Manu jaunu dienu saule! (Rainis. Citāts pēc atmiņas.) 3

2.jūlijs 2008 9:09

Izrādās, ka viss labais pie mums nāk no austrumiem. Ja tā pavisam konkrēti, tad no Dagdas puses. Te bērnībā basām kājām pa rasotu zāli skraidījuši Rainis un Namiņš.



Rainis gan kādus simts gadus pa priekšu, bet viņš apmēram ar tādu laika intervālu arī startēja. Spēcīgā apkārtnes aura vienam lika visu mūžu par to rakstīt jūsmīgus dzejoļus, bet otrs savas radošās tieksmes izpauž dubļu braukšanā.  Starp citu, ne mazāk veiksmīgi. Paaugās Namiņš un kļuva par sacensību organizatoru Arni Namajūnu. Un parādīja mums visiem ne tikai sauli, bet arī trakoti labos Latgales dubļus. Lai tā nebūtu vienkārši ekskursija, nosauca to par Latvijas čempionāta 3.posmu trofi reidos, un, lai būtu jautrāk, paaicināja pulkā leišu bāleliņus, apvienojot to ar Lietuvas čempionāta posmu. Savu artavu kopīgai līksmībai pievienoja laika apstākļi – uznākušais pērkona negaiss ieziepēja mālu virskārtu un slidināšanās pa to sanāca pārbrīnišķīga!



Tā nu vairāk kā simts dažnedažādas tehnikas vienības devās izpētīt novadu, kur aug tik raženi ozoli, kā mūsu draugi Zeizas. Lai visi pagūtu no sirds izpriecāties par skaistajām ainavām, tad pirmās dienas OZ tika atvēlēts nevājš kontrollaiks – līdz pat 16 stundām, ko vizināties no viena bebru dīķa uz nākamo un izvēlēties sirdij tīkamākās lamatu bedres, kur pārbaudīt savas un tehnikas iespēju robežas. Kontrolpunkti bija ar dažādu vērtību un visiem kopēji. Šis ļoti demokrātiskais sacensību formāts ļāva katram pašam izvēlēties savām spējām atbilstošu grūtības pakāpi. Bija redzami niknākie tūristi, kas apņēmībā mirdzošām acīm lauzās uz sportistu punktiem, un TR1 līderi, kas plunčājās ap visai dziļajiem ATV punktiem.



Pa starpai bija jāiebrauc vecā grants karjerā un jāatrādās skatītājiem. Un skatītājiem nebija velti jāmirkst lietū. Viņi dabūja redzēt atraktīvus lēcienus, kad divtonnīgi auto braucot kalnā sāka stāties uz pakaļējiem riteņiem un, ja pilotam neizdevās to novaldīt, tas pārsvērās uz aizmuguri un kūleņoja no kalna lejā. Šovs izdevās varens. Kaut arī negribēts. Otrajai dienai bija pietaupīti divi rallijreida stilā veicami ātrumposmiņi. Ar kārtīgu adrenalīna devu varēja izskalot iepriekšējā dienā sakrāto nogurumu. Ja OZ katrs cīnījās galvenokārt ar sevi, neceļu un pilnīgu bezspēku, tad te varēja plecu pie pleca pacīkstēties ar tuvākajiem konkurentiem. Pietrūka vienīgi 17 purva grāvīšu, ko šķērsot, lai šis pasākums izvērstos tuvāks trofi reidam.

Tā nu Latvijas čempionāts ģeometriski ir sasniedzis ekvatoru. Bet tā, ka ieskaitē iet pieci labākie no sešiem posmiem, tad aritmētiski pusceļš nav nekāds pusceļš. Tiem kam ir labi veicies pirmajos posmos, jau ir 60% no uzvaras kabatā. Tiem kam nav paveicies, paliek cerības, ka tie ir tikai 40%. Un tad vēl skolā man mācīja, ka tādas lielās un mazās puses nemaz nav!



TR1 klasē šogad līderu duets ir nemainīgs, vai tas ir Latvijas vai Baltijas čempionāts. Divreiz zaudējuši saviem sīvākajiem konkurentiem, lai saglabātu intrigu, šoreiz uzvarēja pērnā gada čempioni Ints Freibergs, Gints Kalniņš, Aldis Beķeris un Igors Kaveckis. Otrie šī gada kopvērtējuma līderi Mārtiņš Spēks, Ģirts Kalnozols un Raitis Onužāns. Trešie posmā un kopvērtējumā Jurijs Česnovickis un Jurijs Umbraško. Nekādu pārsteigumu. Viss pilnīgi prognozējami. Vienīgā neskaidrība ir galīgā vietu secība. Skaidrs ir tikai viens, ka sīva cīņa turpināsies līdz pēdējā posma pēdējiem metriem.

TR2 klasē, startējot tik pat kā no savas mājas pagalma, uzvarēja šī gada līderi tēvs un dēls Vilnis un Aigars Zeizas. Otrie Gundars Skudriņš, Normunds Bērziņš un Ēriks Goldbergs. Trešie, pēc vairāku gadu latviešu dominēšanas šajā klasē, lietuvieši Arunas Atkočiūnas, Algis Atkočiunas un Indre Atkočiuniene.

TR3 klasē pelnīti uzvarēja lietuvieši Antanas Venckus un Algimantas Valentinavičus. Kā parādīja otrās dienas starti, spēkos būdami pilnīgi līdzīgi, viņi uzvarēja vienkārši ar milzīgu cīņas sparu. Lai 16 stundas cīnītos pats ar sevi tādā intensitātē, ir jābūt pilnīgi trakam. Labā nozīmē trakam. Un Antanas tāds ir. Otrie šī gada kopvērtējuma līderi brāļi Vents un Indulis Vīduši. Trešie Ivans Bergmanis ar dēlu Vladislavu Bergmani un Nikolaju Maistroviču, kas līdz ar to pacēlās arī uz kopvērtējuma trešo pozīciju. Īlenu maisā nenoslēpsi, un, paņemot pulkā pērnā gada TR2 čempionu, šī komanda ir kļuvusi par vērā ņemamu konkurentu jebkurai ekipāžai. Izskatās, ka viņi kopīgiem spēkiem sāk pieradināt arī Namiņa veco kaujas rumaku. Turpinājums varētu būt vēl labāks. Vēl viena laba ziņa no TR3 nometnes. Debitēja ilgi būvēta (gaidīta) ļoti interesanta un pat izcili skaista mašīna. Esam kļuvuši bagātāki par vienu „trako vardi”. Lai nu veicas pēc iespējas ātrāk pārslimot „bērnu slimības” un sakrāt nepieciešamo pieredzes minimumu! Ar katru dienu kļūst arvien labāk!

OPEN klasē, par spīti maniem brīdinājumiem, šogad trešo uzvaru pēc kārtas svinēja Arnis Pušs, Arnis Ziemelis un Inese Cirīte. Arņi! Ja jūs tā turpināsiet un uzvarēsiet arī Rugājos, tad čempis jums būs beidzies! Un ko tad jūs darīs(a)t atlikušajā laikā? Sēdēs(a)t mājās pie teļļuka? A, ko?:) Būs mums jāsāk veidot trofi reidu slavas zāle, un jāpieraksta visvisādi rekordi. Četras uzvaras pēc kārtas liekas, ka jau ir bijušas. Tad nu Arņiem būs jāsaņemas uz vismaz piecām. Otrreiz otrie Jānis Balodis, Dzintars Blūms un Raivis Balodis. Trešie Dainis Trekteris, Kārlis Trekteris un Ģirts Ozols.
Lielākie ātrumi un blīvākie rezultāti kā parasti ATV jeb kvadraciklu ieskaitē. Kaut gan dziļie ūdens šķēršļi šoreiz krietni sabremzēja pašas mazākās raķetes. Labākais ATV TR3 ieskaitē nepaceltos augstāk par trešo vietu! Man pilnīgi pietika ar kājām iebrist līdz dziļākajiem punktiem, bet viņiem tur vēl vajadzēja iestiept močus! Nē, nevis močus, bet pašus mazākos apvidus auto! Un kad tie jānes uz rokām, tik mazi tie vis neliekas! Uzvarēja Andris Balodis un Arnis Zanders. Otrā starptautiska komanda Rytis Jurkauskas un Mareks Mateiko. Trešie Dagnis Paeglis un Jānis Dardzāns, kas līdz ar to nostiprinājās arī kopvērtējuma galvgalī.

Tūristiem šoreiz bija dota iespēja plecu pie pleca cīnīties ar sportistiem. Neesmu dzirdējis dalībnieku atsauksmes, bet no sporta veida attīstības viedokļa vietās, kur apstākļi atļauj ierīkot šādas plašas un demokrātiskas OZ tā arī vajadzētu turpināt. Visai sportiskā cīņā par labākajiem tūristiem kļuva Uģis Strazdiņš un Andris Brazovskis, atstājot aiz sevis trofi monstrus Reini Mežuli un Edvīnu  Vansoviču.

Nākamais čempionāta posms jau pēc mēneša – 26.jūlijā Rugājos. Būs jautri! Nāc pulkā!

Indulis Vīdušs
 
Visi komentāri
 
258886. viesis 2.jūlijs 2008 10:30
0 0 Atbildēt

kā vienmēr - lielisks stāstījums :)

258888. viesis 2.jūlijs 2008 10:54
0 0 Atbildēt

manu jaunu dienu saule

toreiz iespīdēj man sirdī

lai nāk nakts un sals, un ļaudis,

nu nekas to nespēj izdzēst...

iekš iauto tagad arī vaig fočenes

moš vajadzētu fotografēties tā lai pilots/stūrmanis pieskaras vienlaicīgi mašīnai un kontrolpunktam ;)

p.n.

priekšocība būtu garākiem ekipāžu locekļiem

258896. viesis 2.jūlijs 2008 12:01
0 0 Atbildēt

Jap ,Indulim tie staasti rulljezz :)

ieksh ATV Zanderam/Balodim pietruuka konkurences :)

nekas miiliishi , kauli dziist labi un dzelzji ar sachiniiti :)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Motociklists aizmirst par gabarītiem (+ video) 3

Motociklists mēģina izspraukties pa vidu braucošam traktoram un stāvošam automobilim, taču, šķiet, ir piemirsis par sava braucamrīka gabarītiem. Lasīt vairāk

 

"AvtoVAZ" testē "Lada Vesta" sedana visādceļu versiju 3

Krievijas autobūves kompānija AvtoVAZ uzsākusi jaunas "Lada Vesta" modifikācijas testus. Tas ir "Vesta" sedans ar paaugstinātu klīrensu, kas pievienosies tāda pašas koncepcijas "Vesta" universālam, kas pazīstams ar nosaukumu "SW Cross". Lasīt vairāk

 

IDB priekšnieks: Pāragri uzskatīt, ka mazinājusies kukuļošana satiksmes uzraudzībā 9

Pozitīvi vērtējama sabiedrības noraidošā attieksme pret kukuļdošanu, taču šobrīd ir pāragri uzskatīt, ka kukuļošanas problēma ceļu satiksmes uzraudzības jomā ir mazinājusies, aģentūrai LETA atzina Iekšējā drošības biroja (IDB) priekšnieks Valters Mūrnieks. Lasīt vairāk

 

iAuto fotogalerija: Lielais rallijkross Biķerniekos noslēdzies, Eiropas čempionu apbalvo Žans Tods

Ar spraigiem finālbraucieniem šovakar Rīgā, Biķernieku trasē noslēdzās kārtējais pasaules un Eiropas čempionātu posms rallijkrosā. Rīgas posmā noskaidrojās čempioni Super Car klasē abās ieskaitēs. Čempionus sumināja arī starptautiskās automobiļu federācijas galva Žans Tods. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti