Mākslīgais intelekts palīdz neredzīgiem cilvēkiem “saredzēt” emocijas

 

Foto: Publicitātes attēls

Huawei | 17.decembris 2018 12:22

Latvijā ir aptuveni 10 tūkstoši cilvēku ar redzes traucējumiem, no kuriem daļai diemžēl ir pavisam neiespējami saredzēt savu tuvāko emocijas.

Tādēļ viedtālruņu zīmols Huawei ir radījis mākslīgā intelekta darbinātu aplikāciju, kas ļaus cilvēkiem ar redzes traucējumiem “saredzēt” 7 biežāk sastopamās emocijas. Aplikāciju izmēģinās Latvijas neredzīgo biedrības biedri un tā būs plašāk pieejama arī Mate 20 Pro ierīcēs.

Facing Emotions aplikācija izmanto Huawei Mate 20 Pro jaudīgo kameru un MI sniegtās iespējas, lai septiņas biežāk sastopamās cilvēku emocijas - prieku, bēdas, bailes, dusmas, pārsteigumu, riebumu un nicinājumu - pārvērstu unikālās skaņās.

MI darbināta aplikācija

Facing Emotions aplikācija tika izveidota ar mērķi parādīt, kā MI tehnoloģiju iespējas var palīdzēt mūsu līdzcilvēkiem. Ar šo aplikāciju tiek sperts solis tālāk tehnoloģiju attīstībā, saredzot praktisku risinājumu, kā MI var padarīt mūsu dzīves vieglākas un piedāvāt iespējas, kādas nekad iepriekš nebūtu iedomājamas.

MI tehnoloģija darbojas pavisam vienkārši - izmantojot telefona aizmugurējo kameru, programma noskenē sarunu biedra seju. Programma identificē vairākus sejas elementus, piemēram, acis, degunu, uzacis un muti, kā arī to savstarpējo novietojumu. Pēc tam MI apstrādā identificētās emocijas noteiktā skaņā, ko atskaņo tālrunī vai austiņās. Tas viss notiek reāllaikā bezsaistes režīmā.

“Facing Emotions kampaņa iemieso Huawei misiju piedāvāt jaunas tehnoloģijas visiem, īpaši tiem, kuriem tās nepieciešamas visvairāk. Mūsu jaunā flagmaņa Huawei Mate 20 Pro uzlabotais mākslīgais intelekts ir devis unikālu iespēju palīdzēt cilvēkiem ar redzes traucējumiem “redzēt” emocijas. Mēs esam pārliecināti, ka Facing Emotions aplikācija uzlabos lietotāju dzīves kvalitāti un sniegs vēl nebijušas iespējas,” saka  Huawei Consumer Business Group Baltijas reģiona ģenerāldirektors Jaņs Fejs (Yan Fei).

Iedvesma aplikācijas izstrādei

Facing Emotions tika izstrādāta, sadarbojoties ar neredzīgo cilvēku kopienām un labdarības organizācijām. Huawei sadarbojās ar Polijas Neredzīgo asociāciju un izveidoja grupu, kurā neredzīgi cilvēki testēja produktu un piedalījās visos galvenajos lietotnes izstrādes procesa posmos. Tāpat tika aptaujāti neredzīgo biedrību pārstāvji, lai saprastu viņu vajadzības un, balstoties uz šīm atziņām, izstrādātu risinājumus. Viņu ieguldījums palīdzēja izveidot vislabāko lietotāja pieredzi, kā arī aplikācijas funkcijas, krāsas un skaņas.

Visa aplikācijas izstrādes procesa galvenā komponente ir skaņas. Tās izveidoja neredzīgs komponists Tomašs Bileckis (Tomasz Bilecki), kurš ir pazīstams arī ar paša radītu izstādi, kurā attēlotas visas septiņas emocijas.

 

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 22

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 35

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 17

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti