Kā sagatavot zāles pļāvēju jaunajai sezonai, lai tas kalpotu ilgi 6

 

Foto: Publicitātes foto

UP PR | 20.aprīlis 2024 8:09

Prasmīgs pļāvējs un laicīga apkope - ko darīt, lai zāles pļāvējs kalpo ilgi.

Šopavasar laikapstākļiem kopumā esot mauriņam labvēlīgiem, pirmā sava piemājas mauriņa apčubināšana, iespējams, ir pienākusi ātrāk nekā ierasts, un daudzi pagalmu īpašnieki jau no šķūnīša izvilkuši savu uzticamo zālāja kopēju vai arī grasās to darīt tūlīt. Kas jādara, lai zāles pļāvējs kalpotu pēc iespējas ilgāk, kā izvēlēties sev to piemērotāko pļaušanas palīgu un citus jautājumus skaidro eksperts Linards Drukmanis, “Inter Cars” akumulatoru segmenta vadītājs.

“Zāles pļāvēji, tāpat kā motocikli, pirms sezonas ir tehniski jāsagatavo un jāapkopj. Arī zāles pļāvējiem ir jāmaina motoreļļa, gaisa un eļļas filtri, akumulatori. Papildus nāk klāt arī pļāvēja asmeņa pārbaude, asināšana vai maiņa,” īsumā veicamos darbus pavasarī ieskicē L. Drukmanis.

Viņš norāda, ka zāles pļāvēju īpašniekiem akumulatori nereti ir jāmaina katru sezonu, jo ziemas sezonā akumulators netiek izmantots un uzglabāšanas apstākļi nav bijuši atbilstoši, lai akumulators saglabātu savas funkcijas. “Gluži kā jebkuram akumulatoram, arī zāles pļāvēja akumulatora, aukstums un dziļa pašizlāde būtiski ietekmē akumulatora spējas startēt dzinēju jaunajā sezonā,” stāsta “Inter Cars” akumulatoru segmenta vadītājs. Kas ir veicamie soļi, lai zāles pļāvējs kalpotu pēc iespējas ilgāk un kādi knifiņi var palīdzēt tā mūžu padarīt maksimāli ilgu un produktīvu, skaidro eksperts.

Turēt siltumā un telpās

Lai moto vai pļāvēja akumulators kalpotu divas vai vairāk sezonas, tas uz ziemas sezonu ir jātur iekštelpās, pirms uzglabāšanas jāuzlādē, un tehnoloģiski labāk pašizlādi izturēs pastiprinātie AGM vai GEL akumulatori.

Periodiski pļāvējiem jāmaina arī motoreļļa, kas jāskatās no iekārtas specifikācijas – jaunākiem pļāvējiem uzskaita motorstundas un var sekot līdzi tām, un mainīt kā prasīts lietošanas pamācībā. Savukārt,  vecākiem modeļiem to var darīt pirms jaunās sezonas, tāpat kā ar filtriem.

“Pļāvēju akumulatori nav pārāk dārgi, bet ierasti var sagaidīt, ka to kalpošanas mūžs būs 2-3 gadi. Ja akumulators tiek atstāts pļāvējā un pa ziemu tiek turēts neapsildītās telpās, tad droši var rēķināties, ka uz pavasari vajadzēs iegādāties jaunu akumulatoru,” rezumē eksperts.

Asi asmeņi - sakopts zālājs

Kā vienu no svarīgākajām lietām, L. Drukmanis min arī pļāvēja asmeņu stāvokli. “Pirms sezonas noteikti jāpārbauda arī pļāvēja asmeņu stāvoklis, jo no to asuma, garuma un kvalitātes būs atkarīgs, cik labi tiks nopļauts zālājs. Prasmīgāki saimnieki paši var iztaisnot un noasināt pļāvēja asmeņus, bet bieži var nākties tos iegādāties jaunus,” stāsta L. Drukmanis. Viņš skaidro, ka asmeņi sezonas laikā tiek bojāti uz kurmju rakumiem, celmiem, akmeņiem utt.

Akumulatore apkope - reizi trīs mēnešos

Akumulatora apkopei ir nepieciešams atbilstošs lādētājs un periodiski (reizi 3 mēnešos) var pārbaudīt tā izlādi un attiecīgi uzlādēt. “Atbilstošs lādētājs būs tāds, kam uzlādes strāva būs aptuveni desmit reizes mazāka par akumulatora ietilpību. Tam ir jābūt ar pārlādes aizsardzību. Visiem jaunajiem un modernajiem lādētājiem būtu jānodrošina šīs funkcijas,” stāsta “Inter Cars” eksperts, piebilstot, ka nedrīkst aizmirst, ka arī lietošanas laikā pļāvēja ģeneratoram ir jālādē akumulators pienācīgi, tāpēc arī tam ir jābūt “formā”.

Ja akumulators beigts - kā izvēlēties jaunu?

L. Drukmanis skaidro, ka akumulatoru pamatā izvēlas skatoties, kāds akumulators ir ticis uzstādīts iepriekš. “Tad piemeklējam tādu pašu vai arī izvēlamies analogu – vienmēr šo var jautāt arī specializētos veikalos pārdevējiem, kas ieteiks no pieredzes,” stāsta “Inter Cars” pārstāvis.

“Motocikliem ir ļoti daudz un dažādu modeļu, bet pļāvējiem lielākajai daļai būs izvēle no četriem akumulatoru standartiem – 895, 896, U1R vai U1,” viņš īsi ieskicē izvēles iespējas, piebilstot, ka akumulatoru galvenā atšķirība būs to fiziskajos izmēros, jaudā/ietilpībā un savienojumos (klemmēs). Tehnoloģija gan visiem akumulatoriem būs līdzīga.

Pļāvēja akumulatora uzglabāšanas kaste parasti ir zem sēdekļa, tāpēc jāskatās, lai akumulators fiziski tur iederas un netraucē kontaktiem, un ir atbilstošs nepieciešamajai jaudai.

Pamatu pamats - prasmīgs pļāvējs

Zāles pļāvēja akumulators ir tikai maza daļa no paša pļāvēja, kas īsti neitekmē paša pļāvēja darba mūžu. Akumulators tikai startē dzinēju, norāda eksperts. 

“Lai pļāvējs ilgi kalpotu, to ir jālieto prasmīgiem pļāvējiem un braucējiem, kas saudzē pašu pļāvēju, nebraucot pa bezceļiem, koku saknēm, akmeņiem, zemes ceļu, kurmju rakumiem. Kurmju rakumus ieteicams pirms pļaušanas izlīdzināt, pārbaudot vai nav ārā izstumti lielāki akmeņi. Jāseko cītīgi līdzi pļāvējam paredzētajām apkopēm, jālieto kvalitatīvas un profesionāļu ieteiktas eļļas un filtri, arī siksnas,” stāsta L. Drukmanis.

 

 
Visi komentāri
 
wons 20.aprīlis 2024 9:05
0 0 Atbildēt

Būtu eksperts uzrakstījis, cik tad bieži tā eļļa jāmaina, ik pēc cik motorstundām.

felix65 21.aprīlis 2024 7:17
0 0 Atbildēt

Traktoriem, raideriem ik pēc 50 motostundām, raideru transmisijas eļļa ik pēc 100 motostundām, jeb reizi 2 gados, mazajiem pļāvējiem ik pēc 20- 25ām, jeb reizi sezonā.

Par 21.aprīlis 2024 11:22
0 0 Atbildēt

to transmisijas eļļu nav īsti skaidrības.  JD saka ka nekas nav jāmaina.  ASV forumos raksta ka jāmaina,  bet kādu liet, domas dalās.

ok 20.aprīlis 2024 12:51
0 0 Atbildēt

BS sljakstiena tipa elljoshanas motoriem ellja jaamaina ik 30 motorstundas, vai reizi gadaa! Es parasti pavasarii nomainu, un nekas vairs ar motoru nav jaadara, kalpo jau 9 sezonu traktors, bet Snapper pljaaveejs - jau 25 sezonu

felix65 21.aprīlis 2024 7:19
0 0 Atbildēt

Nav atšķirības eļļošana ir piespiedu vai ar izšļakstināšanu eļļo, tikai ar piespiedu eļļošanu traktors var darboties paugurainākā apvidū.

ZZZZ 20.aprīlis 2024 19:14
0 0 Atbildēt

BS ok bija pirms gadiem, tad svarīgi lai tur vispār eļļa bija. Patreiz jau kā visur ķtr rociņas pieliktas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Cadillac izstrādājis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Modelis Optiq paredzēts Ķīnas tirgum, taču vēlāk Cadillac to plāno pārdot arī ASV. Lasīt vairāk

 

Saeima palielina sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem 24

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā, ar kuriem tiek palielināti sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, aģentūru LETA informēja Saeimas Preses dienestā. Lasīt vairāk

 

No 10 līdz 80 procentiem 10 minūtēs: Polestar testē super ātru uzlādi 13

Inženieriem izdevies atrast risinājumu īpaši ātram uzlādes procesam, kas ievērojami samazinās laiku, kas šobrīd jāpatērē gaidot kamēr uzlādēsies jūsu elektroautomobiļa akumulators tālākajam ceļam. Lasīt vairāk

 

Gaisa pilis vai reāls plāns? - EM izvirzījusi mērķi līdz 2035.gadam Latvijas IKP palielināt līdz 83 miljardiem eiro 9

Ekonomikas ministrija (EM) ir izvirzījusi mērķi līdz 2035.gadam panākt, lai Latvijas IKP sasniegtu 83 miljardus eiro, teikts Ekonomikas ministrijas (EM) izstrādātajā informatīvajā ziņojumā par Latvijas ekonomikas attīstību, ko otrdien konceptuāli skata valdībā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti