Amerikāņi esot sūdzējušies – KIA un Hyundai automobiļi patērē vairāk degvielas nekā ražotājs solījis. Tāda ziņa pagājušajā nedēļā pavīdēja pasaules automedijos.
Mēs atturējamies no visai aptuvenās vēsts pārpublicēšanas, jo uzskatām, ka šādas un līdzīgas (par logu pacēlāju slēdžu iespējamu aizdegšanos „Toyota” produktos, piemēram) runas ir pārlieku „dzeltenas” un nepelnīti (iespējams – tīši) met ēnu uz kādu konkurentu nežēlīgajā tirgus cīniņā. Tagad Detroitā bāzētais „Autoweek” publicējis precizākus datus. Ja interesē – lūdzu atstāsts.
Tātad – KIA un Hyundai pēc vairākām saņemtām sūdzībām tiešām atzinuši, 900 000 pēdējos divos gados ražotajiem auto faktiskais patēriņa rādītājs var būt lielāks nekā viņi gaidījuši un pārdodot tos ziņojuši. Firmas vadoņi atvainojas par „testu procedūrā pieļautām kļūdām”, un turpmākie dati ir koriģēti.
Par cik lielu kļūdu tad skandāls? Četriem modeļiem, kuriem solītas 40 jūdzes ar galonu faktiski esot 38 vai pat 37. Konvertācijas tabula pievienota. Tie ir 0,3 – 0,5 l/100 km. Vidēji atkāpe no reklāmas 2012. gada modeļiem vēl mazāka. Atzīsim taču – nieks vien ir. Nez vai jebkuras citas markas un modeļa auto reālā ekspluatācijā „ēd” precīzi tik, cik solīts.
Taču – godīguma demonstrācija ir sākusies. Katrs šādi "piekrāptais" auto īpašnieks pēc odometra datu fiksēšanas saņemšot debetkarti ar kompensācijas summu. Piemērs, aprēķināts kādam Floridas iedzīvotājam, dod šādu rezultātu – 15 000 jūdžu nobraukums prasījis papildus 88 dolārus, kuri kungam tiks atdoti. jaunie, vēl nepārdoti auto tiks izrotāti ar lielām, brīdinošām uzlīmēm.
Ko mēs varam vēlēties – mazāku degvielas patēriņu vai šādu attieksmi pret klientu?
MPG = L/100 km
15.5 = 15.176
16 = 14.701
17.5 = 13.441
18 = 13.068
19 = 12.38
20 = 11.761
21 = 11.201
22 = 10.692
23 = 10.227
24 = 9.801
25 = 9.409
26 = 9.047
|
MPG = L/100 km
27 = 8.712
28 = 8.401
30 = 7.841
32 = 7.351
34 = 6.918
36 = 6.534
38 = 6.19
40 = 5.881
42 = 5.600
44 = 5.346
46 = 5.113
48 = 4.900
|
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.
Kāds sakars ražotāja norādītajam patēriņa ar reālo? Tas ir relatīvs un tiek izmantots jaunu auto salīdzināšanai nevis reāli uz ielas. Vienīgais nosacījums ir, ka testiem jābūt identiskiem.