Renault triumfē Austrālijā 16

7.marts 2005 10:56

Ar visai pārliecinošu Džankarlo Fisikellas uzvaru naktī uz svētdienu pēc Latvijas laika noslēdzās pirmais 2005. gada Formula 1 čempionāta posms – Austrālijas Lielā Balva.

Renault komandas otrs pilots Fernando Alonso finišēja trešajā vietā tādejādi nodrošinot franču vienībai gandrīz perfektu sezonas sākumu. Rubenss Barikello spēja iespraukties starp abiem Renault pilotiem un pēc pirmā posma nodrošināt sev čempionāta vicelīdera godu.



Austrālijas GP apbalvošanas ceremonijā atkal skanēja jau pazīstamā Itālijas himna, tomēr šoreiz nevis par godu komandai, bet pilotam – itālim Džankarlo Fisikellam, kuram tā bija otrā uzvara 142 GP startu garajā F1 karjerā. Pēc Mihaela Šūmahera izstāšanās, kaut nelielu mierinājumu Ferrari komandai atnesa Rubenss Barikello, kurš no 11. pozīcijas startā spēja finišēt otrais. Līdzīgs panākums arī Fernando Alonso, kurš startēja no 13. vietas un bija viens no retajiem, kas veica vairākus veiksmīgus apdzīšanas manevrus, nevis tikai paļāvās uz ātrāku boksu apmeklējumu.



Lielisks panākums arī jaunajai Red Bull komandai – Deivids Kulthards ilgu laiku kontrolēja trešo un pat otro pozīciju, bet finišēja augstajā ceturtajā vietā. Pēc veiksmes kvalifikācijā, skots lieliski startēja, paceļoties uz trešo vietu, kas arī bija Kultharda panākuma stūrakmens. Otrs Red Bull pārstāvis Kristians Klīns finišēja septītais un tādejādi miljardiera Dītriha Matešica komanda ir pacēlusies uz trešo vietu Konstruktoru kausa kopvērtējumā.

Savu labāko karjeras panākumu un savu 2002. gada Austrālijas GP rezultātu atkārtoja vietējo varonis Marks Vēbers ar Williams. Lai gan austrālietis šaubījās par mašīnas ātrumu un spēju uzturēt tempu, Vēbers stabili turējās vadošo braucēju pulkā, lai gan lielāko sacīkstes daļu pavadīja aiz Kultharda Red Bull mašīnas, tā arī nespējot to apdzīt.

Labākais no McLaren dueta Austrālijā izrādījās Montoija, kuram sestā vieta, kamēr Kimi Raikonens finišēja astotais. Somam sacīkstes izvērtās visai dramatiska – startā noslāpa mašīna un atkārtotajā startā viņam nācās sākt sacīksti no boksu celiņa. Kamēr priekšā Montoija duelējās ar Barikello, Raikonens līdz pirmajiem boksu apmeklējumiem skatījās Mihaela Šūmahera mašīnas aizmugurē. Boksu apmeklējuma laikā Ferrari un McLaren piloti samainījās vietām: Barikello tika garām Montoijam, bet Raikonens 'atrieba' savu komandas biedru un apsteidza Šūmaheru.

Jaunais soms vēlāk gan pieļāva kļūdu un izbraucot no trases sabojāja mašīnas sānu deflektoru, kas spieda viņu ātrāk iebraukt boksos otrreiz. Tika zaudētas vairākas pozīcijas, tomēr pēc Šūmahera un Haitfelda sadursmes, Raikonens tika pie viena punkta sezonas pirmajā posmā.

Par sacīkšu spilgtāko momentu noteikti kļuva jau pieminētā Mihaela Šūmahera un Nika Haitfelda sadursme, kas bija abu vāciešu izstāšanās iemesls. Pēc sava otrā boksu apmeklējuma pasaules čempions izbrauca trasē tieši priekšā Haitfeldam, kurš jau otrajā līkumā centās pa iekšmalu apdzīt nupat degvielu uzpildījušo Šūmaheru. Tomēr Ferrari pilots strauji piesedza līkuma iekšmalu un spieda Haitfeldu sabloķēt mašīnas riteņus un izbraukt zālē. Tādejādi, atrodoties ar visiem četriem riteņiem zālienā, Haitfelds vairs nebija spējīgs sabremzēties un līkumā uztriecās jau pagriezienā iebraukušajam Šūmaheram. Abi iestiga drošības joslā – Haitfelds savu auto pameta, bet Šūmahers pieaicināja tiesnešus, kas izstūma Ferrari formulu un vācietis atgriezās boksos, kur nekavējoties izstājās.

Par čempionāta līderi, protams, ir kļuvis Fisikella, bet Renault Konstruktoru kausā ir ieguvusi astoņu punktu handikapu pār Ferrari komandu, kurai savukārt tikai vienu punktu zaudē Red Bull vienība. Austrālijā mēs tikai daļēji varējām nojaust komandu spēku samērus un ļoti iespējams jau pēc divām nedēļām Malaizijā 2005. gada 'bilde' iezīmēsies krietni skaidrāk.


/www.f1.lv
 
Visi komentāri
 
159351. viesis 7.marts 2005 11:06
0 0 Atbildēt

Vairāk kā diennakti pēc sacīkstes finiša uzzinam rezultātus. :-D

159352. viesis 7.marts 2005 11:07
0 0 Atbildēt

ta tev ari vajag, ja tiesam agrak nebiji dzirdejis

159353. viesis 7.marts 2005 11:07
0 0 Atbildēt

shkjiet, bija visai garlaiciigi....

159376. viesis 7.marts 2005 11:51
0 0 Atbildēt

fisikella ir virietis vai sieviete ?

159386. viesis 7.marts 2005 12:04
0 0 Atbildēt

Man jau ir skaidrs kas notiek shosezon.

1) saciistes deelj riepu mainjas ierobezjojuma ir kljuvusi nezheeliiga garlaiciiga. Visi piloti censhaas 2/3 no saciikstes maksimaali saudzeet riepas, un apdzen tikai tad ja kaads brauc izcili stiulbi un saliidzinoshi leeni.

2) Ferrari atkal ir liimenii, vienigi Bridgestone atkal atpaliek no Michelin, bet kopsuma Ferrari vienalga ir speecigaaki par visiem. Zheel ka Shumis izstaajs tieshi briidi kad vinsh saaktu braukt uz pilni klapi. Bet nu pats dumsh, ka nesaprata/nereekjinaajaas ar pilnigi idiotisko Haidfelda manevru.

3) Ir patikami ka Renault ir speeris veel paaris soljus tuvaak Ferrari. Shaja saciikste skaidri bija redzams, ka Renault +/- visu saciikstes laiku brauca uz pilnu klapi, Fiziko -riepas bija pamatiigi nodilushas (toities iztureja liidz galam - liels+ Michelinam).

159389. viesis 7.marts 2005 12:08
0 0 Atbildēt

4) Maclaren joprojam nav ticis valjaa no saviem mashiinu gljukiem, visticamaak leenais saciikshu temps glaabj vinjus no kaarteejaas Raikonena izstaashanaas.

5) BMW Wiljams atkal ir atkritis aiz McLaren Mersha neskatoties uz Mersha visaam probleemaam.

6) Toyota pagaidaam veel neizskatas paarliecinoshi, driizaak preteeji.

7) Red Bull kaa realatiivs jaunpienaacejs bet tomeer jaunpienaaceejs sevi paradiijis no vislabaakas puses. Vismaz menedzjments izskataas raada vislabaako piemeeru peedejo gadu laikaa.

159463. viesis 7.marts 2005 14:54
0 0 Atbildēt

to WALA 07.03.2005 12:04:

...pilnigi idiotisko Haidfelda manevru...

izskatās, ka Tu to epizodi neēsi redzējis, apzīmējums 'idiotisko' IMHO šoreiz vairāk piederās otram sadursmes vaininiekam... protams, Heidfeldam vajadzēja negriezt zālē un ļaut MŠ iemaukt sānos - skatītājiem patiktu vairāk ;-)

159466. viesis 7.marts 2005 15:04
0 0 Atbildēt

2 Speciaalists,

ljoti labi redzeeju, tachu taja vieta ar to aatrumu kaa Haidfelds gribeja tikt Shumim garaam vienigais kur vinsh vareeja nonaakt pa ja MS dotu vinjam briivu izveeleeto trajektoriju Haidfels atrasto zaala, tiesa gan nevis liikuma iekshmalaa, bet jau aarmalaa aiz liikuma. Tas liikums ir pietiekoshi aatrs tachu liidz ar to arii pietiekami uzmanigi izbraucams ( lasi pa pareizu trajektoriju). Nobide kaut vai par pus mashinu viena vai otra virziena dramatiski samazina aatrumu ar kaadu sho liikumu var iznjemt, bet shinii situaacijaa nobiide jau bija par veselu formulas korpusu !!!!

Es shinii situaacijaa droshi vien MS vieta buutu nolicis vairaak pa bremzeem lai tak tas idinsh lec tai zaalee, bet nu iespeejams ka MS izskatiijaas ka jampampinsh sabremzeesies un paspees ielekt aiz vinja. Bet Haidfeldam bija aciimredzmi savs viedoklis par to. :D

159468. viesis 7.marts 2005 15:13
0 0 Atbildēt

Ak jaa Speciaalist, es nedomaju te aizstaavet Shumi, avaarijaa vairaak vainojams ir tieshi vinsh, man tikai zheel ka MS izstaajas deelj shiis lietas, jo gribeju redzet uz ko vinsh ir speejiigs. Un par Haidfeldu es domaju ka vinsh taapat shinii vietaa buutu mazaakais izlidojis no trases, un visticamaak ka arii izstaajies.

Citaadi taa bija absoluuti garlaiciiga saciikste, bez veeraa njemamaas komandu strateegju speeles un bez veeraa njemamas pilotu apdziishanas.

159475. viesis 7.marts 2005 15:44
0 0 Atbildēt

to WALA 07.03.2005 15:13

Nu par Ferrari spējām taču var spriest pēc Barikello snieguma - domāju, ka MŠ mašīna ir vismaz tik pat laba ;-) Reāli kādu 6 vietu būtu paspējis sasniegt... vēl jau daudz posmi priekšā, tad jau redzēs...

par tām nobīdēm... MŠ taču arī bija iebraucis pašā pagrieziena iekšmalā - tad jau viņam arī nebija lemts ierakstīties pagriezienā... abi būtu aizbraukuši taisi? Diez, vai...

159484. viesis 7.marts 2005 15:54
0 0 Atbildēt

Vot tīk man latvju "karstā" mentalitāte!

Kā var ar tādu kaisli apspriest un vispār skatīties kaut ko tik neinteresantu un garlaicīgu kā F1????

Un vēl pasniegt to visu kā galveno notikumu pasaules sportā (LNT izpratnē)???

159487. viesis 7.marts 2005 15:55
0 0 Atbildēt

Nee nee, atkal nesi kaut ko pareizi sapratis.

Liikma "virsotne" (angliski to sauc par apex, kaa pareizi latviski VVZ) ir pilnigi normali nonaakt taa iekshmalaa.

Te bija domaats par tadu lietu kaa "ieeju" likuma kas faktiksi izshkjir to ar kadu aatrumu var "panjemt" liikumu ar kadu no taa peec tam iziet.

Un tieshi par to es arii runaaju ka Haidfeldam liikuma ieeja bija par lielu aatrums un par "strauju" pagrieziens, kaadelj es domaaju ka vinsh arii neiebraucot zaalee liikuma iekshmalaa, vienalga nebuutu speejis izkljuut no situaacijas sveikaa.

159495. viesis 7.marts 2005 15:58
0 0 Atbildēt

Daljeeji man japiekriit tev Hesus, bet nu njemot veera ka man arii patiik kaut vai teiksim ar kartingiem braukt, tad nu shad tad ir interesanti paskatiities un paanlizeet to kaa brauc "shosejaa". Tagad mani ljoti intereseeja, kaadas buus komandu strateegjijas utml. , bet aizdoma par to ka saciistes nebus kljuvushas skataamaakas man jau bija pirms tam.

159565. viesis 7.marts 2005 18:37
0 0 Atbildēt

Nu no šosejas tad tāda tīri neko ir ETCC sērija un BTCC. Nezinu vai DTM atkal pastāv:?

Bet nu mans favorīts, protams, ir WRC! Tikai tu, ceļš un auto, bez jelkādām extra gudrībām.

159587. viesis 7.marts 2005 22:59
0 0 Atbildēt

cik patikami redzet,ka Moiša nevinneja:):):)

159590. viesis 7.marts 2005 23:05
0 0 Atbildēt

t.i nefinišēja vispār :D

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Video ieskats "Latvijas Gada auto 2018" jaunāko auto testa braucienā (+ video)

Tradicionāli septembra un oktobra mijā notiek konkursa “Latvijas Gada auto” Rudens testa brauciens, kura ietvaros žūrija un mediju pārstāvji vienlaicīgi izmēģina jaunākos konkursam pieteiktos automobiļus. Lasīt vairāk

 

Nav sliktākas markas pasaulē - klients publiski sadedzina “BMW” 7.sēriju (+ video; foto) 17

Sadedzināt, sadauzīt un iznīcināt - BMW niknākais ienaidnieks jau atkal rīko akciju, šoreiz pielaižot uguni 7.sērijas sedanam. Lasīt vairāk

 

Ko zog Vācijā? – 20 pieprasītāko auto modeļu un 10 marku saraksts 11

Vācu izdevums Auto-Motor-Und-Sport apkopojis 2016.gada auto zādzību statistiku un publicējis 20 garnadžu iecienītāko auto modeļu un 10 marku sarakstu. Lasīt vairāk

 

Amerikāņu elektroautobuss nobrauc 1772 km bez papildu uzlādes (+ video; foto) 7

Amerikāņu kompānijas "Proterra" elektriskās piedziņas autobuss "Catalyst E2", neiegriežoties akumulatoru uzlādēšanas stacijās, nobraucis 1772 km, uzstādot jaunu tāldarbības rekordu rekordu elektromobiļiem. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti