Katras piektās automašīnas riepas nopietni apdraud satiksmes drošību. 18,2 procentiem zviedru automašīnu vasaras riepu protektoru dziļums ir zem 3 milimetru robežas. Tādi ir riepu ražotāja Goodyear Dunlop iegūtie mērījumu rezultāti, pārbaudot 62 472 riepas kampaņas Goodyear Drošības Nedēļa (Goodyear Safety Week) laikā.
Pētījums sadarbībā ar uzņēmumiem IKEA, Bilia, Tanka un Däckia tikai veikts septembra vidū un beigās.Goodyear Dunlop Nordic veiktā vasaras riepu protektoru dziļuma mērīšana autoparkā esošajām automašīnām ir lielākais pētījums, kas Zviedrijā šajā jomā jebkad veikts. Pētījumā, kas tika realizēts Stokholmā (Stockholm), Gēteborgā (Göteborg) un Malmē (Malmö), piedalījās mērīšanas patruļas, kuras galvenokārt devās uz IKEA stāvlaukumiem, degvielas tirdzniecības uzņēmuma Tanka benzīntankiem, kā arī Bilia un Däckia servisa stacijām. Katram transportlīdzeklim tika mērītas divas riepas – viena priekšējā un viena aizmugurējā riepa. Pavisam kopā tika pārbaudītas 62 472 riepas 31 236 automašīnām. 5 798 automašīnām jeb 18,2 procentiem no visām pārbaudītajām automašīnām riepu protektoru dziļums bija mazāks par 3 mm. Tā kā pētījums tika veikts lielam automašīnu skaitam, tad tā rezultāti atspoguļo situāciju valsts autoparkā.
„Šī pētījuma rezultātā varam pieņemt vairākus svarīgus secinājumus, stāsta Ludvigs Naukhofs (Ludvig Nauckhoff),” Goodyear Dunlop Nordic komercdirektors. „Katras piektās automašīnas riepas var izrādīties dzīvībai bīstamas. Tas uz ceļiem rada nevajadzīgu, lielu risku īpaši tagad rudens lietus un vēju laikā.”
Apstiprinājās arī sagaidāmais un vispārpieņemtais fakts, ka priekšējo riepu standarts ir zemāks nekā aizmugurējām riepām. Priekšējo riepu protektoru dziļums bija mazāks kā 3 milimetri līdz pat 30 procentos vairāk gadījumu. Tā kā pētījums tika veikts visu trīs Zviedrijas lielāko pilsētu teritorijās, novērojamas arī reģionālās atšķirības. Gēteborgas rajonā bīstamo riepu skaits bija vismazākais, turpretī Malmes reģionā šis skaits bija vislielākais – 29 procenti. Mērījumos, kas veikti IKEA lielveikalu stāvlaukumos Kungens Kurvā (Kungens Kurva) un Kolerēdā (Kållered), kā arī Bilia un Däckia laukumos visās trīs pilsētās tika konstatēts, ka Stokholmā bīstamas riepas bija 18 procentiem automašīnu (mazāk kā 3 mm), Malmē 29 procentiem, bet Gēteborgā tikai 9 procentiem.
„Kaut arī pārbaudīto riepu skaits visās trīs minētajās mērījumu vietās bija dažāds, atšķirības ir tik lielas, ka tas liek secināt par reģionālo atšķirību esamību,” stāsta Ludvigs Naukhofs.
Viens no apjomīgā riepu pētījuma secinājumiem ir tāds, ka vasaras riepu stāvoklis Zviedrijas autoparkā pēdējo gadu laikā ir uzlabojies, tomēr, raugoties no satiksmes drošības viedokļa, situācija joprojām ir nopietna. Braucot ar riepām, kuru protektoru dziļums ir mazāks kā 3 mm, saķere ar ceļu lietus apstākļos ir tik slikta, ka transportlīdzeklis kļūst dzīvībai bīstams.
„Tas, ka katrs piektais zviedru autovadītājs brauc ar šādām riepām, ir ārkārtīgi nopietni,” konstatē Ludvigs Naukhofs. „Ir tikai viens veids, kā šo problēmu atrisināt, un tas ir saistīts ar riepu ražotnēm.
Mērīšanas patruļas visur tika sagaidītas ar lielu interesi un pozitīvu attieksmi. Tiklīdz autovadītāji saprata, ka informācija par mērīšanas rezultātiem, kas tika piestiprināta automašīnu priekšējiem stikliem, bija par drošību un nevis soda kvīts par nepareizu automašīnas novietošanu, daudzi gribēja, lai arī pārējās riepas tiktu izmērītas. Tie, kuru riepas vēl nebija mērītas, lūdza to izdarīt. Vispārējs komentārs bija, ka automašīnu īpašnieki neapzinājās savu automašīnu riepu slikto stāvokli un nekavējoties bija gatavi pirkt jaunas riepas.”
GoodYear
Nu tas ir ārzemēs, pie mums noteikti situācija ir kārtībā!