ES autovadītāja apliecība - čipkartes veidā? 23

 
2.marts 2004 8:34

Pašlaik Briselē tiek diskutēts par jaunajiem noteikumiem autovadītāju tiesību lietā, kuri paredz nākošo 10 gadu laikā nomainīt visas ES autovadītāju tiesību apliecības vienotā čipkartes veidā. Jaunās apliecības saturēs būtisku informāciju un datus par autovadītāju.

Daudzās ES valstīs autovadītāja tiesības tiek izdotas bez laika ierobežojuma, taču tagad jaunie noteikumi paredzēs vieglo automobiļu un motociklu vadītāju apliecību pārreģistrāciju katru desmito gadu. Vecumā pēc 65 gadiem šis termiņš samazinās uz pieciem gadiem.

Vienlaikus tiek diskutēts par medicīniska un psiholoģiska testa pārbaudi, pārreģistrējot transporta līdzekļa vadītāja tiesības vai arī izraisot smagu autoavāriju. Visiem autovadītājiem pēc 45 gadu vecuma tiek paredzēts ieviest regulāru redzes pārbaudi.

www.eiropa.lv

 
Visi komentāri
 
116932. viesis 2.marts 2004 9:22
0 0 Atbildēt

ja nemaldos, gadus 10 atpakaļ Latvijā kāds jauno tehnoloģiju uzņēmums piedāvāja jau patreizējās vadītāju apliecības viedot uz viedkaršu bāzes.

bet laikam jau tad mēs līdz tam nebijām aizauguši, bet varbūt iemesls prozaiskāks - šis uzņēmums nepraktizē 10% no tāmes vērtības novirzīt pareizo lēmumu pieņemšanai ;)) šodien būtu iespējams Latvijai pārdot savas zināšanas eirobirokrātiem, bet tagad pirksim no viņiem...

116942. viesis 2.marts 2004 9:41
0 0 Atbildēt

Kaa tad...chipu ir tik viegli un aatri sabojaat..

116945. viesis 2.marts 2004 9:47
0 0 Atbildēt

icix

esi mēģinājis? zini pasi arī var sagriezt un fotogrāfiju ar lodlampu izdedzināt ... a jēga ta kāda?

116947. viesis 2.marts 2004 9:49
1 0 Atbildēt

sabojāsi čipu nu tad viss!!! dabūsi iziet garīgo testu :)

116957. viesis 2.marts 2004 10:09
0 0 Atbildēt

Kāda jēga bīja pirms 10 gadiem ieviest čipus apliecībās, ja nebija nekādas infrastruktūras, kas čipus nolasīs?

116976. viesis 2.marts 2004 11:02
0 0 Atbildēt

viesis 02.03.2004 10:09

bija mīļais draugs, bija ;) pie tam arī tādi nolasītāji, kas darbojās uz baterijām - kā piemēroti patruļām uz ceļa, lai vakarā upgreidotu centrālo datu bāzi ar jauniem pārkāpējiem. šodien jau protams to var tiešsaistē nodrošināt.

116996. viesis 2.marts 2004 12:00
1 0 Atbildēt

Kaada jeega LV bija ieveist tajaa laika chipkartes, ja CP taapat buutu pasuutiijusi visus ar vinju lasiitajiem, un aarzemeeas tas taapat neko neizteiktu, ja visiem ES buus vienaadas(vienota standart kartes) tad varbuut arii ir jeega neskatoties uz to ka muus vieteejai CP liidz tam veel gadi 50 ejami !!!

117018. viesis 2.marts 2004 12:49
0 0 Atbildēt

Ja nākotnē ES finansēs, tad tie projekti par "čipiem" vadītāja tiesībās varētu būt reāli. CSDD pie mums Neatkarības gados, ir izveidojies kā itin eiropeisks kantoris , bet CP stagnācija redzama ikkatram gājejam,mopēdistamun autovadītājam. Diez vai viņi varētu nodrošināt katru CP ekipāžu ar karšu nolasītājiem tuvāko desmit gadu laiku laikā ? Bet kad stāsies spēkā soda punktu sistēma, tad nu gan CP dienestiem būs jāpadomā, kā lieki neaizkavēt vadītājus, kamēr tiks "saskaitīti" katra apturētā vadītāja soda punkti attiecīgos reģistros. Cik var saprast pēc oficiālās informācijas, soda punktu reģistrs atradīsies CSDD rokās, bet tajā pašā laikā, CP alternatīvi turpinās vest savu pašreizējo reģistru. Un finālā, kaut kas no tā visa, būs saslēgts ķēdē ar ES "drāti", lai piem. vācu policmenim 3.oo naktī vāczemes plašumos vis būtu "klārs" par tur apturētu Latvijas autovadītāju.

117051. viesis 2.marts 2004 14:38
0 0 Atbildēt

CSDD eiropeisks, ta eiropeisks, bet ir taads fakts, ka konkurss par jaunajaam ES parauga aplieciibaam paredz izmantot taadu tehnologjiju, peec kuras izgatavotajaas aplieciibaas chipus iestraadaat tehniski nav iespeejams ... tb, mums buus taadas pashas aplieciibas kaa tagad (ielamineets sinteetiska papiira gabalinjsh), tikai ar citiem logo un kraasaam.

attieciigi, ja ES nolems, ka vajag chipus, naaksies atkal jaunu konkursu sludinaat un jaunas kartes taisiit ...

117061. viesis 2.marts 2004 15:20
0 0 Atbildēt

da ko čipi...parasts čips paredz vien ātru nolasīšanu, kā jau komentēja, inspektors Mengainis nevis 5 minūtes grozītu rokās palstikātu, bet novilktu gar rīderi un skatītos rīdera ekrānā. Jādomā tāļāk - lai čiptiesības ekipāža varētu nolasīt, automāšīnai tuvojoties postenim, lai nav jāstājas utt, jo kompī jau ir redzams vai ir TA, OCTA utt.

117063. viesis 2.marts 2004 15:33
0 0 Atbildēt

Nu nezinu, nezinu - banku čipkartes tak pamanās nokopet - tad jau šīs arī gan jau ka vares, ja vares nokopet, gan iemacisies ari ierakstīt, ko vajag.

skeptisks viess.

117090. viesis 2.marts 2004 17:41
0 0 Atbildēt

Reduktor - chipos jau nerakstiitu tikai tavu vaardu un personas kodu :) tur vareetu buut infor par sodiem, par visaadaam citaam lietaam. un chipaa ierakstiitaa info ir gruutaak viltojama nekaa uz kartes uzdrukaataa/iegraveetaa. 100% droshs skaicka nav nekas

JanisPuu

117093. viesis 2.marts 2004 18:56
0 0 Atbildēt

viess nemuldi!

Banku čipkartes neviens nav nokopējis.

117104. viesis 2.marts 2004 21:16
0 0 Atbildēt

anonimiki, tev info no drošiem avotiem?

117138. viesis 3.marts 2004 9:03
0 0 Atbildēt

Loms, anonimikim taisniiba, tas čips jau nav nekāda magnētiskā josliņa ko var pārrakstīt, tas ir diezgan pilnvērtīgs kompis ar gana augsta līmeņa pretkopēšanas aizsardzību. vismaz tas tā bija pirms gadiem 10~12 kad pašam sanāca saskarties.

117153. viesis 3.marts 2004 9:23
0 0 Atbildēt

Un ko lai es iesaaku ar savu aizvakar apmainiito aplieciibu? Vareeshu lietot turpmaakos 10 gadus visaa savieniibaa vai nee?

117202. viesis 3.marts 2004 10:52
0 0 Atbildēt

fiat lux (lai top gaisma)!

ES jaunās viedkartes apliecības iespējams izmantos RFID (radio frequency id) tehnoloģiju - jeb bezkontakta nolasīšanu. Atkarībā no izmantojamā standarta - kartes nolasīšana var notikt 0.15-1 m attālumā.

Uzlauzt protams var visu - tomēr salīdzinājumā ar prastākās viedkartes uzlaušanu (kas prasa zināmas zināšanas) - esošā plastikāta gabala viltošana ir pubertātes vecuma tīņu spēle.

Viedkarte ir aizsargāta labāk nekā PC - hardware līmenī ir iestrādāti speciāli traucējošus signālus ģenerējoši mehānismi, kas neļauj pēc ārējām pazīmēm (strāvas patēriņa svārstības) analizēt shēmā notiekošo kā arī citi aizsardzības līdzekļi.

OS līmeni - kļūdas ir iespējamas vienmēr, tomēr atšķirībā no PC, IC OS netiek mainīti katrus 2us gadus, kad OS izstrādātājam vajag papildu cash. Kā arī IC OS nav apkarināts ar nevajadzīgām fīčām un tādējādi vieglāk nodrošināties pret kļūdām un caurumiem.

117217. viesis 3.marts 2004 11:18
0 0 Atbildēt

JanisPuu - piekrītu, tieši to jau biju domājis. Tad mašīnai tuvojoties, CP ekipāža jau monī redzētu vai ir papildus iemesli apturēt auto (bijušas avārijas, nav nomaksāti sodi utt.). Reku viesis raksta ka potenciāli ir iespējama attālā nolasīšana. Ja vien tas autovadītājiem neizmaksātu pāris reizes dārgāk par reālajām izmaksām, you know, brālēns-piegādātājs utt.

117231. viesis 3.marts 2004 11:51
0 0 Atbildēt

Sorru biju aizmirsis ielogoties :( - viesis 03.03.2004 10:52 biju es.

Šobrīd nav viedkaršu tehnoloģiju, kas ļautu nolasīt karti padsmit metru attālumā - tā ka doma, ka policis tev garām braucot jau redzētu tavus "grēkus" ir no zinātniskās fantastikas jomas.

Kas jau ir realitāte ir reālā laika optiskā auto reģistrācijas numuru atpazīšana - poliču auto uzstādīta kamera ar PC filmē garāmbraucošo plūsmu un automātiski fiksē numurus un pret db pārbauda grēkus.

Ja nemaldos arī Latvijas CP ir pāris šādi aprīkotas ekipāžas (imho bija volvo)

117233. viesis 3.marts 2004 11:53
0 0 Atbildēt

RFID vadītāja apliecības pašizmaksa varētu grozīties ap 10 LVL.

117276. viesis 3.marts 2004 13:07
0 0 Atbildēt

>tā ka doma, ka policis tev garām braucot jau redzētu

>tavus "grēkus" ir no zinātniskās fantastikas jomas.

mhm, ja atceras 5-10 gadus vecus laikus, tad dvd, noutbuki un mobīlie arī bija kosmiskās tehnoloģijas.

117289. viesis 3.marts 2004 14:00
0 0 Atbildēt

Reduktor, šodien tā vairs nav fantastika. Pagaidām gan tikai USA. Vēl nesen medijos bija informācija par tml. sistēmas - ka CP dienesti ar attiecīgas aparatūras palīdzību fiksē garāmbraucošu auto un to vadītāju datus + vēl ziņas par "šmigas" parametriem autovadītāja asinīs, izmēģināšanu ASV reģionos. Ar pašreizējo informatīvo tehnoloģiju attīstības līmeni, it kā nekas neiespējams nebūtu kaut ko līdzīgu ieviest arī Latvijā. Tad vismaz CP dienesti varētu sākt nodarboties ar savu pamatfunkciju - rūpēties par satiksmes drošību.

117592. viesis 4.marts 2004 22:37
0 0 Atbildēt

Zinu, par to lasīju krievu presē. Lai jenķis varētu uzsākt braukt, viņam vispirms jāiepūš trubā - procesorā, kas savienota ar auto procesoru. Pēc tam - vadītāja apliecība jāievieto speciālā terminālā, kurš savienots ar auto bortsistēmu. Tikai pēc tam var uzsākt braukt. Un tad, jenķu poliči ar attiecīgām radarierīcēm, var garaāmbraucošo auto noskennēt, un iegūt visu sev nepieciešamo infu par vadtāju. Domāju, ka nekā sarežģīta. Domāju, ka latvju kompānija Dati arī varētu kaut ko līdzīgu uztaisīt, ja būtu interese. Bet, tad jau zaļie draudziņi atkal paliktu... bez "piecīšiem".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti