Pie Siguldas avārijā cietušā ''Nordeka'' autobusa remonta izmaksas pārsniegs 5000 eiro 10

 

Foto: Ekrānšāviņš

Nozare.lv | 2.marts 2017 12:24

Svētdien, 26.februārī, pie Siguldas satiksmes negadījumā cietušā AS ''Nordeka'' autobusa remonta izmaksas pārsniegs 5000 eiro, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja palīdze Ieva Zicmane.

Viņa skaidroja, ka uzņēmuma autobuss "Setra" svētdien izpildīja regulāro reisu maršrutā Gaujiena-Rīga, kas no Gaujienas atiet plkst.5.40. Plkst.8.37 autobuss apstājās pieturā ''Sigulda'', lai izlaistu pasažierus.

''Pēc tam autobuss sāka kustību un, braucot pa galveno ceļu ar ātrumu 29 kilometri stundā (svētdien laika apstākļu dēļ ceļš bija sniegots un slidens), sāka šķērsot krustojumu, kurā nedarbojas luksofors. Pēkšņi no kreisās puses autobusa priekšējā kreisajā stūrī ietriecās vieglā automašīna ''OPEL Astra''. Vieglās automašīnas vadītājs bija izbraucis uz galvenā ceļa, nepārliecinoties par drošību, ko arī apliecināja pats ''Opel Astra'' vadītājs. Sadursmes rezultāta autobuss tika izsists no uzņemtā virziena, trieciena ietekmē uzbrauca uz trotuāra un, šķērsojot krustojumu, ieslīdēja labās pusēs grāvī. Pateicoties autobusa vadītāja profesionalitātei un ātrajām reaģēšanas spējām, autobusa kustība tika nokontrolēta tādā mērā, lai tas slīdot neapgāztos,'' klāstīja Zicmane.

Viņa piebilda, ka pasažieri negadījumā nav cietuši un pēc 15 minūtēm tos uzņēma un galamērķī Rīgā nogādāja nākamais ''Nordeka'' autobuss, kurš izpildīja reisu Alūksne-Rīga.

Vienlaikus viņa apliecināja, ka atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem un uzņēmuma instrukcijai autobusa šoferis informēja Valsts policiju, kas reģistrēja šo ceļu satiksmes negadījumu. Plkst.10.45 ieradās ''Nordeka'' avārijas dienesta speciālisti, kuri ar evakuatoru izvilka autobusu no grāvja, lai to nogādātu uzņēmuma bāzē Rīgā.
''Uz negadījuma notikuma vietu atbraukusī valsts ceļu policijas ekipāža pārbaudīja alkohola koncentrāciju izelpotajā gaisā abiem negadījumā iesaistīto transportlīdzekļu vadītājiem un alkohola klātbūtni nekonstatēja. Kad autobuss atgriezās ''Nordeka'', tā vadītājs atbilstoši iekšējai procedūrai atkal tika pārbaudīts un alkohola klātbūtne netika konstatēta,'' pauda Zicmane.

Viņa piebilda, ka ''Nordeka'' autobusu vadītājiem regulāri tiek veiktas obligātās pirmsreisa veselības pārbaudes, tostarp attiecībā uz alkohola lietošanu.

Taujāta, vai ir aplēsti radušies zaudējumi saistībā ar bojājumu autobusam, viņa norādīja, ka bojājumi tiek precizēti, notiek defektēšana, taču jau patlaban skaidrs, ka ceļu satiksmes negadījumā radušos bojājumu novēršanas izmaksas būs lielas. Sākotnējais remonta izdevumu aprēķins jau patlaban pārsniedz 5000 eiro un vēl pieaugs.

Zicmane norādīja, ka visiem uzņēmuma autobusiem ir noformēta obligātā (OCTA) apdrošināšana un brīvprātīgā (KASKO) apdrošināšana, līdz ar to pēc visu apstākļu precizēšanas un apdrošināšanas lietas noformēšanas remonta izmaksas kompensēs vainīgās puses apdrošināšanas kompānija. Pastāvošā apdrošināšanas kompānijas atlīdzības kārtība ļauj nekavējoties sākt transportlīdzekļu defektāciju un remontu, tādējādi veicinot to ātrāku atgriešanos ekspluatācijā.

Tāpat ''Nordeka'' ir vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas polise ar paplašināto segumu, kas apdrošina pamatdarbību (pasažieru transporta pakalpojumus) un ietver arī pasažieru un viņu bagāžas apdrošināšanu.
Kā ziņots, Valsts policijas pārstāvji aģentūru LETA svētdien informēja, ka uz Vidzemes šosejas, pie Siguldas, grāvī ieslīdējis pasažieru autobuss. Negadījumā neviens cilvēks necieta.

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Džonis 3.marts 2017 18:49
11 4 Atbildēt

Tā ir kad puteņa laikā brauc ar baltu busu, kam priekšā tuvās gaismas ir tik nožēlojamas, ka jau pa 20m vairs nav redzamas.

... 5.marts 2017 15:23
4 0 Atbildēt

Tas ka opelists ir lohs un neredz puteņa laikā, nav autobusa vaina!

opel popel 2.marts 2017 20:37
4 0 Atbildēt

Pateicos iAuto par vispusīgu un analītisku ši notikuma atspoģuļojumu.Notikumu norises izklātss,analīze,liecinieku emocijas,seku izvērtējums,tas gan bez analīzes,bet visu jau nedrīkst gribēt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti