Šogad ir interesanta problēma, ka dēļ covid19 un dīkstāvēm daudziem ražotājiem ir tukšas noliktavas un nemaz 5 Zs piekaramos laivu motorus nevar nopirkt. Un nav info, kad tie varētu būt.
Jā pret straumi braukt atpakaļ ir savi riski, taču var tāpat kā ar kanniņām - otrs aķis rezervei atpakaļceļam. Bet nu skaidrs ka iekšdedzes verķis ir pārāks daudzējādā ziņā.
Ja elektroauto var aizvietot iekšdedzes dzinēju, tad laivas gadījumā būs tieši otrādi. Cik esmu novērojis dabā un vēl vairāk copes šteļļu forumā, allaž notiek attīstība benzīnnieka virzienā, nekad otrādi. Pie tam NEKAD nedzird žēlabas, ka tomēr agrāk bija labāk.
Mikserus lieto parasti 2 gadījumos:
1) ezeri, kur benzīnnieki aizliegti;
2) kā lētāks variants, lai gan arī tas ir gauži nosacīti. Ja vajag pašu motoru (ne sūdīgāko), tad vēl vajag lādētāju, vajag 2 aķus (var vienu, bet ja vēlies nopietnāk, sanākot 2), tad kopā nemaz tik maz nav.
Vēl tāda interesanta lieta, kuru atklāju, ja vēlies šo piekaramo motoru pie stūres, ne visus var, jāpērk speciāls kits + troses + attālinātā vadība un tas vēl + 700 eur
Ja nemaldos, tad Hondai 5 vai 2,5 ZS variantam (varbūt abiem) esot gaisa dzese, kurpretī citiem ūdens. Honda skaļāka esot, bet laikam rezumējums būs tāds - tie mazie motori visi +/- līdzīgi (Honda, Suzuki, Yamaha, Tohatsu, vēl tur kādi). Vēl esot dažādi prastāki varianti a la Parsun, bet nu par tiem domas dalās. Citi apmierināti, citi spļaudās.
Lai runā. Lai vai kā, tā nudien būs pareizāka vieta, kur meklēt info par motoriem, jo tur apgrozās copmaņi, kam tādi motori ir ikdiena. Šeit? Nu kāds jau noteikti ir, ne vairākums.
Tajā pašā copes lietu forumā jālasa. Principā motoriem bija lielais četrinieks, Suzuki, Honda, Tohatsu un Mercury. Pārējais ir, nu tā, labāk nē. PArsuns - uzreiz nošauties.
Ja ir vēlme iekļauties beztiesību lietošanā, kur max pieļaujamais ir 5zs, tad pastāv vēl viens variants - ir modeļi, kas ir unificeti ar saviem lielākajiem brāļiem. Piemēram 5 un 6zs atšķiras tikai un vienīgi ar galvenās dīzes caurlaidību karburatorā. Nopērkam 5zs motoru, nopērkam pa 6eur otru dīzi, un laimīgi braucam. Kam tieši tā varēja izdarīt - to nu tagad no galvas nepateikšu, augstākminētajā forumā tas ir apspriests daudzkārt.
P.S elektro var apsvērt tikai tad, ja dikti vēlies makšķerēt tur, kur iekšdedze nav atļauta. Garākiem gabaliem vai straumēm - nah.
es šaubos ka pie tavas laivas izvēles vispār ir jēga runāt par glisēšanu, nu ja nu vienīg ar vienu cilvi ieks laivas. Bet nu pašam šitāds nav, ta ka mans viedoklis nav vērā ņemams.
Man tik uzkrita ka ar mani kā "enkuru uz ūdensslēpem" arī 30 Zs uz glisēšanu izgaja tikai tad kad "šļūcu taisni". Tiesa tur lomu spēlē gan dzenskrūves forma gan laivas dibens utt.
Nevaru iedomāties tādu laivu kura ar 80Zs neglisē, ja vien tas 80 Zs verķis nav kā rezerves motors uz "jahtas" tipa peldamā. Un tās kas varētu neglisēt ar 80Zs+ virsū ir katamarāni uz pontoniem, bet ar man liekas ka uz tiem 80 Zs diezin vai liek, bet nu darīšana nav bijusi - HZ.
pie 80 ZS protams, ka viņa glisētu un glisē. Bet viņi neparādās pie 2000apg/min . Karoče varu saderēt, ka F1 uz ūdens ar balastu 200kg, neglisēs. Vienkārši neuzcels. Saproti.
idejiski jau tev noteikti ir taisniba, bet nu ātrumlaivas visas ir domātas glisēšanai, ta ka lielaks svars kas tās nepadara par "zemudenem", tikai prasīs lielaku ieskrējienu, jo šamiem ir speciāli sagāžams motors, lai vieglak degunu ceļ ārā, un ja vajag tad lai var praktiski "ienirt" ņemot līkumus.
Painteresējos, kā iet citiem un atradu būtību -engines are powerful enough to generate 425 horsepower at 10,500 RPM. Karoče Mercury 2takniekus ražo tikai sportistiem. Vai ne tā.
Visi viņi uzticami -ja ņem honda, yamaha, suzu, tohatsu.
Jaunie tikai 4 taktu. Apkopi pašam izveikt 15.min.
Hondas biku smagākas, dārgākas. merkūrs=tohatsū - praktiski 1:1. nenopērc tikai ar L kāju. Vajag S . Mūžīgi tie motori. Nomaini eļļu dzinējā biežāk ( 1-2 x sezonā - tur, 0,5L karterī) un 1x kājā - 200gr +-. Principā uz plastmasas laivas 3,5hp iet tikpat cik 5Hp - 10-11 km/h. Tikai 3,5 mazāks, vieglāks , bet tam nav atpakaļgaita. Ja gumijniece - tad 5 nieks vienu izcels glisē. 3,5 - nē. tie motori 30 gadus nav mainījušies...
parsuns laimes - laimes spēle. tās hondas 2,5 ar gaisa dzesi izvēlas tie kuriem jābrauc pa sekliem aizaugušiem ezeriem, un baidās saraut drazu dzeses sistēmā.
Vnk ir ezeri kur ar lielākiem par 5zs nedrīkst braukt ( realitāte maz kontroles) ...un ir daudz ezeri kur tikai ar EL motoru drīkst. Protams stiept aķi un EL motoru ir besis ( benzīnieku vieglāk tad aizstiept un vismaz zini ka tiksi malā vakarā vai vējā/straumē) , bet ko darīt ja tādās vietās copē. Tie modernie ar litija ;ki iebūvēto pagaidām tādā kosmosa cenā...ka to dabā neesmu nevienam redzējis. tikai veikalā.
iAuto rakstīja: Pārāk daudz runā par to vai 2.5 Zs ceļ vai neceļ glisē
Šis ir labs;)))) 2.5Zs un glise! 2.5 ZS principā ir palīgmotors vai arī trollinga motors. Tas, ka Latvijā ar tādiem cenšas braukt kā ar pamatmotoru ir nacionālā īpatnība
Man uz gumijas laivas bija 30ZS, pārdevu visu komplektu, jo likās, ka pa švaku, jāskatās uz kaut ko kuterveidīgu un iebūvētu V-8.
P.S.
Un kapēc tik daudziem Latvijā ir problemas ar atpūtas kuģa vadītāju apliecības iegūšanu?
Mazliet pamācījos un noliku CSDD eksāmenu. Tas tik nāk par labu, tas dod vismaz kaut minimālu sapratni par laivas vadīšanu.
Piekrītu, ka no 2,5 ZS gaidīt dižu sniegumu ir visai naivi.
Kam nepiekrītu - kur problēma lietot šādus motorus?
1) Ne visas laivas ir piemērotas lielajiem motoriem;
2) ne visi ezeri arī ir tik lieli, lai vajadzētu. Ja ikdienā vēlies kratīties no Burtnieka viena gala uz otru, tad gan būs par švaku, taču ja ezers nav liels un ja slinkums airēt - ņem un dragā.
3) lielāki tomēr maksā vairāk. Ja vēl vajag advancētāku laivu, tad kopā jau sanāk pietiekami un kas ierindas makšķerniekam tomēr sanāk par daudz.
Kāds ir labākais 5 Zs motors laivai (nevajag tiesības)?
Atsauksmes un ieteikumi par mazajiem laivu motoriem! Tā lai nevajag kuģošanas tiesības.