„Autonams”: atšķirībā no Latvijas Rietumeiropas valstīs cilvēki pietiekami nerūpējas par auto aizsardzību, jo paļaujas uz apdrošināšanas kompensāciju.
Savukārt Tuvo Austrumu un Balkānu valstīs zādzību līmenis ir tik zems, ka aizsardzības sistēmas neuzskata par vajadzīgām.Visvairāk automašīnas zog valstīs, kur atrodas lielās auto ražotnes, bet vislielākais pieprasījums zagtajiem auto ir ekonomiski mazattīstītākās valstīs. Eiropas Savienības valstis ir galvenais zagļu darbības reģions, savukārt eksporta valstis ir Tuvie Austrumi, Balkāni un Baltijas valstis.
Autozagļu paradīze – Rietumeiropas valstis
E. Panders: „Rietumeiropas valstīs vairums auto īpašnieku neuztraucas par auto drošību un aizsardzības sistēmām, jo ir salīdzinoši labi veidota apdrošināšanas sistēma, kas sedz zaudējumus, ja automašīna tiek nozagta. Iespējams tādēļ vairums automašīnu tiek zagtas tieši šajās valstīs un pārdotas ārpus Eiropas Savienības.Latvijā iezīmējas tendence, ka apdrošināšanas kompānijas samazina drošības prasības automašīnām un nereti par pietiekamu tiek uzskatīta ražotāja uzstādīta aizsardzības sistēma. Savukārt „Autonama” ilggadējā pieredze liecina, ka standartizētas auto pretaizdzīšanas iekārtas, ko uzstāda rūpnīcā nav pietiekami efektīvas, jo zagļi ar tām tiek galā ļoti īsā laikā.
Eiropas policijas pārvaldes informācija liecina, ka ik gadu no Eiropas Savienības tiek izvestas 450 000 automašīnas. Peļņa no 100 nozagtajām top marku automašīnām ir aptuveni no 1 līdz 2 miljoniem Eiro.
Autozagļu veiksmīgākais eksporta tirgus – valstis, kur neražo auto
Edvīns Panders, „Autonams” pārdošanas daļas vadītājs: „Viens no galvenajiem tranzīta ceļiem Eiropas Savienībā nozagtajām automašīnām ved uz Tuvo Austrumu valstīm un Balkānu valstīm. Piemēram, islāma reliģijas valstīs veidojas paradokss, jo tur automašīnas tik pat kā nezog, savukārt tās ir viens no zagto automašīnu eksporta galamērķiem.Iespējams, auto zādzību mazo īpatsvaru šajās valstīs var skaidrot ar kultūru un reliģisko pārliecību, kura reglamentē bargu sodu – roku nociršanu. Albānijā pieprasījums pēc automašīnām arvien pieaug, īpaši augstu tiek vērtētas ekskluzīvās un dārgās automašīnas. Viena no valstīm, no kurienes ieved zagtās automašīnas ir Itālija, jo pietiek vien ar 14 stundām, lai mērotu šo attālumu.
Zagto auto tranzītu iespējams ierobežot veidojot vienotas datu bāzes ar marķētajām automašīnām, kā to šobrīd Latvijā īsteno „Autonams”, jo šķērsojot robežu būtu iespējams pēc marķējuma pārbaudīt automašīnas īpašnieka atbilstību. Svarīgi ir ne tikai nomarķēt auto, bet pārliecināties, ka informācija nonāk datu bāzē, ko izmanto tiesībsargājošās institūcijas. ”
Vācijā, Francijā un Beļģijā nozagtās automašīnas tiek eksportētas galvenokārt uz Krieviju, Čehiju, Poliju, Baltijas valstīm, Albāniju, Bulgāriju un Rumāniju. Savukārt Lielbritānijā un Spānijā nozagto automašīnu galamērķis ir Āfrikas valstis.
Informāciju sniedza:
Edvīns Panders
SIA „Autonams”
it sevishkji kad buus shengena tad noteikti taa merkjeeshanas paarbaudiishana uz robezhaam buus speekaa.. :))