Latviju sasniegusi jaunā «Zīda ceļa» autokaravāna 4

 
11.oktobris 2005 0:03

10.oktobrī, Rīgā uz "AB Dambja", iepretim Vecrīgai tika svinīgi uzņemta un tālākā ceļā pavadīta autokaravāna "Pekina – Berlīne - Brisele", kura guvusi valdību, starptautisko organizāciju un autopārvadātāju atbalstu.

Projekta "Beijing – Berlin -Brussels" mērķis ir reklamēt jaunu tranzīta koridoru Ķīna-Kazahstāna-Krievija- Eiropas Savienība.

Starts auto karavānai tika dots 27.septembrī Pekinā Starptautiskās Autopārvadātāju asociācijas (IRU) trešās Eirāzijas konferences laikā. Kopējais jaunā "Zīda ceļa" maršruta garums ir aptuveni 12.000 kilometru. Tādējādi tiek demonstrētas sauszemes transporta iespējas un priekšrocības, salīdzinot ar daudz garāko un ilgāko jūrasceļu.

Jaunais konteinerkravu tranzīta koridors ļaus ievērojami samazināt kravu transportēšanas ilgumu(aptuveni divas nedēļas), salīdzinot ar piegādēm pa jūras ceļu (sešas nedēļas). Konteinerkravu karavānas "Pekina-Brisele" projekta organizētāji ir pārliecināti, ka tuvāko gadu laikā izdosies izveidot jaunu kravu autotransporta "Zīda ceļu", iekļaujot tajā arī Latviju.

Projektam veltītajā svinīgajā pasākumā Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras ģenerāldirektors Jānis Leja uzsvēra, ka Ķīnas nozīme pasaules ekonomikā arvien pieaug. Viņš pauda cerību, ka Latvija šīm kravām būs ne tikai tranzīta valsts, bet arī vieta, "kur kāda no šīm kravām aizķersies un kur tiks pieliktas čaklās rokas un gudrās galvas, lai radītu papildu pievienoto vērtību". Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers preses konferencē informēja žurnālistus, ka arī Ķīnas valdība ir ieinteresēta jaunajā kravu pārvadājumu maršrutā. To viņam apliecinājis Ķīnas kolēģis. Ainārs Šlesers projektu uzskata par sākumu ilgstošai un veiksmīgai sadarbībai transporta jomā. Viņaprāt, reālie kravu apjomi, kas jau tuvākajos gados varētu tikt transportēti pa šo koridoru, mērāmi miljonos. Ministrs solīja, ka laika posmā līdz 2013. gadam tiks pārbūvēti galvenie valsts autoceļi, lai nostiprinātu Latvijas kā tranzītvalsts statusu. Projektam veltītajā preses konferencē Starptautiskās Autopārvadātāju asociācijas (IRU) pārstāvniecības Maskavā vadītājs Igors Runovs prognozēja, ka pēc dažiem gadiem ieinteresētās puses izdosies pārliecināt par šī alternatīvā maršruta izdevīgumu, jo patlaban ir izveidojušies attiecīgi ekonomiskie un vēsturiskie apstākļi.

Viņa iecere ir autopārvadājumu maršrutu Ķīna-Kazahstāna-Krievija-Latvija-Eiropas Savienība (ES) izveidot nākamo desmit gadu laikā.

Latvijas Starptautisko autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš uzsākto projektu nodēvēja par pirmo soli, kura turpinājums būs atkarīgs no dažādiem faktoriem. Pēc viņa domām, tagad nepieciešams ieinteresēt kravu nosūtītājus izmantot šo alternatīvo ceļu. Lai popularizētu alternatīvo maršrutu, IRU kopā ar ASV tirdzniecības palātu 17.oktobrī Briselē plāno organizēt konferenci, kurā piedalīsies arī Eiropas kravu īpašnieku asociācija. Tāpat tiks izvērtēta iespēja projekta realizēšanai izveidot starptautisku konsorciju, lai nodrošinātu nepieciešamās investīcijas. Posmu no Pekinas līdz Kazahstānas robežai veica Ķīnas autopārvadātāji, savukārt tālākajā ceļā devās no piecu valstu lielkravas auto sastāviem veidota karavāna.

Projekta iniciatori ir Kazahijas autopārvadātāju asociācija KazATO, International Road Transport Union (IRU) un Ķīnas Tautas Republikas Satiksmes ministrija. Projektā piedalās autopārvadātāji un nacionālās asociācijas no Ķīnas, Kazahstānas, Krievijas, Latvijas, Lietuvas, Polijas.

 
Visi komentāri
 
181690. viesis 11.oktobris 2005 11:01
0 0 Atbildēt

ceļš ir izdevīgs laika ziņā? kā ir ar degvielas izmaksām? un kā ir ar autoceļu kvalitāti šajā "zīda ceļā"? liekas, ka braucot cauri pus-krievijai ne mazums riepu var nedeldēt.

181693. viesis 11.oktobris 2005 11:07
0 0 Atbildēt

No Ķīnas uz Eiropu caur LV? KAs viņiem - kartes šķības? Na koj x tādu līkumu taisīt? Ja savestu ceļus kārtībā - pat LT nebūtu jāšķērso. Bet - tas tāds gadsimta otrās puses beigu projekc... :-)

181710. viesis 11.oktobris 2005 12:27
0 0 Atbildēt

jaa, es arii kaut kaa neiebraucu, nafig caur kaut kaadu Latviju taadu liikumu taisiit. tipa uzbraukt augshaa uz ziemeljiem, lai iedotu naudinju letiniem un tad mochiitu taalaak uz dienvidiem.

181725. viesis 11.oktobris 2005 12:37
0 0 Atbildēt

RXE - tur jau ļaudis rēķina ne tikai ceļa īsumu. ne jau no gala līdz galam tās fūres ies. un precei lielāks noiets būtu Baltijas valstīs (ar ostām) nekā Kaukāzā un Baltkrievijā, ja velk pa taisno.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti