Piedāvās risinājumus bīstamo krustojumu uzlabošanai 18

17.marts 2004 9:32

Bīstamo krustojumu „tops” Rīgā gadu no gada saglabājas nemainīgs. Aizvadītajā gadā bīstamākie bijuši Maskavas-Krasta-Slāvu tilts, A.Čaka-Pērnavas-Zemitānu tilts, G.Astras-Dzelzavas ielu krustojumi. Ceļu saimnieks – Rīgas dome šogad nolēmusi pasūtīt Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD) veikt pētījumu, lai profesionāļi sagatavotu risinājumus satiksmes organizācijas un drošības uzlabošanai.

CSDD Ceļu drošības audita daļa atzīst, ka, lai uzlabotu drošību lielajos pilsētas krustojumos, ceļu saimniekam Rīgas domei būtu jāiegulda apjomīgi finansiālie līdzekļi.

Krustojumi ar lielāko CSNg skaitu
Saskaņā ar statistikas datiem jau vairākus gadus krustojums, kurā reģistrēts vislielākais negadījumu skaits ir Maskavas-Krasta-Slāvu tilts. Kopumā (kopš 1999. gada) reģistrēti 223 ceļu satiksmes negadījumi (CSNg). 2003. gadā - 53, 2002. gadā – 37.
„Šajā krustojumā satiksmes intensitāte ir viena no augstākajām pilsētā, tādēļ ar nelielām satiksmes organizācijas izmaiņām nekas nebūs līdzēts. Patreiz satiksme tiek organizēta līdzīgi kā rotācijas apļos, tikai šajā gadījumā ievadi krustojumā tiek regulēti ar luksofora objektiem. Būtībā krustojums jau sen izsmēlis savu kapacitāi un nenodrošina nepieciešamo caurlaides spēju. Te būtu nepieciešams izveidot divlīmeņu krustojumu, kas visticamāk tiks īstenots izbūvējot Dienvidu tiltu,” analizē Ziedonis Lazda, CSDD Ceļu drošības audita daļas vadītājs. Viņš atzīs, ka ieguldījumi, kas nepieciešami šāda krustojuma sakārtošanai, ir ļoti lieli. „Visticamāk Rīgas dome līdz tilta izbūvei nekādus citus ieguldījumus šī krustojuma drošības veicināšanā neveiks,” pieņem Ziedonis Lazda.
Aizvadītajā gadā bīstamākais izrādījies A.Čaka-Pērnavas-Zemitānu tilta krustojums. Tur 2003. gadā reģistrēts 61, 2002. gadā – 35, bet kopumā (kopš 1999. gada) – 221 CSNg.
Ņemot vērā, ka krustojas divas maģistrālas ielas, CSDD speciālisti uzskata, ka drošības līmeni veicinātu Pērnavas ielas paplašināšana, izveidojot braukšanas joslu posmā no Kr.Barona ielas līdz A.Čaka. ielai. Tomēr būtiskus satiksmes organizācijas un drošības uzlabojumus varētu sagaidīt, pārbūvējot krustojumu divos līmeņos, bet gājējiem paredzot vai nu gājēju tuneli, vai tiltu.
G.Astras-Dzelzavas ielu krustojums ir trešais bīstamākais Rīgā. 2003. gadā tur reģistrēti 50 CSNg, 2002. gadā – 38, bet kopumā (kopš 1999. gada) – 208. Šajā krustojumā būtu jāvērš uzmanība kreisā pagrieziena aizliegšanai, to kompensējot ar jaunas apgriešanās vietas izveidi uz ielas sadalošās joslas rēķina, norāda CSDD speciālisti.

Auditēs bīstamākos krustojumus
Rīgas dome šogad nolēmusi kopīgi ar CSDD plašāka projekta ietvaros meklēt risinājumus tādu krustojumu uzlabošanai, kas vienlaikus ir gan bīstami, gan investīcijas to uzlabošanai nepārsniedz reāli iespējamās.
„Statistikas dati, kas norāda lielo negadījumu skaitu lielajos krustojumos nav tiešs krustojuma bīstamības pakāpes rādītājs. Bieži mazākas intensitātes krustojumi, kur notiek negadījumi ar cietušajiem ir pat bīstamāki par lielajiem. Tādēļ audita veikšanai, ņemsim vērā arī šo kritēriju,” skaidro Ziedonis Lazda.

CSDD piedāvātie risinājumi Rīgas ielās
Sadarbībā ar Rīgas domes Satiksmes departamentu, CSDD jau līdz šim palīdzējusi rast risinājumus, piemēram, Biķernieku-Eizenšteina krustojuma drošības uzlabošanai. Luksofors izbūvēts Hanzas-Rūpniecības ielu krustojumā būtiski uzlabojot satiksmes plūsmu un drošību. Pēc CSDD ieteikumiem uzlabots arī Kalnciema-Slokas ielu krustojums. Šajā krustojumā aizliegts kreisais pagrieziens, kas mazina sastrēgumu krustojumā un atvieglo satiksmes plūsmu.

Informāciju sagatavoja:
Džoanna Eglīte, CSDD Sabiedrisko attiecību daļa

 
Visi komentāri
 
119351. viesis 17.marts 2004 9:56
0 0 Atbildēt

Nu johaidiii... paskatieties shos 3 krustojumus no brauceeja viedoklja. Avaarijas (varu 99% sadereet) veidojaas tapeec, ka ir atljauts nogriezties pa kreisi (zemitaanu/peernavas/Chaka un ari Dzelzavas/Astras) neljaujiet to dariit un nolieciet tur policistu, kas reaali sodiitu "biezos" kuri to dara.

Ar Slaavu tiltu - nu man domaat, ka vaaarijas visbiezhak notiek no tilta virzienaa uz centru, kur pienaak klaat no maskavas ielas tas pievads ar " dodiet celju ziimi". Man ar tur ievilka mashiinai aizmuguree, kad viens kex izdomaaja, ka es neredzu to ziimi. Rezultaataa - ja aizmuguree man ieskrietu kaut kas lielaax par manu auto - buutu es izists uz galvenaa celja un tad avaarija buutu daudz nopietnaaka. Kustiibu shajaa vietaa vajag laist pa taisno liidz ar tramvaja sliedeem un tad lajut autinjiem nogriezties pa kreisi. Ar lielu nozheelu esmu konstateejis a taa Tramvaja iela irpilniigi neizbraucama, lai gan ljoti eerti no taas ielas ir piekljuut gan molam, gan Aviaacijas instituutam utt, vieniigi - BEDRES ir praatam neaptveramas. Protams, par to murgu, aks tur veidojaas arii pateicoties tiem , kas grib uz tiltu tikt no centra braucot - t.i ir jaaveic apgrieshanaas manevrs apkaart tai staavietai rada izbriinu par taa krustojuma plaanotaaju.

Un veel - apskatieties kas notiek tai aplii nobraucot no Slaavu tilat avirziena uz Meebelju namu?! murgs, jo nav saziimetas joslas, dalja brauc pa pusjoslu, dalja pa divaam, un ja veel ierodaas CP ekipaazha kas noparkojaas aplii un tur pat aptur brauceejus tad vispaar domaaju ka te nav ko komenteet. Un veel - gaajeeju paarejas 5 m no pasha aplja ir ne tikai mazliet absurdi, bet arii biisatmi, gan gaajeejiem, gan autobrauceejiem. Think about it!

Autobrauceejs, kuram virzoties pa shiim vietaam paliek zheel cilveekus ar "M" vai "80" ziimi logaa, jo tie tur sirmus matus var dabuut.

119361. viesis 17.marts 2004 10:30
0 0 Atbildēt

baaa... politiķi... nu i uztaisījuši topu.... vnk lieli krustojumi, kur it kā viss ir ok, bet daži iedomājas, ka var laizt kā grib... un tad arī rodas murdziņš. sviests. toč labāk būtu domājuši par bedrēm u.c. ziepēm.

119366. viesis 17.marts 2004 10:47
0 0 Atbildēt

!! Katru rītu man nākas nīkt Krasta ielā pie paša Centrāltirgus, jo 11.nov. krastmalas - 13.janv. ielas krustojums ir nejēdzīgi pārslogots. Posmā no Puškina ielas līdz Dzelzceļa tiltam no rīta ap 8.00 ir jānīkst ap 20min. Šo krustojumu arī jāpārveido 2 līmeņos

119369. viesis 17.marts 2004 10:58
0 0 Atbildēt

Kalnciema un Slokas krustojums ir "nomaskēts". Lai veiktu 1 kreiso pagriezienu tajā vietā, man nu izvēloties kādu citu maršrutu jāveic kā minimums 2 kreisie pagriezieni gandrīz tikpat noslogotās ielās, tā kā viņo šo problēmu vienkārši pārvietojuši, ne atrisinājuši.

119379. viesis 17.marts 2004 11:24
0 0 Atbildēt

to Mizx

kas tu nevari nogriezt pa labi un apgriezties braukšanai pretējā virzienā...

119381. viesis 17.marts 2004 11:33
0 0 Atbildēt

Interesanti, kā šai sarakstā nav iekļuvis Apūzes-Volguntes ielu krustojums-tur tak šķiļas gandrīz latru dienu!

119388. viesis 17.marts 2004 11:44
0 0 Atbildēt

Redoktor: tas gan ir viens no lēnākajiem paņēmieniem, jo tur parasti laikos, kad braucu, korķis ir kā minimums 1 tramvaja pieturas garumā... Lai ātrāk, braucu apkārt pa vienu vai otru pusi, bet no nepatīkamiem un riskantiem kreisajiem pagriezieniem neizvairīties -- vajag nonākt pāris mājas no likvidētā pagrieziena.

119396. viesis 17.marts 2004 12:17
0 0 Atbildēt

Ja izcili gudrā un tālredzīgā Rīgas pilsētas vadība spētu izdomāt ka var pie Pašvaldības Policijas izveidot rotu, kurā būtu ap 40 cilvēku, un kas nodarbotos tikkai un vienīgi ar satiksemes regulēšanu, bīstamajos krustojumos un ielās kur veidojas neadekvāti sastrēgumi, tas būtu lielākais sasniegums Domes sasaukuma laikā. Izmaksas būtu apm. kā viena krustojuma aprīkošana ar video novērošanu. Bet tavu nelaimi, šie regulētāji palīdzētu mums ātrāk un drošāk pārvietoties pa pilsētas ielām, neiekasētu nekādus sodus, nebūtu iespējams sarīkot konkursu par tehnikas iegādi, radītu jaunas darbavietas. Atvainojiet, glupa ideja. Neder.

119404. viesis 17.marts 2004 12:50
0 0 Atbildēt

Vai tieshaam daudz naudas vajag lai uz taa Slaavu Maskavas Krasta ielu krustojuma novilktu baltu nepaartrauktu striipu virzienaa no Maskavas ielas liidz apmeeram pus aplim kas iet ap staavietu taa lai tie kas naak lejaa no tilta pa taisno neceert iekshaa 3 joslaa. Tur ir pietiekami daudz vietas lai paarkaartoshanaas manevru braukshanai ap staavietu vareetu saakt no pus aplja .

Tad arii mazinaatos sastraagums miicoties un gaidot uz maskavas ielas kameer tie kas naak lejaa no tilta NERAADOT pagriezienu paarkaartojas 3 joslaa.

119405. viesis 17.marts 2004 12:50
0 0 Atbildēt

Gudriniekam, kas te klāsta tēzes par to, ka kreisās nogriešanās aizliegšana atrisinās visas problēmas, varu atgādināt, ka "griezēju pa kreisi" skaits ir atkarīgs no cilvēku skaita, kam vajag uz turieni braukt, nevis aizlieguma stipruma. T.i. ja aizliegs vienā krustojumās, veidosies sastrēgumi nākošajā.... Tā jau gudrinieki bija izdomājuši ar Brīvības gatvi, tikai laikus apjēdza, ka visi tie, kas tagad nogriežas pa Apes, Džutas, Krustabaznīcas utt. tad kulsies kolektīvi pa Brīvības līdz galam un tad griezīs pa kreisi. Bet tas nu fakts, ka Slāvu tilta problēmu ļoti ievērojami atrisinātu, ja tur vienkārši savilktu joslas, t.i. nevis katram pašvaldības pasūtījumam veidotu jaunas ofšoru firmeles, kas ar guašu uzkrāso, bet uzliktu kārtīgas plastmasas (vai kas nu tas materiāls ir, kas jebkurā ārvalstu galvaspilsētā ir uz ielām). Ar to pagaidām pietiktu...

119406. viesis 17.marts 2004 12:55
0 0 Atbildēt

un nocietushies staavot uz tilta ceert mezjoniigaa aatrumaa garaam visiem lai uz krastenes izbrauktu pirmie ja buus striipas tad nevarees iet no treshaas joslas uz krasteni.

treshai joslai buutu jaabuut taa lai pa vinju vareetu griezties uz kjengaragu vai izbrauktu no taa un taalaak uz krasteni...

Tas ir izdaraams bez pulkajiem liidzekljiem. Lai atbildiigaas personas NESPRIEDELEE PEEC UIZ GALDA UZLIKTAS KARTES BET AIZBRAUC UZ VIETU UN APSKATAAS

Man ir piegriezies katru riitu FORSEET to vietu savaadaak to nevar nosaukt

119416. viesis 17.marts 2004 13:37
0 0 Atbildēt

C_O_O_ L pasākums... Ir jauki, ka kautkas tiek darīts, bet slikti, ka ne līdz galam ... Kas ir izdarīts ??? aizliegts kriesais pagrieziens, uzsstādīti divi loksofori... nav smieklīgi, priekš`Rīgas pilsētas ??

Kad, beidzot noregulēs luksoforu pie nacionālā teātra tā, lai tramvaji paspētu pa savu zaļo izbraukt, nevis taisītu sastrēgumu ????

119417. viesis 17.marts 2004 13:38
0 0 Atbildēt

da mums valstī vispār kautkāds murgs notiek, tā vietā lai sakārtotu esošos ceļus, norādījums, krustojumus, tiek plānoti un realizēt kautkādi grandiozi-šizofrēniski projekti, kas beidzas ar kautkādu pilnīgu murgu.

119425. viesis 17.marts 2004 14:17
0 0 Atbildēt

--->viesis 17.03.2004 09:56

Kur tur probleemas, tev tieshaam laikam pasham 80 ir logaa, Tu zini kas notiktu ja aizliegtu kreiso no Zemitaanu tilta un preteeji??? Un tur kur Tevi izdupseeja pienaakot no mMaskavenes, laikam biji pelniijis, nav ko lunjot u staaveet, vajag iekljauties pluusmaa un nemiizt no tiem kas naak no tilta, taapat Tev neviens tur saanos neliks un celju nenogrieziis......gleimezis ibio...

Sorsz, laikam paskarbi izklausaas, bet katru dienu braucu maajaas no Rumbulas un nekaadu probleemu nav iekljauties pluusmaa ar 3. joslu, citreiz deelj dazjadiem bremzeem naakas pat pa apmaliiti ar riteni palaist, lai no kreisaas puses apbrauktu to luni, kas jau ir ieliidis 3. joslaa, bet uzsaakt braukt nav duushas....ibio

Vispaar esmu atradis risinaajumu shaa debiilaa krusta apbraukshanai, kur daudzi lunji ierullee...Vajag naakot no rumbulas nogriezties pa kreisi pirms Nestes un miit pa Lokomatiives ielu, tur atljauts 70km/h, protams reaali var savi 80+ chuchinaat.Esmu eksperimenteejis uznjemot laiku ar hronometru, viennoziimiigi sanaak vinneet un veel ietaupiit benzju, jo nav jaabremzee pie tik daudz luksaforiem (tikai dazjiem ja gadaas sarkans).

119466. viesis 17.marts 2004 16:20
0 0 Atbildēt

Jaa, un no riitiem uz krustojuma(uz aplja) Maskavas-Krasta-Slāvu tilts veel citreiz staav menti un kautko kjer un apstaadina tieshi ielas malaa, kur taa jau ir avaarijas situaacijas. Bet shie veel samazina joslu skaitu par vienu. Idioti!

119510. viesis 17.marts 2004 20:55
0 0 Atbildēt

pateerees pikji auditeeshanai un taalak pa vecam

119568. viesis 18.marts 2004 10:02
0 0 Atbildēt

Varat, kaut katrā , krustojumā nolikt pa ''mentam'' ,tas neko nelīdzēs, jo pirmkārt nav iespējams, netraucējot citus ,apturēt pārkāpējus, otrkārt, ja mēģināsi apturēt, tad veidosies korķi( Vadītāji, momentāli ir neapmierināti), treškārt ''normāli pacani uzliek mīksto'' uz inspektora žestu un neapstājas:))), tākā var mierīgi uzlikt katrā krustojumā pa inspektora butaforiju, bet arī ne uz ilgu laiku, jo gan jau tam tiks uzlīmētas ūsas.... un ne tikai:)))) Ja kāds to grib apstrīdēt tad apskataties, kā inspektori strādā, vienkārši ieslēdz ''koka ģīmi'' un tēlo, ka seko tam, kas notiek krustojumā.....:)))

119645. viesis 18.marts 2004 15:04
0 0 Atbildēt

Visos krustos vajag gājēju tuneļus un auto atļaut braukt tikai pa labi toties visu laiku. Un nevajag nekādus luksoforus.

Ja nopietni - policists arī nevar sarežģītu krustojumu normāli izregulēt - jāliek uz katras joslas pa policim, bet tad atkal šos apbraukt nevarēs.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 4

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 7

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk