Es droši vien atkārtošos, bet manā ieskatā vislabāk ir iegādāties tādu auto, kas ir jauns iegādāts Latvijā, kuram ir regulāri veiktas apkopes pie dīlera un kura nobraukums un tehniskais stāvoklis ik gadu ir viegli pārbaudām CSDD uzturētajā reģistrā.
Latvijā cilvēki pārsvarā brauc maz. Man ļoti daudzi paziņas/draugi ar auto nobrauc ne vairāk kā 15 tūkst.km gadā, bieži pat mazāk. Līdz ar to šādu 5-6 gadus vecu (jaunu) auto ar 70 tūkst.km nobraukumu atrast nav nereāli. Jo īpaši mazu auto segmentā.
Tas strādā uz tiem autiņiem , kam ir normāla virbūve t.i. korozijizturība. Mazu auto t.i. budžeta - lētuču segmentā šādiem gadiem ir gana reāla iespēja jau pie šiem gadiem nopirkt puvekli, vai arī ko tādu, kas gada laikā būs jāšpaktelē/jāmetina. Šis īpaši pat nebūs saistīts ar braukšanu.
Strīdēšos pretī. Vai gribat teikt, ka Superbam un Octavijai būs labāka korozijas noturība nekā Fabijai? Nedomāju vis! Manuprāt, tipisks Latvijas autopircējs nepamatoti noniecina mazās klases auto.
Es atbildēšu tieši pretī - lētucis paliek lētucis, un pieredze rāda, ka tas attiecas arī uz bundžām - nav obligāti jābūt mazauto, bet mazauto lielākoties ir arī mazcena un to lietojot, sevišķi gadiem uz priekšu ejot jūt - resurss vnk ir ierēķināts mazāks.
P.S. Manas domas, pēc čoma pieredzes - oktāvija ir mēsls, diemžēl. Samudrīts, samērā dārgs un neizturīgs auto, kam manis minēto jūt ļoti ļoti.
Oponēšu. Manai Fabijai 135.866 km, un tā kalpo ļoti labi.
Netālu ,,rajončikā,, vienā ģimenē ir 2004.gada marta Citroen-C3 ar 1,6 litru benzīna motoru. Nobraukums 31.08.2018. bija 449 tūkst.km, tagad varētu būt ap 460 tūkst.km. Cilvēks turpina intensīvi braukt ar šo Citroenu. Ja jau tas Citroens daudz plīstu, tad gan jau pagādātu ko citu.
Attālos rados ģimenē bija 2006.gada decembra Nissan-Note ar 1,4 litru benzīna motoru. Nobrauca pāri par 300 tūkst.km, tad nopirka jaunu Škoda-Kodiaq, bet Nissanu saglabāja ģimenē kā otro auto.
grūti ar to saprašanu, vienalga par savu lielumu....
Liels un mazs var būt dažādi, parasti to izšķir budžets/nebudžets un reizēm vēl virsmas apstrāde. un tur kaut vai opim būs 'šķūnī stāvējis un svētdienās braucis jauns dranduļets, bet pēc gadiem apakšā būs teju siets...
Par to opi gan tu iebrauci auzās. Manam vectētiņam bija trešais žiķelis, 26 vai cik tur gadus, no ārpuses izskatījās ļoti labi, neskaitot ar otiņu piekrāsotas kādas švīkas vai buktītes. Kad viņš to pārdeva, nākamais īpašnieks to piebeidza divu gadu laikā; vienreiz vēl redzēju kamēr brauca, bija briesmīgi norūsējis. Kāpēc tāda starpība? Jo mans vectētiņš pēc katra ziemas brauciena mašīnu ar šļūteni nomazgāja...
Tikko Jelgavā benzīntankā redzēju Citroen-C3 ar 1,6 litru benzīna motoru, 2007.gada aprīļa izlaidums. Nobraukums pa Latviju ap 325-330 tūkst.km. Lūk, arī mazauto var būt izturīgi!
Es droši vien atkārtošos, bet manā ieskatā vislabāk ir iegādāties tādu auto, kas ir jauns iegādāts Latvijā, kuram ir regulāri veiktas apkopes pie dīlera un kura nobraukums un tehniskais stāvoklis ik gadu ir viegli pārbaudām CSDD uzturētajā reģistrā.
par Latvijā pirktu , e csdd apmeklējums obligāts .Tas gan nezislēdz smagas problēmas kuras dīlers nemana ( mans gadījums ). Bet vismaz nebūs neplānotas vilšanās par ideālu tehnisko jo nopirkts auto ar 200k < Te piemēram mana ex auto .DD2022 Pirkts kopts pie dīlera . Bet gala pircējs gan jau visiem stāsta par tojotu neizturīgumu ( d4d tomēr nav ok ) ,jo jau pie 100K motors karās . Adevu dilerim ar 220K
Īstenībā ieteiktu LTAB apdrošināšanas aplikāciju ar kuras palīdzību var iegūt diezgan precīzu info par par auto, kas jau kādu laiku ir lietoti LV un pie tam arī precīzu auto pirmās reģistrācijas gadu, kas ne vienmēr ir pareizi norādīts sludinājumos.
Kā tad savādāk. Ja pašam bača būtu noklājusies, tad nekas cits neatliktu kā atlocīt rokas un iedziļināties tajā kasešu mainīšanā. Forumi ir pilni ar info kā to darīt. Tās arī var dabūt no angļu variantiem un lietotas cena svārstās no 200-500 EUR atkarībā no nobraukuma (uzskatīsim to kā zobsiksnas maiņu). Cenas arī vairs nav kosmos, lai gan pie dīlera gan vēl joprojām ir.
"Gāze ir vēl smirdīgāka par dīzeli un nedroša" - saskatās visādus viģikus no krievijas un tad dzied... Cik tūkstošus pats esi ar gāzi nobraucis un kāda tev ir saprašana par gāzes iekārtu uzbūvi? Ļauj es minēšu - 0 un 0.
Tātad, pirmais - "gāze ir vēl smirdīgāka par dīzeli" - ir, jā - bet to reāli var saost tikai pēc uzpildes atkabinot pistoli - nu un ja vēl kaut kāda iemesla dēļ bik nepilnīgi sadeg, tad darbībā ir tāda viegli īpatnēja smaķele, savādāk nekādas starpības.
Otrais - "gāze ir nedroša" - nūūū, jā, ir - ja tu brauc ar mašīnu, kurai salonā spēcīgi smird pēc gāzes [kas parāda ka salona gaisā ir jūtama gāzes koncentrācija] un/vai ja gāzes iekārta ir uzstādīta neievērojot nekādus standartus, tad ir nedroša, jā. Šī iemesla dēļ tu arī te met tādus viģikus no krievijas - iedod vismaz kādu viģiku, kur sprāgst gāzes plīts ar latvijas numuriem - nu jā, lai pie mums mašīnā būtu gāzes plīts, to vai nu mājās ir ielicis cilvēks, kas kaut ko sajēdz, vai arī serviss, kam ir jāspēj iedot sertifikāts. Par pirmo variantu īpaši komentāru nav, par otro - jau labu laiku gāzes balonos jābūt vēl vienam elektrovārstam, tā ka tāda iespējamība ka kaut kas motortelpā aizdegas un pēc tam turpina degt, pie mums ir praktiski neiespējama, jo starp reduktoru un balonu ir divi vārsti - un gāzes balonam derīguma termiņš ir 10 gadi, dēļ kā tas ne paspēj sarūsēt, gan arī ja uz ceļa ir vēl kādas gāzes plītis ar padsmit gadu gāzesplīts stāžu, arī tās jau ir saņēmušas šādus balonus.
Ak jā, no kurienes tie tavi pieņēmumi par to, pie kādas kilometrāžas jāizvēlas kāds degvielas veids? Es gadā nobraucu 15-20 štukas, un es ļoti jūtu starpību, par cik tagad bākā ir jāielej kādi 10 litri benzīna reizi ceturksnī, un nevis divas bākas mēnesī.
par -crv, nezinmu, bet shis rav 4 modelis tiesaam nav ne labs ne uzticams, ja buutu ar dizeli tad tas vispar buutu sausmas jo dzinejs reti neveiksmigs izturibas zinjaa un veel neticami edeliigs
Kā Prius ekspertam . Kapēc tik liela cenu strapība Prius /Prius +. Gandrīz 6000 par unversiāli ?! Vai tur kas cits savādāk ?
Ja domā jauno Priusu, tad es teiktu, ka tam ir 4 salīdzinoši ērtas vietas. Prius + tomēr ir 5+2 vietas (katrai vietai ir atsevišķi sēdekļi). Jā otrai rindai tie ir šaurāki, bet tomēr savs. Bagāžas nodalījums nolaižot trešo rindu ir kā palielam universālim. Sākot ar vidējo komplektāciju ir arī 2 jumta lūkas.
Vispār, ja kāds nav pamanījis, tad tēma ir KUR IEGĀDĀTIES UZTICAMU AUTO, nevis kura Honda fanam labāk patīk vai kādi navaroti ir jaunajam Priusam
Bet par tām divām lūkām... Kad pirmo reizi tiku pie mašīnas ar lūku, tad pirmajā vasarā dažas reizes pavirināju. Īstu jēgu no viņas neatradu, tagad gadiem neesmu autiņam lūku vaļā vēris. A tur divas...
Lūka - tas ir atavisms un mirstoša tehnoloģija automašīnām, tāpat kā mehāniskā kārba. Pēdējā pat Āfrikā un Āzijā iet ārā no modes. tik konservatīvie, tupie eiropieši mīl.
Nu bet elementāri - lūka mirst, jo tagad pasākuši lūkas vietā likt stikla jumtus - uz to ražotāji var vieglāk vairāk nopelnīt. Tas pats ar kārbām - par sarežģītu, uzturēšanā un remontos dārgu sūdu ražotājs ko vēl izdara? Jā, paprasa papildus naudu - un tā kā tas ir papildus veids kā nopelnīt pa visiem punktiem - pārdodot, apkopjot un mainot - tad šī tehnoloģija vēl papildus tiek uzspiesta cilvēkiem - teiksim, parādi jaunu audī kas ir kvatra un ar mešalku - parādīsi? Diez vai, cik esmu redzējis, jauns audī ar mešalku pieejams tikai ar divriteni, gribi kvatru - pieciet to bīdāmo sūdu viduskonsolē + piemaksā par viņu ~2k eur + maksā vēl par eļļas maiņām. Bet tādi antiņi kā tu industrijas spiedienu sauc par "modi" - tā ir tieši tāda pat "mode" kā padsmit gadus atpakaļ izveiktā pāreja uz zemekrāna [platekrāna] televizoriem un monitoriem - izmaiņa, ko patērētājiem uztiepa industrija, karinot makaronus uz ausīm - tagad tas pats ir ar visādiem tomātiem un pseidotomātiem.
Nu, manuālā kārba noteikti uzticamāka nekā tomāts, bet par monitoriem tev nav taisnība. Kādreiz vēl CRT monitoriem acu aizsardzībai kāra priekšā speciāla stikla filtrus vai smalkus metāla tīkliņus. Un vēl uz tiem, izbaudot mainīgo magnētisko lauku un siltumu, gulēja kaķi.
Paga, nejauc dažādas lietas - pāreja uz zemekrānu notika nullto gadu vidū - bet pāreja no CRT uz LCD notika ap gadsimtu miju. Tevis nosauktie CRT monitori, kam tos filtrus karināja priekšā, vispār ir deviņdesmito pirmās puses ražojums; deviņdesmito otrajā pusē ražotajiem moņiem tādi nebija vajadzīgi.
Es personīgi lietoju tālajā 2002. gadā [!!!] ražotu LG flatron 17" LCD moni - blakus ir vēl viens LG flatron, bet cita modeļa un jūtami jaunāks, bet tāpat 17" - vienu brīdi biju kompim pieslēdzis abus, kādu laiciņu atpakaļ to jaunāko atslēdzu nost, pietiek ar vienu. Uz zemekrānu pāriet netaisos ātrāk pirms izbeigsies normālie monitori - kā redzi, viņi spēj dzīvot ilgi - jo, pirmkārt, es pamatā lasu, kam ērtāk ir augstāks monitors - otrkārt, ja atsākšu izmantot divus moņus - divi zemekrāna Full HD izšķirtspējas moņi ļoti knapi man uz galda salīdīs...
Man vispār patīk parastajiem mirstīgajiem industrijas uzspiestās standartu maiņas - nu labi, ne pašas maiņas, bet gan makaronu karināšanai uz ausīm procesā. Teiksim, kad britiem ieviesa digitālo televīziju, tas pamatojums bija "lai BBC saglabātu savu vadošo pozīciju industrijā" vai kaut kā tamlīdzīgi...
Nē. Lūka bija vajadzīga tad, kad nebija izgudrots kondicionieris.
Kondicionieri izgudroja 1939 ( ASV), bet tas bija nenormāli dārgs. maksāja ap 300 dolāri ( jauns auto - aptuveni 700 dolāri.
Bet ap 50-tajiem gadiem,tos lika tikai uz prēmiumiem.
1960.ajā gadā jau 20 procenti ASV automašīnām bija kondicionieri, 70.-tajos gados 54%, bet 80-tajos auto bez kondicioniera bija retums. Tad arī pazuda vajadzība pēc lūka.
Ak jā, es aizmirsu. Eiropas sūdos pat 2000ajā gadā kondicionieris gāja ūberkrutā komplektācijā.
Nu bet pat ņemot vērā tos Eiropas sūdus, 2019.gadā pirkt lūku var tikai debils.
Tu esi piemirsis ka citi vēlas nevis tikai aukstu, bet arī svaigu gaisu Un to ka, kā tu teiktu, "eiropas sūdiem" 30 gadus atpakaļ parasti bija nevis izvēle starp lūku un kondišu, bet elektriskajiem logiem un kondišu.
msh rakstīja: Tu esi piemirsis ka citi vēlas nevis tikai aukstu, bet arī svaigu gaisu Un to ka, kā tu teiktu, "eiropas sūdiem" 30 gadus atpakaļ parasti bija nevis izvēle starp lūku un kondišu, bet elektriskajiem logiem un kondišu.
30gadus atpakaļ Eiropas sūdos nebija ne viena, ne otra. Kondicionieri uzradās 10 gadus atpakaļ ( protams - krutās komplektācijās), bet elektriskie logi 5 gadus atpakaļ ( visās komplektācijās. 10 gadus atpakaļ, aizmugurē elektriski logi nebija pat prēmiumiem)
Nevajag betonēt....pašam savulaik bija Audi 100, visi 4 elektriskie logi, klima un vēl lūka, 93.gada, laikam jau kaut kur ārpus Eiropas salikts bij..āa vēl visi 4 beņķi apsildāmi ar bija. Taksto nevajag. Vienīgi ne visi vācieši un citi R Eiropieši bija tik izšķērdīgi lai tādas kompelktācijas mašīnas pēc gadiem 15 nonāktu pie letiņu sekond henda pircējiem un protams ar laiku dēļ elektronikas gļukiem ne visas tās fīčas strādā kā nākas, bet ir arī vecām Eiropas mašīnām jo bāgātas komplektācijas.
Mans pirmais ne-plikais auto bija 1992. gada ražojuma eiropietis. Ar visiem elektriskajiem logiem, kondicionieri un klimatkontroli. Un arī elektriski vadāmu lūku Muldēt vajag mazāk...
Tu tur esi nokļūdījies ar pirmo ciparu pirms nulles - vajadzēja būt nevis "1", bet "4". mk2 bija pirmspēdējais jaunais VAGmobīlis, kurš bija pieejams tikai ar kondišu, bet ne klimatu - pēdējā gods pieder Corrado - tu, protams, vari justies lepns ka C3 pirmsfeisliftam un noteikti B2 un C2 tika izmantoti jeņķu kondišu dzelži [harrison kompresori utt] un C3 un B3 izmantoja GM klimata kontroles - kuras gan, kā jau amerikāņu izstrādājumiem piedien, bija nekvalitatīvas, un tāpēc atlikušajiem B3 un C3 kam bija klimats, lielākoties ir ielikts klimats no jaunākiem modeļiem.
msh rakstīja: Man vispār patīk parastajiem mirstīgajiem industrijas uzspiestās standartu maiņas - nu labi, ne pašas maiņas, bet gan makaronu karināšanai uz ausīm procesā. Teiksim, kad britiem ieviesa digitālo televīziju, tas pamatojums bija "lai BBC saglabātu savu vadošo pozīciju industrijā" vai kaut kā tamlīdzīgi...
a kas vainas britu digitālajai Tv1/
Viņiem maksas tv jau bija pirms tam un tagad vismaz jūtams par ko maksā, jo ir bērnu kanāli, tiešraides n-tajos kanālos. piem. olimpiskās spēles
,Tā ir pavisam cita digitālā TV, nesalīdzināt ar mums
Šajā situācijā es vienkārši norādu uz pašu makaronu karināšanu. Gala rezultāts droši vien slikts nav. Cita lieta ir ar valstīm, kur ir piespiedu kārtā digitālais radio uzspiests...
nomiks rakstīja: Es droši vien atkārtošos, bet manā ieskatā vislabāk ir iegādāties tādu auto, kas ir jauns iegādāts Latvijā, kuram ir regulāri veiktas apkopes pie dīlera un kura nobraukums un tehniskais stāvoklis ik gadu ir viegli pārbaudām CSDD uzturētajā reģistrā.
Latvijā cilvēki pārsvarā brauc maz. Man ļoti daudzi paziņas/draugi ar auto nobrauc ne vairāk kā 15 tūkst.km gadā, bieži pat mazāk. Līdz ar to šādu 5-6 gadus vecu (jaunu) auto ar 70 tūkst.km nobraukumu atrast nav nereāli. Jo īpaši mazu auto segmentā.
pēc personīgās pieredzes šim pievienojos. Pure LV auto ir lielākas iespējas noskaidrot arī negadījumu vēsturi, pacelt remonttāmes ja bija remontēts pie dīlera, kautko uzzināt no apdr utml. no tā arī var izvērtēt riskus ko nopērc.
vēl man personīgi bija pozitīva pieredze pirkt oficiālā dīlercentrā kur tirgo kā pirmās iemaksas paņemtos, pat ne obligāti pamatprofila marku. tāpat viņi ir izbirstējuši riskus un lūzni maz ticams ka pieņemtu uz realizāciju. pirkšanas process arī ir daudz civilizētāks, nekā no rokas vai placī.
nesaprotu kapeec sads mazlitrazas auto jacakaree ar gazi ,ja patiik tad brauc tapataas, Diemzeel ar so1.6 motoriiti baudams vinsh nav ,diezgan pagauss, bet braukt var tik traki nav, lai gan prasitos kads zirdzins vinam veel klaat
msh rakstīja: Tu esi piemirsis ka citi vēlas nevis tikai aukstu, bet arī svaigu gaisu Un to ka, kā tu teiktu, "eiropas sūdiem" 30 gadus atpakaļ parasti bija nevis izvēle starp lūku un kondišu, bet elektriskajiem logiem un kondišu.
30gadus atpakaļ Eiropas sūdos nebija ne viena, ne otra. Kondicionieri uzradās 10 gadus atpakaļ ( protams - krutās komplektācijās), bet elektriskie logi 5 gadus atpakaļ ( visās komplektācijās. 10 gadus atpakaļ, aizmugurē elektriski logi nebija pat prēmiumiem)
Freijers
Bradypus
Pašiem nevajag muldēt. Jūsu varianti vairāk kā izņēmums un krutas versijas. Es te rakstu par VIDĒJO auto, bet izņēmumi ir vienmēr.
Pat nevajag iet tālu. Pirmo sludinajumu atvēru, un ko es redzu -
atver 7.bildi un apskaties kāds kloķītis uz durvīm. Varētu atrast pat bez kondicioniera, bet pretīgi tos mēslus skatīties. Vairāk par 2 sludinājumiem dienā nevaru izturēt.
Lai pierādītu, ka "10 gadus atpakaļ, aizmugurē elektriski logi nebija pat prēmiumiem" tu ieliec linku uz 20 gadus vecu "ne-prēmiumu"? Pārliecinoši apliecina tavu objektivitāti.
Kapēc skaties vecu auto sludinājumu Tu taču nezini varbūt auto ipašnieks speciāli gribēja logus kruķīt ar roku, ,bet ja būtu vēlējies būtu pasūtījis auto ar visiem četriem el, logu pacēlājiem, ja reiz pērc lietotu auto samierinies ar to kādu iepriek''sejais īpašnieks ir izvēlējies, Pērc jaunu auto un sūti ar kādu aprīkojumu vēlies , tik nestāsti ka viņu nevar nokomplektēt ar visiem četriem el logu pacēlājiem, bet diemžēl ir daudz auto kurus problemātiski ir pasūtīt ar meh roku pacēlājiem
Tas , ka eiropas auto piedāvā izvēli - logi elektriski vai ar airiem, ka var nopirkt auto ar vai bez kondicioniera nenozīmē, ka neražoja elektriskus logus un kondicionierus !
5 sērijas bmw pirms 3 gadiem vareja nopirkt bez automātiska klimata !!! tikai ar pogu - kondicionieris !
Man garažā stāv 1975 gada eiropas auto, kas nemaz nav ekskluzivs, kam oriģināla bija kondicionieris
Lietošanā bijuši - 1985 un 1988 gada auto vidējās klases ar elektiskiem logiem un kondicionieriem, vienam bija automātisks klimats !
MAn lūkas riebj , bet jātzīst, ka gaisa apmaiņu salonā viņa veic labāk kā pavērts logs !
arī stikla jums ekspluatācijā ir patīkams !!! viņam gan ir arī negatīvas īpāsības
( ir cilvēki, kam vienkārši patīk braukt ar dabīgu ventilāciju)
Protams, ka ne visiem auto. BET, ja mēs saliekam visus auto bez kondicioniera kopā vienā kaudzē, vai visus puļķīšu auto vienā kaudzē, tad stipri lielākā daļa tur būs vāciešu * auto. Jo pat japāņi neekonomēja uz komforta.
Tikai komunisti.
Tas pats ar visām pārējām tehnoloģijām, kas saistītas ar komfortu - elektriskie logi, elektriskie krēsli, apsilde, kruīza kontrole, automātiskā kārba, USB, utt.
es pat nevaru pateikt, ka vācieši pirmie sāka būvēt bomžu dzinējus (mazlitrāžas ar tubīnām) - jo to pirmie uzsāka būvēt ķīnieši.
Auto stabilitātē un vadāmībā - japāņi
...
* vāciešu auto - tas ir domāts VW, AUDI un BMW. Mersedess pirmais aizgāja no tā marasma, arī porše. Opelis arī vācu auto, bet vidējais opelis būs tehnoloģiskāks par vidējo VW vai Audi. Lai gan - dīleru centu salonos un auto apskatos ir otrādi. Protams, ka kaut kur braukā Vw kurš ir kā mersedess, bet tie ir vairāk izņēmumi nekā vidējais rādītājs.
.....
un nevajag te pļurkstēt. Pat tagad - ieejat audi.lv un aplūkojiet komplektācijas. Un padomājiet, ka nviens a4 par 60 000 nepērk. Tā ka skataties zemākas komplektācijas un tad salīdziniet ar 10 000 vērtu mazdu.
Atceros, senos laikos, pec apdares varēja atšķirt - kurš ir vācu auto, kurš japānis vai amerikānis. Bet jau pēdējos 10 gadus atšķirt vairs nav iespējams. es pat teiktu, ka VW ir kaut kur ap Nissan līmeni, bet audi - ap mazda.
Kur iegādāties uzticamu lietotu auto?
Skaidrs, ka lietots auto ir lietots, tomēr kādi būtu jūsu ieteikumi attiecībā uz labākajiem, godīgākajiem lietotu auto tirgotājiem Latvijā?