LTAB atgādina: kā nekļūdīties aizpildot saskaņoto paziņojumu?

 

Foto: Publicitātes attēls

LTAB | 5.aprīlis 2024 12:48

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) apkopojis biežākās kļūdas, ko autovadītāji pieļauj aizpildot saskaņotos paziņojumus.

“Visbiežāk ceļu satiksmes negadījumos (turpmāk – CSNg) iesaistītie kļūdās zīmējot negadījuma shēmu, kā arī norādot negadījuma apstākļus,” informē LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics, piebilstot, ka līdzīga statistika vērojama gan aizpildot Saskaņoto paziņojumu drukātā formā, gan arī elektroniski – LTAB OCTA mobilajā lietotnē.

Saskaņotajā paziņojumā CSNg iesaistītajiem jāuzzīmē negadījuma skice sadursmes brīdī, norādot brauktuvju plānu, transportlīdzekļu kustības virzienus, to stāvokli sadursmes brīdī, ceļa apzīmējumus, ielu vai ceļu nosaukumus. “Diemžēl daudzos aizpildītajos Saskaņotajos paziņojumos, redzam, ka autovadītāji attēlojuši spēkratus tādā stāvoklī, kādi tie ir jau pēc CSNg, kā arī nav norādījuši transportlīdzekļu kustības virzienus,” skaidro LTAB valdes loceklis.

Tāpat novērojamas kļūdas vai neprecizitātes, norādot negadījuma apstākļus.  “Ir situācijas, kad Saskaņotajā paziņojumā negadījuma apstākļi nav atzīmēti vispār, tie ir pretrunīgi vai neatbilst skicē attēlotajai transportlīdzekļu izvietojuma shēmai,” norāda J.Stengrevics, mudinot autovadītājus vairāk fiksēt negadījuma apstākļus ar fotokameras palīdzību: “LTAB OCTA mobilā lietotne ļauj pievienot Saskaņotā paziņojuma aizpildītājiem dažādus foto vai video materiālus, savukārt pildot drukāto Saskaņoto paziņojumu, fotogrāfijas var vēlāk iesūtīt apdrošinātājam papildus”.

J.Stengrevics arī norāda uz biežākajiem stereotipiem autovadītāju rīcībā, kas nereti kļūst par šķērsli Saskaņotā paziņojuma aizpildīšanai. “Pirmkārt, CSNg iesaistītajiem savā starpā nav jāizlemj, kurš bijis negadījuma izraisītājs, un kurš – cietušais. Abām pusēm jāvienojas par negadījuma apstākļiem un pēc iespējas precīzāk tie jāfiksē Saskaņotajā paziņojumā, kas ļaus apdrošinātājam objektīvi izvērtēt notikušo un noteikt, kurš no iesaistītajiem bijis negadījuma izraisītājs. Otrkārt, nav būtiski, kura no pusēm aizpilda paziņojuma A (zilo) vai B (dzelteno) sadaļu. Svarīgi, lai abas puses spēj vienoties par CSNg norises laiku, vietu un apstākļiem, kā arī precīzi attēlo negadījuma skici sadursmes brīdī,” stāsta LTAB valdes loceklis, piebilstot, ka ļoti svarīgi, lai abas negadījumā iesaistītās puses Saskaņotajā paziņojumā norādīto informāciju būtu apliecinājušas ar saviem parakstiem.

Lai mudinātu autovadītājus pēc CSNg vairāk izmantot saskaņotos paziņojumus un skaidrotu to pareizu aizpildīšanu, LTAB aprīlī īsteno informatīvo kampaņu “Saskaņotais paziņojums Tev vienmēr līdzi!”. “Kampaņas ietvaros Modes un dzīvesstila tirdzniecības centrā “Spice” līdz 21.aprīlim būs izvietota interaktīva ekspozīcija, kas ļaus apmeklētājiem iepazīties ar to, pie kādiem apstākļiem iespējams aizpildīt saskaņoto paziņojumu, to pareizu aizpildīšanu, un tipiskākajām kļūdām, ko pieļauj autovadītāji aizpildot saskaņoto paziņojumu. Tāpat Valsts policijai un vairākiem degvielas uzpildes staciju tīkliem plānojam piegādāt kopumā 55 tūkstošus drukātos Saskaņotā paziņojuma veidlapas. Vienlaikus visu aprīli, kopā ar satiksmes drošības ekspertiem, dažādos masu informācijas līdzekļos skaidrosim autovadītājiem to kā pareizi aizpildīt Saskaņoto paziņojumu,” informē J.Stengrevics.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā apdzīt, ja nevar apdzīt? (+ VIDEO) 4

Viens no kravas auto vadītājiem vairāku kilometru garumā cenšas apdzīt priekšā braucošo kravinieku, taču tas izdodas vien pēdējā epizodē gandrīz izraisot sadursmi ar vieglo automobili. Lasīt vairāk

 

Motoreļļas izvēle vecākiem dzinējiem: vai biezāka būs labāka? 4

Vai esi dzirdējis gadījumus, kad autovadītāji paši vai mehāniķi pēc saviem ieskatiem nolemj nomainīt ierasto motoreļļu uz “biezāku”? Saskaņā ar senām teorijām un dažu mehāniķu nelokāmo pārliecību šāds solis paildzina dzinēja kalpošanas laiku, turklāt mazina motoreļļas patēriņu automašīnām, kuru nobraukums pārsniedz 100 000 km. Lasīt vairāk

 

Volvo lielākais un mazākais krosovers tiekas triecientestos (+ VIDEO) 2

Volvo sarīkojis drošības testus, savas krosoveru līnijas lielākajam un mazākajam modelim liekot triekties vienam pret otru. Lasīt vairāk

 

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO) 2

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti