Dambis/ Skoks/ Saukāns trešie Portugālē 2

3.decembris 2008 11:46

29. novembrī Portugālē Fronteira ciematiņā jau vienpadsmito reizi tika dots starts 24 stundu sacensībām “24 Horas TT Vodafone”. Ceturto reizi šajās sacīkstēs uz starta stājās “Riga Rally Raid Team” komanda.

Šoreiz ekipāža Andris Dambis/ Igors Skoks/ Māris Saukāns 15,9 kilometrus garajā trasē devās ar jauno automašīnu “OSCar24” un 61 ekipāžu konkurencē izcīnīja augsto trešo vietu.

Pirms sacensībām kā galvenie pretendenti uz uzvaru tika minētas trīs ekipāžas – portugāļi, 2004. un 2007. gada uzvarētāji Mario Andrade/ Aleksandre Andrade/ Stefane Barbri, kur šoreiz kā ceturtais pilots bija pieteikts arī tāds zināms braucējs kā Karlos Sousa (“Monco Renault Clio V6”, starta Nr.1.) Otra žurnālistu ievērību bija izpelnījusies franču ekipāža Jean-Marc Schmit/ Pedro Lami/ Ricardo Leal dos Santos/ Serge Finkelstein (“Schmit-TT-Peugeot 206”, ex WRC, Nr.23.). Kā trešie tika minēti Latvijas sportisti – Andris Dambis/ Igors Skoks/ Māris Saukāns, kuri kopš pirmā starta 2005. gadā, izpelnījušies lielu portugāļu uzmanību un sajūsmu.  .

Šīs sacensības ir interesantas ar to, ka līdz pat finišam ir grūti prognozēt rezultātu, jo uzvar tā ekipāža, kas pēc 24 stundām pati savā gaitā šķērso finiša līniju un kurai ir vislielākais nobraukto apļu skaits. Katrs pilots pie mašīnas stūres drīkst atrasties ne ilgāk kā trīs stundas, bet visā sacensībā ne vairāk kā 12 stundas. 

Laika apstākļi Portugālē bija skarbi. Pirms starta pūta gan stiprs vējš, gan lija lietus, kur vienubrīd tas mijās pat ar sniegu. Andris Dambis sacensību uzsāka sparīgi no ceturtās rindas un pamazām nostabilizējās pirmajā trijniekā. Trešajā stundā Andris Dambis jau bija izcīnījis līdera pozīciju. Iestājoties tumsai, arvien vairāk ekipāžām trasē gadījās kāda problēma. No likstām neizvairījās arī latviešu vadītais “OSCars”, kas pirms pilotu maiņas trasē bija kļuvis ļoti lēns. Tā kā par palīdzības sniegšanu no organizatoru puses un atvilkšanu komandai tiek atskaitīti 2 soda apļi, Andris nolēma līdz remonta zonai nokļūt paša spēkiem. Šķērsojot laika uzskaites vietu, tika konstatēts, ka pārsniegtas divas minūtes no trasē pieļaujamā laika un “Riga Rally Raid Team” komandai tika atskaitīts viens soda aplis. “OSCaram” bija nolauzts aizmugurējais labais ritenis. Pēc 32 minūtēm vaina tika novērsta, bet, protams, līdera vieta tika zaudēta un rezultātu tabulā latvieši bija noslīdējuši uz 16. vietu.

Trīs stundu laikā Igoram Skokam izdevās pakāpties par četrām vietām augstāk. Kad stafetes kociņu vajadzēja pārņemt Mārim Saukānam, rezultātu tabulā latviešu ekipāža atradās 12. vietā. Diemžēl problēmas turpinājās ar diviem riteņiem un remonta zonā tika pavadīta stunda un 40 minūtes. Kad trasē aiztraucās Māris Saukāns, rezultātu tabulā savus uzvārdus latvieši varēja izlasīt vairs tikai 30. vietā. Kā ieminējās Andris, nu cīņa sākas par iekļūšanu desmitniekā. Pēdējās piecās stundās šķita, ka līderi paliks nemainīgi – par pirmo vietu notika cīņa starp ekipāžām T.Charbonier/ N.Gibon/ Y.Fromont (nr.54) un J.Basso/R.Basso/A.Machado (nr.92), kur pēdējie bija uzņēmuši ļoti ātru tempu un 22. stundā izvirzījās līderos. 88.aplī kādā no līkumiem avarēja ekipāža nr.1. (M.Andrade/ A.Andrade/ S.Barbri/C.Sousa), kas tobrīd bija nolēmusi vēl pacīnīties par pirmo vietu, bet norautais ritenis trases sākuma daļā, atstāja nelabojamas vainas. Lai gan mehāniķi līdz pat pēdējam mirklim centās mašīnu saremontēt, kas garantētu ne zemāk kā ceturto vietu, šoreiz tas viņiem neizdevās. Nepilnas divas stundas pirms finiša tobrīd esošos līderus – ekipāžu nr.92. stadionā negaidīti pārsteidza slapjā trase un visu skatītāju priekšā pilots nespēja savaldīt automašīnu, kas ietriecās tiesnešu mājiņā. Mašīna bija iznīcināta, labi ka pilots negadījumā necieta.

Arī šai ekipāžai sacensība bija beigusies. “Riga Rally Raid Team” komanda tobrīd atradās piektajā vietā. Igoram Skokam izdevās noturēt tempu, pamazām deldējot atstarpi starp priekšā braucošajiem konkurentiem. Līdz finišam viņš apsteidza vēl divas ekipāžas un latvieši varēja uzgavilēt – godam izcīnīta trešā vieta! Igoram Skokam šo četru gadu laikā, kopš “Riga Rally Raid Team” komanda piedalās 24 stundu sacensībās Portugālē, radās tā neaprakstāmā iespēja – finišēt daudzu skatītāju ieskautajā stadionā. “Sajūta super! Varu godīgi teikt - man ļoti patika finišēt! Portugālē publika ir ļoti atsaucīga - tiesneši aplaudē, skatītāji smaidot māj sveicienus, pamanīju, ka trases malā viens vīrs pat noņēma cepuri un paklanījās, kad braucu tam garām. Ļoti prātīgi ir jābrauc arī pēdējais aplis, jo manā acu priekšā divas mašīnas apstājās un tā arī nenofinišēja. Trasē bija ļoti lieli akmeņi un negaidītu situāciju. Te tiešām var pārbaudīt gan sevi, gan mašīnu.”

Pēc sacensībām Andris Dambis komentēja īsi: “Kāpt uz pjedestāla situācijā, kad pirms tam bijusi diezgan ilga krāmēšanās ar tehniskajām lietām, tas patiešām ir pilnīgi negaidīti.” Māris Saukāns uzskata, ka “šādām 24 stundu sacensībām un tām līdzīgām ir nākotne. Tās ir interesantas gan sportistiem, gan skatītājiem. Nākošgad atkal būsim klāt!”

Šīm sacensībām Portugālē tiek pievērsta plaša skatītāju un mediju uzmanību. Sacīkstes tiek rādītas tiešraidē vairākos TV kanālos vairāku stundu garumā.

Iveta Kaminska
LAF 4x4 komisijas preses sekretāre
 
Visi komentāri
 
264441. viesis 3.decembris 2008 16:53
0 0 Atbildēt

Skarbi, ļoti skarbi izklausās! Apsveicu ar pjedestālu!

Gaidam video epizodes ;)

264544. viesis 5.decembris 2008 23:38
0 0 Atbildēt

Gods un Slava mūsējiem...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testē pavisam jauno "Škoda Karoq" (+ video) 5

Portāls iAuto.lv izmēģina jaunāko "Škoda" modeli - kompakto apvidus auto "Karoq", kas pirmo reizi Latvijā ieradies vien pirms pāris dienām. Testa auto ar jauno 1.5 TSI 150 ZS benzīna dzinēju. Lasīt vairāk

 

UAZ uzsāk komerctransportlīdzekļa “Profi” tirdzniecību 4

Krievijas apvidus auto ražotājs “UAZ” uzsācis komerctransportlīdzekļa “Profi” (ПРОФИ) tirdzniecību. Bāzes versijā automobilis ar 1500 kg kravnesību maksās 649 000 rubļu (9527 eiro). Vēlāk sola hibrīda modeli, kas atbildīs arī ES ekoloģiskajām prasībām. Lasīt vairāk

 

Šī gada Top 12 ātruma pārkāpuma rekordi Latvijā; "Audi", "BMW" un pat "Opel" 5

No kuriem lielākais bija kāds šoferis Ventspilī, kurš apdzīvotā vietā traucies ar 226 kilometru stundā lielu ātrumu. Lasīt vairāk

 

BMW, Audi un Porsche ražo labākos sporta auto 9

Vācijas auto žurnāla „Sport Auto” lasītāju balsojumā par labākajiem atzīti četri BMW, kā arī pa trim Audi un Porsche modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti