Pēdējā laikā forumā ir daudz diskusijas un viedokļi par jaunām automašīnām, to iegādi, uzturēšanu u.t.t., bet šeit ierosinu parunāties tikai par LIETOTIEM automobiļiem, jo tā tomēr ir arī nozīmīga daļa no visa automobiļu tirgus.
Protams, runājot par šīs kategorijas automobiļiem, viss nav viennozīmīgi un ir ļoti daudzi mainīgie, kas var ietekmēt automobiļa ekspluatāciju - iepriekšējie īpašnieki, ekspluatācijas vide un apstākļi. Bet šeit lielos vilcienos varam apkopot potenciāli veiksmīgākos modeļus, kuri ir prognozējami lietošanā, zemas remonta izmaksas, mazāk rūsē, pateicīga konstrukcija u.c. tendences, kādēļ auto ir ērts lietošanā.
Sākotnēji varam aplūkot automobiļus ģimenei lietošanai ikdienā - četru cilvēku (vecāki + bērni pamatskolas vecumā), kas ir bieži sastopama auditorija, kura ir automašīnas meklējumos.
Un aplūkojam variantus cenā līdz 3500 EUR, 4500 EUR un 5500 EUR, kas bieži vien ir lietota auto pircēja rocības robežas un summas, par kurām jau kaut ko sakarīgu var atrast. Ko jūs šai ģimenei ieteiktu meklēt šajās cenu kategorijās un kāpēc? Pieņemsim, ka famīlija rezervei ir atstājusi naudu tūlitējai apkopei un remontam, uzreiz pēc auto iegādes, un šie cipari tad būtu pati automobiļa cena.
Nav nekaa labaaka par BMW, ja tieshaam gribaas braukt, ne tikai paarvadaat! Un izturiigi pietiekoshi. Domaaju, par tevis nosauktajaam summaam var dabuut labaakus nekaa augjiki vai folksvaageni. Ja tikai paarvadaashanai, pakaljas paarvietoshanai, tad njem to leetaako un jaunaako. Ja kas -vismazaak gadu buus citroeniem, bet taa marka man uzticamiibas zinjaa tuulinj peec BMW. Par 5000eu, domaaju, var nopirkt citronu nedaudz virs 5 gadiem - principaa jaunu mashiinu. Taa tad arii buus visuzticamaakaa.
Ar BMW vispār ir interesanti. Ar "mazajiem" BMW (līdz 5.sērijai) problēma ir tā, ka pirmajam īpašniekam vairumā gadījumu ir pilnīgi vienalga kāds būs auto stāvoklis to pārdodot. Jo viņš pērka BMW un ekspluatē viņu kā BMW, par visiem 100%-tiem. Savukārt lielo BMW problēma ir tā, ka pārsvarā viņu pirmais īpašnieks ir juridiska persona vai fiziska persona, kas sēž aizmugurējā sēdeklī. Līdz ar to auto tiek ekspluatēts gandrīz taksometra režīmā. Ilgi stāv uz vietas ar ieslēgtu dzinēju, brauc komforta režīmā, kas negatīvi ietekmē liela tilpuma dzinēju un citu sistēmu darbību.
Bet ar japāņiem viss ir vēl sliktāk. Tur pat cilvēkam normāli pārvietojoties "lido" sūkņi par 2 kEUR (Toyota), bremžu darbības nevienmērību var novērst tikai nomainot pilnībā visu bremžu sistēmu (Mazda 6), pusass, kas paredzēta mazākai slodzei maksā 3 reizes dārgāk (Mazda 6 pret Espace 3) u.t.t.
Bet vecā patiesība strādā uz visiem auto - kādu nopirksi, ar tādu arī brauksi. Svarīgi ir nopirkt auto atbilstoši ienākumiem un vajadzībām.
Bet, ja gribi labu price/performance, tad pērc Citroen.
Tas jau laikam nekas, ka panelī skaidri redzams - nestrādā nekāds xdrive "
Toties ja strādā, tad ir patīkami Un to saku es, kam by default BMW kā tāds ne pārāk, taču 2011gada 535d xdrive pat ļoti patīk, sevišķi tālus gabalus braucot.
Chankaishi rakstīja: Nav nekaa labaaka par BMW, ja tieshaam gribaas braukt, ne tikai paarvadaat! Un izturiigi pietiekoshi. Domaaju, par tevis nosauktajaam summaam var dabuut labaakus nekaa augjiki vai folksvaageni. Ja tikai paarvadaashanai, pakaljas paarvietoshanai, tad njem to leetaako un jaunaako. Ja kas -vismazaak gadu buus citroeniem, bet taa marka man uzticamiibas zinjaa tuulinj peec BMW. Par 5000eu, domaaju, var nopirkt citronu nedaudz virs 5 gadiem - principaa jaunu mashiinu. Taa tad arii buus visuzticamaakaa.
Par citroen intresanti , vari plašāk kapēc ?
Personīgi man nav tik skaidri uzticamības kritēriji , tieši auto marku kategorija . Ja godīgi , no savas pieredzes nekadas reitingu tabulas nevaru veidot . Ja nu vienīgi , jo vienkāršāka konstrukcija jo uzticamāks ,ilglaicīgāks braucmais .
Viņam droši vien SSā citrons uzkāries, tāpēc slavina. Kolēģis ar C4 mocījās jau garantijas jaikā, bet tagad vispār vāks. Jāmaina elektronikas bloks un cena pāri tūkstotim. Vispār viņiem ļoti švaks viss elektriskais.
Droši vien nemākulīgs pircēj trāpījās. Man bija C4 '07, nobraucu divus gadus. No elektronikas problēmām dažreiz pati no sevis atslēdzās kruīza kontrole. Pārdošanas brīdī pārstāja strādā lukturu apmazgātāji. Tā tehniski viss bija ok, pārsteidza tas, ka pie 150 tkm izbeidzās riteņu gultņi. Vietas maz, slikta skaņas izolācija un 1.4 benzīnnieks pāvājš. Kopumā ņemot, labs krīzes auto. Tikai jābrauc.
Man kaimiņam bija DS5. Pirka jaunu. Arī problēmas esot bijušas jau garantijas laikā, pie tam, ne mazās. Pēc kaut kāda pusotra gada knapi pārdeva par puscenu.
Pasham bija C5 2002. gada, pirku nepilnus 4 gadus vecu par, cik atminu, 4000(neatceros, tad jau bija eu?). Jaa bija viena probleema - iesmeereeja ar salauztu hidrosuukni, peec pusgada mainiiju par 800eu. Bet taa - absoluuti nekaadu probleemu! Vasara, ziema - ideaals, mezha celji - veel ideaalaaks. Shoseja - komforts kaa diivaanaa seezhot, pilseetaa uzraaviens pilniigi pietiekoshs. Nobraucu gadus triis, tad paraadiijaas 2. probleema - jaa, gruuti paardot. Pastaaveeja meeneshus 3 placii - atdevu jaunaakajam deelam. Tas brauca liidz kaadam 14-tajam gadam, beedu nezinot, ikdienaa un taalaakos braucienos. Un beigaas paardeva par 1500. Un atminjas par to mashiinu - vislabaakaas. -20 graadu salaa pielec bez jebkaadaam probleemaam, 2l diizeliits.
No savas pieredzes kā vienu no uzticamākajām mašīnām cenā līdz 4000 eur varu minēt Corolla E12 (2002-2006 gads), ir bijušas vairākas šādas mašīnas.
Visizturīgākais un efektīvākais dzinējs ir 1.4 dīzelis- super vienkārša konstrukcija- viena sadalene ar ķēdes piedziņu, 8 vārsti, nav divmasu spararata un nav pat neviena spriegotājruļļa + Bosch degvielas sistēma.
2.0 dīzelis arī ir ok, bet Denso degvielas sistēma ir dārgāka remontā. Motora resurss vismaz 500000km.
Tehniski mašīnai tiešām nav nekādu izteiktu problēmu. Varbūt nedaudz biežāk par vidējo rezultātu izbeidzas kārbas gultņi- it īpaši dīzeļiem.
Benzīna motori bez problēmām, vienīgi līdz 2005. gadam tiem ir rūpnīcas brāķis gredzeniem- palielināts eļļas patēriņš. daudziem tas tika remontēts pa garantiju.
Salons ir kvalitatīvāks kā jaunākiem Toyota modeļiem.
Jāpiebilst ka mašīnu ražoja trīs valstīs, un atšķiras izmantotie agregāti un salikšanas kvalitāte.
Hečbeku ražoja Liebritānijā un Japānā,
Universālu un Sedanu ražoja Japānā un Turcijā
Japānā ražotas mašīnas pēc facelifta sastāda salīdzinoši mazu daļu.
Britu mašīnām ir labāka pretkorozijas aizsardzība un plastmasas bāka, lai gan jāsaka ka šim Corolla modelim ar koroziju īpašu problēmu nav.
Turku mašīnām šķita sliktāka salikšanas kvalitāte, lai gan šis ir diezgan neobjektīvi.
Oo jā, par šo auto varu piekrist (bija hečbeki īpašumā). Mana pieredze gan ir 1.6 benzīnnieki. Tik pārdošanā hečbeki bij līdz 2007 gadam toč, pēc tam nāca Auris.
Auris arī ir labs, kopumā modernāka, svaigāka mašīna. bendzīna motori bez problēmām, pieejams arī tas pats 1.4 dīzelis, tikai nu jau ar pjezo sprauslām .
Bet salona apdare nedaudz sliktāka, daži saka, ka šur tur nevietā ir korozija (vairāk attiecināms uz Latvijā lietotiem auto).
Nevajadzētu izvēlēties 2.0/2.2 dīzeli. Tā bija jauna konstrukcija ar ķēdes piedziņu. līdz 2009 gadam plaisā motora galvas, galvas blīves defekti. Priekšlaicīgi DPF un DMF defekti- kā jau visiem.
Corolla (Auris sedans) bieži vien ir ražots Dienvidāfrikā (arī Eiropas tirgum), lai gan par tehnisko izturību šaubu nav, apdares un salikšanas kvalitāte šķita tiešām bēdīga.
Ir man radiem viena 2004 gada facelift Corolla ar 1.6 benzīnu. Jau 275kkm motors strādā labi, sajūgs jau 3x mainīts. Dēļ grantenēm ir pāris reizes priekšējie gultņi mainīti, un 1x amortizatori pa apli. Atsaukuma ietvaros uz Toyota rēķina nomainīta benzīnbāka, tā bija caurrūsējusi. Nekādu citu problēmu nav. Mūsu sālītajos ceļus gan reizi gadā bremžu vadīklas vajag apkopt.
Robots un variators ir sliktākie autoindustrijas izgudrojumi ātrumkārbu jomā. Tas tika un tiek darīts ar domu samazināt izmaksas, jo šāda veida kārbas uzražot ir daudz lētāk kā "parastu" automātu.
Ja variators vismaz nodrošina laidenu braukšanu, tad robota kārba zaudē pat šajā jomā- jo kas labs var sanākt, ja manuālajai kārbai uzliek virsū elektronisku pārslēgšanas mehānismu. Labāk ātrumus slēgt pašam.
Iebildīšu. Variators ir labākais izgudrojums automātisko kārbu jomā. Viņam ir ne tikai laidena braukšana, bet mazākie zudumi transmisijā, mazi izmēri un "ātrdarbība". Kārba ir pietiekoši izturīga, jo Subaru liek variatoru pat Foresteram ar 2.0 benzīna dzinēju un pilnpiedziņu. Jā, variators ir praktiski neremontējams, bet ir jābūt galīgi stulbam lai to salauztu. Ja var salauzt variatoru, tad var salauzt jebkuru automātu.
Man arī ir ko piebilst. Skatoties no lietotas mašīnas puses- variatoram ir vismaz trīsreiz mazāks resurss nekā automātam un pie lielām slodzēm to ir viegli pārkarsēt, vēl vairāk samazinot tā resursu. Nu nav nekādu reālu plusu salīdzinājumā ar automātu. Dinamika arī sliktāka un patēriņš lielāks..
Un no braukšanas puses- tas tomēr atsit motorolleri. Ir daudz patīkamāk, ja mašīnai ir reāli ātrumi un tomēr kaut kāds braukšanas prieks. Šis gan ir mans subjektīvais viedoklis.
savām acīm un sajūtām,cik cilvēku,tik versijas.Kad nopirku opeli,visi mani apdirsa,vot rūsas perēklis untt,automašīnu ir jākopj,jāseko tai līdzi ,da jebkādai automašīnai.Gribēju BMW pirkt ..pārmaiņas pēc velreiz un atradu vienu..psc sarūsējis ,bet nomazgāts un olalā!!,bet...prasu saimniekam,a ko viņa tā norūsējusi??Shis:Nu kā latvija...ceļi..sāls.Es:a nemēģināji novērst problēmu untt..saglābt..nokrāsot untt.Shis:A nafig ..tāpat sapūs.Nu...pohujistu mums lv daudz..un tad brīnās,kapēc nakamajiem īpašniekiem pēc tam ir problēmas...
Ja grib uzticamu auto, tad japāni - Honda, Lexus, Toyota, Subaru.
Honda Accord, būs ļoti bez problēmu auto. Protams, komforta ziņā BMW, Audi būs priekšgalā, bet remonti būs dārgāki, biežāki. imho. 2003-2007 gada Honda tomēr ir ļoti vienkārši auto.
Bmw manuprāt būs grūti nopirkt nenotriektu vai kkad dzīvē nesalocītu, ja izdodas nopirkt, tad atkal jāuztraucas pa spoguļu zagļiem utml. Japāņiem tik ļoti negroza nobraukumus, un saimnieki bieži vien ir godprātīgāki.
Nepārzinu automātisko ātrumkārbu vēsturi , bet cik noprotu variātorus liek arvien vairākiem modeļiem .
Variatori atškiras . Gan ar programu , vai ir papildu dzesēšana ( micuka outlander ) , hidrotransformators(murano ) .
Man ar savu avenša variātoru nepatīk strauja paātrināšanās , variātors "apstājas " apgriezieni augšā . Degvielas ekonomija kā ar rokas kārbu vai pat labāka . Vismaz testa laikā patīkamāki bija micuka outlandera un subara autbaka variatori
Tu kad dīvānu pērc arī pēti plusus un mīnusus katram? Arī prasi cilvēku viedokli - vai labāk koka kājas, vai kokskaidu, vai ar spilveniem vai viendabīgu, ādas vai lupatas?..
Nu pateiks tev nepirkt a kārbu. Tu nopirksi b, bet tā salūzīs. Bet kaimiņš brauks ar a un nekas. Lietoti auto ir lotereja, jo nezini, kas viņam bija mainīts, kas nē. Bet jauni arī ir lotereja, jo tu nezini uz ko ražotājs bija šoreiz ieekonomējis.
Kāpēc nodarbities ar marasmu? Paņēmi vienu auto pabrauci, tad citu. Kurš pašam labāk patīk to ņem.
Nortel rakstīja: Iebildīšu. Variators ir labākais izgudrojums automātisko kārbu jomā. Viņam ir ne tikai laidena braukšana, bet mazākie zudumi transmisijā, mazi izmēri un "ātrdarbība". Kārba ir pietiekoši izturīga, jo Subaru liek variatoru pat Foresteram ar 2.0 benzīna dzinēju un pilnpiedziņu. Jā, variators ir praktiski neremontējams, bet ir jābūt galīgi stulbam lai to salauztu. Ja var salauzt variatoru, tad var salauzt jebkuru automātu.
Šeit pilnīgi piekrītu. Sievas A-klase ar variatoru brauc perfekti. Jā, eļļas/filtra maiņa ik pa 60kkm, bet tas arī viss. Salauzt tur kau tko ir nereāli, vienīgās standarta problēmas - elektronikas lodējējumi ar ROHS bezsvina alvu, ko var nākties labot. Bet pats variators pie tā nav vainīgs.
Robots uz tā fona ir pilnīgi garām, pārslēdzas nevienmērīgi, groza apgriezienus pilnīgi sviestaini, turklāt - 100% būs jāmaina sajūga disks, un ja neveicas - arī viss dārgais pārslēgšanas mehānisms.
Robots ir parasta mehāniskā kārba, aprīkota ar speciālu sajūga pārslēgšanas mehānismu un automātiku kas to visu kustina. Reāli iegūstam problēmas kā rokas kārbai - dilstošu sajūgu, potenciāli maināmu mehānisko pārslēgšanas daļu + tam visam pievienojas automātika - elektromotori kas visu kustina un to vadības plate.
Variators ir bezpakāpju pārnesumkārba ar maināmas ģeometrijas konusiem, kas ir principā savādāka, sajūga tur nav, var būt hidrotransformators kā parastā hidrauliskā automātā. Iekšā ir daudz mazāk zobratu kā klasiskā automātā.
Bet ja pieņemsim, ka viens obligāti jāņem, viennozīmīgi, bez domāšanas, - mersi.
Tu paskaties uz tā citramona salonu! Tā ir 2010 gada mašīna? Es teiktu, ka 2001. Panelis pa vidu, memmesdēliņu stilā.
Mersis būs dārgāks ekspluatācijā, bet labāks.
Ar šo citramonu neesu braucis, bet ar šo mersi, gan. Bet ne ar benzīnu, bet 2 litru dīzeli ( ja nemaldos). Mazs mopēds tiem, kuri nevar atļauties normālu mersi.
Franču mašīnu ieteicams ņemt tikai ar benzīna dzinēju. MB noteikti būs labāka izvēle, jo to pēctam būs vieglāk pārdot. Abām mašīnām šādi dzinēji būs par švaku priekš lietošanas ārpus pilsētas.
Mazāk vajag klausities dīleros. Šeit mēs runājam par lietotām māšīnām. Piemērs- 1.6 Ford/PSA dizelis. Ļoti neizturīgs un bīstams dīzeļmotors. Problēmas ar eļlošanu noved pie priekšlaicīgas motora un turbīnas nolietojuma, citreiz šie motori knapi novelk 250000km
Tikmēr PSA "TU" un Renault "K4" sērijas dzinēji ir diezgan sakarīgi un lielas problēmas nesagādā. Laikam jau tā, jo abi šie motori ir jau vismaz 20 gadus vecas un labi pārbaudītas konstrukcijas.
VW Golf Plus vai Seat Altea ar 1.6 8v vai 1.9 TDI dzinēju. Vai arī 1.6 TDI/ 2.0 TDI pēc 2009. gada. Seat būs lētāks, bet to varēs arī labi just salona apdares kvalitātē, tehniski mašīnas neatšķiras.
Opel Meriva vēlams ar 1.7 dīzeli (1.3 par švaku uz salīdzinoši lielo masu).
Man kaimiņienei ir 2010.gada Lexus-IS250 automāts. Nobraukti septiņos gados 130 tūkst.km, ārpus apkopēm uz servisu viņa nav bijusi. Vienīgā saimniece šim auto pagaidām...
ledzep rakstīja: Franču mašīnu ieteicams ņemt tikai ar benzīna dzinēju. MB noteikti būs labāka izvēle, jo to pēctam būs vieglāk pārdot. Abām mašīnām šādi dzinēji būs par švaku priekš lietošanas ārpus pilsētas.
Citroenam vieglajos autinjos (2.0l un 2.2l laikam) ir vieni no labaakajiem diizeljmotoriem. Taa kaa, vismaz peec manas pieredzes, tev nav taisniiba!
Nezinu, kas tur ir tik labs, bet vinji iet un iet bez probleemaam, vismaz peec manas pieredzes un dzirdeetaa. Jaa, eljlja jaamaina laiciigi, bet tas jau visiem motoriem ir viens no galvenajiem ilga muuzha nosaciijumiem.
Pievienojos, citrons nesmuks, 7 gadi un mazs dzineejs, mersim dzineejs mazs un benziins - arii jau ies uz galu . Ar taadiem dzineejiem jaanjem jaunas mashiinas. Ja buutu spiesta lieta, tad njemtu mersi - vismaz peec izskata labaaks.
Es savu VW 1.4TSI nobraucu līdz 270 tkm. Nomainīju tikai ķēdi dēļ graboša spriegtāja un vienu kartera ventilācijas šļauku. Auto joprojām braucams, mierīgi tikpat vēl nobrauktu.
Kamēr apkopās pie dīlera, bija 30 tkm. Patēriņš kā pēc dīlera normām - litrs uz 30 tkm. Kautkur pie 20 tkm kopš maiņas bija jāsāk pieliet. Pie 260 tkm nomainījām servisu, tagad intervāls ir 15 tkm. Longlife programmā eļļas patēriņš ir normāla parādība. Longlifiem liek citu, dārgāku filtru un lej to pašu eļļu, bet no dārgākas kanniņas.
Mašīnai nav ne vainas, ražota Nīderlandē uz Mitsubishi Carisma platformas, tādēļ konstrukcija vienkārša un daudzas detaļas der no Mitsubishi. Diemžēl kopējā kvalitāte nebūs pēc Volvo standartiem.
Sākuma gadu modeļiem bija daudz vairāk problēmu, bet ja mašīna ir 2002. gada, tur daudz kas ir izlabots.
Uzmanību vajag pievērst rūsai. Dzinēji labi, bet vajadzētu izvairīties no turbomotoriem. Piekare nedaudz par švaku mašīnas masai, tāpēc nolietojas ātrāk nekā vidēji- pievērst uzmanību tieši aizmugurējai neatkarīgai piekarei.
Ja mašīna ir labā stāvoklī un var samierināties ar diezgan lielu degvielas patēriņu, tad cena ir adekvāta.
Nezinu..bija man honda savā laikā HONDA ACORDS 2002 gada Bendz 1,8-automāts,4 gadi braucu uz urrā..nekādas problēmas..pamaz vietas salonā ,bet..neko sliktu nevaru teikt.. nu hvz..varbūt man paveicās.Nezinu kā citiem.Veeel opels vectra C 2003 gada dīzels..aizmugurējās atsperes mainīju,amīšus priekšā ..pa lielam arii nebija ne vainas,bija volvo 850 bendz automaats...tas gan bija super auto!!!!Vispār aizmirsti galvas sāpes.Tik min!!Bija arii BMW..nu....nezinu..bēdu ieleja..audi..bēdu ieleja... .
Nezinu nevienu auto kam butu būtiskas problēmas, pats braucu ar Hondām, ieprieks Toyota, sencis ar Toyotām (Turku Corolla, gan rūsē kā maita), Skodām, Volvo, BMW, VW, kur par VAG sudzibas tikai par rūsēšanu neierasti agri. Jā Hondas ir dārgi remontēt, un kas par to ...
Mans kādreizējais 1998.g. MiGal 2.5 v6 joprojām ar apskati! Go1889. Ar visu to, ka apakša un aizm.arkas jau ievedot bija aprūsējušas! Rūsas vietas un dobumus gan regulāri pūtu ar vazelīnveidīgām eļļām. Redzu, ka pēdējās apskates gan ar metināšanas darbiem...
Pārdodu auto, cena pārliecinoši zemākā savā kategorijā. Nez ko tie uzpircēji dara ar tiem lietotiem auto? Rezerves daļās, līzingos tālāk citiem, mazliet kosmētiski uzlabo un uzsit gaisā? Jau ar bēdu stāstiem zvana, jābrauc uz ārzemēm, sievai vajag auto kur vest 2 mazus bērnus. Protams, sievai vajag manuāli, 2+ litru motoru un sedanu Kādi 10 piedāvājumi, neviena normāla. Drīz varēšu rakstīt grāmatu. Nevienam neinteresē apskatīt klātienē, par tehnisko uzjautā simboliski, galvenais $ nosist uz leju. Ir nu gan džekiem bizītis, paraudāt, lai nosistu cenu uz leju. Maiņas varianti arī kosmoss, angļi un citi brīnumi. Piedāvājumi par 1.5k auto ir robežās 1-1.1k. Citu pārdevēju tuvākie piedāvājumi 2k+ Kur tas suns aprakts? Ir idejas?
"Par 1.5k jau arī neinteresē krāsa un salona tīrība, marka un motors, tikai lai ir riepas un svaiga teh.apskate. "
Hahaha. Izklausās pēc mazajā jauno mašīnu burbulī dzīvojošo viedokļa, kura kāds iemītnieks pagaidu vajadzībām pat varētu pēc šādiem kritērijiem ieķert mašīnu par pusotru paku. Bet visa pārējā latvija ir ārpus burbuļa, tāpēc es tev pastāstīšu kaut ko, kas tevi pārsteigs - tavi kritēriji attiecas uz mašīnām, kuru cena ir nevis pusotra paka, bet ~300 eiras. Pusotra paka - tik maksā latvijas vidējā, 14 gadus vecā, mašīna. Bet latvijā uz ceļiem atrodas daudz 25-30 gadus vecu mašīnu, kas nozīmē ka tā vidējā, pusotru paku vērta mašīna vēl dabūs braukt kādus desmit gadus. Tātad, ja tu pērc mašīnu, teiksim, uz pieciem gadiem, un tādu, kurai jau ir 15 gadi - tevi tiešām neinteresēs ne ražotājs, ne modelis, ne motors, ne krāsa, ne tehniskais stāvoklis, bet tikai apskates ilgums un riepas? Kaut kā negribu ticēt.
Attiecībā par pēdējo rindkopu - ja ir mērķis pusotras pakas budžetā nopirkt konkrēta modeļa konkrētu modifikāciju, tiešām nebrauksi?
Vispār jau tie, kam mašīnu vajag pašam, skatīsies uz mašīnas tehnisko stāvokli, nevis uz nakļeni logā. Tā suga, kurai svarīga ir svaiga apskate, pērk jūtami lētākas mašīnas...
Man līdzīga pieredze pārdodot. Prerekupi atbrauc un piedāvā 300Eur skaidrā šeit un tagad. Es pārjautāju kuru no ratiem ņems . Šķiet viņu biznesa modelis sastāv no izmisušu cilvēku ķeršanas uz muļķi, tādējādi iegūstot maksimālu starpību starp nopirkto un pārdoto. Protams ka prekupiem neinteresē kad tu ko remontēji. Man nebija steigas un cilvēks vēl joprojām brauc ar to autiņu priecīgs. Protams kristiski jāizvērtē prece ko tu pārdod, bet nonākot pie kaut kādas saprātīgas cenas ir vērts pagaidīt īsto pircēju.
Nu bet protams - kā tad tu domāji? Vispār jau pat ne izmisušu cilvēku - vienkārši tas balstās uz cilvēkiem, kuri grib tikt vaļā no mašīnas. Pie mums cilvēku rocības dēļ mašīnām cenas turas augstākas, un tie ir šāda veida pircēji, kas kaulē cenas nost - apvienotajā karalistē pats esmu redzējis internetā sludinājumus, kur no sludinājuma ir tikai dažas bildes, cena daži simti, un apraksts lakonisks - "MUST GO".
Pazīstams cilvēks tirgoja savu iepriekšējo C5 A6 2.5 TDI - tā kā interese bija 0, beigās atdeva pārpircējam par 700 eirām lai tā mašīna nepūtu viņa pagalmā.
Apvienotās karalistes modelis pie mums strādā uz vecākām un lētākām mašīnām. Viens čoms ar šito nodarbojas, specializējies uz ceškām - iepērk mašīnas par 250-500 eirām, tās, kuras ir ceļamas, saremontē, ko vajag, nokrāso, un sit gaisā par 1000-1500 eirām.
Tas gan. Iepriekšējo mašīnu gribēju mēģināt ielikt FB grupā. Bet palasot komentārus pie citiem auto, sapratu, ka telefonā būs jāslēdz internets ārā. ????
Tad es ieliku sludinājumu, ka meklēju benzīnu līdz 3€ naudiņām, izņemot BMW. Bl... Laikam cilvēki lasīt nemāk. Meta vienus turbodīzeļus. Un bembjus arī. ????
Nospļāvos, aizbraucu uz Rumbulu, noskatījām vēlamo auto un veco iedevām pretī,par kuru ieguvu 500€ atlaidi. Viss. Auto jau divus gadus kalpo godam.
Cena un izlaiduma gads neko neizsaka auto stāvoklim. Negribēju te ko komentēt, bet nu reāli svaigi piemēri tikko, arī lika apstiprināt šo pieminēto faktu.
Divi (nesaistīti gadījumi) jauni cilvēki iegādājās auto 2000g un 2003g audi vw markas auto cenā 1400e ar svaigām TA. Pats neticēju ka tur vēl kas sakarīgs palicis, bet apskatot konkrētāk un izbraucot biju šokā par teicamo stāvokli. Tīri saloni, rūpnīcas aprīkojuma komplektācijas šiem auto no augstā plaukta un automāts (vienai no divām) strādā teicami. Nē nu lukturi jau gaismu nedod kā jaunībā un virsbūvē krabīši un buktītes, šur tur arī pa savilcējam pie plastmasas aizsargiem bet ...studentam var atstāt pie kojām nevajag $ Parking, ne kasko, ne signalizācijas, detaļas 10-20e, maiņas riepas ar diskiem 100e utt. 1.9 tdi 6l/100km rūc un brauc (ļoti dinamiski) kur vajag.
Trešais piemērs. Pasvaigs bāzes komplektācijas kompaktklases japānis( reāls plastmasas dizaina S..) cena ap 6K. Nedaudz pavizinājās un meh kārba lika sevi manīt ar nepatīkamu skaņu. Lietota kārba kur 600-800e?
Tas, ka lēta auto pircējam neinteresē salona tīrība un tamlīdzīgi sīkumi ir totālas muļķības. Perekupam - jā, tam neinteresē. Ja mašīnu pērku sev, es pat nezvanīšu sludinājumam, kur auto noliets ar dubļiem un salonā pudeles mētājas, kaut pa 300 Eur. Jo pārdevēja attieksme pret dzīvi un lietām ir skaidra. Vienīgais, ko nevajag darīt, - nevajag mazgāt motoru! Tas atkal ir tikai mīnuss!
Jau autiņam uz viena riteņa ir kalpaks, bet uz otra nav, es arī visdrīzāk nezvanīšu, jo redzu, ka pārdevējs - cirvis!
Nu re tādu auto aizbrauks, nopirks sliktais ,,perekups,,. Ielies degvielu brauks, sameklēs kalpakus, noņems sēdekļiem audumu iemetīs veļenē un izmazgās, izmazgās arī salonu, sakrāsos krabīšus, varbūt vēl kādu buksi samainīs. Bet nu tas jau nav nekāds darbs. Neko te neaizstāvu, bet šādi notiek visā pasaulē. Un tas ir sava veida darbs.
Tikai pēc tam gan brauksi skatīties un iespējams to pašu auto
Tev ir pilnīga taisnība, bet es jau arī vienkārši saku kā ir. Pārsvarā cilvēki pirmo izvēli izdara ar emocijām, tikai pēc tam sāk izvērtēt racionāli. Tāpēc ir vērts iespringt arī uz lēta auto sludinājumu, lai piezvanītu tev, nevis blakus esošajam, dārgākajam.
ezis71 rakstīja: Tad kas ir robots un kas ir variātors?
Viņš tev stāsta par viensajūga robotiem, kas ir paši lētākie ražošanā un tos liek uz budžetniekiem. Savukart divsajūgu roboti ir pašreizejās autobūves augstakais punkts, jo ekonomē gan degvielu , gan arī atrāk parslēdzas un ir domāti sportiskākai braukšanai.
Savukārt variatori ir tāds pārejas posms no parastās karbas uz robotiem. Domāti tādai mierīgai brauksanai un ne par kadu sportu vai smagiem ekspluatacijas režīmiem šeit nevar iet pat runa. Atiecīgi tu vari smagi iekrist, ja kads pirms tevis to variatoru ir varojis, tad viņš būs ātri vien beigts.
Man ir arī parastais automāts. Ja jau ta būtu, ka saki, tad jau nebūtu nekādas jēgas izlaist tos divsajūgu robotus.
KIA CEED ar parasto automatu un Hyundai Tucson, kas ir 400kg, 1/3 smagaks, ar robotu patere līdzīgu daudzumu degvielas. Arī Tucsons parvietojas raitak, karba sledzas kā dievs.
Vienīgā taisnība, ka šis robots ir šausmīgi dargs un ja viņš plīsīs, tad jauns jau būs kkur 1/2 no atlikušas mašīnas vērtības.
Par LIETOTIEM auto - kuri ir uzticamākie, kuri sagādās vismazāk raižu
Sveiciens visiem!
Pēdējā laikā forumā ir daudz diskusijas un viedokļi par jaunām automašīnām, to iegādi, uzturēšanu u.t.t., bet šeit ierosinu parunāties tikai par LIETOTIEM automobiļiem, jo tā tomēr ir arī nozīmīga daļa no visa automobiļu tirgus.
Protams, runājot par šīs kategorijas automobiļiem, viss nav viennozīmīgi un ir ļoti daudzi mainīgie, kas var ietekmēt automobiļa ekspluatāciju - iepriekšējie īpašnieki, ekspluatācijas vide un apstākļi. Bet šeit lielos vilcienos varam apkopot potenciāli veiksmīgākos modeļus, kuri ir prognozējami lietošanā, zemas remonta izmaksas, mazāk rūsē, pateicīga konstrukcija u.c. tendences, kādēļ auto ir ērts lietošanā.
Sākotnēji varam aplūkot automobiļus ģimenei lietošanai ikdienā - četru cilvēku (vecāki + bērni pamatskolas vecumā), kas ir bieži sastopama auditorija, kura ir automašīnas meklējumos.
Un aplūkojam variantus cenā līdz 3500 EUR, 4500 EUR un 5500 EUR, kas bieži vien ir lietota auto pircēja rocības robežas un summas, par kurām jau kaut ko sakarīgu var atrast. Ko jūs šai ģimenei ieteiktu meklēt šajās cenu kategorijās un kāpēc? Pieņemsim, ka famīlija rezervei ir atstājusi naudu tūlitējai apkopei un remontam, uzreiz pēc auto iegādes, un šie cipari tad būtu pati automobiļa cena.