Automobili izvēlas pēc tā iegādes cenas, nevis ekspluatācijas izmaksām 3

 
16.marts 2012 12:13

Lai arī automašīnas ekspluatācijas un degvielas izdevumi pieaug, Latvijas autovadītāji nav gatavi pilnībā atteikties no sava personīgā auto, apsverot iespēju to izmantot retāk vai ekonomiski plānot braukšanas paradumus un maršrutus.

Savukārt svarīgākie kritēriji, izvēloties jaunu automašīnu, ir tās cena, degvielas veids un paredzamais degvielas patēriņš, ekspluatācijas izmaksas ierindojot vien kā ceturto svarīgāko kritēriju pēc dzinēja tipa.

Automašīnas cena un paredzamais degvielas patēriņš ir divi būtiskākie kritēriji, kurus, izvēloties jaunu automašīnu, izvērtē Latvijas iedzīvotāji. Šādu viedokli pauda attiecīgi 83% un 78% respondentu. Krietni retāk par sev nozīmīgiem automašīnas parametriem autovadītāji minējuši dzinēja tipu (59%) un paredzamos automašīnas ekspluatācijas izdevumus (58%). Pēc vizuālā izskata automašīnu izvēlas vien 39% aptaujāto (43% sieviešu un 35% vīriešu).

Vaicāti par iespējamu autobraukšanas paradumu maiņu, paaugstinoties degvielas cenām, gandrīz puse jeb 47% aptaujāto autovadītāju norāda, ka personīgo auto izmantos retāk, turklāt kopumā sievietes šādam solim ir gatavas biežāk (49%) nekā vīrieši (45%). Pilnīgi atteikties no automašīnas izmantošanas neplāno arī 36% respondentu, kuri apsver izmantot ekonomiskākas braukšanas principus un rūpīgāk plānot maršrutus. Aptuveni trešdaļa (27%) aptaujāto autovadītāju biežāk pārvietosies kājām.

Pēc aptaujas datiem var secināt, ka potenciālās alternatīvas personīgā auto izmantošanai ir atkarīgas arī no pieejamās infrastruktūras un mobilitātes iespējām, jo, piemēram, pilsētnieki biežāk norāda, ka pārsēdīsies sabiedriskajā transportā (34%), savukārt lauku rajonos dzīvojošie respondenti, kur sabiedriskā transporta infrastruktūra ir mazāk attīstīta, biežāk apsvēruši rūpīgāku pārvietošanās maršrutu plānošanu (43%).

Arnis Jaudzems, Sixt vadītājs Baltijas valstīs: “Gan privātpersonas, gan uzņēmumi, izvēloties jaunu automašīnu, arvien lielāku uzmanību pievērš ne tikai automašīnas pārdošanas cenai, bet arī tās ekspluatācijas izmaksām. Lai palīdzētu pieņemt ekonomiski pamatotu lēmumu, Sixt Leasing piedāvā izmantot pasaulē atzītu metodiku TCO (total costs of ownership) jeb auto dzīves cikla izmaksu aprēķinu. Sixt Leasing veiktie aprēķini pagājušajā gadā pārdotākajiem auto liecina, ka ne vienmēr ekonomiski izdevīgākā automašīna būs ar zemāku iegādes cenu. Racionālai auto izvēlei jāņem vērā ne tikai tādi faktori kā auto pārdošanas cena, bet arī tā degvielas patēriņš, apdrošināšana, kā arī apkopju, remontdarbu izmaksas. Līdz ar degvielas cenu un ekspluatācijas izmaksu sadārdzināšanos autovadītājiem kļūst būtiski izmantot ekonomiski izdevīgus braukšanas paradumus, piemēram, rūpīgāk plānot maršrutus, izmantot koplietošanas auto, kvalitatīvu degvielu un citus mobilitātes risinājumus. Par šīm un citām tendencēm nākamnedēļ runāsim jau otrajā Baltijas auto nozares forumā.”

Aptauja veikta, izmantojot Snapshots interneta aptauju, kurā piedalījās 930 respondentu vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Aptauja notika no 5. līdz 12. martam.
 

 
Visi komentāri
 
285780. viesis 19.marts 2012 15:52
0 0 Atbildēt

Tāpēc, ka ekspluatācijas izmaksas ir iespējams samazināt gudri auto remontējot. Latvijas autovadītājus grūtāk servisā apčakarēt, jo kaut ko vēl no tā visa jēdz. Pie tam jaunam auto gadus 5 par to nav jāsatraucas, pēc tam var to pārdot.

285785. viesis 20.marts 2012 1:59
0 0 Atbildēt

Paarfrazeejot ieprieksh teikto- latvijaa ir pietiekami gudri auto neremonteet un pardot pec gada. :)

Un lielakaa dalja nu jau neko nejedz arii servisaa pateikt, auto tomer krietni pilnaki ar visadiem jaunumiem, kuru nebija senakos laikos...

285805. viesis 22.marts 2012 11:57
0 0 Atbildēt

Mūsdienu jaunie auto ir itin izturīgi. Ja speciali nikni un nežēligi to neizmanto, piecu gadu laikā problemu nav daudz. Ar rūsu problemu nav vispār, arī ar elektroniku problemas ir reti. Ja nu vienīgi ar ritošo, kas netur mūsu ceļus. Iestāžu auto, protams, tiek izmantoti vairāk, tur remontos jāiegulda daudz vairāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti