas 3:00, tas nav pareizi sanāk, biju visu laiku strādājis tā, ka trīs saīsinātās dienas pa 9h un divas papildus braukšanas stundas es izmantoju šajā periodā, sanāk ja es sāku nedēļas beigās strādāt tad varu ņemt bez maz vai visas sešas darba dienas pa 9 h atpūtu un 4 reizes varu dienā ņemt 10 stundu?
Ēriks Griģis:

Lasi uzmanīgi!
1. Uz darba režīmiem nedēļa skaitās no vienas iknedēļas atpūtas līdz otrai.
Piem., trīs saisinātie ikdienas atpūtas laiki vai divi pagarinātie vadīšanas laiki vienā nedēļā starp divām iknedēļas atpūtām.
2. Pēc stundu skaita nedēļa ir no pirmdienas 00:00 līdz svētdienai 24:00.
Piem., vienā nedēļā ne vairāk par vadīšanas 56h, divām viena otrai sekojošai nedēļai ne vairāk par vadīšanas 90h.
3. Nē, neskaitās, ja rēķini vadīšanas laikus stundās vienā vai divās tekošās nedēļās!
4. Jā, skaitās, ja rēķini pēc saīsinātiem trīs ikdienas atpūtas laikiem (9h) vai diviem pagarinātiem vadīšanas laikiem (10h) vienā nedēļā.
5. Ja sešām Tavām darba dienām vidū pēc trešās ir iknedēļas atpūta, tad jā, vari!
Karlis, 26.februāris 2017 17:50
Paldies par info,taas 10 h stundas biju domaajis kaa papildus braukshanas stundas, divas nedeeljaa kuras var izmantot,es tagad esmu Polijā,braucu uz angliju, pirms 18.02 es vispār nebiju strādājis šogad, vnk gribēju uzzināt cik tas viss ir smagi un dārgi, pateicos par info.
Ēriks Griģis:

Tad mēģini "nemanāmi" pavadīt 28 dienas!
Fotogrāfē visu, kas var noderēt, un sargies no nevēlamiem pasažieriem.
Lai Tev veicas!
Karlis, 26.februāris 2017 16:25
Sveiks Ērik, man te viena šaizīte sanākusi,(strādāju par tālbraucēju) mani dispečers piespieda paņemt ceturto reizi saīsināto ikdienas atpūtu, 9 stundas, vēlējos uzzināt varbūt ir kautkur kāda informācja cik maksā sods eiropā par tādu lietu, man mēģināja iestāstīt mans tas dispečers ka pēc 24h iknedēļas saīsinātās atpūtas es varu ņemt atkal trīs saīsinātās ikdienas atpūtas t.i 9h, es iesāku strādāt 18.02. 00:30 ieliku čipu, 19.02 paņēmu 9h ,tad vēl 20.02., 22.02. un 23.02,tad 24.02 uz 24h iknedēļas atpūtu, un tad vēl šodien 9h ,tas tak ir ceturtā 9h, man jāgaida līdz 3 naktī pirmdienai, tad tik es atkal varu ņemt 3 pa 9h un divas desmitās, vai ne?
Ēriks Griģis:

1. Uz darba režīmiem nedēļa skaitās no vienas iknedēļas atpūtas līdz otrai.
2. Pēc stundu skaita nedēļa ir no pirmdienas 00:00 līdz svētdienai 24:00
3. Tev saīsinātās deviņstundu ikdienas atpūtas ne vairāk kā trīs nedēļā skaitās nedēļā starp abām iknedēļas atpūtām.
4. Vai no nedēļas sākuma pēc regulāŗās (45h) iknedēļas atpūtas18.02.Tu darbu uzsāki tūlīt pēc pusnakts 00:30? Vai Tev bija vismaz viena regulārā (11h) ikdienas atpūtai 18.02. līdz plkst.24:00?
Katrā 24h periodā ir jābūt vienai ikdienas atpūtai, ja nebrauc ekipāžā divatā!
Ja nebija, tad Francijā sods 1500 eiriki, auto arestā līdz samaksai, samaksāt drīkst tikai pats šoferis no sava konta, nevis firma no LV!
Pieņemšu, ka Tev bija 11h atpūta 18.02. un 21.02.!
5. Tad saki, ka Tu 19.02., 20.02., 22.02. un 23.02. paņēmi saīsinātās ikdienas (9) atpūtas un 24.02. aizgāji iknedēļas (24h) saīsinātajā. Nākošā iknedēļas atpūta Tev obligāti jāņem 45h! Francijā, Beļģijā, ... nepavadi to auto kabīnē! Ja kabīnē, tad sods līdz 30.000 eirikiem!
6. Jā! Četri devītnieki vienā nedēļā ir par daudz! Sodu rēķina pēc kopējā nobrauktā laika 22.02. un 23.02. kopā, uzskatot, ka Tev starp šīm dienām nav bijusi ceturtā iknedēļas ātpūta, t.i., summējot abās dienās nobrauktā laika stundas. Tātad vismaz 9h "stūrītes" par daudz.
7. Sods Vācijā:
7.1. par pārbrauktu 1 stundu - 30€
7.2. par katru nākošo pusstundu līdz 2 stundām - 30€x2=60€ šoferim, pārvadātājam - 2x90=180 €
7.3. Virs 2 stundām par katru pusstundu 60€x14=840€ šoferim, pārvadātājam - 180€x14=2520€
Kopā šoferim - 930€, pārvadātājam - 2700€
8. Līdzīgi pārējās ES valstīs un arī Polijā.
9. Ja proti valodu, vari norunāt (bet neticu), ka par vienu izrautu stundu (pamatot) pirms atpūtas laika beigām sodīs ar 30€.
10. Piebrauc pie transportniekiem LV un "padodies", lai Tevi nosoda ar 30€. Tad atpūties riktīgi 11h vai pilnu garo iknedēļu, un ceļā Tevi par šo otreiz vairs nevarēs sodīt, jo uzlikto sodu būsi samaksājis un ar lielo atpūtu pārkāpumu būsi kompensējis ar uzviju!
11. Pēc iknedēļas atpūtas pirmdien atkal vari izmantot trīs saīsinātās ikdienas atpūtas, bet pārējām jābūt 11 stundu regulārajām ikdienas atpūtām (nevis 10h, kā raksti) līdz regulārai (45h) iknedēļas atpūtai marta pirmās nedēļas beigās.
Polija, 25.februāris 2017 20:42
Vai nav info, kas noticis Polijā ar kravenieku?
Ēriks Griģis:

Bēdīgi...netālu no Ostrow Mazowiezka, Dybki ap plkst.9:00 (pēc Latvijas laika 10:00) traģiska avārija, kur sadursmē ar pretī braucošajiem iesaistīts kravas auto no Latvijas.
Būtu vadītājs sabildējis pēdas no notikuma vietas... un plīsusī riepa nebūtu atjaunotā...
Te vairāk:
www.rmf24.pl/fakty/news-tragedia...,nId,2358900
un
warszawa.naszemiasto.pl/artykul/...,4028000,artgal,t,id,tm.html
Aivars, 25.februāris 2017 18:25
Sveiki!
Opel astra 2.0d 1999 vairs nelec, pie kompi pieliku, kļūdas nodzēsu. Problēma tada zemspiediens 55,11 bar. Aukspiediens 0
Vienkārši nesmidzina degvielu
Ar ēteri ierūcas un viss. Slapēšanas klapans strādā.
Ēriks Griģis:

Kļūdu vajadzēja izlabot un tad tikai nodzēst!
Sūkņa vadības bloks:
audi-style.lv/forum/topic/81721-...
Palasies te:
www.tvnet.lv/auto/discussion/267...
un te ... starteris:
www.opelclub.lv/phpbb/viewtopic....
Gunis, 23.februāris 2017 17:38
Labdien!
Firmā X uz mašīnas maiņā strādā divi šoferi. Pa dienu viens brauc, bet otrs veic palīga darbus. Pēc 12h mainās. tad palīgs brauc, bet otrs veic palīga darbus.
Digitālā kartē it kā viss kartībā, bet patiesībā abi vienā maiņā pavada 48h.
Vai šeit gadījumā nav rupji pārkāpta likumdošana?
Un kāds būtu firmai un vadītajiem sods?
Ēriks Griģis:

Palīgdarbi tā veicējam arī jāievada vadītāja kartē.

No APK
149.38' pants. Transportlīdzekļu ātruma ierobežošanas ierīces lietošanas noteikumu un transportlīdzekļu vadītāju darba un atpūtas laika reģistrēšanas noteikumu pārkāpšana
Par nepareizu reģistrācijas kartes (tahogrammas) vai vadītāja kartes izmantošanu, kas izpaudusies kā:
1) datu neievadīšana (nereģistrēšana) manuāli normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no septiņdesmit līdz simt četrdesmit euro, bet pārvadātājam — no divsimt desmit līdz četrsimt trīsdesmit euro;
2) nepareiza reģistrācijas kartes (tahogrammas) vai vadītāja kartes izmantošana, ja pārvadājumā iesaistīti vairāki transportlīdzekļa vadītāji, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no septiņdesmit līdz simt četrdesmit euro, bet pārvadātājam — no divsimt desmit līdz četrsimt trīsdesmit euro;

149.37' pants. Transportlīdzekļu vadītāju darba un atpūtas laika noteikumu pārkāpšana
Par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika pārkāpumiem, kas konstatēti kontroles laikā uzņēmumā, — uzliek naudas sodu pārvadātājam no simt četrdesmit līdz tūkstoš četrsimt euro.
Iesācējs autovadītājs, 20.februāris 2017 0:03
Labvakar! Man ir neliela neskaidrība sakara ar to, ka pareizi apgriezties braukšanai pretējā virziena konkrēta situācija (i.imgur.com/3F4IPSd.jpg). Lieta ir tāda, ka braucot pa tuvāko jeb sarkano trajektoriju sanāk, ka mēs pārkāpām 73. CSN punktu (izbraucot no brauktuvju krustošanās vietas iebraucam pretējā braukšanas virziena pusē), bet pa tālāko jeb zaļo trajektoriju mēs braucam pareizi. Ka es saprotu, pa sarkano trajektoriju mēs varētu braukt, ja mums nebūtu šis sadalošas joslas, un vai vieta, kur ir sadalošas joslas pārtraukums, tur taču ir pretējā braukšanas virziena puse, ja mēs tur iebrauksim pa sarkano trajektoriju? Paldies!
Ēriks Griģis:

Pa sarkano trajektoriju varētu braukt (ar sadalošo joslu), ja krustojums būtu trīsvirzienu, t.i. tam nebūtu kreisās puses ceļa.
Attēlotajā situācijā zaļā trajektorija ir pareizā!
VALDIS, 18.februāris 2017 12:41
man citroen berlingo ir problema 2 hdi 2001g.deg simbols motora kluda un nau jadas. noslapejot ir izgriesta atslega vel ruc dazas sekundes.
Ēriks Griģis:

Jānolasa motora kļūdas kods un tā skaidrojumā atradīsiet atbildi.
Zigurds, 16.februāris 2017 13:52
Līdz šim esmu braucis ar tahogrammām, bet rīt jāliek iekšā vadītāja karte. Tahogrāfs prasīs manuālo ievadi kopš pēdējās izņemšanas. 1.Ko būtu pareizi ievadīt, gultiņu vai citi darbi? Gultiņu it kā nevarētu, jo tomēr tajā laikā vairākus gadus ir braukts ar analogo. 2. Ja nākotnē paredzēts mainīt transportlīdzekļus, vai manuāli jāvada gultiņa, un jāuzrāda līdzpaņemtās tahogrammas? Nebūtu reāli vadīt pa minūtei, kas stāvēta pie krustojumiem.
Ēriks Griģis:

Jums būs pēdējā tahogramma, kuras otrajā pusē, ievietojot karti no rīta, atzīmēsiet atpūtu.
Karti iesāciet bez manuālās ievades! Vnk., ar valsti un tad ar citiem darbiem, kamēr sagatavosiet tahogrammu, pārbaudīsiet auto un saņemsiet darba uzdevumu ar tam nepieciešamajiem pavaddokumentiem.
Nākotnē izņemsiet karti un, ja nākošā dienā sāksiet braukt ar analogo, tad, atsākot darbu ar ciparnieku un no jauna ievietojot karti tahogrāfā, manuāli ievadīsiet, ka Jums bija braukšana ar analogo tahogrāfu.
Iesaku!
Uz papīra uzraksties sev algoritmu vai to, kas un kādā secībā Jums jāievada ciparniekā, atsākot braukšanu ar karti!
Tahogrammas jāvadā līdzi 28 dienas!
Reizi 28 dienās jāpieslēdz karte lasītājam un jānolasa kartes dati!
Reizi trīs mēnešos ciparnieks jāpieslēdz nolasīšanas iekārtai un jānolasa dati!
Lauris Zariņš, 16.februāris 2017 12:57
Sveiki, man ir tāda lieta, ka manam mersītim ir noplīsusi centrālā atslēga, līdz ar ko nospiežot signalizāciju, durvis ciet neveras, bet signalizācija strādā. Tagad ir tāda situācija, ka durvis tika aizvērtas manuāli, respektīvi tika nospiesta poga un durvis aizvērtas. Tagad netieku iekšā mašīnā! Ko varat ieteikt darī lai nav jāsit stikls ārā vai jālauž slēdzene vaļā?!
Ēriks Griģis:

Jāsameklē speciālists, kas pratīs atvērt durvis!
guntars miķelosms, 13.februāris 2017 16:56
Sveiki ,vai apdrošinatāji ir tiesīgi uzspiest uzstādīt skybrake sistēmas utt ,ja to neatbalsta auto pārstāvji?
Ēriks Griģis:

KASKO ir brīvprātīgs transportlīdzekļu apdrošināšanas veids. Ja kāds tajā ko uzspiež, tad ir tiesības atteikties vai prasīt iespējas izvēlēties. Domāju, ka viņi varētu pieņemt arī kādu no citas firmas piedāvātajām sistēmām, piemēram:
www.ads-serviss.lv/
Māris, 13.februāris 2017 11:33
Labdien, Kā var iegūt bīstamo kravu pasniedzēja sertifikātu?paldies
Ēriks Griģis:

MK noteikumos 358 paskaidrots, ka 24. Bīstamu kravu pārvadāšanai paredzēto transportlīdzekļu vadītāju apmācības pasniedzēja kvalifikāciju var iegūt persona, kurai ir:
24.1. 2. līmeņa profesionālā augstākā izglītība;
24.2. drošības konsultanta (padomnieka) profesionālā kvalifikācija darbam ar visu veidu bīstamajām kravām autotransportā;
24.3. programmas "Tehniskā informācija un autopārvadājumi" pasniedzēja kvalifikācija
vai
vismaz trīs gadus ilga praktiskā darba pieredze drošības konsultanta (padomnieka) darbā ar visu veidu bīstamajām kravām autotransportā.
Artis Sietiņš, 11.februāris 2017 17:25
Labdien! Tika ieviesta jauna apdzīvotas vietas apzīmējuma ceļa zīme(pilsētas siluets uz balta fona). Jautājums: "Vai šo zīmi drīkst savietot kopā ar zīmi(apdzīvotas vietas nosaukumu uz zila fona)? Ar kādu braukšanas ātrumu tur jāpāvietojas?

P.S. Konkrēta vieta ir : Dobeles nov. Auri
Ēriks Griģis:

Jā! Var arī apvienot, uzstādot abas cz. uz viena balsta.
521. zīme norāda pilsētas vai ciema nosaukumu un pilsētas vai ciema robežu (sākumu).
Savukārt, 519. zīme "Apdzīvotas vietas sākums" norāda vietu pilsētā vai ciemā, no kuras ir spēkā šo noteikumu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes kārtību apdzīvotās vietās.
Nosaukumu un prasības var uzstādīt atsevišķi vai arī uz viena balsta.
CSN 101. p. nosaka, ka apdzīvotās vietās visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 50 km/h, ja tajās nav noteikti vai neattiecas citi ierobežojumi.
Viesturs, 9.februāris 2017 11:59
Jautājums par ātruma kontroles mērierīcēm. Kādām prasībām ir jāatbilst radariem,lai būtu objektīvs pamats radara mērījumus izmantot kā pierādījumu sodīšanai? Kas ir to sertificēšana un verificēšana, kā tas notiek?
Ēriks Griģis:

1. Jāatbilst
1.1. likumi.lv/doc.php?id=151306
1.2. likumi.lv/ta/id/269947-noteikumi...
1.3. likumi.lv/doc.php?id=149301
2. Jābūt pieejamam tehniskajam raksturojumam un instrukcijai, lai pēc izgatavotāja noteiktā varētu pārbaudīt uzstādīšanas vietas, darbības iestādījumu, programmatūras un personāla atbilstību noteiktajam.
3. Radara iekārtas komplektācija sastāv no radara, foto iekārtas, lietošanas instrukcijas, kas ar numuru ir piesaistīta tikai konkrētai radara iekārtai, sertificētas apkalpojošās personas (ar noteiktu to apmācības programmu un iestādi, kas apmāca), un lietošanas noteikumiem, kuros paredzēta kārtība, kādā personas (advokāti, juristi, eksperti, uzņēmumu pārstāvji vai pilnvarotas personas, kas drīkst veikt un pieprasīt uzrādīt lietošanas instrukciju, lai veiktu radara iekārtas uzstādījumu un darbības pārbaudi), saņem piekļuvi kontrolei.
Par tēmu:
www.tvnet.lv/auto/notikumi/88128...
Juris, 2.februāris 2017 22:40
Dzivoju UK un atbraucu uz Latviju CSDD samainit vaditaja apliecibu. Nemainija, aizsutija atpakal uz UK. Vai pareizi? Paldies
Ēriks Griģis:

Ja esat Latvijas pilsonis, bet dzīvesvieta deklarēta UK vai jebkurā citā ES dalībvalstī, autovadītāja apliecības maiņa, papildināšana ar kategorijām vai citas darbības ir veicamas tikai un vienīgi tajā valstī, kurā esat deklarējis savu dzīvesvietu.

No CSL:
"... 22.pants. Transportlīdzekļu vadītāju apmācība un vadītāja apliecības izsniegšana
(1) Transportlīdzekļu vadīšanas tiesības un transportlīdzekļu vadītāja apliecību var iegūt un atgūt likumā noteikto vecumu sasniegusi persona:
1) kuras pastāvīgā dzīvesvieta atbilstoši iesniegtajiem dokumentiem vai saskaņā ar valsts reģistros pieejamo informāciju ir Latvijā vai kura var pierādīt, ka pēdējos sešus mēnešus ir mācījusies Latvijā. Šā panta izpratnē personas pastāvīgā dzīvesvieta ir Latvijā, ja pastāv kāds no šādiem nosacījumiem:
a) personas uzturēšanās vieta vismaz 185 dienas kalendārajā gadā ir Latvijā personisku saistību (saistības, kas liecina par attiecīgās personas ciešu saikni ar Latviju) un darba saistību dēļ,
b) personai nav darba saistību, bet tās uzturēšanās vieta Latvijā ir personisku saistību (saistības, kas liecina par attiecīgās personas ciešu saikni ar Latviju) dēļ,
c) persona ārvalstī uzturas darba saistību dēļ, bet regulāri atgriežas un uzturas Latvijā personisku saistību (saistības, kas liecina par attiecīgās personas ciešu saikni ar Latviju) dēļ,
d) personas uzturēšanās vieta ir Latvijā, bet tās uzturēšanās ārvalstīs saistīta ar mācībām;
..."
Ilona, 31.janvāris 2017 11:46
Labdien.Man radās jautājums, ceru, ka varēsiet palīdzēt.
Ir skaidrs par vadītāja darba un atpūtas laiku reģistrēšanu garākos pārbraucienos, bet ir nesaprotami kā tas process notiek, ja vadītājam dienas laikā ir īsi pārbraucieni, izkraušanas/iekraušanas darbi. Kā šādā gadījumā tiek skaitīts vadīšanas laiks un kurā brīdī jāņem pārtraukumi (piem. vadītājs brauc 20 min, izkrauj preci, brauc atpakaļ, iekrauj preci utt.).
Vai ja stūrīte salasās kopā 4,5h? Tikai tad jāņem 45min pārtraukums? Paldies
Ēriks Griģis:

Kravu izvadāšanā un savākšanā pirmais pārtraukums jāņem ne vēlāk, kad stūrīte un āmurīši kopā salasa ne vairāk kā 6 stundas! Pārtraukums min. vismaz 30 min.
Otrais pārtraukums ne vēlāk kā pēc 9 stundām, arī min. 30 min.
Ja tikai stūrītes (vadīšana) vien salasās 4,5 stundas vai tuvu tām, bet kopā ar citiem darbiem nesasniedz 6 stundas, tad, kad sākas jauna stūrīte, pirms tās (kopā pēc 4,5 stundām ar kopā saskaitītām stūrītēm) jāņem vismaz 45 min. pārtraukums.
Lauris, 31.janvāris 2017 11:42
Jautājums par pārstrādes kravu pārvadājumiem Vācijā. Tādām kravām liekot butru A. Kāda ir šo kravu pārvadāšanas kārtība un kur tas būtu noskaidrojam.
Atbildi atsūtiet, lūdzu, vāciski, ja iespējams!
Paldies!
Ēriks Griģis:

Prasības pārvadāšanai:
1. Fahrzeuge sind mit „A“ Warntafeln ausgestattet.
2. Beförderungserlaunis nach § 53 & 54 des Kreislaufwirtschaftgesetzes ( KrWG ) Abfälle zu transportieren.
3. Alle Unterlagen hierfür sind in jedem Fahrzeug vorhanden.
4. Jeder Fahrer ist im Umgang mit Abfällen und Recyclinggütern intern geschult.
5.Jaunie noteikumi no 01.06.2014
www.bielefeld.de/de/un/stadtrein...
6. Atļaujas pieprasīšanas veidlapas
www.gewerbeaufsicht.niedersachse...
un
www.herne.de/kommunen/herne/ttw....$file/anzeige_p_53.pdf
7. Šoferim vajadzēs ADR apliecību un 95. kodu.
Andris, 29.janvāris 2017 22:58
Kādas labākas spuldzes tuvajām gaismām VOLVO S70 1997g.
Rudīte, 29.janvāris 2017 13:25
Neatradu Regulā 561/2006 par 10 darba stundām dienā, ja naktī ir strādāts. Vai ir vai nav tā, paldies.
Ēriks Griģis:

Ielūko Ceļu satiksmes likumā:
"... 31.2 pants. Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika ilgums
(1) Transportlīdzekļu apkalpes locekļu nedēļas darba laiks nedrīkst pārsniegt 48stundas, ievērojot to, ka nedēļa ir laikposms starp pulksten 00.00 pirmdienā un pulksten 24.00 svētdienā.
(2) Transportlīdzekļa apkalpes locekli drīkst nodarbināt virs šā panta pirmajā daļā noteiktā darba laika, bet ne vairāk par 60 stundām nedēļā. Tādā gadījumā vidējais nedēļas darba laiks četru mēnešu periodā nedrīkst pārsniegt 48 stundas.
(3) Darba devējs, vienojoties ar darbinieku pārstāvjiem, drīkst mainīt šā panta otrajā daļā noteikto nedēļas darba laiku, ja vidējais nedēļas darba laiks sešu mēnešu periodā nepārsniedz 48 stundas.
(4) Ja transportlīdzekļa apkalpes loceklis veic jebkura ilguma darbu naktī laikposmā no pulksten 01.00 līdz 05.00, tad kopējais ikdienas darba laiks nedrīkst pārsniegt 10 stundas katru 24 stundu laikposmā. Darba devējs, vienojoties ar darbinieku pārstāvjiem, drīkst mainīt iepriekš minēto nakts darba laikposmu, nosakot, ka tas ir ne mazāk kā četras stundas ilgs laikposms periodā no pulksten 00.00 līdz 07.00.
(5) Lai nodrošinātu šajā pantā minēto nosacījumu ievērošanu, tiek veikta darba laika uzskaite.
..."
Solvita Kļaviņa, 29.janvāris 2017 9:14
labrīt! Kāpēc man ir tik dārga apdrošināšanas maksa?
Ēriks Griģis:

Iespējams, automobili drošināt! Tas nav lēts pasākums!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti