Droša ātruma sastāvdaļas I 70

 
Oskars Irbītis, tiesu eksperts | 8.janvāris 2014 11:22

Tagad ir modē visādi spriest par ātrumu – to, kas pārsniegts, un to, kas esot „drošs”, arī par to, kas patīk un esot katram savs.

 

Bet satiksmes noteikumos jau īstenībā ir diezgan skaidri uzrakstīts, kā ātrums jāizvēlas un kāds ir drošs ātrums. Satiksmes noteikumu 112. punkts:

„Transportlīdzekļa vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, transportlīdzekļa un kravas īpatnības un stāvokli, kā arī ceļa un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši redzamību braukšanas virzienā)”.

Skaidrs? Ne visai. Ar daudzām satiksmes noteikumu normām ir tā, ka katrs traktē tās pēc sava ģīmja un līdzības. Viedokļi mēdz atšķirties, un izpratne arī. Parasti papildus satiksmes noteikumiem tiek izdoti arī komentāri ar sīkākiem paskaidrojumiem, piemēriem un situāciju izvērtējumiem – mūsējiem satiksmes noteikumiem tādu nav.

Pacentīšos tikt skaidrībā ar šo vienu satiksmes noteikumu punktu, pakomentēt to no sava viedokļa – tiesu eksperta, auto tehniķa skatījuma.

Ar pirmo daļu nevajadzētu būt neskaidrībām – jābrauc ar tādu kustības ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus – pilsētā 50km/h, ārpus 90km/h. Vai ar ceļa zīmēs norādīto kustības ātrumu. Ja brauksim ātrāk, tad paši riskējam gan ar atbildību par šādi izraisītiem (iespējams) negadījumiem, gan ar tikšanos ar policiju, radaru bildēm utt.

Tālāk šajā punktā ir rakstīts – „ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti”. Es domāju, ka šeitskaidrojumi varētu būtiski atšķirties, un varētu atšķirties arī viedokļi. Ja satiksmes intensitāte ir liela, ir jābrauc lēnāk. Vai tomēr pietiekoši ātri? Bīstamākā situācija ir, ja kāds brauc ar ātrumu, kas būtiski atšķiras no pārējās plūsmas ātruma – gan ar lielāku kustības ātrumu, gan mazāku. Atšķiras tikai tas, vai viens apdzen visus, vai visi apdzen vienu.

No drošības viedokļa, transporta līdzekļa vadītājam ir jāizvēlas tāds kustības ātrums, lai iekļautos kopējā satiksmes plūsmā. Jo satiksmes plūsma ir blīvāka, jo lielāka ir bīstamība atšķirties no šīs plūsmas. Intensīvas satiksmes apstākļos praktiski nav iespējams braukt ātrāk par plūsmu – visas joslas jau tik un tā ir aizņemtas (gan tajā pašā virzienā, gan pretimnākošā) un tādā laušanās cauri plūsmai tāpat nedos nekādu būtisku rezultātu – sils tikai bremzes un pastiprināti tērēsies degviela. Toties tie, kas brauc lēnāk par kopējo plūsmu, un/ vai lēnāk par atļauto kustības ātrumu bez būtiska pamatojuma, vai nu rada transporta līdzekļu plūsmas sablīvēšanos, vai arī rada citiem nepieciešamību manevrēt, kas tālāk jau izraisa virkni bīstamu situāciju. Tātad viens no secinājumiem – jo blīvāka satiksme, jo mazāk brīvās izvēles katram vadītājam individuāli. Plūsmas ātrums var būt gan lielāks, gan mazāks par atļauto. Ja plūsmas ātrums strauji pieaug, tad, ja katrs tūkstošais kustībā ir policijas auto, plūsma ātri atgriežas normas robežās, savukārt radars ceļa malā samazina plūsmas ātrumu tikai konkrētajā vietā (dažreiz tas ir tieši tas, kas jāpanāk).

„…transportlīdzekļa un kravas īpatnības un stāvokli” – katram transporta līdzekļa vadītājam ir jāpārzina tas rīks ar ko viņš brauc, jāzina tehniskās īpašības, jāzina tehniskais stāvoklis. Pirms uzsākt, piemēram, apdzīšanas manevru, ir jāzina, cik liels paātrinājums ir iespējams šādā kustības ātrumā. Lai nebūtu „jāizlec” pretējā kustības joslā un tikai tad jāatklāj, ka motora jaudas resursi ir izsmelti un paātrināties vairs nesanāk – apdzīšana jāpārtrauc. Jāzina, kā automobilis uzvedas dažādos kustības ātrumos un laika apstākļos, kā arī uz dažādiem ceļa tipiem. Tas pats attiecas ari uz vedamo kravu un tās ietekmi uz automobiļa kustību. Ja krava nav attiecīgi nostiprināta, vai arī automobilī ir sasēdušies pasažieri, kas smagāki par vidējo rādītāju, tad automobilis kļūst nestabilāks, sliktāk vadāms. Šādās situācijās ir jāmaina braukšanas stils un daudz rūpīgāk jāizvēlas kustības ātrums, it īpaši ceļa līkumos un uz nelīdzena ceļa seguma.

„…ceļa un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši redzamību braukšanas virzienā)” – ceļi mums nebūt nav ideāli, un laika apstākļi ir mainīgi. Ceļa apstākļi arī ir mainīgi un var būtiski atšķirties kilometru no kilometra. Ja atļautais kustības ātrums attiecīgajā ceļa posmā ir 90km/h, tad tas nebūt nenozīmē, ka ar šādu kustības ātrumu ir droši pārvietoties šajā ceļa posmā. Normālos apstākļos būtu jābrauc ar atļauto kustības ātrumu, bet ātrums ir jāsamazina vienmēr, kad var veidoties bīstama situācija – tai skaitā nelīdzena un/vai bedraina ceļa gadījumā.

Jāatceras, ka ar ceļa apstākļiem ir jāsaprot ne tikai seguma stāvoklis, bet arī brauktuves platums un ceļa profils. Braucot pa šauru ceļu, ir jārēķinās ar to, ka arī pretī kāds varētu braukt. Uz šaura ceļa, kur ir apgrūtināta divu transporta līdzekļu samainīšanās, transporta līdzekļa vadītājam ir jāizvēlas kustības ātrums pēc redzamības braukšanas virzienā, ar domu, ka arī pretimnākošajam vajadzēs laiku, kurā apturēt automobili, tātad attiecīgajam pārredzamajam ceļa posmam ir jābūt vismaz dubulta apstāšanās ceļa garumā. Šādi ir jārīkojas gan ceļa līkumos, gan uzkalnos. Ar rallija braukšanu ir jānodarbojas slēgtajās trasēs nevis uz koplietošanas ceļiem. Uz līkumota lauku ceļa, pretimnākošais kombains vai traktors vienmēr ir liels pārsteigums.

Par ceļa apstākļiem runājot, ir jāatceras arī par riepām un to iespējām. Mūsdienīga vieglā automobiļa riepa savā kontakta virsmā ar ceļa segumu visos virzienos var pārvadīt aptuveni vienādu spēku, bet šī spēka vektora lielums ir ierobežots. Ja mēs riepu slogojam uz maksimumu sānu virzienā (braucot līkumā), tad mums neatliek saķeres spēks garenvirzienā (paātrinājumam vai bremzēšanai). Un attiecīgi pretēji – ja visu saķeres spēka rezervi esam iztērējuši bremzēšanai vai paātrinājumam, tad, veicot pat nelielu pagriezienu, riepa izslīdēs. Braukšanas laika mums nepārtraukti ir jārēķinās ar šo apstākli, jārēķinās ar uzstādīto riepu iespējām. Braucot pa līkumotu ceļa posmu ar sliktu pārredzamību, pat ja auto līkumā turas labi, tad, ieraugot pretimnākošo kravinieku un nedaudz piebremzējot, ir ļoti liela iespēja izlidot ārpus ceļa.

Laika apstākļi mums šogad tādi īpatnēji – netipiski silts laiks mijas ar salu naktīs, turklāt ir diezgan vējains laiks. Visi nosacījumi lai veidotos „melnais ledus” – pat gaisa temperatūrai esot nedaudz virs nulles, ceļi sāk apledot vietās, kas labāk pakļautas vēja iedarbībai – ūdenim iztvaikojot tiek aiznesta daļa tā enerģijas un palikušais ūdens daudzums uz ceļa virsmas strauji atdziest un sasalst. Bīstamie ceļa posmi ir tilti, pārvadi, klaji vējam pakļauti ceļa posmi.

Apledojums ievērojami samazina auto spēju turēties uz ceļa, tiesa gan neļauj arī ieskrieties. Pēkšņs un negaidīts apledojums visvairāk samazina vadītāja spēju pieņemt pareizu lēmumu un savākt automobili.

Arī vēja ietekmi autovadītāji parasti novērtē nepietiekami. Vējš var būtiski ietekmēt auto stabilitāti, izbraucot no aizvēja klajā laukā, apdzenot kravas automobiļus. Ja auto brauc pa slidenu ceļu, tad arī spēcīgāka vēja brīze var uz saķeres robežas braucošu auto nopūst grāvī.

Ir vēl viens būtisks faktors, kas jāņem vērā, braucot pa mūsu ceļiem. Kā liecina apdrošināšanas kompāniju statistika, tad viens no izplatītākajiem negadījumu veidiem ir uzbraukums dzīvniekiem. Šīm dzīvajām radībām nav atstarotāju, ne arī no viņiem var prasīt pārliecināšanos par kustības drošību pirms brauktuves šķērsošanas. Braucot pa apmežotiem apvidiem, ir jārēķinās, ka krūmājā var sēdēt kāda stirna vai mežakuilis, kurš gatavojas savam skrējienam pār ceļu. Jo tuvāk krūmi ceļam, jo bīstamāka situācija.

No visa teiktā ir secināms, ka ātrums, ar kādu mēs varam droši braukt pa ceļu, ir nepārtraukti mainīgs lielums, un transporta līdzekļa vadītājam ir nemitīgi jākontrolē situācija uz ceļa, jāpielāgojas konkrētajiem apstākļiem. Tikai šī nedalītā uzmanība satiksmes situācijai un tās izmaiņām var garantēt kustības drošību un palīdzēt izvēlētie drošu un pietiekami ātru braukšanas stilu.

Nu re kā sanāca – trīs rindiņas likumā, bet ir ko komentēt uz vairākām lappusēm. Un tā gandrīz par katru satiksmes noteikumu punktu. Ne par velti likumu komentāri ir vismaz trīs reizes biezāki par pašu likumu.

 
Visi komentāri
 
Autobraucējs. 8.janvāris 2014 12:55
11 3 Atbildēt

...un , kāds rezumē ? vai jābrauc lēnāk par atļauto ? kādreiz ar vecām, padomju mašīnām uz šosejām vispār nebija ātruma ierobežojuma, un kaut vai uz 100 braucot, kas par riepām un trumuļu bremzēm bija toreiz un kādas riepas un disku bremzes ir tagad! vienkārši daudzi nezin un nav iemācīti kā rīkoties ekstremālās situācijās. Un viena kaza velkās pa šoseju uz 70, aizrautīgi runā pa telefonu un aste no 20 mašīnām vekās līdzi, un kad es ekstremāli visus apdzenu, mani uzskata par plānprātiņu, vai tas arī ir normāli ??!

anonimikis 8.janvāris 2014 12:59
2 3 Atbildēt

kāpēc lēnāk par atļauto jāvelkas pa Vienības gatves bruģi vai pāri tramvaja sliedēm? plūsma kustas normāli, bet kādam auto izjuks, ja sliedes šķērsos ātrāk par 30km/h .

gh 8.janvāris 2014 20:13
2 1 Atbildēt

Tāpēc, ka pilnīgi iespējams, tu tāds arī esi. Ja citi uzvedas nepareizi, tad tev vajadzetu saprast, ka nevajag radīt papildus problēmas. "...viena kaza velkās pa šoseju uz 70, aizrautīgi runā pa telefonu un aste no 20 mašīnām vekās līdzi, un kad es ekstremāli visus apdzenu..."

Kanibaals 9.janvāris 2014 19:29
0 2 Atbildēt

Es ar vien nesaprotu to fenomenu uz Brīvības ielas vrzienā no centra pirms Miera ielas. Pēc 3 krustojumiem ir sliedes tāpēc visi velkas jau uz 40km/h, kaut kāda anomālā zona. Pat sliežu bruģa aizstāšana ar betonu daudz nelīdz, kā tas redzams pie Nac. teātra, tāpat visi pēc ieraduma sabremzējas. Uz Vanšu tilta joprojām velkas uz 50km/h, jo kādreiz taču tur bija fotoradars.

arī brauc 8.janvāris 2014 13:50
1 4 Atbildēt

Bet kur apsvērums, kādēļ plūsma intensīvas satiksmes apstākļos izvēlas lielāku ātrumu? Varbūt tas ir pareizais ātrums? Galu galā, ja tas būtu bīstams ātrums, tad tur regulāri būtu avārijas, bet nez kādēļ mums kā bīstamu klārē to pašu Brīvības ielu, kur pie strīpainā staba ir bijis viens notriekts gājējs kaut kādu 10 gadu laikā, kad pa to ceļu ir izbraukušas desmitiem miljonu automašīnu - vai viena letāla avārija uz desmitiem miljonu ir daudz?

Un mani, kā jau lauķi, piemēram, uztrauc distance, kas tumsā būtu jāietur tāda, lai var ieslēgt tālās gaismas, jo tuvās kaut vai pe 70 km/h neļaus laikus ieraudzīt alni.

Lai ieslēgtu tālās gaismas, automašīnām ir jābūt gana reti izvietotām uz šosejas, ko intensīvas plūsmas apstākļos var izdarīt tikai pie liela ātruma.

Kāds teiks, ka vajag saīsināt distanci, taču vakarā nevienam nav vajadzīgā uzmanība, lai varētu droši braukt ar pārdesmit metru distanci, tādēļ to var darīt tikai pazīstami šoferi. Tad vēl tāds sīkums, ka kāds vienmēr uztankojis dīzeli ar šķīdinātāja un mucā turētu sviedru maisījumu, ka gribi vai negribi jāapdzen, lai varētu elpot.

solaris 8.janvāris 2014 14:12
5 0 Atbildēt

Var braukt tā, ka tavas tuvās gaismas izgaismo distanci tieši līdz priekšā braucošajam auto, kas noteikti ir vairāk par 40 m, līdz ar ko tev pastāvīgi ir redzams gan tavējo gaismu, gan priekšējā auto gaismu apspīdētais gabals. Ja neesi noguris, tad pie neliela ātruma uzmanība būs pietiekoša, lai reaģētu, ja VIŅA auto gaismās parādās alnis. Normālā situācijā nav vajadzības samazināt distanci līdz pārdesmit metriem.

Kanibaals 9.janvāris 2014 19:27
0 1 Atbildēt

Tāda vajadzība ieturēt tik lielu distanci, lai varētu nobremzēt gadījumos, kad priekšā braucošais avarē nav CSN prasīts un tas arī nav reāli nosakāms. Ir tomēr jāpaļaujas, ka priekšā braucošais arī laicīgi reaģēs nevis ieskries kāda šķērslī.

solaris 9.janvāris 2014 23:41
1 1 Atbildēt

Kāpēc? Tipa, kāpēc jāpaļaujas - kategoriskā formulējumā? Kāpēc jāspiežas pakaļā, sevišķi jau tumsā braucot?

liekas 8.janvāris 2014 15:35
4 2 Atbildēt

ar fotoradaru fiksētais lielākais drošais ātrums Latvijā bija 230 km/h pilnīgi bez jebkādām avārijām...

x 1.februāris 2014 1:41
0 0 Atbildēt

Mans rekords vēl krietni pirms fotoradariem Latvijā arī bija tāds, arī droši un bez avārijām. Apdzīvotā vietā 190, arī droši, pirms kādiem 10 gadiem. Pazīstu cilvēkus, kas ir vilkuši pamatīgāk, un arī pilnīgi droši :D

REXX 8.janvāris 2014 16:08
3 0 Atbildēt

Ir jau labi rakstīts. Būs ideali, ja rakstītais "aizies" līdz tiem, kas rada tizlas situacijas uz ceļa. Tie, kas lasa šeit, jau ir +/- advancēti, un, ceru, saprot un zin, ko dara,

wala 8.janvāris 2014 16:32
3 1 Atbildēt

Tad nu jautājums autoram(sagaidot godīgu atbildi) kāds ir jūsu maksimālais ātrums uz LV ceļiem ziemā un vasarā.

Un tikai pēc tam ir vērts lasīt jšu ofociālo versiju !!!

wala 8.janvāris 2014 16:34
1 0 Atbildēt

Sorry, ātrrakstīšanā man 2.Domāts bija:

Tad nu jautājums autoram(sagaidot godīgu atbildi) kāds ir Jūsu maksimālais ātrums uz LV ceļiem ziemā un vasarā.

Un tikai pēc tam ir vērts lasīt Jūsu oficiālo versiju !!!

Palaidniex 9.janvāris 2014 10:03
1 1 Atbildēt

ko dod uzzināt īslaicīģā paātrinājumā sezonas griezumā iegūtais max ātrums? iespējams silta ziemas diena, ceļš sauss, daugavpils šoseja ar sadalošo joslu, tukšums - attīstīts šasminošs 237 km/h, vasarā tik labi apstākļi nav sakrituši, nav bijis garastāvoklis un attīstījies tikai 194 km/h...

Un ko tas dod?

wala 10.janvāris 2014 9:18
1 0 Atbildēt

Satiksmes drošibai - neko, apzināt raksta autora "salmu kulšanas" prasmi - iespējams. Ne jau mazs/liels ātrums ir drošas braukšas priekšnoteikums, bet gan spēja puslīdz adekvāti novērtēt situāciju uz ceļa.

Piem. redzi 2 sīkos 100m sev priekša pie ātruma kaut vai 60 km/h, redzi ka jamie dauzās - kāda būtu saprātīga rīcība ???

Palaidniex 10.janvāris 2014 13:15
0 0 Atbildēt

wala - izlasot pirmo jautājumu, tādu secinājumu ir nereāli izdarīt...

WALA 10.janvāris 2014 23:26
0 1 Atbildēt

Pietiekoši reāli - ja cilvēks mēģina stāstīt ka vasara brauc max uz 90km/h nu labi pieļausim ka kādu arī apdze teiksim 110km/h, un ziemā saka ka brauc tieši tāpat - tad atvainojiet vai nu dumjš vai vienkārši muld. NU nav vadītājam kam vasarā 90 km/h ir viņa principiāli drošais ātrums, tas pats 90km/h drošs ziemā, un otrādi ja ziemā 90 km/h ir patiesi tavs drošais ātrums ( neiedziļinoties sīkumos par gadijumiem kad ceļa apstākļi objektīvi to neļauj utt.), tad vasarā tavs drošais ātrums ir krietni vien lielāks, nesaktoties ne uz kādiem CSN. CSN ievērošana/neievērošana ir tavas attiecības ar valsts varas pārstāvjiem, kuriem tu tici un pakļaujies, vai arī ne visai tici un ne visai paļaujies.

P.S. Es neuzksatu ka ātruma ierobežojumus ir jāmaina, tācu uzksatu ka ņemot vērā mūsu tradīciju braukt + 10km/h vai +5 Ls) netaisīt stulbu traci un pasludināt par legāli pieļaujamo robežu un tālāk jau manis pēc liekat kādus sodus ienāk prātā, tikai tad arī parūpējaties par soda neizbēgamību, nevis tā ka viens ar 20 Ls "CP izdevumiem" mierīgi vīlē pa pilsētu + 20km/h un nesaspringst.

Palaidniex 11.janvāris 2014 18:29
0 1 Atbildēt

Kāds tam visam penterim sakars ar maksimālo ātrumu???

WALA 12.janvāris 2014 1:43
1 0 Atbildēt

Tam nav sakars ar maksimālo ātrumu tam ir sakars ar sākotnējo jautājumu. Bet nu ja negribēsi tāpat nesapratīsi manu domu.

Palaidniex 12.janvāris 2014 11:19
1 1 Atbildēt

Klai, panda... Tad tā arī pirmajā postā jāraksta - kāds ir vidējais "kruizēšanas" ātrums, ne maksimālais, jo maksimālais ātrums ziemā un maksimālais "kruizēšanas" ir tomēr ļoti atšķirīgi jēdzieni.

Pirmajā tavā postā tieši interesē maksimālais ātrums... Lasi kā gribi.

aansis 8.janvāris 2014 17:04
6 3 Atbildēt

"krūmājā var sēdēt kāda stirna vai mežakuilis, kurš gatavojas savam skrējienam pār ceļu."

Mēģināju iztēlē iedomāties, kā viņi tur sēž... Pirmais, kas ienāca prāta - siltā trafarēta auto beņķī.

gala lēmums 8.janvāris 2014 18:59
3 2 Atbildēt

Ar rallija braukšanu ir jānodarbojas slēgtajās trasēs nevis uz koplietošanas ceļiem.

kasinsh79 8.janvāris 2014 23:50
6 1 Atbildēt

Tam varētu piekrist ar nosacījumu reiz salikt gadsimtam atbilstošus ātruma ierobežojumus!

Jo tehnika ir pilnīgi cita līmeņa kā agrāk, bet zīmes palikušas tādas pašas ;)

Oskars 9.janvāris 2014 8:06
2 2 Atbildēt

Zeme ir apaļa un viss atgriežas.

Apkārt braukā visādi dīvainīši un mašīnas viņiem ir vēl sliktākā tehniskā stāvoklī, vai vispār jārunā starp blīvi starp stūri un beņķi.

Vai viņi ir manu nervu vērti un vai apsteidzot un lidojot es būšu gala punktā 1-5 minūtes ātrāk? Vai man tas ir vajadzīgs? Vai kādam man ir kas jāpierāda?

Kāpēc, cilvēki ar augstāku intelekta līmeni iekļūst mazāk avārijās?

Aigarcix 9.janvāris 2014 9:36
1 2 Atbildēt

Esi pārbaudījis uz IQ testu?Un par tehnisko stāvokli var spriest tikai speciālists kas ir konkrēto aparātu apskatījis.Piebāzts ar elektroniku nenozīmē viennozīmīgi labāks.

Ruu@uto 9.janvāris 2014 9:02
2 1 Atbildēt

kasinsh79

Tam varētu piekrist ar nosacījumu reiz salikt gadsimtam atbilstošus ātruma ierobežojumus!

Jo tehnika ir pilnīgi cita līmeņa kā agrāk, bet zīmes palikušas tādas pašas ;)

=======================

Tehnikas līmenim jau nav nekādas nozīmes, ja šo līmeni izmanto pamatā ļaudis, kuriem braukšana saistās vien ar

pedāļu spaidīšanu un stūres grozīšanu :-)Bez "piedomāšanas" - kas, kur, kāpēc utt.. :-)

x 1.februāris 2014 1:52
0 0 Atbildēt

Un tāpēc, ka kāds nemāk braukt, visiem jāuzliek bezjēdzīgi ierobežojumi? Ja kāds ir tik stulbs, ka savas spējas totāli nepārzin, tad tāpat nositīsies, pat ar atļauto ātrumu.

gh 9.janvāris 2014 9:12
2 3 Atbildēt

?????????????????? 9 (deviņi) atbalsta šito!!!!!!!!

""Autobraucējs 8.janvāris 2014 12:55

...un , kāds rezumē ? vai jābrauc lēnāk par atļauto ? kādreiz ar vecām, padomju mašīnām uz šosejām vispār nebija ātruma ierobežojuma, un kaut vai uz 100 braucot, kas par riepām un trumuļu bremzēm bija toreiz un kādas riepas un disku bremzes ir tagad! vienkārši daudzi nezin un nav iemācīti kā rīkoties ekstremālās situācijās. Un viena kaza velkās pa šoseju uz 70, aizrautīgi runā pa telefonu un aste no 20 mašīnām vekās līdzi, un kad es ekstremāli visus apdzenu, mani uzskata par plānprātiņu, vai tas arī ir normāli ??!"""

RE,KUR VIŅŠ IR!! Tas iemesls avārijām! Tātad, ja cits ceļu satiksmes dalībnieks rīkojas idiotiski, tad ir attaisnojums pašam rīkoties vēl idiotiskāk! Varbūt šo domu vajag attīstīt vēl tālāk - sieva no rīta bija nīgra un nelaipna - uz darbu močījam uz 150km.h, darbinieki objektā visu salaiduši ripā - braucam pie sarkanā, valsts izdomājusi, kā eimērot jaunu nodokli - taurējam un braucam virsū idiotiem, kas iet pāri četru joslu ceļam neatļautā vietā!!!

TE JUMS IR TAS LATVIJAS AUTOBRAUCĒJS TĪRRADNIS - TĀDS VIŅŠ IR - VISU KO ATTAISNOS!!!

Aigarcix 9.janvāris 2014 9:41
3 1 Atbildēt

Tātad nesaprati,iemesls ir tādas kazas vai āži kas domā ,ka ir pareizie noteikumu ievērotāji utt,kuri pat spogulī nevar paskatīties un paņemt mazliet(tieši mazliet bieži ir pietiekami lai brauktu VISI droši)pa labi,bet nē,mauc pa ass līniju un jūtas labi.Tas pats par ākstiem kam japielien priekšā, tikai lai logu slotiņas nenodeldētos pirms laika,un tad velkas vēl lēnāk kā apdzītais.

gh 9.janvāris 2014 17:09
1 1 Atbildēt

Es visu sapratu - šī pārkāpj noteikumus un traucē pārējiem braukt. Tāpēc šis te uzskata, ka viņam ir attaisnojums uzvesties vēl bīstamāk un vilkt garām visai kolonai, kas dāmas uzvedības dēļ ir sastājušies aiz viņas rindā un radīt avārijas situācijas.

Vēl ir jautājums - kāpēc viņi tur tā ir sastājušies un paši neapdzen, ko? Vai tik ne tāpēc, ka tur apdzīt nedrīkst?

Loģiski, ka viņi uzskata braucēju par plānprātiņu!

"runā pa telefonu un aste no 20 mašīnām vekās līdzi, un kad es ekstremāli visus apdzenu, mani uzskata par plānprātiņu, vai tas arī ir normāli ??!"

Palaidniex 9.janvāris 2014 10:13
4 0 Atbildēt

jā un nē,

kāpēc 20 gabaliem jāvelkas aiz pirmā, kas gar ass līniju velkās?

Un kāpēc tiem 20 jāsastājas tā, ka tos pa vienam, bez agresīva ātruma palielinājuma visi vienā rindā ir jāapdzen?

Vārdu sakot 3 veidu auni - pirmie velkas gar ass līniju (iespējams) pārāk lēni, nākošie neapdzen pirmo "velkoni" bet sastājas pārāk īsās distancēs viens no otra un padara sevi normāli neapdzenamus bez agresijas un pēdējais, kurš visiem mauc garām kā debils...

it 9.janvāris 2014 18:35
3 2 Atbildēt

Labi uzrakstīts :), izņemot pēdējo. Pēdējais droši var dzīt visus rindā, un vajadzības gadījumā "iespiesties" pa vidu bez problēmām. Kāds no rindas varbūt būs neapmierināts, bet, ja nespēs saprast, ka šādos gadījumos (ja neesi gatavs dzīt) vajag ievērot distanci, nevis "pielipt pie pakaļas" - godīgi sakot, pats vainīgs. Un nekas ļauns no šādiem manevriem nenotiek, jo rinda parasti ir lēna.

Palaidniex 10.janvāris 2014 8:55
1 0 Atbildēt

atslēgas vārds - "parasti nenotiek"

Uz kopējo potenciāli bīstamo manevru fona, avāriju ir nožēlojami maz... Bet tās dažas reizes tad arī ir gana skarbām sekām...

šorīt 9.janvāris 2014 10:24
1 1 Atbildēt

3 joslas, un tikai 1 godīgais brauc ar atļauto ātrumu pa vidējo, spiestā kārtā tikpat godīgi braucu aiz viņa, jo visi pārējie negodīgie pa abām sānu joslām brauc garām, pēkšņi tam godīgajam vajag pa labi un nu tas ņemas vājprātā signalizēt ar tauri pārkāpējiem, lai šo palaiž labajā joslā, tā vietā, lai pats paātrinātos kā pārējie un slaidi iegrieztu plūsmā, bet tā arī neviens šo nepalaida, un dabūju ilgi gaidīt aiz šā, kamēr visi aizbrauc un šamais beidzot dabū nogriezties; nevilšus radās jautājums cienījamajam ekspertam - vai labāk un drošāk tomēr nav pārkāpt atļauto ātrumu kopā ar visiem, nekā vienam vai tikai dažiem atsevišķi to ievērot, un vai daži atļautā ātruma ievērotāji tomēr netraucē vairāk, nekā visi pārējie atļautā ātruma pārkāpēji, jo godīgais atļautajā ātrumā faktiski bija nosprostojis vidējo joslu, no kuras visi aiz tā braucošie gāja uz apsteigšanu pa abām malējām joslām pie tam vēl ļoti intensīvā satiksmē

Palaidniex 9.janvāris 2014 10:59
2 0 Atbildēt

nu ja visiem ir problēmas ar nihilismu pret max ātruma ierobežojumu, tad jautājums ir saknē - vai nu visa sabiedrība lēnām jāved pie prāta ievērot max atļauto, vai arī jāceļ atļautā limiti.

Pirmais - sacels šāusmīgu protesta rezonansi, otrais - strīdīgi, jo vienmēr atļāutais +10 taču drīkst...

Labāk jautājums skan tā - vai tāda situācija iespējama tepat blaus - Igaunijā?

+ 50% 9.janvāris 2014 11:08
2 3 Atbildēt

drošs ātrums jau sen kā ir daudz lielāks nekā atļautais, pilsētā 70 un ārpus 130 vieglajiem ir droši kā bankā

absurda alkatība? 9.janvāris 2014 11:19
1 2 Atbildēt

par labu un drošu, bet ātru braukšanu pie mums soda, un grib sodīt vēl bargāk, jo kur gan vēl tik daudz naudas sodus var saraust, tāpēc lētāk ir braukt lēni, tizli un nedroši

kuriozs 9.janvāris 2014 11:35
2 0 Atbildēt

paziņu, kura brauca pēdējā plūsmā, sodīja par +15, jo neesot jāskrien pārējiem tik ātri pakaļ

Aigarcix 9.janvāris 2014 16:02
3 0 Atbildēt

A tas principa pēc,lai nebūtu tik gudrs santīma iekāsējs :),cik ir nācies būt pirmajam 'bara priekšā,nekad poliči nav ņēmuši nost,parasti tik nākamos.:)

Palaidniex 9.janvāris 2014 11:53
4 1 Atbildēt

zinot pārējos satiksmes dalībniekus jāteic - tu esi baigs optimists, ja domā ka 70 atļautie pilsētā un 130 uz šosejas visiem ir droši...

Zniāšanas par fiziku un arī manāmi pieklibo...

bet 9.janvāris 2014 12:11
2 1 Atbildēt

maksimāli atļautais jau neaizliedz klibiem fiziķiem un pārējiem braukt arī lēnāk...kamēr to iemācās darīt ātrāk...

Palaidniex 9.janvāris 2014 12:18
2 1 Atbildēt

ja viens brauks ar atļautajiem 70 pilsētā, otrs ar godīgi mazliet pārkāptajiem 85, bet trešais uz 52 - SŪDI ir GARANTĒTI.

Nekas nav tik bīstams kā nevis plūsma, bet dažādā ātrumā un trajektorijā kustošu indivīdu brauciens, pa vienu un to pašu koplietošanas ceļu pie maksimālās ātruma starpības vienā virzienā braucošajiem ~30 km/h

nestum S 9.janvāris 2014 12:46
2 0 Atbildēt

un kāpēc lai arī katrs tā nebrauktu, kur tas iespējams, bet kur nav iespējams, tur taču pat ezim, ne tikai šoferim, ir skaidrs, ka jāpielāgojas iespējām, lai nekādu sūdu nevienam nebūtu, un katrs pa savam un visi kopā tad beidzot būs daudz mierīgāki un laimīgāki, jo cilvēku vēlmes un iespējas taču ir tik dažādas, tad kāpēc tās demokrātiski attīstītā valstī nevajadzīgi ierobežot pat vēl vairāk kā bija atļauts komunismā

Palaidniex 9.janvāris 2014 13:20
0 3 Atbildēt

Nu, ņemot vērā, cik tu čalīt pieklājīgs, domāju, ka tieši šādu personāžu dēļ ir labi kā ir un nekādus 70 pilsētā tur, kur patreiz ir 50 - NEVAJAG! Jo Nervozo skrējēju viedoklis kur varētu, bieži nesaskan ar faktisko, kur tas vispār ir realizējams...

čalīts 9.janvāris 2014 15:31
0 0 Atbildēt

nu labi, pieklājības vārdā tev kā palaidniekam šoreiz piekrītu, lai ir 50/90 bez radariem, un kas var, lai brauc līdz 70 pilsētā un līdz 130 ārpus, bet vēl ātrākus lai tad ķer un soda

x 1.februāris 2014 2:02
0 0 Atbildēt

Pārkāpējs jau viņš ir ar to vien, ka nav malējā joslā. Tikai noteikumos nav tas pietiekami skaidri pateikts. Pēc būtības - ja tevi ilgstoši apsteidz pa labo pusi, tad tu kaut ko dari nepareizi. Diemžēl, daudzi to nesajēdz, vai principiāli ignorē. Rezultātā bieži tieši labā josla ir visātrākā.

gh 10.janvāris 2014 0:14
0 1 Atbildēt

Te viss ir skaidrs. Lūk šis jau ari ir tas cēlonis daudzām avārijām. Pārprasts taisnīgums un savas pareizības apziņa.

ak 10.janvāris 2014 8:53
3 0 Atbildēt

Es nezinu, kā ir vairākumam, bet pēc noteikumiem pārkāpējs skaitās tikai tas, kurš apdzen visu kolonnu, bet tikai tad, ja pārkāpj ātrumu. Bet dzīvē, ja es , piemēram, esmu viens no kolonnas vidus, tad tas, kurš apdzen visu kolonnu man nemaz netraucē, ja to izdara veikli. Viņš jau sen ir gabalā. Bet tas, kurš velkas pa priekšu pamatīgi traucē, jo ierobežo kolonnā braucošos. Jo apdzīt ne vienmēr visi grib un ir gatavi, jaudas pamaz, neprot izrēķināt, baidās, ka uzskatīs pa agresīvajiem utt.

Palaidniex 10.janvāris 2014 9:04
1 1 Atbildēt

Piekrītu ar dažiem komentāriem

Pie mums tie, kuri dažādu iemeslu dēļ neapdzen, diemžēl salien viens otram tik tuvu, ka gandrīz salīp... Kāpēc - nav skaidrs un kā viņi paši motivē tik niecīgu distanci un ko darīs sūdu gadījumā...

Un visas kolonnas apdzīšana ne vienmēr notiek veikli un droši. Te gan jāatzīst - atkal - nepietiekamās distances starp lēni braucošajiem noved pie apdzenošā "agresīvas" līšanas kolonnā. Apdzinēji, manuprāt, visai pamatoti uzskata ka tur jābūt atstātām kabatām, apdzenamie - ka tā ir nelietīgā apdzīt gribētāja klaja bezkaunība...

aansis 10.janvāris 2014 9:19
1 2 Atbildēt

Ļoti pareizi, vienīgi var piebilst, ka apdzenamie šādā situācijā pārkāpj vairākus CSN punktus, paši to neapzinoties. Līdz ar to pierādot, ka piedalās satiksmē, nepārzinot CSN. Un te jau rodas vieta diskusijai par to, kas ir bīstamāks - apzināts pārkāpējs, kurš zin, ko dara vai pārkāpējs, kurš ir pārliecināts, ka ievēro CSN.

solaris 10.janvāris 2014 9:57
2 0 Atbildēt

Kurus punktus?

par drošu ātrumu! 10.janvāris 2014 9:21
1 1 Atbildēt

pat visi ātrie kopā nekad tā netraucē kā viens lēnais

Ruu@uto 10.janvāris 2014 9:22
1 0 Atbildēt

Palaidniex

zinot pārējos satiksmes dalībniekus jāteic - tu esi baigs optimists, ja domā ka 70 atļautie pilsētā un 130 uz šosejas visiem ir droši...

=====================

Nja, kaut kā nekur Eiropā (neesmu ar auto braucis laikam Andorā :-) ) neesmu manījis atļauto 70 pilsētās, izņemot, protams, ielas, kuras līdzinās mūsu Kulmaņa gatvei un taml., ar vismaz 2 joslām 1 virzienā, un arī tad tikai, ja gabala garums ir vismaz 3+ km...Tak ir tur arī domāts par šo lietu, vai kā?

130 ārpus pilsētas...Vācijā uz autobāņiem IETEICAMAIS ātrums ir 130, protams, var mizot, cik lien, ja ir iespēja, bet tai pat Reihā ir redzētas tādas šaušalīgas avārijas uz bāņiem, ka tik nu :-) Tak tam 130 arī ir kāds racionāls pamatojums, vai kā. Uz parastajiem ceļiem, josla turp, josla šurp, ļoooti bieži stāv zīme 80, un kaut kā vairums nebūt nepsiho, nelamā valdību, bet ar aptuveni tiem 80 arī ripo...Diametrāli pretēja aina vērojama, kad beidzas darba diena un no lielpilsētas nesas birģeri, alkdami ātrāk nokļūt mājās savās satelītpilsētās - 80 tiek konstanti ignorēts, monotona plūsma velk ar 90+, distances starp auto ir krietni mazākas par 100% drošām, bet visi līdzeni turas kolonā un apdzīt alkstošo praktiski nav. Aizko policisti ceļa malā, bieži ar "fēnu" rokā, stāv, atstutējušies pret saviem auto, un uz viņu feisiem skaidri lasāmas domas, ķippa: grīdā, "cum toifel", grīdā, ātrāk pazūdiet visi no šejienes! :-) Bet pamēģini ar šādu ātrumu braukt , teiksim, 0.5 km aiz kolonas galvenās masas - noņems no trases, ka likts! :-) Un tur tie vietējie ceļi mšu izpratnē ir pat pašauri, salīdzinot ar mūsējiem ...

Palaidniex 10.janvāris 2014 10:01
3 0 Atbildēt

atliek vēl tikai goņščegiem piebilst, ka Zviedrijā uz parastas ārpilsētas šosejas - pa joslai katrā virzienā, bez sadalošās joslas ir atļautais 70 km/h un Dānijā 80 km/h. Un neviens nestreso un nesauc valdību par kretīniem. Nekur baigi neskrien un visur pagūšt laikā. Ja kāds domā, ka ātrāka braukšana solīs ekonomisko uzplaukumu, tad šīs valstis pierāda pretējo, ka ekonomika var plaukt pat ar baisiem (mūsu cilvēku prāt) ātruma ierobežojumiem uz šosejām...

WALA 12.janvāris 2014 1:41
1 0 Atbildēt

NU škiet tavas zinašanas par šīm valstīm ir teorētiskas, ar visiem 80 km/h tur kur labi pārredzams ceļš - vīlē zviedri ka prieks skatīties, naktī saslēdz savas lustras un daudz nespringst par aļņu bauriem uz mazākiem ceļiem. Par Dāniju gan mazliet savādāk - tur auto ir luksus prece, un vismaz ziemeļu galā tā arī neredzēju ka kāds sevisķi lektu ātrāk par atļauto ( nu tur +/- spidometra kļūdas robežās), varbūt centrālājā daļā savādāk, bet nu neesmu tur bijis.

Norvēģu 80km/h - arī caurmērā ir 90 km/h reālā dzīvē, izņemot līkumainos un šauros ceļu posmos un protams ka ir arī tādi kas brauc uz 80km/h, bet "to trako" skrējēju arī pietiek.

Palaidniex 12.janvāris 2014 11:25
0 1 Atbildēt

Nevajag te stāstīt, ka tu, redz, vienīgais pa turieni esi braucis...

Neesi gadījumā, vērojot "lidojošos" zviedrus pamanījis cik simti km tur ir norobežoti ar sētām, lai tie brieži negaidīti uz cela nelien?

Esi pamanījis, ka vidējais un ar ļoti retiem izņēmumiem pārsniegtais ātrums ir +10-15 km/h pie atļautā, kas mums ir faktiski visiem braucējiem, ar retiem izņēmumiem uz leju un ievērojami vairāk izņēmumiem uz augšu...

Mums un viņiem ir NESALĪDZINĀMA ceļa infrastruktūra, tās kvalitāte un satiksmes organizācija, kas pat ļautu braukt ātrāk nekā pie mums, bet nē! Pie mums pa sliktiem ceļiem, ar nekādu segumu, jau pie tā lielāka atļautā nospiedošs daudzums brauc to pārkāpjot un ļoti daudzi pārkāpj visai nopietni...

Palaidniex 12.janvāris 2014 15:49
0 1 Atbildēt

Proti, pie viņu atļautajiem 70 braukt ar +20 nozīmē braukt ar pie mums max atļauto...

Toties mūsējie pie atļautajiem 90 brauc +10, daļa + 20 un vēl gana daudzi +30.

Grozi kā gribi,uz viņu labajiem ceļiem ir 90 uz mūsu bezceļa 110... Toties fizikas likumi strādā IDENTISKI!

gh 10.janvāris 2014 13:23
0 0 Atbildēt

Te jau ir tā braucēja domāšana. Kas tas tāds ir vispār - apdzinējs pamatoti uzskata, ka tie tur aiz lēnā braucēja atstās kabatas. Ja ir lēnais traucējošais sēne, tad tiem, kas neapdzen, jāizretojas un jāatstāj vieta drošajiem braucējiem.

Un pats galvenais - ja to kabatu nav, tad tā ir netaisnība un drīkst vilkt visiem garām, lai cik tas būtu nevietā un bīstami!

Palaidniex 10.janvāris 2014 13:34
0 1 Atbildēt

Gh - pietiekama (droša) distance līdz priekšā braucošajam ir pietiekama, lai varētu veikt apdzīšanu.

Ja netaisies pa priekšu braucošo apdzīt, tad nav jālien viņam bamperi bučot...

Savulaik eksistēja tāda drošas distances formula - braucot ārpus pilsētas - droša distance bija puse no ātruma kilometros stundā izteikta metros. Proti brauc ar 90 km/h, tad līdz priekšā braucošajam atstāj 45 m. Brauc uz 150 km/h - 75 m būtu pašā reizē. Iespējams tehnika gājusi uz priekšu un cilvēku reakcija palikusi labāka, bet vienalga tas šī aprēķina gala rezultātu neļauj dalīt ar 2... Pie mums tādi neapdzinēji un rindā braucēji pie 70 km/h bieži brauc ar max 10 metru distancēm...

Un jā - Dāņi vēl foršāk ierobežo ātrumu sliktas redzamības apstākļos - uz šosejas ir sazīmētas perpendikulāras līnijas noteiktā attālumā - ātruma ierobežojums atbilst tam cik līnijas spēj saskatī. Jo mazāk līnijas vari saskatīt, jo zemāks atļautais ātrums

aansis 10.janvāris 2014 15:04
0 0 Atbildēt

Formula eksistē joprojām - vācijā bānu malās ir plakāti ar "halber Tacho" atgādinājumiem. Un distance, dodot iespēju apdzīt, smagajiem ir pat oficiāli noteikta CSN. Diemžēl uz vieglajiem šis punkts nav attiecināts tiešā veidā, lai gan šādas distance neatstāšana nepārprotami ir apdzīšanas traucēšana, kas ir aizliegta.

eksperiments 10.janvāris 2014 14:11
0 0 Atbildēt

šorīt ap 20 km pa galvaspilsētu braucu nepārsniedzot atļauto ātrumu un mani apdzina ap 8 fiksie, zaudēju ap 6 minūtēm, parasti braucu to pašu distanci apdzenot ap 8 lēnajiem un iegūstu ap 6 minūtēm

gh 10.janvāris 2014 15:01
0 0 Atbildēt

Bet es jau nesaku, ka tas lēnais un rindā sakārtojušies dara visu pareizi, es saku, ka ta taisnības sajūta tam, kas tos visus dzen garām arī nav pareiza.

Un 45 metri ir mana distance, tā rezerve, kurā es varu bremzēt. Apdzinēja ielaišana tajā nav standarts, bet gan ārpus pamatnoteikumiem.

Jo te apdzinēji domā tā - palaidīs, ja vajadzēs, novāksies uz apmales, pret neparredzamu līkumu vai kalnu GAN JAU neviena nebūs, dzīšu tik garām. 99.7% jau izdodas arī.

36km/h = 10m/s

72km/h = 20m/s

108km/h = 30m/s

Tie 30-40-50 distances metri, ja kas, sarūuk ļoti ātri.

aansis 10.janvāris 2014 15:09
0 0 Atbildēt

Ļoti daudzi apdzinēji nebūt tā nedomā. Bet, lai apdzītu vairākus auto vienlaicīgi, bieži ir nepieciešams krietni agresīvāks apdzīšanas manevrs, nekā tad, ja tie, kas nevēlas braukt ātrāk, izrādītu sapratni no savas puses un ļautu apdzīt.

Tas nemaz nav sarežģīti - man ir dažas reizes nācies braukt pa Ventspils šoseju 60-70km/h robežās visnotaļ intensīvas satiksmes laikā. Un lai vai cik tas būtu neticami - aiz manis nesakrājās kolonna, jo nepārbrotami braucu tā, lai ātrākie saprastu, ka es braucu lēnāk un netraucēšu apdzīšanu.

aksioma 10.janvāris 2014 15:13
1 1 Atbildēt

apdzinējiem vienmēr priekšroka pret apdzenamajiem, apdzenamajiem vienmēr jādod ceļš apdzinējiem, ja paši nejēdz vai negrib ātri braukt, jo traucēt ātrajiem ir ļoti bīstami, bet netraucēt ir pavisam droši; lēnajiem beidzot jāiemācās cienīt ātrie, un pēc iespējas ātrāk, kur vien tas iespējams, jāpavācas malā, tāpat kā fāterlandē

Aigarcix 10.janvāris 2014 19:44
0 0 Atbildēt

Un laikam atpakaļskata spogulī nekad neskaties?Ja redz,ka taisās iet garām ,bet priekšā ir tā dīvaini,varēs vai ne,tad palielini jau laicīgi to distanci,bet laikam jau tomēr kremt ,ka kāds iet garām.Tas,ja lēnāk brauc nenozīmē,ka nav jadomā kāds gājiens uz priekšu.

gh 10.janvāris 2014 15:23
0 1 Atbildēt

Bet saproti - viņi neizrāda sapratni apdzinējiem un ir uztaisījuši kolonu. Un tas, kas brauc aiz viņiem, nevis stāsta, ka 3km vilcies kolonā, kamēr radusies izdevība droši apdzīt, bet gan dzen uzreiz, uz risku.

Piemēram, brauc pa granteni uz 80-90. Tev garām panesas ar pakaļpiedziņu un uzgāzē stiklā akmeņus un parādās zirneklis. Tu ko dari - stāj malā, ta lēnak brauc pa maršrutu, mēģini panākt, lai saskatītu numuru vai panākt, lai noskaidrotu lietas un nesies uz 150 pa līkumainu ceļu.

aansis 10.janvāris 2014 17:00
1 0 Atbildēt

Sapratnei ir jabūt abpusējai. Gan lēnie, gan ātrie rada probēmas tikai tad, ja sāk uzskatīt, ka viņi ir vienīgi pareizie. Ja katrs apzinās savu ātrumu un respektē citus, tad ceļu ir iespejams sadalīt bez bīstamiem manevriem. Problēmas rodas tad, ja otra izvēlēto ātrumu uztver kā aizskārumu un cenšas "audzināt".

gh 10.janvāris 2014 17:50
0 0 Atbildēt

Taisnība jau ir.

kasinsh79 11.janvāris 2014 12:36
0 1 Atbildēt

Ha, šodien novēroju pāris psihopātu pie BMW pie stūres.

Un kā viņus aizkaitina, ja sāc ievērot noteikumus pilsētā (!!!) - sāk midžināt, stresot, pat ārdīties. Rēcīgi :D

Un tā ir mūsu braukšanas kultūra.

hugo 12.janvāris 2014 20:56
0 0 Atbildēt

Transportlīdzekļa vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus.

Ja izskatām šo rindkopu tad to var pārkāpt GAZ 53, kuram tehniskajos parametros max ātrums 85 km/h, bet vinš brauc uz 90 km/h stundā un ātrāk. Agrāk to mācīja autoskolā, bet tagad tiesu eksperts, auto tehniķis to neizprot tāpēc raksta "ceļa zīmēs norādīto kustības ātrumu".

Vācieši ražo mašīnas un brauc ar tām nepārsniedzot noteitos ierobežojumus pa saviem autobāņiem ar max ātrumu. Ņemot vērā drošības tehnoloģijas un to, ka automašīnām max ātrumi ir no 170 un uz augšu tad 90 km/h ir drošāks par drošu gan vasarā gan ziemā. Kurš gan to nesaprot, ka braucot visiem uz 90 arī veidojas tās nogurdinošās kolonas un pēc 10 min., brauciena par kaut kādu uzmanību domāt ir smieklīgi, jo jau ir jācīnās ar miegu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW dīzeļdzinējs izlaiž garu dūmu mutuļos (+ VIDEO) 15

No garāmbraucoša autobusa nofilmēts, kā labākos gadus aiz sevis atstājuša BMW motors uz M5 šosejas Ungārijā neiztur slodzi posmā ar ilgstošu kāpumu. Lasīt vairāk

 

Polijā kravinieks ar piedzērušos šoferi pie stūres atstāj aiz sevis postījumu sliedi (+ VIDEO) 8

Čatrasu kravinieks met mežonīgus lokus pa satiksmes pilno Baltyckiej ielu Olštinā, apgāž vieglo auto, ietriecas satiksmes autobusa aizmugurē un daļēji sagrauj pieturu. Lasīt vairāk

 

Eksperts: motociklista riski uz ceļa – ne tikai sadursmes

Kā ierasts, siltajos pavasara un vasaras mēnešos, kad norit aktīvā moto sezona, tiek fiksēts arī lielākais negadījumu skaits. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati rāda, ka katru gadu no maija līdz septembrim notiek pat vairāk nekā 80 negadījumu mēnesī ar motociklu iesaisti. Lasīt vairāk

 

Ko darīs ar vecajiem elektrovilcieniem? (+ VIDEO) 4

“Pasažieru vilcienam” palēnām nomainot vecos elektrovilcienus ar jaunajām “Škodām”, rodas jautājums – kas notiks ar vecajiem? Pagaidām tie vēl stāv depo, un daļa vismaz pārredzamā nākotnē tur arī paliks. Kā rezerve, ja nu saplīst kāds no jaunajiem. Taču daļu varētu arī pārdot. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti