par to rwd-fwd... pagalma aatrumos- mosh taa ar buus... bet uz shosejas- tur nu vajadzees krietni preciizaak un laiciigaak piestraadaat ar kaajaam un rokaam...
piebilde-jautaajiens pa teemu- kaadeelj 80tajos rallijaa ...arii tepat... ar VAZ2108 paraadiishanos klasika saaka meereni iesuukaat? vai tik ne taadeelj ka FWD uz dazjaadiem segumiem izraadiijaas galvastiesu paaraaks
next- paraadiijaas Quattro... i diivainaa kaartaa saaka iesuukaat arii FWD
piemeeri iz dziives... ziemas trase pieriigaa- BMW 535 ar blokji... vnk nespeeja pat 10 M atrauties no kravas busa(FWD Opel Movano ) ar sakainu 2.8 turbodiizeli...
taa pati trase i sachi - RWD-nobrauc pirmie pa nesaslidinaatu trasi... seko FWD kas izdraazj jamos vienos vaartos... bet tiek pashi izdraazti no AWD puses...
naakamais- smagie- ja taa lamata aiziet juurinjaa tb plakaniski-shkjeersaam- nu stingri jaapiedomaa kaa savaakt un taa lai nenoslauka visus kas pa celjam...
ja nu par jeepveidiigajiem- pie atbilstosha apriepijuma(nevis A/T) bet ziemenes- nekas tur vairaak nesliidees.... bet!!!! muusdienu uuberdjipiem jau reti kuram ir full time AWD ...
braukšana ziemā vs auto masa
Vot gribēju mazliet pafilozofēt - vai ziemā braukt ar mazauto (piem. Forda Fiesta ar 1.1 benzīna motoru) ir vieglāk/grūtāk nekā ar kādu smagauto (piem. vw Tuarega džipu). Pieņemot, ka abi ir priekšpiedziņas auto.
Mazajam auto it kā ir mazāka inerce, tāpēc tam vajag mazāku saķeri ar ceļu, lai noturētos pagreizienā.
Smags auto savukārt ar savu smagumu vairāk spiež pie zemes un tam saķere ir lielāka.
Kā tad ir? Vai ziemā labāk izvēlēties mazu vai lielu auto tiešī no vadāmības viedokļa. 4x4 šoreiz atstāsim malā. Tie tāpat ir tanki
Man personīgi liekas, ka savu samērā smago a6 dīzeļkasti ziemā samest ir grūtāk nekā 1.2 Fabiju.