Lasītāja ierosinājumi par OCTA apdrošināšanu 44

16.februāris 2010 11:38

Man ir radušies vairāki jautājumi un tiem sekojoši ierosinājumi attiecībā uz pastāvošo STĪCOA.

<250>Manuprāt, tas nodrošinātu lielāku katra ceļu satiksmes dalībnieka individuālo atbildību par savu rīcību uz ceļa, kā arī būtu taisnīgāks atbildības sadalījums starp transportlīdzekļa īpašnieku un vadītāju gadījumos, kad tā nav viena un tā pati persona. Ieteikums - izvēlēties, kam uzticēt savu braucamo - neiztur kritiku, jo, piemēram, autoparka īpašniekam nav iespējas līdz sīkākajām niansēm modelēt katra autovadītāja uzvedību un paredzēt viņa rīcību.

1. Vienam īpašniekam pieder vairāki transporta līdzekļi (TL), un viņš ir arī to vienīgais vadītājs, tātad, potenciālo apdraudējumu rada tikai tas TL, kurš tiek lietots attiecīgajā brīdī. Kāpēc gan būtu katram no tiem nepieciešama SAVA apdrošināšana? Varētu būt visiem viena, kopēja? ( Sk. variantus zemāk)

2. Ceļu satiksmes negadījumā (CSNeg) par vainīgu atzīst TL VADĪTĀJU, ja viņa vaina tiek pierādīta. TL vadītājs NE VIENMĒR ir arī tā ĪPAŠNIEKS (nomas TL, juridisko personu TL) . TL kā tāds pats par sevi nevar izraisīt CSNeg, te vienmēr ir "cilvēka faktora" klātbūtne. Tad kādēļ iestājoties apdrošināšanas gadījumam, tā sekas nākas ciest TL īpašniekam MALUS klases formā, ja tomēr vainīgs TL vadītājs?

Šajā sakarā ir sekojoši ierosinājumi:

<seesam>1. Radīt iespēju iegādāties īstermiņa ( no 24 stundām) darbības polisi. Tas atvieglotu iespēju legāli piedalīties ceļu satiksmē ar tādiem TL, kuru tiek lietoti pietiekoši reti. Pie pašreizējām polišu iegādes un informācijas apstrādes iespējām tam nevajadzētu sagādāt problēmas.

2. Radīt iespēju TL īpašniekam iegādāties vienu polisi uz visiem īpašumā esošajiem TL, pie nosacījuma, ka vienlaicīgi tiek lietots tikai viens no tiem, polise derīga tikai vienlaikus lietotam vienam TL. (Ja kādu no šajā polisē ietvertajiem TL lieto cita persona, jābūt arī citai polisei vai noteikumiem, sk. zemāk)
vai

3. Radīt iespēju apdrošināt TL VADĪŠANAS civiltiesisko atbildību, kad, iegādājoties attiecīgo polisi, TL vadītājs var lietot jebkuru TL ( viena polise derīga jebkuram TL, vadītāja atbildība); Shēma-viena polise, vairāki TL.

Apdrošinot nevis TL ĪPAŠNIEKA civiltiesisko atbildību, bet gan TL VADĪTĀJA civiltiesisko atbildību, tas liktu katram TL vadītājam izturēties pret savu rīcību uz ceļa ar lielāku atbildību, kā arī ar kārtējo MALUS klasi netiktu netaisnīgi sodīts TL īpašnieks. Arī "vēsture" sekotu nevis TL, bet gan vadītājam, kurš tad arī pats atbildētu par savas darbības/bezdarbības sekām. ( sk. augstāk). Manuprāt, šobrīd šis būtu ļoti labs apdrošināšanas veids pašreizējā situācijā.

4. Shēma- viena polise, vairāki TL vadītāji. Polisē tiek minētas personas, kurām ir spēkā polise, vadot attiecīgo TL. Iestājoties apdrošināšānas gadījumam, TL īpašnieks, lai izvairītos no MALUS klases, ir tiesīgs pārtraukt vainīgās personas TL vadīšanas apdrošināšanas darbību, MALUS klasi iegūst TL vadītājs, kas izraisījis CSNeg.

Manuprāt, šādas izmaiņas veicinātu satiksmes drošības uzlabošanos, jo katram TL vadītājam būtu lielāka atbildība par notiekošo, ar visām no tā izrietošajām sekām, kā arī dodot šādas izvēles iespējas apdrošināt atbildību ceļu satiksmē un attiecīgi sakārtojot polišu cenu/ sodu attiecību, katrs būtu ieinteresēts nelietot TL bez apdrošināšanas.

Šo esmu arī nosūtījis LTAB, atbildē saņemot atsauces uz MK noteikumiem, likuma pantiem, utt. Likums jau nav klintsbluķis, ko nevar mainīt, tāpēc būtu interesanti uzzināt citu auto braucēju, īpašnieku, lietotāju domas.

 
Visi komentāri
 
274821. viesis 16.februāris 2010 12:02
0 0 Atbildēt

Zem niekiem jau sen ir tāda iespēja kā kompleksā apdrošināšana - viena polise uz visu tehniku.

274822. viesis 16.februāris 2010 12:07
0 0 Atbildēt

Virziens pareizs, tikai domāju, ka apdrošinātāji darītu visu, lai šādus noteikumus nepieņemtu ne par kādu cenu.

274828. viesis 16.februāris 2010 13:40
0 0 Atbildēt

Pie mums jau visu dara pēc likuma burta, nevis pēc loģikas, veselā saprāta un būtības...

Daudzi tikai ar likuma burtu izskaidro savu nepieciešamību, nevis reāli ir nepieciešami savās darba vietās, jo tāsd darba vietas bieži vien ir pēc būtības bezjēdzīgas...

Satiksmes Ministrija un CSDD nezkāpēc agresīvi ignorē jautajumus arī par sezonāli izmantojamu tr. līdzekļu iespēju rģistrēt ar sezonas numuriem...

274835. viesis 16.februāris 2010 14:17
0 0 Atbildēt

izskatās ka šie ieteikumi ir izdevīgi pamatā tieši idejas autoram, jo lielākā daļa ieteikumu ir vienvirziena un nebūs izdevīgi citiem autovadītājiem un auto īpašniekiem.

Esošā sistēma nav spīdoša, bet pēc maniem uzskatiem vecā sistēma ar nelielām izmaiņām (attiecībā uz jaunu auto reģistrēšanu īpašniekam) būtu labākais variants.

Šobrīd sistēma nav slikta, ja tev ir 1-2 auto ar ko pats arī pārvietojies.

274837. viesis 16.februāris 2010 14:25
0 0 Atbildēt

Bet kas liedz vairāku auto īpašniekiem (firmām, nomām) auto nodošanas līgumā paredzēt sankcijas, ja braucējs izraisa darbības, kas palielina OCTA prēmiju? Kā arī bojājumu segšanu no savas kabatas?

274838. viesis 16.februāris 2010 14:25
0 0 Atbildēt

Atbalstu! tagad polises var nopirkt online un nebūtu problēmu nopirkt īstermiņa polisi, ja pēkšņi rodas nepieciešamība braukt ar auto kādam, kas ikdienā nebrauc, piemēram oma.

Par likumiem un noteikumiem arī piekrītu - mēs esam tie, kas definē sev spēles noteikumus un ja gribam, lai tie būtu citādi, tad ņemam un tos samainam, nevis kkāds mistisks "likumdevējs", MK vai cits zvērs pasaka, ka tie ir tādi un nav maināmi!

Vienīgais mīnus, ka CP nevarēs kontrolēt uz ceļa, kam ir polise, kam nav, pašreiz viņi iesit savā db auto numuru un izlec - ir/nav TA, ir/nav OCTA.

274849. viesis 16.februāris 2010 14:48
0 0 Atbildēt

Es buutu par CTA apdroshinaashanu Vadiitaajam, nevis a/m..

274855. viesis 16.februāris 2010 15:23
0 0 Atbildēt

La dara visu pēc likuma mēs apdrošinam auto, ja pēc loģikas un veselā saprāta - apdrošinam vadīāja atbildību...

274869. viesis 16.februāris 2010 16:31
0 0 Atbildēt

Piekrītu raksta autoram, ka esošā sistēma ir noloģiska (pēc principa, vienalga kā, ka tik nauda nāk), jo TL neizraisa avārijas, tās izraisa TL VADĪTĀJS. Bet manuprāt nav napieciešams sarežģīt vienkāršas lietas un ieviest tik daudz dažādus sarežģītus variantus kā pedāvā raksta autors, tāpēc mans priekšlikums būtu:

Transporta līdzekļa vadītāja civiltiesiskā obligātā apdrošināšana (TLVCOA). .

Polises cenu ietekmējošie faktori varētu būt: kategorijas un stāžs jeb vadītāja Bonus-Malus (BM)

Kategorija - jo ar C vai CE kategorijas transportlīdzekli nodarītie zaudējumi trešai personai būs krienti lielāki nekā ar B kategoriju (es nesaku, ka C kategorijai jābūt visdārgākai, jo varbūtība, ka A kategorija izraisīs avārīju ir krietni lielāka)

Vadītāja BM - ja cilvēks regulāri nebrauc ar mašīnu tad visticamāk viņš arī nepirks polisi tātad BM 6, ja regulāri vada mašīnu attiecīgi katru gadu BM klase palielinās, ja izraisa avāriju attiecīgi samazinās (manuprāt vienkāršāk nevar būt)

Šāda BM sistēma dotu iespēju arī uzņēmumiem, pieņemot darbā darbinieku novērtēt tā pieredzi auto vadīšanā, jo augstāks BM, jo labāka pieredze. Darbinieks ar uzņēmumu vienojas, kurš apmakša polisi (līdzīgi kā ar veselības polisi)

Var vēl daudz diskutēt par šo tēmu, bet valdībai tagad svarīgāki darbi, savukārt LTAB ar J.Stengrevicu priekšgalā neko nedarīs, ja tas nenesīs papildus ienākumus

P.S. Protams, es priecājos, ka pēc pēdējām izmaiņām BM sistēmā abiem, vienas klases auto BM klases ir vienādās, bet tāpat vienam polise ir dārgāka nekā otram (jautājums kāpēc, kāds pamatojums?) un pēc pēdējām izmaiņām BM sistēmā mana BM klase nevis palilinājās no 12 uz 13, bet samazinājās uz 11 :D

274870. viesis 16.februāris 2010 16:34
0 0 Atbildēt

Es vairāk vēlētos īstermiņa polisi. Nu nevajag man katru dienu braukt ar to auto – tad kāpēc man ir obligāti jāpērk uz 3 mēn. nevis teiksim uz 1 ned.

274876. viesis 16.februāris 2010 17:49
0 0 Atbildēt

Ja vienam TL vairaki brauceeji, kursh buus vainiigs, ja auto, staavot uz rocenes, izripos uz ielas un uztaisiis avariju? Jautajums tada sakaraa, ka TL viens pats nevar avariju uztaisiit. :)

274877. viesis 16.februāris 2010 18:04
0 0 Atbildēt

To 274876. viesis

Izlasi CSN terminu "vadītājs"

274878. viesis 16.februāris 2010 18:37
0 0 Atbildēt

Kas ir vadiitajs, ir skaidrs, bet ja auto nedelju staav slipumaa nekustinaats un rocenei trose nem un notruukst un auto dodas patvaliigi uz leju...? Auto tajaa bridii nav vadiitaja, pat tuvumaa nee.

274880. viesis 16.februāris 2010 18:48
0 0 Atbildēt

Nekā, nav gan skaidrs, kas ir vadītājs (precīzāk - transportlīdzekļa vadītājs)! Tieši atstātam automobilim (slīpumā) ir uzrakstīts, kurš ir vadītājs! Vai tad nav iespējams izlasīt Ceļu Satiksmes likuma 1. panta 28. punktu? Un tikai tad maldināt šeit lasītājus! :)

274883. viesis 17.februāris 2010 3:53
0 0 Atbildēt

nav vārda "negadījums". ir laime=nelaime, raža=neraža, veiksme=neveiksme, bet nevar būt "negadījums" (nenoticis gadījums, vai kā?). Ceļu satiksmes nelaimes gadījums vai ceļu satiksmes nelaime ir pareizi.

(un tāpat nav santehniķis (sanitārtehniķis), zavhozs un tormozs :) )

274886. viesis 17.februāris 2010 9:38
0 0 Atbildēt

viesis ar numuru 274876/274878

vadītājam ir jāizdara VISS IESPEJAMAIS, lai auto neizkustētos no vietas.

Līdz ar to pat ir biļētēs jāatbild uz jautajumiem - kā pareizi parkot auto slīpumā... ;)

274892. viesis 17.februāris 2010 11:10
0 0 Atbildēt

Tagad OCTA sistēma ir ok, vienīgi varētu vēl ieviest tikai gada polises. Čīkstuļi ir tie, kas dala savus transportlīdzekļus visiem saviem paziņām (tādiem kas nejēdz braukt). Juridiskajām personām arī pašreiz nav problēmu, jo autoparkus apdrošinātāji izvērtē individuāli un tad Bonus-Malus klasei jau nav būtiskas nozīmes ja neteikt, ka nozīmes nav vispār

274893. viesis 17.februāris 2010 11:24
0 0 Atbildēt

viesi 274892, izklausās, ka tu esi LTAB šefs Juris Stengrēvics vai kāds cits no apdrošinātājiem, jo neviens loģiski domājošs cilvēks nevar esošo sistēmu nosaukt par labu un piedāvāt ieviest tikai gada polisi

274894. viesis 17.februāris 2010 11:48
0 0 Atbildēt

Jaaani 3, un kas arī būtu ja esmu LTAB vai apdrošinātāju pārstāvis? Tev laikam liekas, ka man tādā gadījumā OCTA nav jāpērk? ESmu tāds pats īpašnieks kā citi, un arī OCTU pērku, un jo uz ilgāku periodu pērku jo lētāk sanāk, un savu transportlīdzekli dodu braukt sievai un lieliski apzinos, ka viņa var sačakarēt man BM. Iedomājies, kas notiks tad, kad apdršinās vadītāja atbildību un vēl ar iespēju uz īsiem termiņiem, sieva brauks un būs aizmirsusi OCTU nopirkt, un kā Tu domā vai man tad būs kāds ieguvums, ka maksāt dabūs mana sieva? Tagad man ir vienkārši pats apdrošinu savu īpašumu un pats vari izlemt kam dot braukt, kur Jums ir problēma???

274896. viesis 17.februāris 2010 12:07
0 0 Atbildēt

klausies LTAB murga aizstāvi?

Priekš kam man pirkt OCTA transporta līdzeklim uz gadu, ja es to reāli izmantoju 6-8 mēnešus - PROTI TIKAI vasaras zezonā?

Priekš kam man vajadzīgs maksāt to OCTA par laiku kamēr tas tr. līdzeklis stāv manā garažā un gribēdams nevar iesaistīties CSN, jo netiek lietots?

Un vēl - ja man ir kāds reti izmantojams auto - kāpēc es nevaru nopirkt e-polisi uz laiku, kad man tas auto jāaizbrauc līdz izstādei vai gribās izkustināt auto, lai tas neierūsē?

Vācijā elementāri - pērkam 5dienu numurus - tranzītniekus ar datumu uz dzeltenā fona un braucam. Ta tiek risināts jautājums Track-day automašīnām, vēsturiskajiem spēkratiem, kuri ikdienā satiksmē nepiedalās. Jā - tas ir dārgi, pietiekami dārgi lai to neizmantotu ikdienā, bet lētak nekā īrēt auto. Jo šajā gadījumā pa lielam tas nepieciešams paša auto specifikas, nevis savas dibena transportēšanas dēļ...

274897. viesis 17.februāris 2010 12:13
0 0 Atbildēt

Un pats galvenais - kāpēc jāpērk polise tr. līdzeklim, nevis vadītājam????

Tas ir tas pats, kas restorānā apdrošināt traukus, pret pavāra slimības dēļ izraisītu salmonelozi.

Pri čom te trauki??? Ja pie visa vainīgs ar salmonelozi slims pavārs???

274898. viesis 17.februāris 2010 12:15
0 0 Atbildēt

Paldienex 89,

Jūsu lasīto saprotu, ka visiem īpašniekiem ir vēsturiskie spēkrati un pilnas garāžas ar transportlīdzekļime, kas tiek izbraukti reizi gadā:)

Girbu redzēt, ka tad kad kādam ģimenes loceklim būs slikti ar veselību un Tev pienāksies vest viņu strauji uz slimnīcu, Tu vēl tērēsi laiku polises pirkšanai, nē taču, un tad skrienot uz slimnīcu uzskriesi kādam virsū un tad...

Un būsim precīzi, ka pat tajās valstīs kur apdrošina autovadītājus atbildīgi ir arī īpašnieki, jo tajos gadījumos, kad autovadītājs aizmūk no notikuma vietas tik vai tā atbildēs īpašnieks. Un ja LV apdrošinātu autovadītājus, tad mūsu mentalitāti zinot visi pēc CSNg muktu prom:)

274899. viesis 17.februāris 2010 12:23
0 0 Atbildēt

274898. viesis

Nu Nu...

Iet runa par otrajiem un pat trešajiem auto...man brālim piemēram ir spēkrats ideālā stāvoklī (gaz21) ar kuru labprāt varētu izbrauktu reiz gadā... Šobrīd kaut kā galīgi neceļas rokā nomaksāt OCTA, lai pabraukātos kāda veco auto festivāla.. starp citu tas pats attiecas arī uz ceļa nodokli....

274900. viesis 17.februāris 2010 12:34
0 0 Atbildēt

Nu bet kur ir problēma, ar tiem vecajiem auto? Ja aiziesiet pie apdrošinātāja un pateiksiet, ka Jums ir foršs retro auto ar ko brauksiet 2x gadā, tad pat nopērkot gada polisi Jums tiks piedāvāta adekvāta cena, nevis tāda kāda tā būtu Jūs brauktu ikdienā.

Nu nav tur problēmu kur Jums liekas.

274901. viesis 17.februāris 2010 12:48
0 0 Atbildēt

Klau - 274898. viesis

Ja man kādam notriek slikti ar veselību - es saucu ātros, nevis kaut kur skrienu, kaut ko vedu.

Man ikdienas, šiem "apdomātajiem skrējieniem" ir ikdienas auto.

Un priekš kam man mopēdu apdrošināt ziemā??? Kur ziema es vedīšu 102 gadīgo vecmāmuļu ar sirctrieku???

Un kāpēc lai es kaut kādas nepieciešamības dēļ skrietu ziemā ar savu vasaras auto? Ne man laika tam benzīnu pildīt, ne riepas mainī, ne no klučiem celt lejā!

Tu domā, ko runā???

Un vēl - Ja apdrošināšana ir nevis mašīnai, bet cilvēkam - kur problēma. VADĪĀJS apdroišina SAVU atbildību un brauc ar jebkuru satiksmē piedalīties tiesīgu transporta līdzekli, kura vadīšanai ir atbilstoša kategorija...

Kāpēc biezmaņa dēlēnam ar to pašu apdrošināšanu būtu jābrauc ar tēva megasatūnēto bēmēvē spridzekli? Lai tēvs brauc - pa savu apdrošināšanu, ja dēls grib, lai brauc ar savu apdrošināšanu. Un apdrošināšanā tiek ņemts vērā braucēja stāžs, punkti vecums. Kur problēma?

Britos ne velti visi tīņi brauc ar 316 bembi vai 314, ja tāds būtu, nevis ar 2,8 vai cikturlitrīgiem vāģiem - cena par apdrošināšanu ātri ved pie prāta...

274902. viesis 17.februāris 2010 12:48
0 0 Atbildēt

Un par vecajiem auto - ļoti daudziem Kasko pat tiek atteikts, lūk mašīnā tāda, mašīna šitāda...

Karoč - pārāk maza konkurence tiem apdroisinātājiem...

274903. viesis 17.februāris 2010 12:58
0 0 Atbildēt

Palaidniex 92

Galvenais ir šeit rakstīto pieglabāt un tad ja arī kādreiz OCTA sistēma LV mainītos, paskatītes vai visi būs tik ļoti apmierināti:)

Atkārtošos, bet mūs mentalitāte ir tik eleganta, ka kamēr nav problēmu sakām, ka esam gatavi par visām savām darbībām atbildēt, bet tad kad ir problēmas, mēģināt atrast jebkādus risinājums, lai tikai par atbildīgu padarītu citu.

274904. viesis 17.februāris 2010 13:04
0 0 Atbildēt

Klausies - kašķi jau sākās tad, kad pēkšņi sods par parkošanos jāmaksā īpašniekam, BM klase pazeminās īpašniekam, nevis izraisīājam, sodu par ātrumu piestāda īpašniekam, nevis vadīājam.

Tāka padomā mazliet tālāk par to jebkuras tējkannas apdrošināšanu tikai un vienīgi uz gadu...

Un kāpēc man, par mopēdu vai vasaras auto, jāmaksā Ceļa nodoklis visu gadu?

Domā mazliet plašāk.

Un kāpēc ģimenē visiem tagad jābrauc ar vienīgo auto? Nopērk ģimenes polisi kurā saraksta iekšā tiesīgos braukt un polises cenu nosaka ņēmot vēra katra vadītāja stāžu un attiecības ar likumu.

Līdz ar to šāda sistēma dēļ izmaksām daudz reālāk varēs noteikt braucēju stāžu un prasmes. Ja dien dienā nebrauc - polisi nepērc i basta.

Es zinu desmitiem cilvēku, kas vairākus gadus atpakaļ nopērk tiesības, bet kopš tās reizes nav ne sekundi braukuši. Un cik tie ir droši un paredzami uiz ielas? Bet stāžs ta iet...

274905. viesis 17.februāris 2010 13:15
0 0 Atbildēt

Par to britu sistēmu pilnībā piekrītu.., jau sen bija laiks ierobežot ( finansiāli) nepieredzējušajiem šoferiem (riska grupai) iespējas vadīt jaudīgos auto.. lai sākumā iemācās kārtīgi braukt ar 1.2 litrīgiem megarulziem.. Avāriju būtu krietni mazāk, un bojā gājušo arīdzan...

274906. viesis 17.februāris 2010 14:01
0 0 Atbildēt

It kā jau būtisku iebildumu pret pašreizējo OCTAS sistēmu nebūtu, bet ir daži BET, kas man nepatīk. Lūk, man pašlaik ir augstākā 17 klase . Izmantoju divus auto, kuriem esmu "turētāja" statusā. Šos auto izmanto arī mana meita, kura autovadītāja ir tikai nepilnu gadu un ciena šumahera braukšanas stilu... Jutīšos visai nepatīkami, ja viņa kādreiz ar kādu no maniem auto uztaisīs crachu - bonus kase būs uzreiz lejā ABIEM auto, man būs zaudejumi. Uzskatu, ka tomēr objektīvāk un godīgāk un pat taisnīgāk būtu, ja bonus klasi noteiktu pēc paša autovadītāja biografijas parametriem, nevis pēc auto, kurus kļūmīgais vadītājs izmanto. Pazīstu vien u tml. džeku, kurš pats palicis bez sava auto, mēneša laikā pamanījās sabojāt octa bonus/malus biografiju savam fāterītim, brāļukam, sievai un diviem darba kolēģiem - visiem, kas ar labu prātu bija aizdevuši viņam auto.

274909. viesis 17.februāris 2010 15:24
0 0 Atbildēt

Ikdienas viesi - un atradīsies vēl taču kāds naivais, kam vēl tas kekss var pamanīties nošķilt vāģi...

A ja apdrošināšana drāztu tieši vadī°tāju, čakarētu Vadīāja BM klasi un pēc katra CSN būtu ķipa jāatjauno sava apdrošināšana atbilstoši CSN smagumam - tad tas pilsons tālāk par otro norakstīto vāģi netiktu...

Pasēdētu, padomātu utt...

274917. viesis 17.februāris 2010 23:56
0 0 Atbildēt

Murgs samērā liels sanācis. Tas teksts par uzņēmumu neiztur kritiku, jo tie ir juridisku personu auto. Vienīgais pareizais ierosinājums ir octa uz īsākiem termiņiem, kautvai kā e-talons, kas brauc, tas maksā :D

274918. viesis 18.februāris 2010 8:23
0 0 Atbildēt

It kā ir OK, bet viens knifs - mums ģimenē ir viens auto, bet divi vadītāji!

Uz darbu stūrēju es, bet uz mājām laulātā draudzene.

Pēc ieteikuma sanāk, ka man OCTISKI būs sevi jāapdrošina un sievu arī?

Šogad par auto apdrošināšanu maksāšu Ls 40,-.

Pēc autora ieteikuma sanāk, ka man būtu jāmaksā klāt vēl Ls 40,-? Lai sieva arī varētu pavizināties pie stūres.

Un vēl!

Darbā lietoju uz maiņām divus auto, arī maksāt par apdrošināšanu? Kas maksās? Darbs? Jeb darba vajadzībām man būs izmantot manu personīgi iegādāto polisi? Kāda locekļa pēc?

SVIESTS!!! Tā nebūs!

Lai iedziļinātos un aprakstītu, kāpēc tas nedarbosies, ir nepieciešama jauna tēma. Vai vajag? Nevajag!

274919. viesis 18.februāris 2010 8:38
0 0 Atbildēt

Īstermiņa polises tikai radīs problēmas, nevis tās novērsīs, jo ja paskatās statistiku par to kādi ir biežākie gadījumi, kad nodarīti zaudējumi ar neapdrošinātiem auto ir tieši dēļ tā, ka cilvēks ir nokavējis vai aizmirsis netīšām apdrošināt un nevis ilgstoši bet dažas dienas, un tieši tad arī ietrinas. Ja būs iespēja pirkt polises uz īsu brīdi, tām teorētiski būtu jābūt diezgan sālītām, jo apdrošinātājiem jau izmaksas rada ne vien polišu pārdošana, bet gan apdrošināšanas gadījumu administrēšana, un tad iedomājietes situāciju, ka viņiem būs pa dienām jāčeko biji apdrošināts vai nē, resp. pirms stundas biju tagaid vairs nē, bet pēc stundas atkal bija, bet CSNg notika tieši šajā starpstundā. Nu nav nekāda nopietna pamatojuma ieviest īstermiņa polises, kur ir problēma piemēram vasaras braucējiem pirkt 6 mēnešu polisi vai 9? A tie kas izbrauc reizi gadā jāpadomā vai lētāk nav paņemt TRL nomā? Ne tec ceļa nodoklis jāmaksā, ne octa jāpērk??

274922. viesis 18.februāris 2010 9:52
0 0 Atbildēt

918 viesi - tu ko galīgi sajakarējies???

Ja tev uz ģimeni (2 stūŗētājiem) ir viens auto tad nopērc tādu kā ģimenes polisi kur ierakstīti jūs abi un bm klase kopēja. Jo Ja tev ir apdrošināšana uz auto tad bm klase pazeminās abiem - neatkarīgi no tā kurš izraisījis CSN.

Bet kāds sakart te ar darba auto? Ja tev irt polise uz sevi - tad jau tu vari braukt ar jebkuru auto noteiktās auto klases ietvaros. Starpību starp tavu personisko un darba auto lai arī sedz darba devējs...

919. viesi Par īstermiņa polisēm... Kā reizi 2 dienas nokavē tie kam apdrošināšana ir uz gadu jo sen aizmirsies kad to auto, kad drošinājis. Un kāda starpība es drošinu uz vienu mēnesi (dŗgāk) vai visu gadu (lētāk) ja vienam cilvēkam ir vairāki tr līdzekļi tad viņs viens pats ar visiem rezē pabraukt tāpat nevar...

274927. viesis 18.februāris 2010 10:53
0 0 Atbildēt

Palaidniex 96

Nu bet es jau vakar rakstīju par to, ka tādi unikumi kā Jūs kuriem ir 3 transportlīdzekļi ar kuriem ikdienā braukts tiek tikai viens ir maz no visiem kāds 0.5%, un dēļ šiem 0.5% pēc Jūsu domām, ir jāmaina arī pārējiem apdrošināšanas principi. Man piem. pieder 2 auto ar vienu ikdienā bruacu es ar otru sieva, nu man ir vieglāk nopirkt polisi transportlīdzekļiem nevis pirkt kautkādu mistorjumu, kur sieva varēs braut tikai ar džipu(viņa ar to pārvietojas), es savukār tikai ar mzlitrāžas štruntu, un ko man darīt ja pēkšņi kādu weekendu mēs ar sievu brauksim ar vienu no mašīnām viesībās, un ja būs džips un sieva piedzersies, tad man vēl būs octa jāpērk un otrādi ja brauksim ar mazlitrāšu, bet es būšu vafelē, tad sieva arī braukt nevarēs bez octas un ko darīt, ja mēs abi būsim vafelē?? Nopirkt superOctu ar kuru es varēšu braukt ar jebkuru TRL būs riktīgi dārgi. Tagad man nav problēmu jo varu palūgt jekuru kurš ir skaidrā un ar tiesībām mūs aizvest, tad man vēl būs jāskaidro vai viņam ir octa un vai tieši uz manu transportlīdzekli tā darbosies..

Come On, esošajai sistēmai nav ne vainas, un problēmas ir tikai atseviškiem indivīdiem- tādiem, kuri paši vai citi viņu transportlīdekļu braucēji ir āksti un čakarē Jūsu apdrošināšanas vēsturi, vai tādi kuriem ir 3 transportlīdzekļi no kuriem ar katru tiek izbraukts reizi gadā.

274928. viesis 18.februāris 2010 11:28
0 0 Atbildēt

927 - tu toč esi debils.

Ja dieva nošķils to tavu uaziku, tad arī par taviem iepirkuma ratiņiem ar motoru būš jāmaksā lielāka apdrošināšanas prēmija!

Kas tur nesaprotams?

Un ja abi esat šmigā - tad ņefig vispār pie stūres sēsties.

A tagad - katrs idiots, tai skaitā arī puņķains tīnis ar šumahera aptaurējumu, iesēžās jebkurā - galvenokārt jaudīgā, bet vecā lamatā un gāž kur acis rāda...

Un ko mēs iegūštam - pilnas ielas ar "šumaheriem" kam nav prasmju vadī to auto, kā aŗī nav naudas to uzturēt. Dārga octa braukt ar lieljaudas auto atturēs to šmurguli pat no vēlmes tādu pirkt. Jo atceramies - jo jaudīgāks auto, jo dārgāka uzturēšana.

Esi laikam tiešām tiešai "trūcīgo" apdrošināšanas labumu guvējs...

Protams - tev darbā forši - nošķil darba auto - dārgāku OCTA polisi pērk darba devējs ne Tu...

Tā jau ir - atbildēt par saviem (ne)darbiem nedz mākam, nedz vēlamies.

Un kas maksā brīdī, kad ar fotoradaru noķērts pārkāpējs? Tava sieva, kas pārkāpusi, vai tu pats, jo esi īpašnieks, vai tavs bērns?

274929. viesis 18.februāris 2010 13:04
0 0 Atbildēt

Nu ko. Juridiskās personas OCTA gadījums: cilvēks strādā par sagādnieku. Viņam ir "dienesta auto"- tautā saukts "bulciņvāgis"-ar piekabes āķi aprīkots. Nu, samazinoties darba apjomam, cilvēkam tika paziņots, ka viņa pakalpojumi vairs nebūs nepieciešami, un, attiecīgi, auto tika arī nolikts "pie sētas". Nu savajadzējās šefam ar to auto kaut kādas parpalas pārvest- šis iet pirkt OCTA. A tur pārsteigums- MALUS!!!! tad tika veikta neliela izmeklēšana, un izrādās: kādu laiku atpakaļ pie pie luksofora stāvošajā "bulciņvāģī" bij ielicies kāds puisis ar AUDI A8, uz piekabes āķa saskādējot visai dārgās mašīnas priekšpuses plastmasas detaļas. Bet "bulciņvāģim" ne skrambas. Tad nu attapīgais sagādnieks piedāvājis puisim no AUDI "reālu štelli"- par samaksu, protams, uzņemties vainu uz sevi. Sastādījuši saskaņoto paziņojumu, ka "bulciņvāģa"vadītājs kļūdījies, un ieslēdzis pirmā pārnesuma vietā atpakaļgaitu, un uzbraucis tam AUDI virsū.

Audi ieguva "bezmaksas"remontu un pozitīvu BM vēsturi, bet KĀDS- malusu...

AUTOVADĪTĀJA ATBILDĪBA JĀAPDROŠINA!

274935. viesis 18.februāris 2010 15:50
0 0 Atbildēt

Palaidniex,

Ierosinu iztikt bez personīgiem apvainojumiem. Jūs pareizi uzdevāt jautājumu kurš maksās, ja sieva uzrausies uz fotoradara ar manā īpašumā esošu transportlīdzekli...tur jau arī ir tā fotoradaru problēma, jo administratīvi sodīt var CSN pārkāpēju, bet ja pats īpašnieks nebija pie stūres tad ko var sodīt?

Starp citu, dodot sievai braukt ar savā īpašumā esošo transportlīdzekli lieliski apzinos sekas kādas viņas CSNg var atstāt uz manu apdrošināšanas vēsturi, jo ja man par to būtu bažas, tad transportlīdzekli reģistrētu viņas īpašumā.

Un vēlreiz uzsveru, ka arī Lielbritānijā, gala beigās par savu transportlīdzekli atbild īpašnieks, atkārtošos, ja CSNg vaininieks notīsies no notikuma vietas, prasīs no īpašnieka.

274937. viesis 18.februāris 2010 16:05
0 0 Atbildēt

Jā, bet apdrošināšanu maksā katrs pats un aprdošina savu - VADĪTĀJA atbildību... Priekš kam jāapdrošina transporta līdzeklis, kas netiek kādu breīdi lietots?

Gribās izbraukt ar transporta līdzekli pēkšņi ja tam nav apdrošināšanas - tāpat tas nav iespējams. Ja esi apdrošinājis savu - vadītāja civiltiesisko atbildību - sēdies un brauc.

Un kad tevi noķer milicis uz ielas arī stāsti pasakas par to, ka, lai raksta sodu īpašniekam, bet tu nejauši pie stūres gadījies???

Neredzu jēgu apdrošināt mašīnu. NEREDZU!

Vēlreiz prasu - vai restorānam ir jāpērk apdrošināšana saviem traukiem, vai to mēr ir jāapdrošina tur strādājošo cilvēku atbildība?

Un ja tagad aiztinies no nozieguma vietas - tak tāpat čakarē īpašnieku, nu un? Bet kāpēc īpašniekam jāpazeminās BM klasei, ja kāds ar viņa mašīnu izdara CSN?

274941. viesis 18.februāris 2010 18:06
0 0 Atbildēt

Palaidniex

Nu bet tad jau Jūsu piedāvātais variants būs īsts precedents, ka tiek apdrošināta nevis civiltiesiskā, bet administratīvā atbildība, resp. es varu apdrošināties pret pārkāpumiem:)

Jūsu pieminētias scenārijs diemžēl nedarbojas arī celtniecības uzņemumu CTA, tur taču arī ne jau firma pati slikti strādā, bet konkrēti celtnieki, bet atbildīgs jau būs uzņēmums.

274942. viesis 18.februāris 2010 18:24
0 0 Atbildēt

Celtnieku nolīgst uzņēmums

Vadīāja civiltiesiskā atbildība vajadzīga tāpēc, ka vadīājs pats ir procesa menedžeris, kurš ievada to auto tajā vai citā šķērslī un piedalās satiksmē pats pārstāvot sevi pašu kā fizisku personu.

Vi jūsuprāt visi ir bērni kam jānoslauka pakaļā kādam citam?

274943. viesis 18.februāris 2010 23:03
0 0 Atbildēt

Palaidniex

Sarunas uzturēšanai piedāvāju pagriez šo jautājumu pilnīgi otrādi - kam tiek nodarīti zaudējumi divu transportlīdzekļu sadursmē kur nav cietušas personas? Vai apdrošinātajam autovādītājam, kurš nav transportlīdzekļa īpašnieks?

Bet ja godīgi sāk jau man apnikt par šo tēmu diskutēt, katram ir savs viedoklis ar + un -, bet teikt, ka LV OCTA sistēmai ir tikai ---- noteikti nevar.

274961. viesis 19.februāris 2010 13:00
0 0 Atbildēt

Ja kādam esi nodarījis zaudējumus, tad vainīgais atlīdzina nodarītos zaudējumus un te nav nekāda sakara ar to vai otrs ir vai nav bijis apdrošināts.

Piemēru? Lūdzu - tu nenovaldi aizlienētu auto un iekrauj kādas mājas sienā izgāžot sētu.

Mājai tak nav OCTAS, bet zaudējumi jāsedz auto īpašnieka apdrošinātājam. Tu kā vadītājs vispār "ņe pri čom"...

Līdz ar to secinājums - jāapdrošina savu nodarījumu citām personām vai citu personu īpašumam, nevis sava īpašuma nodarījums trešās personas dēļ citām personām/personu īpašumam.

Gribi braukt ar svešu auto - apdrošini savu atbildību gan pret auto īpašnieku, gan pret visām citām trešajām personām un to īpašumam nodarīto...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā „nogremdēt”piecus apvidus auto un divus traktorus, glābjot vienu „Ņiva” (+ video) 1

Stāsts sākas ar to, ka makšķernieki (varbūt zvejnieki vai mednieki) ar „Ņiva” mēģina apbraukt stipri pielijušo ceļu pa pļavu. Tas viņiem neizdodas un automobilis iestrēgst dubļos. Glābt „Ņiva” dodas Hyundai Santa Fe, Chevrolet Niva, Nissan Navara, Toyota Hilux, kā arī divi traktori, taču neviens no viņiem mērķi nesasniedz. Lasīt vairāk

 

No 23 950 eiro - jauno "Volkswagen Polo GTI" jau var pasūtīt (+ foto) 15

2017.gada nogalē pasūtīšanai kļuvis pieejams jaunais "Volkswagen Polo GTI". Ar 200 Zs četrcilindru apveltītais hečbeks Vācijā maksās, sākot no 23 950 eiro. Lasīt vairāk

 

"Google" populārākie meklējumi Latvijā 2017. gadā: ss.com, X-faktors, EuroBasket 4

“Google” ir publicējis kārtējo meklēšanas gada pārskatu "Year in Search", kas piedāvā svarīgāko notikumu un populārāko tendenču unikālu atspoguļojumu, ņemot vērā Latvijā veiktos meklējumus. Šajā gadā, apkopojot datus, uzmanība tika koncentrēta uz populārākajām (trending) frāzēm, jo tieši tās atspoguļo šajā laikā notiekošo un aktuālo. Lasīt vairāk

 

Mēs viņus neredzam, taču jūtam - asistentu sistēmas jaunajā VW Crafter (+ foto) 1

Jaunās automašīnas vairs nav iedomājamas bez automātiskajām sistēmām, kas parūpējas par krietnu daļu autovadīšanas funkciju, palielinot autovadītāja komfortu un drošību. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti