Kāds vabūt zina, kā tikt galā ar rūsu? Man fokusam rūsē aizmugurējais vāks. Vasarā es rūsu ar fleksi notīrīju, nogruntēju, nokrāsoju un nolakoju (visu trīs kārtās), bet tagad skatos, ka atkal rūsē :@ Tajā pasākumā ieguldīju daudz laika un naudas, bet viss pa velti :@
HIPPY, pilnīgas glupības Tu esi sarakstījis!! Tāds iespaids, ka Skorpi pat redzējis tā īsti neesi, par remontizmaksām pat nerunājot un biežumu pat nerunājot.
Nevajag ar kuvaldu kolektoru dauzīt, tad nekad nebūs jāpērk vietā. Kam Tev kolektors pa 400 Ls, ja es nopirku kapitāli atremontētu motoru, dīzeli pa 400 Ls ar visu kolektoru komplektā!! Pie kam šai cenā ir iekļautas izmaksas, lai to atvestu no citas pilsētas 90 km attālumā.
Kādas atsaites??? Ja tās kur ir centrālais balsts, tad pagaidām esmu mainījis VIENU reizi pa 200 000 km!
Aprakstam par virsmas sagatavošanu nepiesiešos, bet viss pārējais tālāk sekojošais kā no 20gs. Kādi vēl nigroli, dīzeļļas, bitumi? Ja tā eļļa nežūst tad tāpat agri vai vēlu noskalosies(+salips smiltis, sāls) un savukārt, ja tomēr nožūst tad visticamāk saplaisās un nokritīs. Tā procedūra tad jāatkārto katru gadu, nebeidzama cīņa ar sekām.
Krāsots metāls nerūs un punkts. Rūsēt sāk tapēc, ka ir bojāts krāsojums. Riteņu arkās, sliekšņos skaidrs, akmeņi, smiltis nodauza. Pārējais virsbūves krāsojums laika gaitā sāk plaisāt, jo nepārtraukti ir temperatūras maiņas - metāls izplešas/saraujas, kamēr krāsa nespēj sekot līdzi, UV starojums, saule, tāpat arī skrāpējumi ir par iemeslu kāpēc laika gaitā krāsojums saplaisā un vairs nepilda savu funkciju. Tiklīdz ir plaisas tā vietā tiek mitrums un neatņemama sastāvdaļa gaisā esošais skābeklis, kas tad sāk veikt savu funkciju. Vēl krāsojums plaisā/lec nost vibrācijas un virsbūves vērpšanās dēļ. Mūsdienu auto apzināti tiek veidoti vietām no plāniem bleķiem, lai avārijas gadījumā sargātu pasažierus, kas savukārt atsaucas uz krāsojuma ilgmūžību.
Ziemā vēl papildus tāds efekts kā sāls un sals. Tā kā ūdenim ir tāda īpašība, ka tas sasalstot izplešas - spēj pat laika gaitā sagrauzt betonu, asfaltu, tad nav jābrīnās, ka ar krāsu tiek veikli galā, pēc tam jau sāls darbojas kā katalizators. Korozija ir dabisks process(dabā tērauds neeksistē) un tiklīdz iesācies grūti apturams.
Ja grib auto saglabāt mazbērbiem, tad ar rūsu jācīnās savādāk:
1. Rūsējošās vietas slīpē līdz metālam, kur metāla vairs nav griež ārā bez žēlastības. Metālu var apstrādāt ar rūsas pārveidotājiem buvanolu un līdzīgajiem(ortofsforskābe), bet pēc tam vienalga jāpasivizē. Nekādi brunox vai hammerit tieši uz rūsas nelīdzēs, jā rūsa tiks iekonservēta, bet sāks līst ārā uz otru pusi(pārbaudīts), ja nu vienīgi rūsa ir ļoti minimāli.
Stipri rūsējošās vietas gruntē ar fosfātgrunti. Cinkotās virsmas ar cinku saturošo grunti, bet necinkotās nekādā gadījumā - citādi veidosies galvaniskais elements.
2. Auto arkas, sliekšņus, apakšu apstrādā(pārklāj) ar poliuretāna grubuli, atšķirībā no bituma, nigrola un gumijas neplaisā ir elastīgs, vibrācijnoturīgs un noturīgs pret vides iedarbību. Tipa:www.youtube.com/...
3. Jau pieminēta šuvju mastika arī visticamāk ir poļi-uri Ar to aizpilda spraugas.
4. Jāskatās vietas pa kurām sūcas ūdens un jānovērš. Jāiztīra noteces, ja tādas ir, no lapām un citas drazas. Durvju noteces caurumus sapūš speciālu eļļu vai arī jebkuru citu, kas atgrūž mitrumu. Loģiski, ka durvju apakšējās malās plaisās, kas nav aizpildītas ar eļļu, tā vietā salīdīs ūdens.
5. Auto mazgājot to regulāri vaskot, lai mikro plaisās salien vasks nevis ūdens. Ja regulāri vasko tad nevajadzēs arī durvīs ko pildīt.
Kanibaals, mana recepte ir izturējusi laika pārbaudi vairākās paaudzēs, un tie vāģi kas ir tādā veidā apstrādāti arī tur vismaz 20 gadi, pie noteikuma ka katrus 2-3 gadus aplūko visu un šaubīgajās vietās apstrādi veic no jauna.
Nekas tur neskalojas nost!! Vajag uzmanīgāk lasīt, lai ieraudzītu aprakstu kas ir jāizdara lai neskalotos nost mastikas un kas ir jāizdara, lai neplaisātu.
Tās "modernās" metodes ar plastikāta pārklājumiem tipa Korozols ir absolūts fufelis - labi izskatās no ārpuses, bet virsbūvei laika gaitā vērpjoties rodas mikroplaisas pa kuru mitrums salien iekšā, un pēc kādi 3 - 5 gadi konstatē ka no virsbūves ir atdalījies kulaka lieluma gabals! Jo neko nevar redzēt kas notiek ar metālu.
Šo Korozola prieku es jau izbaudīju - vairāk negribu un nevienam neiesaku!
Nevajag gudri srpiedelēt par lietām ko pats neesi izbaudījis, pie reiz pirms spriedelēt vismaz daudz maz uzmanīgi ir jāizlasa ko citi ir uzrakstījuši.
Skorpis, ... Ka, Fokuss, Mondeo, utt pūst nevis no ārpuses, bet no iekšpuses!! Gan arkas, gan sliekšņi, gan durvis, un viss pārējais. Ar vasku vai visādiem tipa Korozolu apstrādā tikai ārējo daļu, tipa lai labi izskatās pirms pārdošanas, bet ko darīt ar iekšpusi??
Vēl, ja kāda vieta ir stipri izrobota ar rūsas "rakovinām"=, tad labi kā pēdējais līdzeklis noder Brunox (smērejamais ar otu, nevis pūšamais)!!
Neiebraucu, kur tu to epoxy brunot taisies lietot bet baloniņam un burciņai katram ir savs pielietojums Ar baloniņu, pareizi rīkojoties, var noklāt vienmērīgāk kā ar otu, sevišķi uzkrītoši tas ir uz lielas virsmas, toties burciņa der visādiem stūriem un kaktiem, kur pūšot vismaz puse tiek kur nevajag
Sretsked, tad ko Tu meklē Ford sadaļā??? Tā pat no Forda neko nesajēdz! Ej pie saviem Fiatiem un smirdi tur!
msh, ==toties burciņa der visādiem stūriem un kaktiem, kur pūšot vismaz puse tiek kur nevajag == Tieši tā! Tur kur labi var tikt klāt labāk izmantot normālu grunti.
i_edgars rakstīja: Un tagat pats galvenais - auto aizsarsdzība pret rūsu, gan šrotam, gan jaunam!!
Noskrūvēju visu ko vien var lai tiktu klāt aprakstītajām šaubīgajām vietām: bamperus, podkriļņikus, bāku, gaisa klapes, utt. Aizdzenu uz auto rtokas mazgātuvi un saku lai čaļi liek kādam studentam ar lielu spiedienu, tuvu liekot kerheri nodīrāt apakšu, pie kam ar piebildi jo vairāk tur atlidos nost, jo labāk (mazāk ar birsti būs jāberž nost pašam)!! Ieskaitot krāsu, dubļus, pat metāla gabalus!! Pats protams stāvu klāt un vēroju, lai nepaliek kāds neērts stūris ar nenotīrītiem dubļiem.
Cilvekam kurš parvietojas ar pagājušā gadu simteņa skorpi jauns auto nozīmē- cits tikpat vecs vai gadu jaunaks auto. Man zināmā pretrūsas apstrāde jaunajiem auto saucas garantija
Tev galvā nav salīdušas skudras ?? Sačurājušas un sācis korodēt kaut kas ??
Nu pastāsti, naher man JAUNAM auto būtu jāņem nost BĀKA un bamperi un jāmazgā kaut kas ar kerheru??????
Un nafig jaunam auto tur kaut kas jāsmērē ? Cilvēk, ir 21. gadsimts, tu esi iesprūdis savā vecajā skorpī un domāšana turpat palikusi....
Nu atkal ņemšanās, šoreiz jāpiekrīt Deksterim ,Edgariņ, glāstīšanai ir maigais dzimums, neglāsti mašīnas, glāsti sievu., bet vispābā katrs jūkam savādāk. Viens sievam silikona pupus sponsorē, viens sekšopā visādas mantiņas pērk. Cts priecājās pliku sievu ieraugot. Citam atkal erekcija iestājās, kad auto ar eļļu apstrādā.
Ja es zinātu, ka ar šito skorpi man mūžš jānodzīvo. Vienkārši cits auto man nav lemts, tad es pist.s. Ņemtu nost bāku, bamperus... Smērētos... Nu bet mūsdienās...
uge rakstīja: Ja es zinātu, ka ar šito skorpi man mūžš jānodzīvo. Vienkārši cits auto man nav lemts, tad es pist.s. Ņemtu nost bāku, bamperus... Smērētos... Nu bet mūsdienās...
...kad naudas paliek arvien mazāk, bet jaunās mašīnas arvien sūdīgākas un dārgākas...
i_edgars rakstīja: HIPPY, pilnīgas glupības Tu esi sarakstījis!! Tāds iespaids, ka Skorpi pat redzējis tā īsti neesi, par remontizmaksām pat nerunājot un biežumu pat nerunājot.
Laikam tu brauc ar veco Scorpi – un citu bez sava scorpa disel pat redzējis nēesi.
Es runāju konkrēti par 97-98 gada scopri – un benzīnmotoru. Vājās vietas viņam ir no tiesas ļoti daudz.
Un ja Tu runā ka Forda izmaksas ir krietni lētākas par citiem auto – pilnīgs blefs!
Paskaties tiem cilvēkiem acīs un to pasaki personigi kuri nopērk Cosworth pa latiem 400–500 un pēc tam iebrauc servisā pēc lētajām ford detaļām.
fordiem vispar ir salidzinoshi daargas detaljas. ne tikai kautkas specifisks, bet ari piekare. ari visadiem mazas klases suudiem, tadiem kaa escort un fiesta. un nejau es no pirksta izzidu, man kadu laiku bija ford escort 95. gada. drausmigs auto. nekad nevienam nenovelu ar tadu meslu parvietoties. bezgala nekvalitativs. par ekonimiju var vispar aizmirst. rij daudz, neiet. uztureshanas izmaksas vienkarshi slima sunisha murgi.
Šad tad vajadzēja paremontēt to auto, kaut vai vārstus aplūkot - var būt ka šie bija regulējumi, tad nevajadzētu murgot par rijību!
Kā arī ja detaļas pērk Fordcentrā, tad protams ka tur ir pasakainas cenas... šie tā tikai virs 100 REIZĒM uzmet cenu! Viena blīvgumija stūres pastiprinātājam maksā dārgāk kā viss remkomplekts, pie kam normālas kvalitātes - ne tas pats lētākais citā tieši Ford bodē!
Ja negribēji pabraukt 3 - 4 kvartālus tālāk, tad nesūdzies par dārgumu! Paša slinkums vien bija!
HIPPY, redzi man tik milzīgi remontizdevumi nav bijuši pa visi 10 gadi ekspluatācijas kopā, ieskaitot dzinēja kapitālo remontu un augspiedeina sūkņa nomaiņu!
Ja Tev patrāpījās eksemplārs kā galīgais mēsls, kuru turki Vācijā salīmēja kopā, lai nopārdotu, un ja Tev patrāpījās serviss, kurš tik vien zina kā apkāst klientu, tad nevajag teikt par visiem!
Es varu noskaitīt pietiekami daudz piemēru, kur cilvēki pat ļoti nožēlo, ka veco Skorpi ir aizlaiduši metālluzņos vai nopādrevuši.
Un vēl nepieminiet četrgalvaino VM 2,5 dīzeli uz Skorpjiem pēc 1993 gada - tik problēmātisku un dārgu remontos itāļu šedevru - dīzeli cilvēce vēl nekad nebija iepazinusi, kopš Rūdolfa Dīzeļa paša pirmā dīzeļdzinēja eksemplāra.
Rūsa
Kāds vabūt zina, kā tikt galā ar rūsu? Man fokusam rūsē aizmugurējais vāks. Vasarā es rūsu ar fleksi notīrīju, nogruntēju, nokrāsoju un nolakoju (visu trīs kārtās), bet tagad skatos, ka atkal rūsē :@ Tajā pasākumā ieguldīju daudz laika un naudas, bet viss pa velti :@