CATL prezentē akumulatoru 1000 kilometru sniedzamībai 15

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 28.aprīlis 2024 14:16

Ķīnas uzņēmums CATL Auto China 2024 izstādē iepazīstinājis ar jauno ražošanai gatavo LFP akumulatoru, kas elektroautomobilim bez papildu uzlādes ļaus nobraukt vairāk nekā 1000 kilometrus.

Nav noslēpums, ka līdz ar augsto cenu viens no faktoriem, kas attur cilvēkus no pārsēšanās uz elektriskās piedziņas transportlīdzekli, ir to mazais darbības rādiuss ar vienu uzlādi. 200, 300 un 400 kilometru sniedzamība, kas reālos apstākļos bieži vien nesasniedz pat tik, cik uzrādīts tehniskajā dokumentācijā, pircēju neuzrunā, bet automašīnas ar tāldarbības akumulatoriem 800 un vairāk kilometru veikšanai par 100 un vairāk tūkstošiem eiro, ne katram ir pa kabatai.

CATL ir lielākais akumulatoru ražotājs pasaulē, tādēļ viņu izplatītajai informācijai Pekinas autoizstādē par to, ka uzņēmumam „izdevies vērā ņemams izrāviens”, nav iemesla neticēt. Saskaņā ar uzņēmuma pārstāvja teikto, CATL ir izstrādājis jaunu litija dzelzs fosfāta akumulatoru (LFP), kas ir pirmais šāda veida akumulators, kas ļauj nobraukt vairāk nekā 1000 kilometrus. LFP akumulatoru ražošana ir nedaudz videi draudzīgāka nekā litija jonu akumulatoru ražošana, ko galvenokārt izmanto elektriskajās automašīnās, kā arī lētāka, pateicoties vieglāk pieejamām izejvielām.

Jaunais akumulators ir Shenxing saimes produkts, ko pazīsim ar nosaukumu Shenxing Plus. Parastais Shenxing akumulators nodrošina 700 km sniedzamību, to jau iebūvē četriem modeļiem, bet līdz 2024. gada beigām to izmantos vēl 50. Kad CATL ieviesīs jauno Shenxing Plus akumulatoru kādā no sērijveida elektromobiļiem, joprojām nav zināms.  

 
Visi komentāri
 
0pis 28.aprīlis 2024 14:36
6 2 Atbildēt

Tie ir ziemas vai vasara 1000 km? Pret kalnu vai pa vējam?

Tas ir 28.aprīlis 2024 16:20
5 0 Atbildēt

Uz papīra Opīt, uz papīra.

0pis 29.aprīlis 2024 8:51
3 0 Atbildēt

Nu, labi ka ne uz palaga

Asaris 28.aprīlis 2024 22:28
2 1 Atbildēt

1. Ķīnas 1000km ir kādi 650 normālu cilvēku kilometri. 2. Latvijas ziemā tas samazinās uz vēl 450km. Bet arī tas jau nav slikti.

Xo 29.aprīlis 2024 10:13
1 0 Atbildēt

Nefleitē ... Vācu 450km ziemā samazinās tāpat līdz max 200km ... atšķiras no Ķīnas precīzi ar neko ... atceries, ka ražotāja sniegtie dati atspoguļo aptuvenos datus ( nav svarīgi benzīns, dīzelis vai elektro ) lai pircējs ~ orjentētos ko pērk ( ne visi ir garažās dzimuši ) ... lai met akmeni pirmais, kurš ar savu benzīnu pilsētā var iekļauties ražotāja uzrādītājos datos ...

asdf 30.aprīlis 2024 13:26
1 0 Atbildēt

Realitāte is skaudra... papīros 405 km range, reālos papīru testos 205km... LV ziemā pie mīnuss 18 = 120 km. Rīga - Apšuciems un atpakaļ, un droši varēja braukt atkal lādēties. Problēma ir tā, ka tiek rēķināts Centrāleiropas worst case, kas ir -10, bez bedrēm un sniega kupenām utt. . Indication of real-world range in several situations. Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating. Paspēlējos, pietika, ka'dam laikam pietiks. Labi, ka vēl ir daudz entuziasti, kas par nelielu cenas samazinājumu ir gatavi nopirkt uz papīra rakstītos un reklāmās solītos, ilgtermiņa nelikvīdus. Etron 50, paldies, bija interesanti, bet uz neredzēšanos, tas stress man vairs nav vajadzīgs un čakars nav to vērts. Finansiāli sanāca krietni dārgāk, kā ar pašreizējo SUV benzīnu (3.0 V6). Smaga un dārga spēlmantiņa mārketinga upuriem.

braucošais 29.aprīlis 2024 7:02
0 1 Atbildēt

Jauki ! Katrai tehnaloģija ir sava vieta un adaptācijas laiks un beidzar histērisko aģitācimu

juriz 29.aprīlis 2024 7:20
11 0 Atbildēt

Kaut kādas raksts par neko. Es mājās arī varu sataisīt akumulatoru 1000km sniedzamībai, tikai cik tas svērs, ar kādu elektromotoru tas ies kopā?

Te reāli pietrūkst ietilpība, un cik tas akumulators sver.

Sergejs 29.aprīlis 2024 13:29
2 1 Atbildēt

Jā, kā parasti aizmirst pateikt enerģijas blīvumu Wh/kg un Wh/l. LFP kā likums ir drošāki par par NMC, bet attiecīgi ir zemāks enerģijas blīvums.

 Pašreizējie Li-ion autoakumulātori ir 220-250Wh/l robežās. Uz šī fona cerīgi izskatās QuantumScape SSB kas ir gana tuvu sērijveida prototipiem. kam interesanti var palasīt no pēdējā ceturkšņa atskaites, te sākumā ir tieši par sasniegtiem parametriem:

s29.q4cdn.com/884415011/fil...er-Q1-2024.pdf

Krotow 29.aprīlis 2024 18:56
0 0 Atbildēt

QuantumScape cerības turpinās jau 7-to gadu. Būs kā ar kodolsintēzes reaktoru: "Vēl tikai 25 gadi..."

Sergejs 30.aprīlis 2024 14:06
0 0 Atbildēt

kaut kādā mērā jā, bet šī nav tā lieta kas ir uz "hops" paveicama. Tāds nopietnāks progress ir sācies pēdējo dažu gadu laikā. Un iet tīri plānveidīgi, pieturoties +- pie pašu nospriestiem milestone. Ir arī bez QuantumScape kompānijas kas šajā virzienā strādā, ar ko rezultēsies nu jau pāris gadu laikā redzēsim (vai nu redzēsim ka indietis no QS ir dzinis fufeli)

 Šai sakarā arī stāv prātā tāds China kantoris kā SES: uz skatuves iznāk čalis ar kantainu priekšmetu rokās, pasaka ka prezentē lūk šo superbateriju, sākās neliels haips biržā un tālāk viss apklust līdz šai dienai.

Roman 29.aprīlis 2024 10:26
1 0 Atbildēt

1000km akum tas ir kam velosipedam, vai kadam auto? Fiat 500? Vai kiniesi trisritenam? Es ar savubteslu ari varu nobraukt 1000 braucot 30km/h, galigs murgs kadi ir dati tam akamulatoram?

Onsis 29.aprīlis 2024 15:23
1 1 Atbildēt

kas utilizēs tos akumulatorus, pēc gadiem 10 tā būs ekoloģiskā problēma Nr1!

Krotow 29.aprīlis 2024 17:30
0 0 Atbildēt

Reālu 400 km sniedzamība uzunātu komplektā ar adekvātu cenu - zem 20 k€.

Sergejs 30.aprīlis 2024 14:10
0 0 Atbildēt

Mūsu realitātē tas jau būtu aptuveni kā jokā (bet arī to pašu gribētos).

Sieviete atnāk uz apavu bodi uz jautā pārdevējam:

"sakiet, lūdzu, vai jums būtu kurpes kas ir lielas no iekšpuses bet mazas no ārpuses"

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TOP 3 finālistu auto "Latvijas Gada auto 2024 Dizaina balva" nominācijā (+ VIDEO)

Latvijas Gada auto 2024 Dizaina balvas nominācijā uz uzvaru pretendē Hyundai Ioniq 6, Peugeot 408 un Peugeot 508 Lasīt vairāk

 

Riepas ir lieta, uz ko motociklā taupīt nevajadzētu (+VIDEO) 5

Autoriepu Nams mūsu skatītājiem labi pazīstams kā vieglā un komercauto riepu tirgotājs, riepu serviss ar atsevišķu VIP montāžu lieljaudas automašīnām, kā arī kā Continental oficiālais dīleris. Taču par spīti tam, ka Autoriepu Nama veikalā stāv divi atjaunoti mopēdi, motoriepu šeit gan nav bijis. Tagad šis trūkums ir labots. Lasīt vairāk

 

Hyundai pašbraucošais robotauto nokārto autobraukšanas eksāmenu ASV - ko tas nozīmē autovadītājiem Latvijā? 4

Pēdējos gados autoražotāji ir saskārušies ar visdažādākajām ligām, kas bremzējušas tehnoloģiju attīstību. Pandēmija, ģeopolitiskās krīze, ekonomikas lejupslīde un piegādes ķēžu traucējumi ir likuši visai nozarei cīnīties ar šķietami nebeidzamām likstām. Lasīt vairāk

 

3500 eiro: kamēr likumdevējs spriež, soda kvītis "pienāk kaudzēm" (+ VIDEO) 28

Raidījuma 4.studijas skatītājs nonācis neapskaužamā situācijā, viņam jāmaksā sods vairāku tūkstošu euro apmērā, bet vai tas ir taisnīgi? Kas jāmaina, lai pārvietojoties bez OCTA polises vai vinjetes vienas dienas laikā netiek piemēroti neskaitāmi sodi? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti