LTAB vairs nedrīkstēs uzkrāt detalizētus datus par OCTA polisēm 5

 
21.marts 2007 0:00

Drīzumā Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam (LTAB) tomēr tiks liegta iespēja OCTA informācijas sistēmā uzkrāt detalizētus datus par apdrošinātāju noslēgto OCTA līgumu prēmijām.

To paredz veiktie labojumi Ministru kabineta (MK) noteikumu projektā, saskaņā ar Konkurences Padomes (KP) paustajiem iebildumiem, ka, iespējams, OCTA prēmiju uzkrāšana informācijas sistēmā kavē vai kā citādi deformē konkurenci. 

LTAB vērtējumā KP aizdomas nav pamatotas. Turklāt šāds lēmums nozīmē, ka LTAB būs ierobežotākas iespējas operatīvi nodrošināt visus nepieciešamos statistikas aprēķinus, analīzi un prognozes, kā arī pārapdrošinātāju neizdevīgākus nosacījumus Latvijas apdrošinātājiem.

Informācija par prēmijām – obligāta pārapdrošinātāju prasība

Kopš OCTA ieviešanas Latvijā pirms 10 gadiem tikuši ieguldīti lieli līdzekļi modernas OCTA informācijas sistēmas izveidē. LTAB izveidoto informācijas sistēmu augsti novērtējuši daudzi kolēģi citās valstīs. Līdzīgas sistēmas darbojas daudzās citās valstīs. Piemēram, tepat kaimiņos Igaunijā daudziem apdrošinātājiem pat nav savas datubāzes, jo visi dati par katru polisi un atlīdzību tiek uzkrāti vienā kopīgā OCTA apdrošinātāju informācijas sistēmā. Līdzīga situācija ir arī citās Eiropas valstīs. Jāatzīst, ka šajās valstīs konkurenci uzraugošās institūcijas neapšauba to lietderību.
Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Detalizēta informācija par saņemtajām apdrošināšanas prēmijām ir obligāta starptautisko pārapdrošinātāju prasība, lai varētu aprēķināt katras apdrošināšanas sabiedrības maksājamo daļu pārapdrošināšanas līguma ietvaros. Līdz ar to pārapdrošinātāji varētu noteikt neizdevīgākus nekā līdz šim pārapdrošināšanas nosacījumus Latvijas apdrošinātājiem.

Apdrošinātāji nesniegtu datus, ja būtu kaut visniecīgākā iespēja to noplūdei

 LTAB iekšienē piekļuve šiem datiem ir stingri reglamentēta, kas nozīmē, ka piekļūt informācijai var tikai atsevišķi darbinieki, kuri nodrošina datu pārbaudi un kontroli, kā arī veic visus nepieciešamos statistikas aprēķinus, analīzi un prognozes. Informācijas izmantošana ārpus likumdošanā noteiktajiem nolūkiem atbildīgajiem darbiniekiem varētu draudēt ar administratīvās vai pat kriminālatbildības iestāšanos.

J.Stengrevics: „Neviena apdrošināšanas sabiedrība nesniegtu LTAB savus datus par prēmiju apjomiem, ja nebūtu pilnībā pārliecināta par datu konfidencialitāti. OCTA apdrošināšanu Latvijā piedāvā deviņas apdrošināšanas sabiedrības, kas rada sīvu konkurenci salīdzinoši nelielajam tirgum, jo ceļu satiksmē piedalās vien nedaudz vairāk nekā pusmiljons automašīnu. Turklāt, neskatoties uz lielajiem apdrošinātāju zaudējumiem, Latvijā vēl joprojām ir viszemākās OCTA polišu cenas Eiropas Savienībā. Šādā situācijā tirgus dalībnieku vienošanās par polišu cenām vai informācijas noplūde vienkārši nav iespējama! Paši apdrošinātāji to nepieļautu.

Arī ES institūcijas nenorāda uz konkurences deformāciju

Atbildot uz KP un LTAB lūgumu, pērn Eiropas Komisijas Konkurences Ģenerāldirektorāts  sniedza savu viedokli par apdrošināšanas prēmiju uzkrāšanu OCTA informācijas sistēmā. Tajā tika norādīts, ka datu uzkrāšana varētu negatīvi ietekmēt konkurenci OCTA tirgū gadījumā, ja šie dati par konkrēto personu kļūst pieejami konkurējošiem apdrošinātājiem. LTAB uzskata, ka esošajā situācijā šāda iespēja ir pilnībā novērsta, to pamato arī 10 gadu ilgā pieredze šādu datu uzkrāšanā un izmantošanā. Līdzīgu viedokli pauda arī LTAB aptaujātās starptautiskās neatkarīgās institūcijās, piemēram, Eiropas Apdrošinātāju Asociācija (CEA), vairāku Eiropas valstu nacionālie (Zaļo karšu) biroji. Savu viedokli par labu esošajai informācijas uzkrāšanas sistēmai pauda arī Latvijas aktuāru asociācija, kā arī pārapdrošinātāji, kas nodrošina Latvijas OCTA tirgus pārapdrošināšanu. 
   
Finanšu ministrijas virzīto MK noteikumu projektu „Noteikumi par sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas informācijas sistēmas darbībai nepieciešamo datu apjomu un veidiem, datu ievades, apmaiņas un izmantošanas kārtību” drīzumā skatīs Ministru Kabinetā.

       
Informāciju sniedza:
Juris Stengrevics
LTAB valdes priekšsēdētājs

Informāciju sagatavoja:
LTAB sabiedrisko attiecību konsultante
Inese Ozoliņa
 
Visi komentāri
 
229671. viesis 21.marts 2007 9:04
0 0 Atbildēt

.....neskatoties uz lielajiem apdrošinātāju zaudējumiem :?, Latvijā vēl joprojām ir viszemākās OCTA polišu cena.....

:D:D:D:D

nu cik var šķidri drist par šiem mistiskajiem apdirsinātāju zaudējumiem?????? nu es saprastu vienreiz kļūdas pēc pateikt, bet tak katrā rakstā visu laiku tiek uzsvērts - ZAUDĒJUMI!, bet reāli ar cipariem un aiziešanu no mīnusu biznesa to neviens nespēj pierādīt :D

interesanti, kāpēc neviens veikals nebaidās pacelt piena cenu? piens tak ir tāds produkts ko nedrīkst nepārdot to pāris dienu laikā.... laikam jau tāpēc, ka tirgū nav neviena, kas to pienu varētu visiem interesentiem iltermiņā tirgot lētāk....

pēc augstāk citētajām rindām sanāk, ka latvijā ir vismaz 9 pilnīgi idioti, kas to vien dara, kā par pedējo naudiņu pabalsta tautsaimniecību cerībā kautkad tālā nākotnē atpelnīt tagad radušos zaudējumus :D:D:D

229672. viesis 21.marts 2007 9:21
0 0 Atbildēt

vo vo - labie termini:

Īeņēmumi ir piemēram 2 miljoni Ls , bet izdevumi (viņi raksta Zaudējumi) ir 1 miljons Ls, tad peļņa ir 2-1=1 miljons Ls ...

a jami pagriež, ka zaudējumi ir 1 miljons (a lai būtu zaudeejumi, tur vaag 2 - 3 = -1)

3.14dari !

229677. viesis 21.marts 2007 10:24
0 0 Atbildēt

ak valdība, valdība ...

:D

229703. viesis 21.marts 2007 15:57
0 0 Atbildēt

kāds zin ar ko lēmumu summa atšķiras no piekritušo atlīdzību prasību neto summas?

2006.gadā pieņemti 38 995 lēmumi, par kopējo summu Ls 19 405 607

un

piekritušo atlīdzību prasību neto summa sastāda Ls 21 422 661

229836. viesis 22.marts 2007 16:51
0 0 Atbildēt

laikam, 2M izmaksaati pa kreisi bez leemumiem :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti