Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Piemirsi ieteikt ieiet darba ritmā.

Bradypus taču esot iepircis Saules paneļus, lai pieslēdz slodzi un paskatās termokameras bildi, vai silst vai ne.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tu par tā paneļa izdedzināšanu un termokameru maksāsi?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nu, pārslēdz 8 omus un 4 omus, būs strāva 5A un 10A un OBJEKTĪVI DATI.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tiem datiem un pētījumiem, kurus pats šeit posto, netici? 

Es ticu, jo tie sakrīt ar fizikas pamatprincieiem. Ja gribi pats apstrīdēt informāciju, kuru izplati - karogs (termokamera) tev rokā un uz priekšu.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Tas taču ir vienkārši, slodze ir, slodze mazāka, slodzes nav.

Elementāri pierādāma taisnība, ka, tipa, nenoslogoti/mazāk noslogoti izdala citādu siltuma daudzumu izdala lielāku/mazāku siltuma daudzumu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Protams, ka elemetāri. Kādēļ nedari?

saf Reģ.: 20.07.2006
1 1 Atbildēt

raimondsm rakstīja: ... Bradypus taču esot iepircis Saules paneļus,..

O, parā bildes kur apsektus monteji...

Vai vispār no jebkurienes, kādu bildi vai video, kā profesionāļi montē visus apsegtus paneļus...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Montēju apsegtus. Neienāca prātā, ka ražotāja instrukcijas izpilde ir jāfotografē, lai gudrākiem par ražotāju kaut ko pierādītu.

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Iedod linku uz to instrukciju.  

Viss jumts bija apsegts ar deķi?

Sanāk tu vienīgais pasaulē dari pareizi?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

www.getlini.lv/

Jumts? Nē, man ir divi eksperimentāli paneļi, kas darbina dārza strūklaku. Saņēmu aplīmētus ar melnu aizsargplēvi, noplēsu, kad bija pievienoti, kā teikts instrukcijā, kura ir sen atrodama iepriekš norādītājā linkā. 

Sanāk, ka man nav ne jausmas, cik vienīgais esmu pasaulē - neesmu baigi pētījis, kā citi montē paneļus, vienkārši ievēroju loģisku ražotāja instrukciju un nebrīnījos, ka parasti caurspīdīgā aizsargplēve, kas ir uz ekrāniem u.c. lietām, kas ir pirktas, paneļiem bija biezāka un necaurspīdīga. Elektroniku pasūtīju Ali - pašus paneļus loģistikas dēļ piebraucu tepat Latvijā paņemt no ss.lv atrasta tirgotāja angārā rūpnieciskajā kompleksā blakus Dienvidu tiltam - ja nemaldos, poļu ražojuma.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Esmu montējis vairākos objektos Sharp un, laikam vienā, ķīniešu Longhi. Ne vieniem, ne otriem nav nekādu aizsargplēvju. Strādājām pa dienu, segu pāri jumtam nesedzām, un nekas tur nebija ne karsts, ne silts.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kā tur īsti ir ar to ekoloģiju - baterijas esot pārstrādājamas un vispēr elektroauto nelūzt un nav jāremontē, jo tur viss ir vienkārši. Izklausās labi, bet tas sanāk paskatīties kādu izglītojošu video un rodas šādi tādi jautājumi. 

Nepilnus 40kkm nobraucis Jaguārs jau tiek remontēts "vasjas garāžā" ar donora komponentēm baterijai, kas esot noņemtas no maz nobraukuša auto. Kā tur īsti ir? Kas notika ar donoru, vai pārējā baterijas daļa tiks utilizēta? Vai šī baterija pēc remonta būs joprojām tikpat pārliecinoši droša pret ugunsgrēku kā ražotāji apgalvo? Un vispār - vai tiešām šis saucas neplīst un ir vienkārši?! Pie 40kkm?! Premium klases mašīnai?

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

1. Jautā Jaguar, kāpēc viņu vàģi tādi sūdi. 2. youtu.be/s2xrarUWVRQ

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja:

topinamburs rakstīja:

Bradypus rakstīja: Nu jā... Vissirslikti. Tad jau tomēr tas panelis, atslēdzot slodzi, sāk pats (at) spīdēt un nemaz nesilst  

Galvanis jau kaut kā novirzīties no pamattēmas, vai ne?

Karsts viņš būs jebkurā gadījumā

Pamēģini kādreiz ielīst 2x karstā vannā. Vienreiz ar 40 grādu karstumu. Otrreiz ar 80. Varbūt pieleks, ka "karsts" nav pietiekami specifisks jēdziens karstuma definēšanai.

Fļe,  nu... 

Neesi aizmirsis, ka paneļi no saules stariem paņem tikai maaazzmazītiņu,* daļu... Pàrējā vnk karsē. Bet redzi, neizkūst tomēr. 

PN. * 10-20%

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

topinamburs rakstīja: 1. Jautā Jaguar, kāpēc viņu vàģi tādi sūdi. 2. youtu.be/s2xrarUWVRQ

1. nemuldi, ICE Jaguārus nav jāremontē ar šrotu detaļām pie 40kkm. 

2. Iemācies lasīt - jautājums bija par to vai šajā šrotu procesā piedalošās baterijas nonāk tavā skaistajā reklāmas video, jeb tomēr piesārņo vidi kaut kādā sētmalē, kur rūsē pārējie šroti. Skaistas riepu pārstrādes tehnoloģijas, par kurām arī varu ielikt reklāmrullīšus, nemaina faktu, ka riepas mētājas visās malās.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

topinamburs rakstīja:

Bradypus rakstīja:

topinamburs rakstīja:

Bradypus rakstīja: Nu jā... Vissirslikti. Tad jau tomēr tas panelis, atslēdzot slodzi, sāk pats (at) spīdēt un nemaz nesilst  

Galvanis jau kaut kā novirzīties no pamattēmas, vai ne?

Karsts viņš būs jebkurā gadījumā

Pamēģini kādreiz ielīst 2x karstā vannā. Vienreiz ar 40 grādu karstumu. Otrreiz ar 80. Varbūt pieleks, ka "karsts" nav pietiekami specifisks jēdziens karstuma definēšanai.

Fļe,  nu... 

Neesi aizmirsis, ka paneļi no saules stariem paņem tikai maaazzmazītiņu,* daļu... Pàrējā vnk karsē. Bet redzi, neizkūst tomēr. 

PN. * 10-20%

In the absence of a load, the energy absorbed by the solar panel gets converted into heat and the excess heat energy can cause the temperature of the panel to rise. So, solar panels with no load could damage the panels if left unattended.

energytheory.com/what-happens-if-a-solar-panel-is-not-connected/

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

www.db.lv/zinas/saules-jaudas-parsniedz-rekordus-512914

Šā gada pirmajos septiņos mēnešos kopējais elektroenerģijas apjoms, ko saražoja AS Sadales tīkls (ST) infrastruktūrai pieslēgtie saules paneļi, sasniedzis 79,9 gigavatstundas (GWh).

2021. gadā ST infrastruktūrai pieslēgtie saules paneļi saražoja 6,5 GWh elektroenerģijas, bet 2022. gadā - 29,9 GWh, kas ir vairāk nekā divas reizes mazāk nekā 2023. gada pirmajos septiņos mēnešos, liecina ST sniegtā informācija.

rekordlieli saules saražotās elektroenerģijas apjomi Latvijas elektroenerģijas sadales sistēmā piedzīvoti šā gada maijā, jūnijā un jūlijā.

“Katrā no šiem mēnešiem saražotās elektroenerģijas apjoms pārsniedzis 20 GWh. Tajā pašā laikā jāakcentē, ka šie apjomi attiecas vien uz tīklā nodoto elektroenerģiju, jo papildus ir vēl arī tā elektroenerģija, ko klienti patērē tūlītēji, nenododot tīklā. Attiecīgi patiesais saules paneļu saražotais elektroenerģijas apjoms ir vēl lielāks.

--------------

20GWh mēnesī pie aprēķina 20kWh uz 100km ir miljons uzlādes un ir 100 miljoni kilometru.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Vasaras mēnesī pie enerģijas maksimuma.

Miljonam auto 100km

100 000 auto 1000km mēnesī

50 000 auto 2000km mēnesī.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Viss jau ir "skaisti" kamēr BEV ir relatīvi maz, bet ja būs daudz un daudzi "reizē"  grib lādēties, a la kā tikko uz darbu atskrējuši utml. - nu vairs " tik skaisti" tas nebūs.

Un potenciāli vispār BEV pasākums ir tēmēts uz pietiekami turīgiem cilvēkiem - kuriem BEV nav vienīgais auto ģimenē, un vēlāk potenciāli arī dažādi BEV dažādiem mērķiem un attālumiem ... Bet tie kas nevar atļauties .. tiem ... piga ...

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

raimondsm

Vēl sarēķini cik velo sanāk nobraukt ar 13kWh bateriju un 50km range 🙈

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Nevadas policija pret klimata protestētājiem; Climate Protesters Shut Down BURNING MAN, Rangers Ram Through Blockade

youtu.be/e8fDM60MS84?t=541

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Redzkā - "hipsteru" uzvedība un aizdegšanäs risks vairākām universitātēm likusi apsvērt domu aizliegt (vietām arī aizlieguši) elektriskos 2-riteņu braucamos:

electrek.co/2023/08/27/why-college-campuses-are-starting-to-ban-electric-bikes/

Risinājums gan ir maigi sakot dīvains, bet nu acīmredzot neviens negrib maksāt par relatīvi dārgas infrastruktūras speciāli E-velo izveidi un uzturēšanu ....

Jo tehniski, kas traucē izveidot drošas (pret zagšanu un vandālismu) uzlādes punktus ārpus dzīvojamäm telpām...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Par to cik sūdīgas paliek rezerves daļas pēc tam kad orģinālo daļu vairs nav pārdošanā:

Probably, vairums ir made in China ...

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Šeit mūsu zemītē ir pat interesantāk. Nevajag traktorus ar resniem kĀbeļ

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Izcils appisiens, kaut arī "interesanti" ka šīs lidmašīnas nav kritušas zemē biezā slānī:

www.thedrive.com/news/supplier-caught-distributing-fake-parts-for-worlds-top-selling-jet-engine

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tāds lūk eksperiments un pētījums saistībā ar fosilā kurināmā enerģijas ražošanas iekārtu uzlabojumiem padarot tās apmēram par 2% vēl efektīvākas:

techxplore.com/news/2023-08-steam-condenser-coating-million-tons.html

P.S. tas pats droši attiecināms uz kodolenerģētiku ...

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

UK piekrastes vēja parku  izveides izsolē nav pieteicies neviens pretendents, un viens no lielajiem 3 grasās neturpināt sava jau iesāktā parka būvniecību :

www.theguardian.com/environment/2023/sep/08/biggest-clean-energy-disaster-in-years-uk-auction-secures-no-offshore-windfarms

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ai, ai pasaulē arvien vairāk sāk nopelt oglekļa emisiju kvotas un tirdzniecību ar tām, tik jautājums vai pasākumā ir "par maz biznesa", vai par maz "reklāmas" ieguvumu :

www.theguardian.com/environment/2023/sep/08/shell-signals-retreat-from-carbon-offsetting

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

2 procenti var tik iztēloti par niecīgu ieguvumu, ja nolīgst labus klaķierus.

Daudzus procesus nosaka nevis zinātne un aprēķini, bet gan sabiedrības funkcionēšanas likumsakarības.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

"Daudzus procesus nosaka nevis zinātne un aprēķini, bet gan sabiedrības funkcionēšanas likumsakarības." 

Un daudzus procesus atkal nosaka. Ne jau velti Ļeņins ir teicis: no visām mākslām vissvarīgākā mums ir kinomāksla. Pēc tam nāca televīzija un internets. Zinātne ir ielikusi gudrāku cilvēku rokās labus instrumentus stulbākās sabiedrības daļas apstrādei. Ne jau velti ir teiciens: propaganda netaisa no cilvēkiem idiotus, tā ir idiotiem paredzēta.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kā tautai šķiet - ir šis solis nàkotnē, jeb ne - bezmagnētu, jeb induktīvās ierosmes elektromotori (cerams sanāca pareizi iztulkot)

newatlas.com/automotive/zf-most-compact-magnet-free-motor/

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Nu, francūži jau taisa šitos. Renault, cik atceros. Solis nākotnē tas ir tiktāl, ciktāl vēlēšanās izvairīties no atkarības no Ķīnas retzemju metāliem.

Skaidrs, ka no enerģijas ekonomijas viedokļa tie ir neizdevīgāki, jo jātērē enerģija magnētiskā lauka iegūšanai, kamēr pastāvīgie magnēti to "ražo" par brīvu. Atsaukšanās uz ekoloģiju ir naivai publikai tēmēta, jo vairāk vajadzēs citus materiālus, vispirms jau varu tinumiem. Ir arī priekšrocības, noteikti "labāka" griezes momenta līkne, jo rotora magnētisko lauku var regulēt.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nu, varš tinumiem, ja arī to vajadzēs vairāk, tomēr nav tik dārgs, pie tam varš ir labi reciklējams no nolietotās tehnikas.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Stāsta ka atkal esot panākti uzlabojumi bateriju tehnoloģijās, un ka potenciāli šāds dizains būtiski samazinās to izmaksas tādos pielietojumos, kā vēja un saules enerģijas pārpalikuma uzkrāšanai :

www.nature.com/articles/s41467-023-40374-y

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti