«Dzintara Volga» pulcēs sen neredzētu dalībnieku skaitu

 
14.septembris 2010 11:48

Šajā nedēļas nogalē, 18. un 19.septembrī, VAS Biķernieku kompleksajā sporta bāzē Mežciemā atgriezīsies Latvijas autosporta leģenda - Dzintara Volga.

Sacensību Dzintara Volga pirmsākumi meklējami tālajā 1963. gadā un tās notikušas gan Mežaparka autotrasē, gan Rīgas hipodromā, bet zelta laikus tās piedzīvoja astoņdesmitajos gados, kad Biķernieku trases malā pulcējās pat 100 tūkstoši autošosejas sacīkšu fanu. Gaidāms, ka arī šajā nedēļas nogalē sporta kompleksā sabraukušo skatītāju skaits būs mērāms tūkstošos, jo gaidāms nevis šovs, bet gan īstas cīņas par Dzintara Volgas ceļojošo kausu.

"Galvenais dzinulis, rīkojot šīs sacensības bija vēlme saglabāt vēsturi, jo - ja nav vēstures, nav arī nākotnes. Likās, ka tehnikas būves prasmes šai datorizācijas laikmetā sāk zust un man liekas svarīgi tās nodot tālāk jaunajai paaudzei," stāsta VAS Biķernieku kompleksās sporta bāzes valdes priekšsēdētājs un sacensību direktors Māris Ozoliņš. "Protams, mēs vēlamies atjaunot Dzintara Volgu labākajās tās tradīcijās. Tomēr, lai notiktu vērienīgas sacīkstes, nepietiek tikai ar leģendām apvītu nosaukumu. Skatītājiem vajadzīga cīņa, jo tieši cīņa trasē savulaik spēja piesaistīt šīm sacīkstēm līdz pat 100 000 lielu skatītāju pūli," sacīja Māris Ozoliņš.

Bez Volga GAZ-24 automobiļiem autotrasē Mežciemā savā starpā cīnīsies četru grupu braucēji deviņās dažādās ieskaites klasēs, jo vienlaikus bez Dzintara Volgas retro automobiļu sacensībām šeit norisināsies arī Latvijas un Igaunijas čempionāta pēdējais posms autošosejā, kā arī Baltijas jūras kausa izcīņas sacensības. Un tas nozīmē, ka uz starta izies ne tikai vēsturiskie GAZ un sporta VAZ markas automobiļi, bet arī formulas un mūsdienu sporta auto, jo vienlaikus norisināsies arī Baltijas jūras kausa izcīņa Super Production 2000 klasē, kā arī Latvijas un Igaunijas autošosejas čempionāta pēdējais posms.

Šobrīd sacensībām pieteikušies 16 dalībnieki formulu klasē un šī ir pirmā reize pēdējo turpat 30 gadu laikā, kad vienlaikus uz Biķernieku trases starta līnijas stāsies tik daudz Formula Easter un Formula Mondial automobiļu. Kopējo dalībnieku skaitu visās klasēs pagaidām prognozēt nevar, jo pieteikumu iesniegšanas termiņš beidzas tikai piektdien, 17. septembrī, bet jau šobrīd ir autosporta festivālam Dzintara Volga ir pieteikušies vairāk nekā 60 dalībnieki no Latvijas, Lietuvas, Baltkrievijas, Igaunijas, Ukrainas un pat Vācijas.

"Padzirdot, ka šis pasākums ir atdzīvināts, nevarēju palikt malā. Noīrēju Igaunijā formulu, jo Latvijā diemžēl tās vairs neražo, un būšu uz starta. Savulaik diezgan klasiskā manierē ienācu formulu sportā no autošosejas sacīkstēm un septiņdesmito gadu vidū ar Formula Vostok nobraucu četrus gadus. Šoreiz manā rīcībā būs Formula Mondial, bet tā kā tas ir tehniskais sporta veids, rezultātus vēl neprognozēšu. Katrā ziņā esmu gandarīts par kuplo dalībnieku skaitu un ceru trasē satikt arī kādu no agrāko laiku cīņu biedriem. Entuziasms ir un noskaņojums ir kareivisks," stāsta viens no Dzintara Volgas dalībniekiem Formulu klasē, Agris Staņēvičs.

Bez profesionāliem sacīkšu braucējiem, kas sevi jau paguvuši norūdīt sacīkšu trasē, Biķerniekos redzēsim arī sabiedrībā labi zināmus cilvēkus, kam līdzšinējās autosporta pieredzes nav. Viens no šādiem Dzintara Volgas dalībniekiem ir Radio 101 dīdžejs Egons Reiters, kuram atvēlētas tikai desmit dienas, lai pilnvērtīgi sagatavotos sacīkstēm un kurš tikai pagājušajā ceturtdienā, proti, 9.septembrī pirmo reizi sēdās pie speciāli sagatavotas Volgas GAZ 24 stūres.

"Jauns radio, jauni izaicinājumi. Pārstāvu Radio 101 komandu, jo loģiski, ka Dzintara Volga un Radio 101 viens bez otra nav iedomājami. Pagaidām esmu izgājis tikai īso apmācību, kas patiesībā bija ļoti vērtīga, bet priekšā vēl ir kvalifikācija un prognozēt vēl neko nevar. Bet ko es varu pateikt - pat ja es neuzvarēšu, es būšu piedalījies vienā leģendārā pasākumā," - tā Egons Reiters.

Dzintara Volgas kausa izcīņa norisināsies šajā nedēļas nogalē VAS Biķernieku kompleksajā sporta bāzē. Sestdien, 18. septembrī paredzēti visu grupu un klašu braucēju testi un kvalifikācijas braucieni, bet svētdien, 19. septembrī - lielais fināls.

Biļetes uz sacensībām Dzintara Volga var iegādāties Biļešu servisa kasēs. Vairāk informācijas – www.bksb.lv.

Dzintara Volgas informatīvie atbalstītāji: Radio 101, TVNET, LTV7 Tavs Auto.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti