Nu, tā, kungi, auto nozarē par šo tēmu sāk runāt arvien vairāk. Īpaši šajā laikā, kad degviela kļūst arvien nepanesami dārgāka.
Dažiem droši vien ir zināms, ka ir atvēlēti līdzekļi no valsts puses elektromobiļu iegādei - subsīdijām 50% apmērā no auto cenas (ne vairāk kā 13000 LVL), kā arī infrastruktūras veidošanai.
Tad nu speram vaļā visu, ko par šo tēmu domājam... Droši vien, spams saturēs vairāk kā par tēmu, bet, nu, neko darīt...
msh rakstīja: Ā, un vispār - ja "hibrīds" asociē ar prīmusu, nu tad nah tādus hibrīdus - ar atbilstoša izmēra fofāgena ražojumu ar dīzeli var dabūt tādus pašus patēriņus, tikai ar kudiž labāku dinamiku. Saprastu ja vēl būtu kā vecais honda insight, kur vismaz neiešana ir kompensēta ar baudāmi mazu patēriņu
Pirmais dators aizņēma cik lielu telpu un kādi bija tā parametri?
Cik liels un ar kādām fīcām dīžojās pirmais mobilais telefons?
msh rakstīja: Ā, un vispār - ja "hibrīds" asociē ar prīmusu, nu tad nah tādus hibrīdus - ar atbilstoša izmēra fofāgena ražojumu ar dīzeli var dabūt tādus pašus patēriņus, tikai ar kudiž labāku dinamiku. Saprastu ja vēl būtu kā vecais honda insight, kur vismaz neiešana ir kompensēta ar baudāmi mazu patēriņu
Pirmais dators aizņēma cik lielu telpu un kādi bija tā parametri?
Cik liels un ar kādām fīcām dīžojās pirmais mobilais telefons?
utt.
Neviens dators vēl nav pārkāpis fizikas pamatlikumus. Hibrīdi to sola nepārtraukti. Nu vismaz tiem, kas cer šādā veidā ietaupīt.
Nez kādēļ augšgala hibrīdiem, kam nav nekāda sakara ar eknomiju un ekoloģiju, komplektā nenāk ausu makaroni - visa hibrītehnoloģija tiek komunicēta atbilstoši - jauni laiki, jaunas iespējas. Atvilkt... Nevis ietaupīt!
Nez kapec man labi pazistams purns parsedas no bmw 545i uz lexus gs450h. Paterinsjh esot 30% mazaks, ar tikpat smagu kaaju.
Un joprojaam neticu, ka var dabut 18l/100 paterinju no priusa braucot ikdienas satiksmee. Tad tur kaut kas nav ar primusu tehniski kartiibaa. Man kaut kaa ar 3.paaudzes primusu virs 7l nav izdevies dabuut, kaut neuzskatu,ka braucu dizhi ekonomiski.
msh rakstīja: Ā, un vispār - ja "hibrīds" asociē ar prīmusu, nu tad nah tādus hibrīdus - ar atbilstoša izmēra fofāgena ražojumu ar dīzeli var dabūt tādus pašus patēriņus, tikai ar kudiž labāku dinamiku. Saprastu ja vēl būtu kā vecais honda insight, kur vismaz neiešana ir kompensēta ar baudāmi mazu patēriņu
Pirmais dators aizņēma cik lielu telpu un kādi bija tā parametri?
Cik liels un ar kādām fīcām dīžojās pirmais mobilais telefons?
utt.
Neviens dators vēl nav pārkāpis fizikas pamatlikumus. Hibrīdi to sola nepārtraukti. Nu vismaz tiem, kas cer šādā veidā ietaupīt.
Nez kādēļ augšgala hibrīdiem, kam nav nekāda sakara ar eknomiju un ekoloģiju, komplektā nenāk ausu makaroni - visa hibrītehnoloģija tiek komunicēta atbilstoši - jauni laiki, jaunas iespējas. Atvilkt... Nevis ietaupīt!
It kā tu zinātu fizikas pamatlikumus, tos nezina neviens , vismaz ne uz Zemes dzīvojošie, tikai iedomājas zinām.
Runa ir par to,ka Priuss ir sākums jaunām tehnoloģijām un nevajag to salīdzināt ar BMW M6 piemēram. Nevienā vietā neesmu manījis ( cik nu man tas sakars ar to) ka Priusu izstādītu kā sporta auto ,kurš paredzēts,kā tu saki, atvilkšanai.
msh rakstīja: Ā, un vispār - ja "hibrīds" asociē ar prīmusu, nu tad nah tādus hibrīdus - ar atbilstoša izmēra fofāgena ražojumu ar dīzeli var dabūt tādus pašus patēriņus, tikai ar kudiž labāku dinamiku. Saprastu ja vēl būtu kā vecais honda insight, kur vismaz neiešana ir kompensēta ar baudāmi mazu patēriņu
Pirmais dators aizņēma cik lielu telpu un kādi bija tā parametri?
Cik liels un ar kādām fīcām dīžojās pirmais mobilais telefons?
utt.
Neviens dators vēl nav pārkāpis fizikas pamatlikumus. Hibrīdi to sola nepārtraukti. Nu vismaz tiem, kas cer šādā veidā ietaupīt.
Nez kādēļ augšgala hibrīdiem, kam nav nekāda sakara ar eknomiju un ekoloģiju, komplektā nenāk ausu makaroni - visa hibrītehnoloģija tiek komunicēta atbilstoši - jauni laiki, jaunas iespējas. Atvilkt... Nevis ietaupīt!
It kā tu zinātu fizikas pamatlikumus, tos nezina neviens , vismaz ne uz Zemes dzīvojošie, tikai iedomājas zinām.
Runa ir par to,ka Priuss ir sākums jaunām tehnoloģijām un nevajag to salīdzināt ar BMW M6 piemēram. Nevienā vietā neesmu manījis ( cik nu man tas sakars ar to) ka Priusu izstādītu kā sporta auto ,kurš paredzēts,kā tu saki, atvilkšanai.
Tu vispār lasīt māki? Kurā vietā es esmu teiciis, ka Priuss ir paredzēts atvilkšanai?
Priuss it tāds pat sākums jaunām tehnoloģijām, kā astoņceliņu lentas. Sūnains "zaļš" bizness, kas neko principiāli nemaina un nekādas jaunas tehnoloģijas nepiedāvā. Vien samiksē visu to pašu veco jaunā kombinācijā.
Acīmredzot tev pietrūkst zināšanu, lai atšķirtu "feisliftu" no jauna modeļa tehnoloģiskā ziņā.
Nez kapec man labi pazistams purns parsedas no bmw 545i uz lexus gs450h. Paterinsjh esot 30% mazaks, ar tikpat smagu kaaju.
Un joprojaam neticu, ka var dabut 18l/100 paterinju no priusa braucot ikdienas satiksmee. Tad tur kaut kas nav ar primusu tehniski kartiibaa. Man kaut kaa ar 3.paaudzes primusu virs 7l nav izdevies dabuut, kaut neuzskatu,ka braucu dizhi ekonomiski.
Nevis naids, bet reālistisks saktījums. Augšgalā arī man nebūtu iebildumu pret hibrīdu. Tikai nevajag runāt par baigo ekonomiju... "pārsēžoties no bmw 545i" uz kādu adekvātu dīzeli, ietaupītu ne tikai 30%. Cits jautājums - vai braucot ar šādas klases auto, tev svarīgāt ir ietaupīt, vai tomēr apmirināt savas komforta vēlmes - tur nu hibrīds nenoliedzami ir priekšā dīzelim.
Nez kapec man labi pazistams purns parsedas no bmw 545i uz lexus gs450h. Paterinsjh esot 30% mazaks, ar tikpat smagu kaaju.
Un joprojaam neticu, ka var dabut 18l/100 paterinju no priusa braucot ikdienas satiksmee. Tad tur kaut kas nav ar primusu tehniski kartiibaa. Man kaut kaa ar 3.paaudzes primusu virs 7l nav izdevies dabuut, kaut neuzskatu,ka braucu dizhi ekonomiski.
Nevis naids, bet reālistisks saktījums. Augšgalā arī man nebūtu iebildumu pret hibrīdu. Tikai nevajag runāt par baigo ekonomiju... "pārsēžoties no bmw 545i" uz kādu adekvātu dīzeli, ietaupītu ne tikai 30%. Cits jautājums - vai braucot ar šādas klases auto, tev svarīgāt ir ietaupīt, vai tomēr apmirināt savas komforta vēlmes - tur nu hibrīds nenoliedzami ir priekšā dīzelim.
Tak tur jau taa lieta, ka ne jau deelj ekonomijas parseedas uz lexus hibriidu, bet dabuja kaa bonusu. Siikums, bet patiikami. Diizeljus jams neciesh kaa shkjiru.
Tak tur jau taa lieta, ka ne jau deelj ekonomijas parseedas uz lexus hibriidu, bet dabuja kaa bonusu. Siikums, bet patiikami. Diizeljus jams neciesh kaa shkjiru.
Tieši tā - un tur hibrīds ir vietā. Bet spraust batonus par ekonomiju tiem, kas vēlas ietaupīt, ir pilnīgi cits motīvs. Hibrīdiem visā pasaulē ir ekskluzīvas privilēģijas. Kaut vai, piemēram, Tallinā bezmaksas autostāvvietas.
Nu jā - protmas, ka arī Lexusiem. Bet lai šādi izkonkurētu BMW, MB u.c. vispirms vajadzēja uzaudzēt kārtīgu makaronkoku, lai varētu makaronus uzkarināt ne vien lētticīgioem santīmpisējiem, bet pat likumdevējiem.
nu redz... pusīti jau esi sapratis. Padomā vēl... Cik sver MTZ-80 ātrumkārba?
A ko izsaka kārbas svars? Ja nu vienīgi to, cik par to kārbu dod tolmets...
Es joprojām gaidu kad tu izskaidrosi kā mazjaudīgāks dīzelis ar lielāku griezes momentu var paātrināties labāk nekā jaudīgāks benzīnnieks ar mazāku griezes momentu, jo tas ir klajā pretrunā tavam apgalvojumam par to, ka jauda ir uzrāvienam un ņūtonmetri ātruma noturēšanai
bet tā kā zirgspēki, tas ir griezes moments pareizināts ar apgriezieniem (un konstanti), tad benzīna lielāku max apgriezienu rezultātā tam sanāk lielāka max jauda
tas bija tā uz pirkstiem..... precīzāk ir tā, ka katram motoram pie dažādiem apgriezieniem ir dažāds griezes moments - korekti būtu runāt par pilniem grafikiem.... un reāli tiešām ir tā, ka paātrinoties svarīgi ir zirgspēki..... tobiš benzīnmotoram paātrinoties ir jātur pēc iespējas tie apgriezieni, kur ir tā lielākā jauda.... nevis pie 3k apgriezieniem jāslēdz nākamajā robā ...
Man būs domāt, ka tas ir tikai laika jautājums, kad mēs visi agri vai vēlu brauksim ar elektroauto
Nu ok, varbūt ne mēs paši, bet bērni, bērnu bērni jau nu noteikti.
Tehnoloģijas būs attīstījušās gana pievilcīgi vidējam svērtajam braucējam (ar to domāju veicamo attālumu), par dinamiku laikam vairs nav jāstraucas jau tagad.
Man pašam pagaidām ļoti skarba liekas cena šādam auto, ok - valsts plāno daļu kompensēt utt., bet tik un tā -
Drīzāk staigāsim kājām, vai lēkasim pa kokiem, kā masveidā brauksim ar elektroauto!
Paen jau minēju, ka fosīlo kurināmo nav iespējams aizvietot tādā apmērā, lai to neizmantojot iegūtu elektrību autotranspota vajadzībām.
Kā domā - cik lielu % dotēto elektroauto valsts būs spējīga pavilkt, ja teiksim fosīlais kurināmais beidzas vai ir tik dārgs ka to vairs transportā neizmanto = nav akcīzes nodokļa!?
...vai arī drīzāk brauksim ar elektroauto - un sapņosim par tiem laikiem, kad varējām braukāt ar mašīnām, kuras uz priekšu kustināja vairākus simtus zirgspēku jaudīgi iekšdedzes dzinēju un kas bija aprīkotas ar visādām ekstrām, jo tie nākotnes elektroauto būs primāri ar domu par EKONOMIJU - nu tādā līmenī kur pašai mizai būs jāsver ne vairāk par dažiem simtiem kilogramu utt.
nu redz... pusīti jau esi sapratis. Padomā vēl... Cik sver MTZ-80 ātrumkārba?
A ko izsaka kārbas svars? Ja nu vienīgi to, cik par to kārbu dod tolmets...
Es joprojām gaidu kad tu izskaidrosi kā mazjaudīgāks dīzelis ar lielāku griezes momentu var paātrināties labāk nekā jaudīgāks benzīnnieks ar mazāku griezes momentu, jo tas ir klajā pretrunā tavam apgalvojumam par to, ka jauda ir uzrāvienam un ņūtonmetri ātruma noturēšanai
nu redz... pusīti jau esi sapratis. Padomā vēl... Cik sver MTZ-80 ātrumkārba?
A ko izsaka kārbas svars? Ja nu vienīgi to, cik par to kārbu dod tolmets...
A varbūt tomēr to, ka dinamikai būtisks rādītājs ir Zs/kg... Cik tad galu galā sver MTZ ātrumkārba? Par kādiem 10kg vairāk, kā tavam audī, vai ne? Vai varbūt tomēr tik, cik viss tavs audī?
msh rakstīja: ...vai arī drīzāk brauksim ar elektroauto - un sapņosim par tiem laikiem, kad varējām braukāt ar mašīnām, kuras uz priekšu kustināja vairākus simtus zirgspēku jaudīgi iekšdedzes dzinēju un kas bija aprīkotas ar visādām ekstrām, jo tie nākotnes elektroauto būs primāri ar domu par EKONOMIJU - nu tādā līmenī kur pašai mizai būs jāsver ne vairāk par dažiem simtiem kilogramu utt.
Tu jau droši vien sapņosi, tāpat kā to dari tagad.
A varbūt tomēr to, ka dinamikai būtisks rādītājs ir Zs/kg... Cik tad galu galā sver MTZ ātrumkārba? Par kādiem 10kg vairāk, kā tavam audī, vai ne? Vai varbūt tomēr tik, cik viss tavs audī?
Un kā tev liek
A huļi tev joprojām jāsalīdzina pirksts ar krānu? Nu bet lūdzu, paņem divus audī, divus B4, vienu ar to pašu NG, kas man [B3 ir vieglāks, nebūs smuks salīdzinājums], otru ar 1.9 TDI. Abiem kārbas svērs vienādi, pirmie četri robi kārbās arī visdrīzāk būš vienādi, un kopā benzīnnieks varbūt pat svērs mazāk, bet dīzelis paātrināsies labāk. Tātad, kāpēc?
A varbūt tomēr to, ka dinamikai būtisks rādītājs ir Zs/kg... Cik tad galu galā sver MTZ ātrumkārba? Par kādiem 10kg vairāk, kā tavam audī, vai ne? Vai varbūt tomēr tik, cik viss tavs audī?
Un kā tev liek
A huļi tev joprojām jāsalīdzina pirksts ar krānu? Nu bet lūdzu, paņem divus audī, divus B4, vienu ar to pašu NG, kas man [B3 ir vieglāks, nebūs smuks salīdzinājums], otru ar 1.9 TDI. Abiem kārbas svērs vienādi, pirmie četri robi kārbās arī visdrīzāk būš vienādi, un kopā benzīnnieks varbūt pat svērs mazāk, bet dīzelis paātrināsies labāk. Tātad, kāpēc?
Uzliec tos savus vienādos šrotus uz stenda un pārbaudi reālos ciparus. Un vari būt drošs, ka ātrāk paātrināsies tas, kuram būs labākā Zs/kg attiecība.
Dīzelim visticamāk reālie cipari būs tuvāki reiz ražotāja solītajiem, jo tas novecojot jaudu zaudē lēnāk nekā benzīnnieks.
msh rakstīja: ...vai arī drīzāk brauksim ar elektroauto - un sapņosim par tiem laikiem, kad varējām braukāt ar mašīnām, kuras uz priekšu kustināja vairākus simtus zirgspēku jaudīgi iekšdedzes dzinēju un kas bija aprīkotas ar visādām ekstrām, jo tie nākotnes elektroauto būs primāri ar domu par EKONOMIJU - nu tādā līmenī kur pašai mizai būs jāsver ne vairāk par dažiem simtiem kilogramu utt.
Es savā dzīvē esmu piedzīvojis pietiekami daudz utopiskas nāktnes vīzijas, lai uz to skatītos no cita redzes punkta. Tava elektromotoru vīzija ir tieši tikpat īsta, kā 2000 gada datorsistēmu sabrukums...
tā viņš ir, kamēr nebūs kaut kādi baismie atklājumu materiālu zinātnē vai valsts (lasi mēs ar saviem makiem) neradīs veidu kā kompensēt, tikmēr nekādi elektrobīļi nebūs populāri šajos platuma un garuma grādos.
pats auto ir kā gokarts ar divām vietām un jumtu. Ar vienu uzlādi teorētiski pietiek ap simts kilometru. Uzrāviens arī ir pietiekams, esot ap kādiem 150mn griezes moments.
Ceru tuvākajā laikā notestēt gaitā, lai varu padalīties ar savu pieredzi.
bobcat rakstīja: tā viņš ir, kamēr nebūs kaut kādi baismie atklājumu materiālu zinātnē vai valsts (lasi mēs ar saviem makiem) neradīs veidu kā kompensēt, tikmēr nekādi elektrobīļi nebūs populāri šajos platuma un garuma grādos.
Mans kaimiņš piedāvā šitos eletrobīļus www.tazzari-zero.com/...
Bet ir tik daudz betu, kaut vai tāds sīkums, kur uzlādēt šodien pilsētā Rīga?
un protams tā cena cena..... bet visumā atbalstāma ideja
Visumā atbalstāma? Zero emissions...? Klaji meli... Pašlaik Eiropā un pasaulē ir elektroenerģijas iztrūkums, kas tikai turpina pieaugt "zaļās" domāšanas rezultātā. Elektrība nerodas ne no kā - elektrotransports tikai ir veids kā pārnest piesārņojumu uz citu vietu un fosilo kurināmo sadedzināt citur.
Baisie atklājumi patiesībā ir jau sen ceļā. Publiski visi tik runā par atteikšanos no atomenerģijas, bet tajā pat laikā zinātnieki cītīgi strādā un tūlīt būs gatavs pirmais kodolsintēzes reaktors Francijā. Bet gan jau ka vispār neesi dzirdējis, kas ir kodolsintēze... Šie reaktori potenciāli var būt pietiekami mazi, lai derētu arī autobusiem un kraviniekiem - attiecīgi vieglie varēs savā nodabā dedzināt naftas atlikumus, bet visas lielās tehnikas nākotne drīzāk ir individuālie reaktori, nevis akumulatori.
Uzliec tos savus vienādos šrotus uz stenda un pārbaudi reālos ciparus. Un vari būt drošs, ka ātrāk paātrināsies tas, kuram būs labākā Zs/kg attiecība.
Dīzelim visticamāk reālie cipari būs tuvāki reiz ražotāja solītajiem, jo tas novecojot jaudu zaudē lēnāk nekā benzīnnieks.
Turu īkšķus par NG, bet baidos ka nebūs. Bet labi, sūc par NG - agrāk bija tas piemērs par ķūnētu 2.5 TDI vs čipsotu 20vt - TDI garantēti būs 40 zirguspēki mazāk, bet tas līdz zināmam ātrumam būs ātrāks - kāpēc?
Apgalvojums par ķīseļa ciparu saglabāšanos arī izklausās no pirksta izzīsts - es no sava 25 gadus vecā motora dabūju smukus kompresijas mērījumus, bet hoķ 20 gadus vecam ķīselim ļurba noteikti sen jau ies uz beigām, ieplūde varbūt būs smuki aiztirsusies ar kvēpiem [ir redzētas smukas bildes kā tas izskatās, kad ieplūdes kanālu diametrs ir samazinājies uz pusi ], ā, un viena diezgan populāra vadības bloku korekcija ir palielināt starta devu lai auksts motors vieglāk lektu - acīmredzot ķīselis nolietojoties kompresijas zudumu izjūt smagāk
Elektroauto
Nu, tā, kungi, auto nozarē par šo tēmu sāk runāt arvien vairāk. Īpaši šajā laikā, kad degviela kļūst arvien nepanesami dārgāka.
Dažiem droši vien ir zināms, ka ir atvēlēti līdzekļi no valsts puses elektromobiļu iegādei - subsīdijām 50% apmērā no auto cenas (ne vairāk kā 13000 LVL), kā arī infrastruktūras veidošanai.
Tad nu speram vaļā visu, ko par šo tēmu domājam... Droši vien, spams saturēs vairāk kā par tēmu, bet, nu, neko darīt...