Tuvākajos gados Rīgas centrā sagaidāmi privātā transporta ierobežojumi, intervijā atzina Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV).
Viņš norādīja, ka Ministru kabinets ir apstiprinājis gaisa kvalitātes uzlabošanas plānu, kas paredz zemo emisiju zonu ieviešanu. Zemo emisiju zona varētu būt viss centrs starp dzelzceļa loku un Daugavu.
Līdz ar to veco dīzeļhlamu, lielu pikapu un citu lauku ainavai vairāk piestāvošu tehnikas vienību izmantotāji jau var sākt apzināt dzīvesvietai tuvākos stāvparkus pie dzelzceļa.
Visticamāk veco dīzeļu īpasņiekiem iebraukšana centrā būs par simbolisku samaksu, tāda prakse ir arī piemēram Londonā. Gribi iebraukt, samaksā tos 3 paundus vai 4, neatceros un brauc.
Ķirsis vienkārši ir izdomājis kā iekasēt naudu no lohiem, tā pat kā to jau tagad dara Jūrmalas dome. Nejau viņam rūp svaigais gaiss, vai transzīts, kurš tāpat brauks pa Ventspils šoseju, nevis metīs līkumu speciāli cauri Jūrmala. Tā ir tukša diršana, Ķirsim un pārējiem darboņiem ir dziļi pohuj uz jūsu plaušām! Jo piemēram milgrāvī vakar atkal gaisā bija jūtama nereāli riebīga mazuta vai kaut kādu ķimikāliju smaka, viss milgrāvis smirdēja. Tad par ko mēs šeit runājam?
Pļurkstētājiem Rīgas domē jau ari nav nekādas sajēgas pat to kā to pareizi darīt, bet sajēga nevar rasties, ja intereses pēc būtības vienkārši nav, ir tikai vēlme iešņaukt, vai apgūt naudu. Par stāvparkiem var vēsi ari nemuldēt, jo sab. trans. lielu daļu tālo brauceju nemaz neinteresēs, būs daudzi uz velo, nomas skuteriem utml., vai tādi kuriem pie vienas vietas - brauks tik iekšā vienalga par ierobežojumiem.
P.S. smerdelu padzinējiem, tad naksies ari aizliegt malkas un ogļu apkuri, vilcienus, ostu un vēl dažus sīkumus
Un šeit jau arī parādās tas ekofašisms - smagie, kuriem tie CO izmeši bieži vien ir katastrofāli, centrā braukt drīkstēs un aiztikti netiks, bet vieglie nē. Jautājums jau vēl ir - vai līdz noteikumu izmaiņām Rīgas Satiksme nomainīs visus divtūkstošajos gados ražotos dīzeļbusus, aiz kuriem arī nereti melni mākoņi nāk ārā?
Mēs visi samaksāsim un vēl pārmaksāsim par jaunajiem eko busiem. Daļu pēc tam atripinās atpakaļ uz ieinteresēto personu privātajām kabatām. Kā jau vienmēr Rīgas Satiksmē
Es saprotu, ka metodika laikam diezgan cieta. Jo Ušakovs šo risināja tās mērijumu stacijas vnk izslēdzot. Ja metodika ļautu, gan jau aizvietotu izdevīgākā vietā.
Es tev varu ieteikt risinājumu uzreiz ;) Vienās, kur ir piesārņojuma mērīšanas stacijas, divvirzienu satiksmes vietā noteikt vienvirziena. Piem. Valdemāra iela. Ir tak paralēlas ielas, Skolas vienā pusē un Antonijas otrā.
Tad, kad tiks sakārtota Park & Ride situācija, tad arī varēs runāt par kaut kādām eko-šmeko emisju zaļajām zonām. Šobrīd situācija ir diezgan briesmīga, un šaubos ka paši ieviesēji vēlas braukt ar sabtransu uz Rīgas centru.
Ko tu te murgo? Kāds vēl "tad"? Jā, varbūt kaut kad tev būs iespēja savu mizu nosviest kaut kur ellē ratā tālu prom un kratīties ar kovidbusu - baidos gan ka tu tāpat dosi priekšroku maksāt.
Tā kā es nestrādāju centrā, un maršruts nešķērso centru, tad pa lielam ir pofig - varu braukt ar auto, ja labi gribās. Ja gribas uz centru, tad 15 minūtes paciest tramvaju nav grūti. Siltajos mēnešos var ar stāvdrāzi aizbraukt. Tā kā, dzīve nemaz nav tik melna kā tu to centies mālēt.
Neraudi, no Juglas kanāla līdz Spicei var 2,5 stundās mierīgi aiziet kājām (un man škiet es to izdarīju ar kaut kadiem absolūti tizliem nepiemērotiem apaviem lai neteiktu, ka bezmaz pludmales čībām) , un tevi tehniski laiž ari tuvāk, nu tā ka vairāk par 1 h nekur nav jāčāpo. Protams tas prasa plānošanu, un ir "intersanti" ja kādu vecāku radinieku jaaizstiepj pie speciālista kurš atrodas tajā "zonā". Bet nu man jau drusku nak smiekls pat to ka Rigas centru taisas pārvērst par savdabīgu Geto, kur lielākās neērtības būs tieši pašiem iedzivotājiem.
Nu es esmu no darba uz maju, vai no koncerta arena Riga uz maju gandrīz pie Jaunmàrupes gàjis kajàm tad ja ar peronigo transportu ir tizli salicies un abiem ar sievu nav sanacis pa ceļam. Ar auto tas ir no 20 min. līdz stundai, ar kajàm 2 stundas ar kapeikām ... un nekas dzīvs ari ziemā nakts vidū ...
Nu... Jaunībā, kad regulāri tusējos pa Vecrīgu, bieži sanāca naktī iet ar kājām gan uz savām mājām Zasulaukā, kur toreiz dzīvoju, gan citur. Uz Zolitūdi ir iets, uz Juglu, uz Ķengaragu. Kaut kā jūtos par vecu šādām izklaidēm, dzīvesveids arī mainījies
Nez, nu šogad ar ir staigāts ne tàds vien gabals, vai ar kàjminamo skrejriteni no Berģiem līdz mājai ... un gabals Čaka vai Barona ielas garumā ne reizi vien ...
nekas un neviens nevar būt par vecu, jautājums tikai gribasspēkā. man kompānijā ir divi džeki pāri 50, un tāpat vēl tīri labi spēj turēt līdzi jaunajiem, gan skarbos vairākdienu pārgājienos gan uz velo. Rīga tak ir niecīga izmēra pilsētele, kājas, velo vai moto ir labākā izvēle
Nē nu tās ir pilnīgi dažādas lietas. Ar velo es vasarā pabraucu un pārgājienam arī nav ne vainas. Es runāju par tupu vilkšanos kājām cauri pilsētai, tā vietā, lai darītu ko jēdzīgāku - kaut vai gulētu. Jaunībā šādi pārgājieni tika veikti, jo visi transporti aizgājuši un/vai visa nauda nodzerta.
Pēdējos divus gadus pie komandas amatieru sporta bija grūtības kaut kur tikt, tad nu aizvietoju ar dažàdu individuālu izklaidi, galu galà ar auto jau ar tas aizņem ap 45 min. Un ja neko lielu nav jàved/jāstiepj uz màju vai darbu, tad tā īsti nekas laika ziņā netiek zaudēts, jo 45 min. brauciens un tad teiksim stunda vai 1,5 h volejs/bīčs vai futbols + nereti līdz telpām vēl jātiek, un turpat jau vien esmu ...
Divarpus stundas, tas tev liekas maz? Es tajos laikos kad vēl no Nīcas uz Liepāju braucu ar autobusu mēdzu, ja braucot mājās bija lieks laiks, iet ar kājām pa autobusa maršrutu Ezerkrasta virzienā, lai nosistu laiku un, varbūt, ietaupītu 5-10 santīmus - tas ka vecliepājai var iziet no viena gala līdz otram ar kājām stundas laikā man nerada vēlmi pārtraukt to šķērsot 5, max 10 minūšu laikā ar personīgo mašīnu
Žēl ka mums te viens dzīvo sapņu pasaulē - nu, kā tad tos kūpošos smerdeļus padzīs? Nepadzīs - padzīs tos kas vēlas braukt ar praktiskām un ekonomiskām mašīnām. Nu, ieviesīs visuma centram iebraukšanu pēc vācu standartiem, un? Palielināsies pieprasījums pēc lētām mašīnām kuras uz papīra atbilst Euro 5 standartam - dabā, protams, būs EGR off, DPF off utt. Bet viens antiņš varēs priecāties par rožu smaržu ar kvēpu piedevu...
Gribētu zināt, kā tad tiks kontrolēts, kurš tad ir tas sliktais un kurš labais. Izklausās vairāk pēc praksei nepiemērotas teorijas.
Par "park&ride" parkiem. Te ir jau iepriekš apspriesta liela problēma, ka, pašvaldība neko neiegūst, ja tās teritorija tiek aizņemta ar lielu stāvlaukumu, ko aktīvi izmanto Rīgas apmeklētāji. Tā ka viņu neieinteresētība ir gauži saprotama. Rīgai pašai droši vien ir dziļi vienalga.
Nu iespējams (es nezinu, bet ir Rīgai tak 1/2 miljona projekts pasūtīts) pēc skates uzlīmēm vai citas speciālās uzlīmes vai reģistrācijas nr. jau tagad fotoradari piemēro sodu par OCTA neesamību. Būsi zonā bez uzlīmes piem 80Eur sods
Vācijā, ja nemaldos, tad ir speciālas uzlīmes, kurās norādīta atbilstība kaut kādām normām. Attiecīgi iet garām policajs un redz. Pie mums pašreizējā variantā allažiņ jānočeko katra auto numurs individuāli.
Protams, te ir lieliska iespēja megamiljonu projektam, kur uz katras ielas var novietot automātu, kas nočeko numurus un izraksta rēķinus.
Man to centru arī nafig nevajag, pāris reizes mēnesī varu aizbraukt ar trolejbusu, kā es visbiežāk arī daru. Kas man šajā interesē visvairāk: kas tieši tad būs tas centrs? Kur būs robeža? Centrāltirgus un autoosta ir vai nav centrā? Un Čaka iela? Brīvības iela? Tās ir maģistrālās tranzīta ielas. Akmens tilta Vecrīgas gals - ir vai nav centrā?
Tak nebaidaties. Kādu laiku vēl nekas nenotiks. Varēsiet kūpīnāt savus rudolfus bez sirdsapziņas pārmetumiem makaimums ko izdarīs, izveidos pāris komisijas un fokusgrupas ar gudriem padomiem kā būtu ja būtu.
Sabiedriskā transporta apoloģēti to idealizē, bīdot tekstus, kas liek domāt, ka viņi paši to nelieto.
"Pasažierim tas dod iespēju no vilciena pārsēsties tramvajā un doties uz savu galamērķi Rīgā." Rīgas sab. transports ir pēc zvaigznes shēmas uzbūvēts. Tātad, tas visdrīzāk dosies nevis "kur pasažierim vajag", bet uz centru, kur vajadzēs pārsēsties vēl kaut kādā trolejbusā. Pie kam, jo tuvāk centram, jo sab. transports lēnāk kust.
Otrkārt, nez kāpēc pastāv uzskats, ka katrs pārvieto tikai apm. tikdaudz, cik var sabāzt kabatās. Ja ir kaut neliela bagāža, sab.transports kļūst jau daudz neērtāks par auto.
Ar mašīnu ir jābrauc līdz Garkalnei, līdz Baltezera stacijai, . Pēc tam iekāpt vilcienā.
Rīga -Garkalne. ja palaidīsiet 18.46, gaidīsiet līdz 20.16. Par Baltezeru neuzrādās, ka pas. vilcieni tur vispār apturētu.
Jāpiebilst, ka pandēmijas laikā situācija ar sabiedrisko transportu ir krietni pasliktinājusies. Ja agrāk es no mājām līdz darbam bez pārsēšanās varēju aizbraukt ar trīs dažādiem mikriņiem (pēc tam gan vēl 15 minūtes ejot ar kājām), tad tagad ir palicis viens, jo vienam mainīts maršruts, bet vēl viens likvidēts pavisam. Bez tam tas atlikušais pēc astoņiem vakarā, kad parasti braucu mājās, nemaz vairs nekursē. Visādi autobusi arī kursē jūtami retāk.
pasažieri nelieto sab trans, jo tas ir neērts (trūkst hub, kur ērti pārsēsties). Un jo vairāk nelieto, jo tas paliek retāks un secīgi neērtāks. Šo visu var sarisināt ar grandiozām investīcijām:
- pieturu habi lielākajos krustpuntos
- transports pievilkts pie dzelzceļa + hubi. Dz.c. habs Torņkalns vien ir ko vērts
Nu bet kam tas sabiedriskais transports ir tik vajadzīgs? Lai iedzītos centrā pasēdēt dienu pie datora? Cik ir tādi, kas brauc uz centru citu iemeslu dēļ, kur sabiedriskais būtu derīgs?
Kam vajadzīgs ? Dīvains jautājums. Sabiedriskais transports paredzēts un organizēts tā, lai pensionārs no migrorajona varētu nokļūt vienā no 3 vissvarīgākajiem Rīgas centra objektiem: Centrāltirgū, Centrālajā dzelzceļa stacijā un Autoostā. Un šis uzdevums tiek izpildīts.
Nu pag... Neesmu manījis, ka tās transporta problēmas būtu nepārtrauktas. Vai tomēr tas viss nevarētu būt kaut kā saistīts tieši ar strādājošajiem? Vai tad pensionārus grib no tām mašinām uz sabiedrisko pārsēdināt.
Nu tak tā covidlaika ļaužu biedēšana "tiksi pūlī - nomirsi" novedusi pie tā, ka daļa vairs sabtranu neizmanto, bet brauc ar savu auto. Cik tiku ar kolēģiem runājis, tad daļa patiešām pārsēdušies atkal uz auto, lai gan agrāk tīri labi brauca ar sabtranu.
Mazāk braucēju, mazāk trambuļu. Jo mazāk trambuļu, jo atkal būs mazāk braucēju. Tāds apburtais loks.
PersOnīgi "man" ,šos te nossaukukumus, terminus un vaardus dzirdot, jau sen šķeebinina duušu un bezmaz jau weeemiens nāk.Jā.Viņš tagd pēc savass tās demissijass uzvarass ir kļuvis vēl jo vairāk lohiem/neaizsniedzams. Pilnīga demagoģija, varass eufōrija.Ne tur pateikt kāda eur-klase tiks ierobežota, ne citu ko konkrētu.Tikai drirst un biedēt.Jā..
Viņš nu toč nebūs TAS, kurš (man) noteiks, kur un kā man braut un kā dzīvot.Domāju ka jebkurš sevi cienošs auto īpašnieks brauks tur, kur viņam vajag.Ja vajadzēs- personīgi PATS izlems,kur ko atstāt vai par ko samaksāt par iebraukšanu vai nelīdīs tur, kur ar Likumu būs aizliegts iebraukt.
Kāds sakars te ar "motora tilpumu", attiecībā pret tiem, kam mašīna ir atbilstoša TA un ražotāja noteiktajai izmešu klasifikakācijai? Km nafigam atkal šī te tupi ierasti prastā iebiedēšanass stratēģija? Kur un vai viņš atzina "savu kļūdu" iepriekš, kad viņam nezcik reižu norādīja uz atklātā textā pieļauto fufeli Čaka un Duntes ielās?
KUR bija tas tur e-bannijais passaules plānotājs Jaanis Gēls, kad nupat tajā pat reku Z-kalnā ielas bija tādā stāvoklī, kad (Lohi, neba jau Viņš) tur veselu nedēļu slidinājās,strīķējot ar mašīnu karteriem pa sablietēti sassalušajām risēm un bojājājdami (savass) piekares pa sāls izgrauztajiem caurumiem krietnu 2plaukstu dziļimā? Pareizi- visu Domju uzticamākaiss darbinieks Atkusnis savu darbu padarījis, tagd var drirst/atkāl un 3x vairāk nekā jebkad/agrāk.Jā.Tfu,plet...
Dīzeļi smird, tā kā lai smird kur tālāk no centra, pietiek jau ar sabiedrisko un kraveniekiem. Pietiek jau pagalmos no rīta ieelpot šo svaigo dīzeļgaisu.
Gāze arī smird, bet tas ir vien kosmētisks efekts, gāze ir dabiski bez smaržas.
Tas ir ļoti Labi, ka gāze izdala vismaz kaut kādu smaku.Apkārtējie Lohi vismaz lai zin, ja nu viņiem sasstrēgumā kādreiz kāds tāds nekaitīgs wēmiens uznāk.
Šaubu nav, šīs te (pamatā dažādās attejās pa melni pelēkajiem jūdassa grašiem sasspraustās) "ekako-iekārtass" izmanto kāreiz tie dedzīgākie un finaansiaāli nodrošinātākie AntiSmakeri un tml DabassDraugi.Abzinīgākā lohsabiedrībass daļa.Jā.
Viņi visi kā viens šos (neviena autoražotāja nekad oriģinaāli nesertificētos un konkrētajam auto modelim oficiciāli nekad neparedzētos) savus nesmirdošos hlamus itin jo ļoti cītīgi laicīgi apkopj un visādi citādi uzcītīgi nesavtīgi pulē,kulē un uzpassē.Tas ir mūsu Lepnums, šie te brīnumainie motori un to īpašie īpašnieki, pamatā Doceenti,Professori un/vai technisko zinaātņu Doktori.Jā.
Tas droši vien ir kodēts saīsinājums kādām konkrēti Tavām ikdienass darbībām.Iespējams OstītBomāramDsu vai kas tamlīdzīgs.Drošvien ka piemērojams Daudzskaitlī.
Vēl ir interesanti tas, ka ne es/tev te piedāvāju kaut ko sertificēti izgriezt vai kaut ko patvaļīgi pārveidot.Tas konktēti esi Tu, kurš(visdrīzāk) brauc ar konkrētajam modelim neparedzētu degvielas veidu un attejā uzstādītu smerdeļiekārtu.
Konkrēti "es" braucu ar konkrētā autoražotāja sertificētu transportlīdzekli, kurš pilnībā atbilst ražotāja noteiktajam degvielas veidam,oficiālai EUR5 izmešu klasei un kuram NAV veiktas patvaļīgas programmiskas manipulācijas borta datorā vai nesankcionēti pārveidojumi izplūdes sistēmā..
Tas, ka gāzes iekārta smird krietni lielai daļa šo te pārveidoto hlamu- tas ir acīmredzams fakts.Kurš acīmredzami un nepārprotami norāda uz To, ka šādas (ražotāja nesertificētas, konkrētajam motoram oficiāli neparedzētas patvaļīgi uzstādītas) iekartas ekspluatācija rada motoram papildu slodzi un ītin īsā laikā lielāko daļu no šiem motoriem vienkārši sabojā.
Lielākā daļa kapeikjāšanas iedvesmoto gāzes iekārtu lieotāju nejēdz nedz lietot šādam motoram atbilstošās tehniskos šķidrumus, nedz arī laicīgi un pilnā apmērā veikt paredzētos apkopes darbus (ieskaitot dažādu kritisko detaļu laicīgu nomaiņu).Tiesi tāpēc apkārtējie ir spiesti to suudu ostī.
Kriena daļa "lietoto" benzīnmotoru krietni smird gan aukstumā iedarbinot, gan arī daudzmaz kārtīgi "atvelkot", ta kur nu vēl ar šo neparedzēto degvielas veidu un tā radīto papildu nolietojumu.Nerunājot nemaz par to īpašnieku nepārpotami acīmredzamo noslieci uz kapeikpiŠŠanu jebkurā vietā un lietā.
Tieši tāpat ka tu braucot ar savu Jevro5 arī es braucot ar savu sertificēti uzstādīto nesertificēto iekārtu nezinu smird vai nesmird, kamēr OBD vai TA par to neaizrāda. Nestāsti nu, ka slēdz tāpat vien izklaides pēc pie datora un skaties kā cipariņi lēkā. Nekāda iejaukšanās borta datorā uzstādot gāzes iekārtu nenotiek. Saki vēl ja rakstīrs min 95E tad 98E benzīnu arī nedrīkst liet, jo arī taču neatbilstošs degvielas veids. Atšķirībā no benzīna vai dīzeļa kvēpu ieelpošanas nekas nenotiks ieelpojot gāzes purkšķi, gāze nesmird, tai nav ne garšas ne smaržas. Tā ka osti vien tālāk. Uzliktu lohi savam Euro5 gāzi un tas atbilstu jau Euro6.
》ekspluatācija rada motoram papildu slodzi un ītin īsā laikā lielāko daļu no šiem motoriem vienkārši sabojā.
Nu ko elektro tačkām līmēs pie aizmugures KW??? Jo bija tak patīkami redzēt V6, V8... Rūpnīca tak lika, lai redz kas brauc. Neviens jau neliek 0,9. Nez žiguļiem bija cik tur 1200/1300 plaksnīte
Šitā ir tukša diršana, eletrificeta ir tikai daļa no maršrutiem. Tā kā vai nu pārējie maršruti jāklapē ciet, vai arī nekas netiks utilizēts. Un dīzeļi stipri vairāk stumda kravas nekā pasažierus, es te Zemitānu stacijā jamos pastāvīgi redzu stumdamies.
p.S. es neticu ka kaste ar bačām kas iet līdz Jelgavai pa vadiem, pēc tam spēs līdz Dobelei un atpakal līdz tīklam atvilkties, nenaz nerunājot par kaut vēl vairāk uz Liepājas pusi.
Tā nu reiz ir sevis muļķošana, "vadu vilkšana" dzelzceļam nozīmē drusku vairāk kā tikai vadus, piemēram Gulbenes virzienam aiz Pļaviņām tas nozīmētu arī sliežu ceļa maiņu, un tam visam ir jēga ja autobusu satiksmi samazina, un vilcienu kursēšanas biežumu palielina - BET ja autobuss diezgan vienkārši ieskrien jebkurā miestā pa ceļam, tad vilcienam, nav tādu iespēju, un pat teiksim no Cesvaines stacijas līdz pašai Cesvainei ir kāds drusciņš ko brist, nemaz nerunājot par tādu joku kā Aglonas stacija, kur no visām kur ir gadījies būt tālāka vieta no apdzīvotas vietas ar to pašu nosaukumu, man nenāk prātā ...
P.S. Teorētiski varētu no tālākām stacijām līdz vajadzīgiem miestiem aizvest ar busu, tikai to "vietējo busu" jau sen vairs nav, un ir vairs tikai lielie pārvadātāji, kuriem izdevīgi ir vilkt lielus gabalus, nevis "mīņāties pa mazajiem", un tad vēl tā ir subsidēta štelle !
Transporta konstrukcija atstājot "last mile" autobusam jau ir pilnīgi ok. Bet par 1/10 apdzīvotus ciemus jau nekā nevar atrisināt ne ceļos, ne bankās, ne pastā, ne skolās. Transports nav izņēmums. Tur jārisina to ļaužu tur atrašanās jautājums.
Bet Fimas projekts bija ievērojami lielāks. Viņi paralēli automatizēja pārbrauktuves un šķirotavas. Nezinu gan cik nākamā vara bija apmierināta ar projektu.
Kuras no esošajām vēl palikušajām un lietošanā esošajām līnijām nav ar uzsvaru uz kravu? Ja nu vienīgi Rīga - Skulte. Man slinkums meklēt tagad LDz dokumentus ar ātruma ierobežojumiem, bet šaubos ka īpaši daudz kur tādi būs. Gulšņi jau nu toč nebūs pie vainas - Latvijā uz koka gulšņiem vairs ir tikai maz izmantoti pievedceļi, un arī tur mēdz likt dzelzsbetona gulšņus sapuvušo koka gulšņu vietā. Tevis piesauktajā Pļaviņas - Gulbene pirms dažiem gadiem nolikvidēja pēdējos koka gulšņus - paskatoties 7 gadus vecu cabride viģiku, tur varbūt vēl kādā trešā daļā no tās līnijas garuma vēl bija kocenieki, un stacijās stāvēja jaunas sliedes ar dzelzsbetona gulšņiem sakrāmētas un citas ceļa darbu pazīmes. Tai līnijai gan noteikti ir pazems ātruma ierobežojums, bet tikai tāpēc ka platsliežu dzelzceļš uzbūvēts uz šaursliežu dzelzceļa trases un tāpēc ir līkumains.Visur citur vai nu dzelzsbetona gulšņi jau ir sen, vai arī līnijas pirms 10-12 gadiem sagrieztas metāllūžņos, pēdējā kā reiz bija Liepāja - Priekule - un pamestā dzelzceļa līnija Vaiņode - Priekule - Kalēti kā reiz atrodas uz dzelzsbetona gulšņiem.
Nekas izcils joprojām tajā Pļaviņas -Gulbene nav tikko kā aiz Madonas un nekādu tādu līkumu tur nav. Dzelbentona gulšņi ar sliedēm vietām stāv joprojām, tikai pārsvarā līdz Madonai ...
Par Aglonas virzienu neatceros, bet nezkāpēc arī šķita ka nekas izcils tyr nebija, bet nu varu par to arí samelot.
Piecus gadus vecā cabride redzams ka no Pļaviņām līdz Madonai jau tolaik bija tikai daži posmi ar koka gulšņiem un no Madonas līdz Gulbenei vismaz ceturtā daļa ar dzelzsbetona gulšņiem, un vēl Jaunkalsnavas stacijā sakrāmēta liela kaudze ar sliedēm kas saskrūvētas ar gulšņiem. Wikipēdijā rakstīts ka astoņpadsmitajā gadā pabeigta dzelzsbetona gulšņu likšana.
Tu par to savu fimasu neesi kaut ko nosapņojis? Pirmkārt, elektrifikācija, tāpat kā sliedes, nav lēta, tāpēc arī pie mums neko diži uz priekšu nekustas, otrkārt, esmu palasījis leišu wikipēdijā par viņu dzelzceļiem, neesmu novērojis baigo elektrifikāciju
Es pazīstu čaļus no Fimas. Viņi kkā uz ES fondiem stipri pasen šo izdarīja. Ja nemaldos, pie reizes kādu gabalu salika arī ES sliežu platumu. Vēl tas kantoris sabūvēja video uz robežas un citus tehn pasākumus tur veic. Pie mums Fima ir tāds kaktu kantoris, LT reāls monstrs
Kamēr mūsu bāleliņi izvīkšīsies un saorganizēsies, pastāv liela iespēja, ka tādi vilcieni vairs nebūs un čiks vien sanāks.
Cik gadus ņēmās ap elektrovilcieniem? Kādus divpadsmit, ja atmiņa neviļ. Dzīvodams Jelgavā, pēc solījumiem cerēju, ka varēšu uz darbu braukt modernā vilcienā, tā arī nepiedzīvoju. Nu jau sešus gadus braukāju no otras puses, tagat varu cerēt uz baterijuvilcienu.
Pārāk jaudīgiem elektro auto arī nedrīkst ļaut iebraukt Rīgas centrā, jo tas ir pretēji zaļai politikai - centrā pietiek pārvietoties ar nelielu jaudu - nelielu enerģijas patēriņu, ja patērē daudz, tas vairs nav zaļi.
Brīnums ka tik vēlu to pateica. Taču joprojām nav skaidrs par iespējām slēgto zonu apbraukt. Lielākā daļa auto īpašnieku auto pērk ne tikai personīgās pakaļas pārvietošanai no A uz B. Pēc šī plāna sanāk ka slēgta ir arī nobrauktuve no Vanšu tilta uz Eksporta ielu, kas ir tālākais punkts Rīgas ziemeļos, kur iespējams tikt pāri Daugavai. Kā viņi tur iedomājušies tikšanu no Pārdaugavas uz Vecmīlgrāvi/Mežaparku/Teiku u.tml.? Tikai pa Salu un Dienvidu tiltiem ir baiss līkums un papildus kūpināšana. Vest plauktu kopā ar citām lielām parpalām no Iļģuciema uz Mangaļiem ar skūteri? Kur ir Ziemeļu šķērsojums? AP hipsteri Rīgas Domē būs sev smadzeņu rievas ar pesto mērci aizzieduši un piespieduši V darīt to pašu.
kaut kur bija jau oficiāli dati, ka 40% Rīgas centra nami jau ir neapdzīvoti un tukši, un tā tiešām ir, ja pastaigā diennakts tumšajā laikā pa centru, tad var redzēt daudzus spoku namus, kur nedeg neviena spuldze logos
Nu par to es arī priecātos. Bet neviens jau nerunā par tranzīta ierobežošanu. Tā vietā ir plāns, lai guļamciematu bagātniekiem es ar savu nabagauto neaizņetu vietu lepnajai Teslai.
Jomajo... Starp pamestām ēkām bez iedzīvotājiem un migrantu un studentu komunalkām. Starp lombardiem un ezīti miglā. Tā tev saucas "ekskluzīva un dārga vieta"?! Tu kaut ko ļoti esi savā iedomās nošāvis greizi.
Ne jau es - dažādi cilvēki kuri atrodas tava miesta lepnos kabinetos, tērpti ancukos. Kādas ir tirgus cenas un kādas kadastrālās vērtības tām pamestajā ēkām?
Bet tā vēl papildinot - man jau personīgi pofig, es varu gan atļauties (tikai negribu) iegādāties tām prasībām atbilstošu auto parodiju, gan atļauties pārvākties (ko laikam arī darīšu un tad jau ne tikai prom no Rīgas, bet arī no Latvijas). Bet man kaimiņos dzīvo pensionāru pāris (70+ abiem) - dzīvo diezgan aktīvu dzīvi, ir kaut kur arī dārziņš, kurā audzē kaut ko, bet nav apdzīvojams. Ir pavecs XTrail. Ko viņiem darīt, ja viņiem šo auto atņem? Jaunu auto viņiem nav iespējas nopirkt - šis visticamāk ir pēdējais viņu mūžā. Jaunu dzīvesvietu meklēt un pārvākties arī nav vienkārši. Atteikties no auto un attiecīgi aktīvas dzīves un dārziņa un kļūt par veģetējošu pilsētas elektroātu, kam dzīve sastāv no Panorāmas un Maximas? Laikam jau pēdējais arī ir to gudrīšu mērķis.
nu taču te visu laiku apkārt gaisā ir tā skaistā ideja, ka būs kuģītis -prāmis no bolderājas uz vecmīlgrāvi un atpakaļ , un kaut kādi jau it kā būvējot tos kuģīšus utt
Vispār Vecmīlgrāvī ir izbūvēta piestātne, kur paredzēta šādu kuģīšu pietauvošanās jau kopš pag gadsimta beigām. Rīgas ostā apguva naudu, bija iecerēts ka tur būs zivju tirgus un zvejnieku kuģīši nāks ar lielo lomu, pārdos zivis. Starp citu, tirgus arī tika uzbūvēts, bet tikai tagad viņa vietā ir bleķa Maximas būda. Uz projekta jau viss izskatījās rožaini(es pats rasējumus, projektus cilāju, ja kas)
nu tad atliek tikai daugavgrīvas pusē uzmeistarot piestātni, nu kaut vai peldošu pontonu, un tad kādu lietotu, (bet negrimstošu) kuģīti lai kāds labdaris no zviedrijas uzdāvina
Meh... varēs atdzīvināt Voleru ostu. Pie reizes lai Spilves lidostā ierīko pieturu dirižabļiem. Tikai viens bet - lielā vējā un vētrā nevarēs lidot un peldēt.
Kāds mož vēl atceras Pontonu tiltu tagadējā Vanšu tilta vietā? Kas ledus iešanas laikā uz vairākām dienām nozuda.
Tāds prāmis, kā Līgatnē, bezemisiju un bezmotora. Dikti jau tā trose netraucēs, lai tie smirdīgie lielie kuģi brauc uz Ventspili un tur krāmē savas ogles un minerālmēslus!
kūpošos smerdeļus beidzot padzīs no centra
Tuvākajos gados Rīgas centrā sagaidāmi privātā transporta ierobežojumi, intervijā atzina Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV).
Viņš norādīja, ka Ministru kabinets ir apstiprinājis gaisa kvalitātes uzlabošanas plānu, kas paredz zemo emisiju zonu ieviešanu. Zemo emisiju zona varētu būt viss centrs starp dzelzceļa loku un Daugavu.
www.delfi.lv/auto/zinas/tuvakajos-gados-rigas-centra-sagaidami-privata-transporta-ierobezojumi.d?id=53885197