Šogad autoavārijās gājuši bojā 135 cilvēki 19

8.maijs 2007 13:56

Šī gada pirmajos četros mēnešos uz Latvijas autoceļiem miruši 135 cilvēki, liecina Ceļu policijas statistika. Bojāgājušo skaits, salīdzinot ar pērnā gada pirmajiem četriem mēnešiem, pieaudzis par 32%.

Visvairāk mirušo ceļu satiksmes negadījumos bijis Rīgas rajonā, kur bojā gājuši 29 cilvēki, bet Rīgā – 26. Desmit cilvēki miruši avārijās Tukuma rajonā, Jelgavas rajonā bojā gājuši septiņi cilvēki, bet Aizkraukles un Jēkabpils rajonā – seši. Statistika liecina, ka gada pirmajos četros mēnešos satiksmes negadījumos mirušo nav Alūksnes, Dobeles un Krāslavas rajonos.

Kopā valstī reģistrētas 10 590 avārijas. 1288 gadījumos dažādas traumas guvuši 1613 cilvēki. Statistika liecina, ka gada pirmajos četros mēnešos avāriju skaits salīdzinājumā ar pērnā gada attiecīgo laika posmu palielinājies par 15%.

Palielinājies arī bojāgājušo gājēju skaits. Gada pirmajos četros mēnešos uz Latvijas ceļiem gājuši bojā 59 gājēji, tas ir par 34% vairāk nekā analogā laika periodā 2006.gadā. Lielākais bojāgājušo gājēju skats ir Rīgā – 18 cilvēki, bet Rīgas rajonā miruši 14 gājēji, gan Tukuma, gan Jēkabpils rajonā miruši četri gājēji.

Par automašīnas vadīšanu alkohola vai narkotiku reibumā gada četros mēnešos arestu izcietuši 710 autovadītāji, savukārt 639 šoferiem sods būs vēl jāizcieš.
 
Visi komentāri
 
233480. viesis 8.maijs 2007 14:08
0 0 Atbildēt

Motociklistu sezona vēl tikai sākusies. Motociklists-smadzenes=statistika.

233489. viesis 8.maijs 2007 15:12
0 0 Atbildēt

ja mūsu stulbajā valstī nebūtu tik daudz pofigistu, kuriem sturgalvīgi un debīli turas pie pārliecības, ka viņi brauc pēc noteikumiem un kas notiek apkārt viņiem, da kaut zāle neaug... nebūtu arī tik šausmīgas statistikas.

233493. viesis 8.maijs 2007 15:49
0 0 Atbildēt

varbūt ātrajiem lidotājiem un agresīvajiem braucējiem tas liks aizdomāties....ātri brauksi - lēni nesīs - sena latviešu tautas gudrība.

233494. viesis 8.maijs 2007 15:49
0 0 Atbildēt

Vajadzetu padomat par savas ricibas sekam. Sobrid visas kampanas ir verstas pret atrumu, dzersanu u.t.t., tadejadi mainot "agresivo" brauceju brauksanas paradumus. Rezultata statistika pieaug sliktaja virziena. Varbut deretu padomat, ka istais celonis ir meklejam kaut kur citur. Varbut celu kvalitate? Varbut tajos daudzajos "neagresivajos" vaditajos, kas patiesiba auto vadit nemaz nemak, jo ir tikai formali iemacijusies noteikumus.

233495. viesis 8.maijs 2007 15:51
0 0 Atbildēt

Protams, ceļu kvalitāte ir tāda kā ir, bet transportlīdzekļa vadītājam ir jāizvēlas ceļa apstākļiem atbilstošs ātrums.

233497. viesis 8.maijs 2007 16:25
0 0 Atbildēt

Interesanti kur Zivtinja kunga komentaars shai beediigajai statistikai... ?

233499. viesis 8.maijs 2007 16:34
0 0 Atbildēt

Vispār jau šmigotājiem administratīvo cietumsoda ilgumu varētu dubultot. Daudzās pasaules valstīs min. sroks par tml. pārkāpumu ir sākot no 45 sutkām. Un bez termiņa atlaidēm - uz čoku pa taisno pēc noķeršanas. Diez kāpēc notiek kaut kāda ceremonēšanās, kuras dēļ daudzi jo daudzi auto vadītāji-šmigotāji pamanās nozust tālēs zilajās. Paaugstinot cietumsodus, statistika atklal uzlabotos, kādu laiciņu būtu miers. Šobrīd izskatās (pēc šoferu stāstiem), ka daudzi šmigotājšoferi uz tuptūzi dodas kā uz plānveida atvaļinājumu smalkā kūrortā - kārtīgi atpūsties,izstaipīties un izgulēties, ar grāmaty,žurnalu kaudzi padusē + saņem regularus bulciņu pienesumus no radiem. Paika uz valsts rēkina 3 reizes dienā vidēji 10 dienas, atpūta no bļaujošas sievas - kūrorts ,kā saka, labu labais. Ja to sroku paceltu virs mēneša, pieļauju, ka šmigojošie autovadītāji par savas rīcības sekām piedomātu vairāk nekā pašlaik. Būtībā, Latvijā tas cietumsods nav arī drauds pazaudēt darbu : par 10-15 "brīvdienām" bez problemam var vienoties ar jebkuru darbdevēju. Bez tam, informacija par šo bēdīgo sēdēšanas "faktu" pie mums netiek publiskota - tas ir liels mīnuss. Ne jau tikai bomži un kolhoznieki "sēž" : iekrīt arī itin daudzi "balto apkaklīšu" īpašnieki - ierēdņi,padomieki,docenti,pedagogi u.c. Bet viņu darba kolektīvi un pat ģimenes locekļi nekad neuzzina par izdarīto pārkāpumu un sodu.

Ja visi noķertie šoferšmigotāji ar bildēm un biografiskiem datiem tiktu nopublicēti centralajā presē un kādā no žurnaliem, PROFILAKTISKAIS efekts varētu būt daudzsološss.

233503. viesis 8.maijs 2007 16:35
0 0 Atbildēt

Protams, liela daļa avāriju un tajās bojā gājušo ir slikto ceļu dēļ! Kaut, piemēram, Vidzemes šoseja posmā starp Rīgu un Sēnīti vai tad tā ir šoseja, tas ir veļas dēlis, kartupeļu tīrums vai vēl kaut kā to nosaukt...

Tāds bojāgājušo cipars arī ir tādēļ, ka nebija normāla ziema, līdz ar to nebija sniega un vakaros un naktīs uz ceļa bija tumšs, slapjš, līdz ar to redamība ar tuvajām gaismām apmēram 20m ar tālajām 40m (tas domāts par objekta, nevis elementa (atstarotāja) redzamību).

Lielāko skaitu (droši vien) sastāda neredzamie gājēji - bojāgājēji, bet paši vien vainīgi, ko meklē, to atrod...

233504. viesis 8.maijs 2007 16:41
0 0 Atbildēt

Pakomentēšu Zivtiņa vietā:

statistikā ir iekļauti arī pašnāvības izdarijušie bojāgājēji. Tādi ir gandrīz puse - 59 no 135

2. Sēnem - kā tad. Jaunieši brauc pa mūsu sliktajiem ceļiem. Ceļi ir tik slikti, ka aiz bēdām jāsadzerās, vai jāsāk pārkāpt ātrums. Un notiek avārija... :(

Var kāds pateikt cik no 76 bojā gājušajiem ir gājuši bojā avārijās kuru cēlonis ir slikts ceļš ? Es varu garantēt, ka lielākā daļa ir rupja neuzmanība: šmiga; ātruma pārsniegšana vai abi kopā.

Un policija te nav vainīga. Paši zinam cik bieži polici var ieraudzīt eiropā un cik - pie mums.

Niks

233511. viesis 8.maijs 2007 18:22
0 0 Atbildēt

Atsaukties uz ceļa kvalitāti nebūtu tas labākais, jo autovadītājam, kurš sēžas pie stūres ir jānovērtē savs barukšanas ātrums attiecībā pret ceļa segumu. Un tāda atruna, ka sule iespīdēja acīs un kaut ko neredzēju, man lieks pilnīgs stulbums, ja neredzi, tad nebrauc!

233513. viesis 8.maijs 2007 19:22
0 0 Atbildēt

98% avariju gadijumos vaina ir cilveku kljuda,taka te nav ko vainot bezceljus,sliktu laiku,leni celju $ker$ojo$us pensionarus,pusaudza vecuma briezus,vai padzivoju$us runchus!:):):) Latvija ka citas normalas valstis vajag stipri PAAUGSTINAT OCTA izmaksas,sodit bargi ar apdro$ina$anu premijam muzigos parkapejus,ka ari turet lielas apdro$ina$anas izmaksas vaditajiem no 18-25 gadu vecumam,lai nesanak ta,kad dzeks noliek tiesibas,tulit panjem 3K-4K Eiro vertu kadu 328i Bavarijas M**ku Wagi un tik lidos.......musdienas pie kautvai kada 200zs "spridzeklja" var tik pa daziem simtiem Tudriku. Tas noteikti ievestu daudz lielaku kartibu uz celjiem,jo cilvekiem sistu pa kabatu,ga$ana bez prata un respekta pret citiem,ka ari zalknabji nedzenatos padzivoju$os Bembjos,Kvatraas utt..........,jo vienkar$i fisiski NEBUTU SPEJIGI tadus legali apdro$inat.....

233514. viesis 8.maijs 2007 19:26
0 0 Atbildēt

233504. viesis 08.05.2007 16:41

Pakomentēšu Zivtiņa vietā:

statistikā ir iekļauti arī pašnāvības izdarijušie bojāgājēji. Tādi ir gandrīz puse - 59 no 135

2. Sēnem - kā tad. Jaunieši brauc pa mūsu sliktajiem ceļiem. Ceļi ir tik slikti, ka aiz bēdām jāsadzerās, vai jāsāk pārkāpt ātrums. Un notiek avārija... : (

Var kāds pateikt cik no 76 bojā gājušajiem ir gājuši bojā avārijās kuru cēlonis ir slikts ceļš ? Es varu garantēt, ka lielākā daļa ir rupja neuzmanība: šmiga; ātruma pārsniegšana vai abi kopā.

Un policija te nav vainīga. Paši zinam cik bieži polici var ieraudzīt eiropā un cik - pie mums.

Niks

Interesanti gan - dzeraji pie stures un atruma parsniedzeji samazinas. Bet vinu izriaisitas avarijas pieaug? Mulkibas tas ir. Protams, ka ir jacinas ar parkapejiem, bet nevajag savu nespeju sakartot valstiskas lietas masket aiz cinas pret nelielu autovaditaju dalu, kas kopejo statistiku ietekme daudz mazaka mera, neka to gribetu atzit par kartibu atbildigas amatpersonas.

Ar dzerajiem mazliet grutak, bet atrumu gan parsniedz gandriz visi avariju izraisitaji. Kadel? Tadel, ka nekas nav vienkarsak, ka protoklola ierakstit "nepareiza brauksanas atruma izvele" ari tad, ja avarija ir notikusi ar 20km/h.

233519. viesis 8.maijs 2007 20:54
0 0 Atbildēt

233504. viesis 08.05.2007 16:41

Un policija te nav vainīga. Paši zinam cik bieži polici var ieraudzīt eiropā un cik - pie mums.

Niks

-------------------------------------------------------------

Tikai neaizmirsti salīdzināt mūsu policistu darba efektivitāti ar rietumvalstu policistu darba efektivitāti. Kā diena pret nakti.

233520. viesis 8.maijs 2007 20:55
0 0 Atbildēt

Es biju domājis- ceļu policijas.

233538. viesis 9.maijs 2007 9:39
0 0 Atbildēt

Sēnem - tur jau tā lieta ka nesamazinās. No sākuma (uzreiz pēc sodu palielināšanas) bija kritums - tagad jau ir atpakaļ mums ierastajā līmenī. Jebkurā gadijumā - ja no statistikas noņem pašnāvības izdarijušos bojāgājējus, tad sanāk ka upuru skaits samazinās.

Es protams, nezinu par visiem gadijumiem, bet tās skaļākās avārijas [kas apskrējušas masu mēdijus] ir notikušas atļautā ātruma IEVĒROJAMA pārsniegšanas rezultātā.

dex: kā tad w-eur poliči ir efektīvāki ? Viņiem ir abas labās rokas un 3 sēklinieki, tāpēc var visus pa melno izdrāzt ???

Niks

233540. viesis 9.maijs 2007 9:58
0 0 Atbildēt

233538. viesis 09.05.2007 09:39

dex: kā tad w-eur poliči ir efektīvāki ? Viņiem ir abas labās rokas un 3 sēklinieki, tāpēc var visus pa melno izdrāzt ???

Niks

------------------------------------------------------------------------

Redz, tur jau ir tā problēma, ka visu problēmu risinājums tādu kā tu uztverē ir izdrāšana, tikai un vienīgi. Reāls darbs , lūk kas ir vajadzīgs, nevis stāvēšana ar radariem vietās, kur tas nav nepieciešams, vienu reizi gadā- 1. septembrī pastāvēt pie skolām un pavadīt augstos viesus...

Sekli domā, pilsoni.

233553. viesis 9.maijs 2007 12:45
0 0 Atbildēt

Dex. Vari būt pilnīgi mierīgs - ja jaunietiem ir pilnīgi poh uz sabiedrību, likumiem un policiju, tad nekas nepalīdzēs, kaut vai policis uz katra stūra. Tāpat būs rupji pārkāpumi un to rezultātā - bojā gājušie.

W-eur tomēr šādi, rupji pārkāpēji tiek sodīti daudz smagāk, un līdz ar to jaunieši ir prātīgāki. Zaudēt tiesības bieži nozīmē arī zaudēt darbu un līdz ar to faktiski degradēties. Mūsu pāķu apziņā nosēdēt 10 sutkas meķī ir cieša krutuma pazīme. Kaut kāda raustīšanās sākas tikai pēc otrā pārkāpuma, kad jau ir kriminālatbildība un # pāris gadus. Vai šajā gadijumā vainīga ir policija - taču nē.

Protams, es nemetos par poliču aizstāvi - viņi arī iet vieglākās pretestības ceļu, un pilnīgi noteikti varētu strādāt optimālāk. Bet nu nevar vainot dakteri, ja pats regulāri saķer triperi. Ir tomēr katram pašam jābūt kaut kādai apziņai.

233599. viesis 9.maijs 2007 19:22
0 0 Atbildēt

ATBILDE IR VIENA DARGA OBLIGATA APDRO$INA$ANA,TA LAI ZAKNABJI,KURIEM TIESIBAS TIK KAUT PARIS GADUS NETIEK PIE VISADIEM BMW,QUATTRO UTT...........Piemers: 19 gadigs gurkis izdoma nopirkt 328i BMW,teiksim pa kadiem 3000Eiro-AUTOMATISKI NO VINJA OCTA TIEK IEKASETA VISMAZ 5000Eiro gada-GRIBI BRAUC,GRIBI NE-TAS PARMACITU...............$ada sistema sen darbojas attistitajas zemes......

233957. viesis 14.maijs 2007 14:54
0 0 Atbildēt

braukshana alkohola reibumaa war buut naaweejosha!!!!!!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Amerikāņu trakums Hāpsalu (+ FOTO) 8

Šī nedēļas nogale Hāpsalu, Igaunijā, ir atdota amerikāņiem, pareizāk visiem tiem, kas brauc ar USA vehicles. Lasīt vairāk

 

Pininfarina 2000 Zs elektroauto – jauni attēli un informācija (+ FOTO) 4

Itālijas automobiļu dizaina un virsbūvju ražošanas kompānija Pininfarina publicējusi jaunus topošā 2000 Zs jaudīgā elektroauto PFO attēlus un paziņojusi, ka koncepta modeli parādīs jau nākammēnes. Lasīt vairāk

 

Amerikāņi uzbūvē civilā Tank militāro versiju (+ FOTO) 7

Kalifornijas kompānija Rezvani Motors iepazīstinājusi ar sava apvidus auto Tank militāro modifikāciju Military Edition. Lasīt vairāk

 

Mirkli pirms apsteigšanas kraviniekam izšauj riepa (+ VIDEO) 19

Vieglais auto gatavojas apsteigt degvielas vedēju, viņš uzņem ātrumu un pārkārtojas, taču tieši tobrīd kraviniekam plīst riepa un smagais transports vienā mirklī nonāk tur, kur varēja būt vieglais. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti